Jump to content
Jim

Vapefly Galaxies MTL squonk RDTA review

Recommended Posts

3 minutes ago, Jim said:

Eens de 510 los is kan je ook de tank van het deck schroeven, dit is een standaard systeem bij zowat elke RDTA.

Dit zal je vaak moeten doen wil je het tankje uitkuisen.

Je kan ook de bodem onder de tank uitdraaien, zonder de 510 te verwijderen.

Ja inderdaad maar ik haal liever alles uit elkaar om uit te spoelen als ik een andere liquid ga gebruiken.

Interessante bevindingen jim, leuk dat je limelight al een entiteit is geworden, heeft ze al een koosnaampje gekregen? Mijn esthetische drempel ligt vrij laag dus vind ze best gaan samen,, of was het functioneel gezien geen match?

Eigenlijk staan de antwoorden er al in.

Ik ben zeer benieuwd en houd me aanbevolen,

PS, wat is volgens jouw wel de best smakende mtl?

Verstuurd vanaf mijn balkon met rooksignalen.

@Melsaco: Mijn Freehand is de enige mod die ik heb waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat de mod me waarschijnlijk nooit zal verlaten.

Tenzij iemand 80% van de nieuwprijs geeft natuurlijk, voor de juiste prijs is alles te koop maar dan zou ik zonder twijfelen direct terug een andere Freehand laten maken.

Er is sprake van een 21700 versie die misschien nog gaat uitkomen, die moet ik zowiezo hebben.

Een 20€ RDTA zoals deze Vapefly doet de mod geen eer aan.

Mijn favoriete MTL RTA tot nu toe is de Vapor Giant M5 MTL RTA, de clone waarvan ik hier een review heb staan.

Die airflow en smaak is volledig mijn ding.

Nice one Jim, mooie foto's ook.

Grappig dat de box van de review sample anders is dan die van de consumenten versie.

Na een paar weken intensief gebruik blijft het vullen met het vul systeem wel gedoe, zelfde eigenlijk als met vullen via squonken (kwam ik nu achter): het is onmogelijk om het kleine tankje vol te krijgen zonder het deck 'te flooden' en luchtbellen zijn erg lastig weg te krijgen. Als RTA houd je dan in de praktijk maar een 1,3ML tankje over, met squonken eigenlijk geen probleem maar iets voor de niet-squonkers om rekening mee te halen, je blijft het tankje maar vullen.

Smaak ben ik met je eens.

Lekker uitgebreide review weer Jim. En weer zeer compleet door het filmpje.

De airflow lijkt bijna hetzelfde als die van de Galaxies RDA, die ik hier heb liggen. Ik vind het nog steeds vreemd dat het zo'n lastige is om de smaak goed te krijgen. Heb er flink mee lopen stoeien voor ik die goed had. Met al die opties en zo'n kleine kamer zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn. Bij de RDA heeft het echt met de coil grootte te maken. Kleiner dan 3mm en de smaak neemt af. Maar je hebt er hier al een flinke coil in zitten dus vraag me af wat hier dan de oorzaak zou zijn.

Maar al met al een erg mooie RDTA. En voor zo'n goedkoop product zeer compleet.

Leuke review! Ik ben zelf ontzettend blij met deze tank, zowel qua looks (afmetingen), als airflowopties (ik hou van een strakke MTL) en bouwgemak. Het vulsysteem leek me in eerste instantie ook ideaal, maar in de praktijk blijkt voor mij hetzelfde als wat jij zegt; veel flesjes passen eigenlijk niet goed in dat buisje en als het ook maar enigszins niet past, is het vullen een ramp. 

36 minutes ago, TheVapingRaven said:

Wil weleens weten welke voordelen een RDTA met squonk functie zou kunnen hebben. 

In dit specifieke geval is het grote voordeel van de squonk-optie dat je dan dus niet hoeft te klooien met het press-fill systeem. En dat je 9/10 ml liquid bij je kan hebben zonder een los flesje mee te moeten nemen in je tas. Of zonder in de auto/andere onhandige momenten je flesje moet pakken, opendraaien, tankje opendraaien en kliederige topcap ergens moet laten om weer bij te vullen.

Het voordeel van een squonk RDTA ten opzichte van een squonk RDA is voor mij iets kleiner, maar ik vind het fijn dat je niet erg op hoeft te letten of je al bij moet squonken bijvoorbeeld, en niet elke 10 hijsen tegen een dryhit aanzit (volleerde drippers en squonkers zullen hier uiteraard geen moeite mee hebben), en dat gewoon zichtbaar is hoeveel liquid er nog inzit. Gewoon continu zorgeloos dampen zoals met een tankje, en als je ziet dat het tankje (bijna) leeg is -wat door het glaasje dus goed zichtbaar is- dan plemp je 'm met één grote kneep weer vol.

Het geeft al met al niet per se een squonk-ervaring, het squonken ondervangt hier enkel het vullen eigenlijk. Voor mij prima, want ik ben geen dripper en/of squonker, maar anderen zullen misschien met het Tank-element niet veel meerwaarde voelen ten opzichte van een RDA.

Ik ben in ieder geval fan!

Ik vind al die vape fly tankjes wel mooi , volgens  mij is deze zelfs voor mij als beginnende coil noob nog wel te doen.🙂

wederom ,  nice review.

5 hours ago, Damas said:

Grappig dat de box van de review sample anders is dan die van de consumenten versie.

Ik heb ook een reviewkit gehad, maar ik zie daar geen vermeldingen op staan, dat het andere verpakkingen of producten betreft dan de 'gewone' versie.

Goede review :duim deze zou perfect bij mij passen :grins

8 hours ago, TheVapingRaven said:

Wil weleens weten welke voordelen een RDTA met squonk functie zou kunnen hebben. 

Vullen is vervelend met dat systeem. Ondertussen heb ik het wel door en krijg ik het tankje helemaal vol maar het blijft gedoe en je flood het dek erg snel. Dat ondervang je dan en dan heb je eigenlijk gewoon een hoge rda met een hele diepe juicewell waarin je eenvoudig kunt zien of je moet squonken ....

🙂

@Jim Op een therion ziet dat er vast wél goed uit denk ik  (staat namelijk wel goed op de Paranormal, kun je pic doen? 🙂

Edited by Damas

Nope sorry, de Therion is al lang geleden verkocht geweest.

Wederom een strakke overzichtelijke review Jim!

Persoonlijk nog nooit een RDTA gebruikt, maar ben wel benieuwd naar de eventuele voordelen/nadelen tov een RDA

Weer een goede revieuw en je op yt een like gegeven en geaboneerd dus maar hopen dat de aantallen daar groeit

Het zal wel aan mij liggen maar kan geen reactie plaatste op yt