Jump to content
Vape_patjuh

Wat is een goede beginners squonker?

Recommended Posts

Mss ook even zeggen hoe je dampt?

moet het 1 batterij zijn of 2?

Vandy vape pulse squonker. 1

Hotcig rsq. 1

Gbox squonker. 2

Rage squonker. 2

Zoek je een kit met RDA of alleen een mod?

Heb zelf de afgelopen tijd rondgekeken naar squonks.

In enkele batterij stonden de volgende hoog op mijn lijstje:

Zonder RDA vond ik de Vandy Vape Pulse BF wel een mooie

De Eleaf Pico Squeeze 2 is ook een goede optie, 18650 of 21700 batterij en zowel met als zonder RDA te krijgen. (75,90€ met RDA, 62,90€ zonder)

Ben uiteindelijk toch maar voor een dual 18650 gegaan, vond de Mach On3 gewoon een mooie mod.

2 hours ago, sxt said:

Mss ook even zeggen hoe je dampt?

moet het 1 batterij zijn of 2?

Vandy vape pulse squonker. 1

Hotcig rsq. 1

Vandy Vape pulse bf80w dagelijks in gebruik. Heerlijk ding. 

Hotcig rsq onderweg. 

Beetje zelfde verwachting als de vandyvape alleen ietsje kleiner. 

👍

Ijoy squonk 100w met rda ligt te niksen in de la. Vond ik niet fijn. 

Eleaf squonk...ook in de la. 

Werkte op zich wel alleen moet je goed op je build letten omdat je verder geen keus heb om iets in te stellen qua wattage wat ik toch wel miste(had ik van te voren best kunnen bedenken) maar is dat geen probleem is het een heerlijk klein squonkertje

1 minute ago, Sebas said:

Vandy Vape pulse bf80w dagelijks in gebruik. Heerlijk ding. 

Hotcig rsq onderweg. 

Beetje zelfde verwachting als de vandyvape alleen ietsje kleiner. 

👍

Ijoy squonk 100w met rda ligt te niksen in de la. Vond ik niet fijn. 

Eleaf squonk...ook in de la. 

Werkte op zich wel alleen moet je goed op je build letten omdat je verder geen keus heb om iets in te stellen qua wattage wat ik toch wel miste(had ik van te voren best kunnen bedenken) maar is dat geen probleem is het een heerlijk klein squonkertje

Dus die Vany vape is wel een aanrader.Wat is er met de Ijoy dan dat ie niet fijn is?

38 minutes ago, Vape_patjuh said:

Dus die Vany vape is wel een aanrader.Wat is er met de Ijoy dan dat ie niet fijn is?

Ja. Ik vind het een fijne squonker. 

Lekker flesje om in te duwen. 

Regelbaar zoals je wil. Geen speling op de deuren. Voelt solide. 

Gewoon een fijn ding. 

Ik bedoel de bf80w. In dit geval. 

Met de ijoy. Bedoel ik de capo 100w

die blokkeert de batterij op 4.2v

dus afhankelijk van de build is de kans dat hij hetzelfde vermogen geeft op 40w en op 100w. 

Bijvoorbeeld:

je maakt een coil van 0.3ohm en dampt hem op 60watt en je denkt....doe hem iets hoger, zet hem lekker op 100watt. 

Geen verschil want 58watt is het max haalbare met 4.2volt

je moet er dus eigenlijk mee omgaan als een mech met beveiligingen waar je build afhankelijk is van de 4.2v die je krijgt. 

en ik vind hem vrij zwaar. Zeker in vergelijking met de pulse en ik vond hem snel warm worden. De mod. Batterij bleef wel netjes koel. 

Ik ben zelf niet iemand die squonk mods gebruikt en ben er in mijn achterhoofd wel beetje mee bezig om eens over te schakelen. En wat me opvalt is dat je bij sommige BF tegen komt. Duidt die BF op een bepaalde functionaliteit?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bottom feeder 👍

oftewel. Rda(meeste gevallen)Vanaf de onderkant gevoed worden met liquid

mijn favo is op dit moment de rage.

Ligt beter in de hand dan de pulse en is in vergelijking maar een beetje groter. (wel een stuk zwaarder) maar je hebt dan 2 batterijen.. 

En voor mtl met de berserker rda nog steeds de asmodus luna. 

bij de rsq komt bij mij de 510 steeds los 😔 is verder wel een super squonker.

De vandyvape pulse ligt in de kast....

Ik heb de Hotcig RSQ en inmiddels 3 Pico Squeezes (niet de Squeeze 2) en de Pico Squeeze bevalt me eigenlijk het beste haha.

Succes met je zoektocht naar een leuke squonker! 😀

Edited by Elly

Mooi hè? 

*vraag: wat is een goede beginners squonker?*

*antwoord: 7 verschillende meningen en 7 verschillende squonkers*

zo zie je maar weer. Iedereen zn eigen voorkeur 😉

maar zoals @Jayjay zei. Zolang het geen mech is als beginner kan je weinig fout doen. 

Persoonlijk(ga ik weer, sorry) zou ik kiezen voor 1 die en beveiligd is en waar je minimaal je wattage kan aanpassen. Als je dan een coil heb die wat hoger uit valt(of lager) kan je in ieder geval je wattage naar wens afstellen. 

Edited by Sebas

Dit is een perfecte squonker voor beginners, ja, hij is wat groot maar als je voor een enkele batterij gaat beperk je jezelf tot 80 watt, op dit ding heb je gewoon meer mogelijkheden, en kun je rda' s schroeven tot 28mm groot, haal eerst zoiets, en bepaal dan wat je voorkeur heeft, kun je er altijd nog een kleinere bij nemen.

Over de afmeting, hij is net zo groot als zo'n gratis bierblikje die je op evenementen wel eens krijgt aangeboden om te proeven weet je wel, dus hij past gewoon in je broekzak.

Wat functies betreft, max 200 watt, temperaturen control, curves en een Passthrough functie, Passthrough is leuk als je wilt wennen. Aan een mechanische squonker.e6b1a6e6924b6e13dfe69af6f3c488fe.jpg

Om gewoon eens te proeven of het squonken iets voor jou is...

de eerste versie van de Pico Squeeze, is lekker goedkoop (mod alleen kost minder dan €10 in china) en werkt evengoed als die $1000 squonkers...

Ik ben ook, net als @teddy voorstelt, begonnen met een Pico Squeeze om te proberen. Inderdaad een investering van niks en ik gebruik hem nog dagelijks. Daarnaast heb ik nu ook de Squeeze 2 waar ik erg blij mee ben. Ik heb er een review over geplaatst op het forum. Succes met je zoektocht

1.desire rage ohm boy oc

2 vandy vape pulse

3dotmod dot squonk. 

4 athena

Heb geen ervaring met 1 2 en 4 maar heb et heel veel goeds over gehoord. 

De pulse en de athena zijn spot goedkoop. 

De desire is wat meer high end maar heeft 2 baterijen. 

De dot squonk is heerlijk gebruik em elke dag. 

Is wel een mech. 

12ml bottle alles is gold plated. 

Wel idiaal voor links handige hellaas. 

Heb zelf de goedkoopste regulated gekocht die ik kon vinden, killer 80 van aleader, squonk my budget.. Werkt prima.

Verstuurd vanaf mijn balkon met rooksignalen.

Ze zijn er nog goedkoper 😉 

fuchai squonk. Nu €25,- bij Ali 

Ik weet of ik mijn vraag hier kan stellen maar, hoe werkt zon squonk eigenlijk kan daar een gewone dripper op en zo?

17 minutes ago, RonX said:

Ik weet of ik mijn vraag hier kan stellen maar, hoe werkt zon squonk eigenlijk kan daar een gewone dripper op en zo?

In je mod zit een flesje, dit flesje zit aangesloten op de 510 aansluiting van de squonkmod, door op het flesje te drukken (squonken) pers je de liquid door de aansluiting rechtstreek de onderkant van je dripper in.

De meeste drippers die het laatste half haar zijn uitgekomen worden met squonkpin geleverd, je draait dan de standaard 510 pin eruit en vervangt deze door de squonkpin (of andersom, veel worden er tegenwoordig fabrieksaf voorzien van squonkpin)

Wel ff checken of er een squonkpin wordt meegeleverd alvorens een dripper te kopen.

1 hour ago, Sub-Ωhm said:

In je mod zit een flesje, dit flesje zit aangesloten op de 510 aansluiting van de squonkmod, door op het flesje te drukken (squonken) pers je de liquid door de aansluiting rechtstreek de onderkant van je dripper in.

De meeste drippers die het laatste half haar zijn uitgekomen worden met squonkpin geleverd, je draait dan de standaard 510 pin eruit en vervangt deze door de squonkpin (of andersom, veel worden er tegenwoordig fabrieksaf voorzien van squonkpin)

Wel ff checken of er een squonkpin wordt meegeleverd alvorens een dripper te kopen.

Ah ok duidelijk. Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden naar zon squonker.

Zal mer eens wiat dieper in verdiepen.

Als ik mij een squounker aan wil schaffen moet ik dan ook gelijk tankjes bij doen of hoe doen jullie dat?

En hoeveel watt raden jullie aan ?