Jump to content

Vapefly Core RTA

Recommended Posts

Mijn eerste Vapefly producten zijn een feit, had nog niet eerder iets van dit merk getest of gebruikt.

Vapefly is een dochter onderneming van Geekvape maar werkt wel los van Geekvape, maar dat geeft wel een zekerheid dat de kwaliteit naar de normen Geekvape zal zijn.

Deze RTA heb ik nu enkele dagen constant in gebruik en dus kan ik er een review van schrijven.

Deze Core RTA is een samenwerking tussen Vapefly en German 103 team, aan het hoofd van German 103 staat Martin Hartkopf en dat zou een reviewer zijn uit DE.

Geen idee want ik volg en ken geen enkele reviewer uit DE, hij heeft dus samen met 102 andere mensen deze RTA ontworpen.

Hoe je met meer dan 100 mensen tot een consensus kan komen over een ontwerp is me niet duidelijk, maar blijkbaar is het toch gelukt.

Hopelijk moeten ze de commissie op de verkoop niet door 103 delen want dan houden ze elk niet veel over gok ik 😁

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

Review beginnen doe ik zoals steeds nu met een Youtube presentatie en ook build.

Eerste keer dat ik een dual coil RTA build voor de camera en al zeg ik het zelf is me dat wel goed gelukt, dus voor de mensen die me eens graag een build en wick zien stoppen in een RTA kan ik het filmpje zeker aanraden.

Iedereen doet me plezier met het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ 

Dit is de verpakking van de RTA.

2fLVCoi.jpg?1

En dit krijg je dan allemaal buiten de RTA:

- Handleiding en kaartje met info over het German 103 team

- Reserveglas

- Veel extra o-ringen

- Reserve schroefjes en klemmen

- Katoen

- Multitool

y8bOSZe.jpg?1

Het uiterlijk van de RTA heeft wel iets, zelf vindt ik het wel mooi.

Voor de afmetingen van alles moet je even het filmpje bekijken want daar meet ik met een schuifmaat alles na.

LLHEE7s.jpg?1

Ik denk dat de afbeeldingen op de kamer de verbindingen op een printplaat moeten voorstellen.

Uxv6r8u.jpg?1

De gebruikelijke info onderaan en de 510 pin steekt ruim voldoende uit om te gebruiken op een hybrid mech als je wil.

0Ldpy7T.jpg?1

Je krijgt een leuke frosted PMMA 810 driptip en in de verpakking zit nog een 510 adapter als je liever 510 driptips gebruikt.

sFNqhFi.jpg?1

Topfill uiteraard en voldoende grote openingen.

KYTBznp.jpg?1

Grote airflow opening aan elke kant onderaan en aan die opening kan je zelf al wel afleiden dat het een DL RTA gaat zijn.

De airflow ring kan je verwijderen om te reinigen en werkt ook met een stopper.

XoKNL6Y.jpg?1

Je krijgt een recht glas dat standaard gemonteerd zit en dat geeft je 2ml TPD volume, maar je krijgt ook een bubble glas en dan is de inhoud 4ml.

8lOznG4.jpg?1

Dan het build deck en dat is wat mij betreft wel heel mooi ontworpen en ziet er heel leuk uit.

Je hebt airflow onder de coil maar ook airflow achter de coil, en door de kleine gaten mag je zeker zijn dat de airflow "smooth" en rustig gaat zijn.

EHbkTFC.jpg?1

qo5gvRS.jpg?1

SIKPOkt.jpg?1

ajcNkRF.jpg?1

TxqYaau.jpg

Het deck ziet er niet enkel leuk uit maar is ook heel simpel te builden wat mij betreft.

In mijn filmpje kan je zien dat ik weinig tot geen probleem heb om hier twee coils in te stoppen, in het filmpje gebruikt ik ook twee andere coils dan die uit deze review.

Voor de eerste build heb ik twee coiltjes gedraaid van deze Coilology draad.

0NZ2tK7.jpg?1

De coils onder de klemmen en zo kort mogelijk bij de airflow brengen en klaar.

vYs5ubR.jpg?1

USPXt6P.jpg?1

mBSLEvh.jpg?1

Om te wicken voorzien ze in de verpakking twee stukjes van een schoenveter, het is een nieuwe trend aan het worden dat fabrikanten dit soort katoen voorzien.

Werkt natuurlijk wel heel goed en maakt katoen door een coil trekken heel simpel.

Het katoen is wel gemaakt voor 3mm coils en door de coil uit deze review gaat dat perfect omdat het 3mm coils zijn.

De coils uit het filmpje zijn 2,5mm en daar moest ik een stukje van het katoen verwijderen anders was het te dik om door de coil te trekken.

yzxbEas.jpg?1

Ik knip het katoen meestal gelijkt met de rand van de base, dan heb ik bijna altijd de perfecte lengte.

Daarna is het gewoon kwestie van het katoen in de wick gaten te duwen, zoals je in het filmpje kan zien gaat dit perfect als je even de tijd neemt en niet zomaar het katoen in de gaten gaat persen.

CtkRSOk.jpg?1

V79xzAk.jpg?1

Je kan van deze RTA ook een single coil RTA maken als je wil en daarom voorzien ze een siliconen plug die de tweede helft van het deck en ook al de airflow afsluit.

Is wel een nette oplossing en werkt ook heel goed.

NzTkU3j.jpg?1

VRSlkOh.jpg?1

Q4xHrqk.jpg?1

En afsluiten met een handcheck bovenop de Ovanty Vega mod.

7APe8FG.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Ik heb ondertussen al zeer veel dual coil RTA's kunnen testen en deze mag gerust meespelen met de betere die ik getest heb.

- De airflow met die kleine gaten in het deck maken het verschil, de kleine gaten zorgen altijd voor een betere airflow dan gewoon een grote opening.

- Dit is een DL airflow RTA en dus voor de liefhebbers van airflow.

- De smaak is op punt, niks te klagen over.

- Intern als de coils en katoen geplaatst zijn is de kamer heel erg compact, dat is ook de reden dat ik niet zou aanraden om 3.5mm te gaan gebruiken in deze RTA.

- Kwaliteit van afwerking is goed, schroefdraad en o-ringen gaan vlot.

- Build deck is wat mij persoonlijk betreft heel vlot op te bouwen, voldoende grote schroeven en de klemmen werken goed.

- Single coil adapter is wel een leuke extra, heb het getest in single coil modus en dat werkt ook goed.

- Voldoende spare parts en leuk katoen.

Wat kan ik muggenziften aan deze RTA?

- De airflow ring zit wat losjes maar eens de tank op een mod zit dan merk je hier niks meer van.

- Ze geven je katoen bij de RTA maar geen coils en daar mochten ze toch twee coils voorzien.

Zoals ik al zei is het muggenziften maar dat is het enige wat ik kan vinden aan deze RTA.

Edited by Jim
  • Like 16
  • Thanks 1

Wederom bedankt voor je complete review!

Dit lijkt me een prima tank, mooi deck in ieder geval.

Deze ga ik in de gaten houden.

Alleen dat schoenveter katoen snap ik niet helemaal, dat is toch een oplossing voor een probleem dat er nooit was?! 

Thnkxx @Jim 

• Like 1
3 minutes ago, TommyDiamond said:

Wederom bedankt voor je complete review!

Dit lijkt me een prima tank, mooi deck in ieder geval.

Deze ga ik in de gaten houden.

Alleen dat schoenveter katoen snap ik niet helemaal, dat is toch een oplossing voor een probleem dat er nooit was?! 

Thnkxx @Jim 

Ja inderdaad dat katoen is een nieuwe trend aan het worden en de meeste merken zullen het gaan invoeren.

Het maakt het katoen door de coil makkelijker natuurlijk maar dat is dan ook het enige voordeel.

Het is leuk dat je het krijgt in de verpakking en leuk voor beginners die nog weinig ervaring hebben met wicken.

Maar zelf zou ik het niet gaan aankopen, wick al jaren op de oude manier en dat werkt ook perfect.

• Like 1
10 minutes ago, TommyDiamond said:

Kweenie, gemak dient de mensch misschien? Hoewel ik ze zelf nooit heb geprobeerd kan ik me voorstellen dat newbie rebuilders of anders beperkten het wel makkelijk vinden, een op diktemaat vetertje voor je coil en niet te hoeven draaien met je vingers om 'm te steken en te rijgen.

• Like 4

Dit is er eentje die ik heel graag wil uitproberen ; Duits product (en daar ben ik nogal van gecharmeerd na drie "Duitse"(als je Oostenrijk en Zwitserland even meetelt) verdampers in mijn dagelijkse roulatie) voor een Chinese prijs. Bijzonder interessant dingetje. 

Dampfwolke 7 is trouwens een heel prettige reviewer met een aangename stem en goed verstaanbaar, niet zo'n dik accent als Liquidhimmel en niet zo'n snelle prater als Steamshots (mijn favoriete Duitse reviewers ) dus goed te volgen voor wie niet zo heel strak in zijn Duits zit.  

Edited by L33ntje
  • Like 1
6 hours ago, Jim said:

Ja inderdaad dat katoen is een nieuwe trend aan het worden en de meeste merken zullen het gaan invoeren.

Het maakt het katoen door de coil makkelijker natuurlijk maar dat is dan ook het enige voordeel.

Het is leuk dat je het krijgt in de verpakking en leuk voor beginners die nog weinig ervaring hebben met wicken.

Maar zelf zou ik het niet gaan aankopen, wick al jaren op de oude manier en dat werkt ook perfect.

Tsja....ik heb nooit zo'n probleem gehad om zelf een "aglet" aan mijn lont te draaien eigenlijk. Ik heb dit spul nog niet gebruikt, maar ik denk dat het het zelfde (en enige) nadeel heeft van Supersorb : de dikte is vooraf bepaald, dus alleen te gebruiken in coils van 2,5/3mm doorsnee. Nu is dat wel ook de meest gebruikte dikte, maar flexibel is het natuurlijk niet 😉 . 

• Like 1

Duidelijke review, zoals gewoonlijk. Dit soort airflow (kleinere gaten naast elkaar) heb ik nog bij een tweetal andere rta's tegen gekomen, kom niet meer op de naam. Het bijgeleverd katoen (de schoenveter zoals je het zo mooi benoemt) lijkt me ook wel handig. 

Dit is een RTA waar ik direct voor val, hoewel ik geen dual liefhebber ben staat deze bovenaan om hem binnenkort te bestellen, je filmpje geeft duidelijk aan dat het plaatsen van de coils en katoen een eitje is voor de toch wel iets gevorderde zelfbouwer, als beginner zou ik hier niet aan beginnen en eerst een single RTA aanschaffen om enige ervaring op te doen. Ja ik weet dat je ook een single coil kan plaatsen maar waarom zou je dat doen bij een dual RTA?

13 hours ago, Jim said:

Je kan van deze RTA ook een single coil RTA maken als je wil en daarom voorzien ze een siliconen plug die de tweede helft van het deck en ook al de airflow afsluit.

Is wel een nette oplossing en werkt ook heel goed.

Heb je dit ook geprobeerd Jim? Hoe groot is dan het verschil in smaak en airflow? 

Bedankt voor deze review... 👍

6 hours ago, L33ntje said:

Dampfwolke 7 is trouwens een heel prettige reviewer met een aangename stem en goed verstaanbaar

Klopt, mijn duits is echt bagger maar deze man is (redelijk ) goed te volgen als je toch wel enige duitse woorden kan... aanrader voor iedereen!

• Like 1
2 hours ago, qwebbel said:

Dit is een RTA waar ik direct voor val, hoewel ik geen dual liefhebber ben staat deze bovenaan om hem binnenkort te bestellen, je filmpje geeft duidelijk aan dat het plaatsen van de coils en katoen een eitje is voor de toch wel iets gevorderde zelfbouwer, als beginner zou ik hier niet aan beginnen en eerst een single RTA aanschaffen om enige ervaring op te doen. Ja ik weet dat je ook een single coil kan plaatsen maar waarom zou je dat doen bij een dual RTA?

Heb je dit ook geprobeerd Jim? Hoe groot is dan het verschil in smaak en airflow? 

Bedankt voor deze review... 👍

Ik zou ook geen single coil dampen in een dual coil RTA, ook al kan het dan nog doe ik het niet graag

Maar omdat je de tweede helft helemaal kan afsluiten met die siliconen plug heb je met deze RTA dezelfde ervaring dan je met een echte single coil RTA zou hebben.

De smaak en airflow is goed omdat het binnenin heel compact blijft.

Eigenlijk zouden meerdere merken dit moeten doen, dan hebben beginnende mensen direct de keuze of ze nu voor single of dual willen gaan.

Maar ik begrijp ook waarom fabrikanten dit niet zo graag toepassan, zij verkopen natuurlijk liever twee aparte tanks zodat je tweemaal voorbij de kassa zou gaan.

• Like 2
  • Thanks 1
7 hours ago, Jim said:

Maar omdat je de tweede helft helemaal kan afsluiten met die siliconen plug heb je met deze RTA dezelfde ervaring dan je met een echte single coil RTA zou hebben.

De smaak en airflow is goed omdat het binnenin heel compact blijft.

Eigenlijk zouden meerdere merken dit moeten doen, dan hebben beginnende mensen direct de keuze of ze nu voor single of dual willen gaan.

Tot ongeveer een jaar terug deden heel veel fabrikanten dit, maar werd door bijna alle reviewers afgekraakt omdat de smaak er minder door werd, er soms bijgeluiden ontstonden of de airflow turbulenter werd. Nu zie je t nog maar heel af en toe. 

Ik ben van mening, dat je een tank moet gebruiken, waar ie voor gemaakt is. En niet met dit soort lapmiddelen komen, omdat je als fabrikant niemand teleur wilt stellen of je doelgroep wilt verdubbelen. 

• Thanks 1

Ja hier ook, dual coil blijft bij mij dual coil en daar ga ik geen single coil in dampen.

Bij deze RTA kan het echter wel, de plug sluit mooi alles af en de airflow en smaak blijft goed.

Heb het enkel voor de review getest omdat ik er anders toch vragen over ging krijgen.

• Thanks 1
  • Haha 1

Ik heb ze intussen ook binnengehad, de galaxies en de core tezamen met n zakje katoenveters. Weet niet of ik nog wel een review ga maken, als er al 2 van gemaakt zijn. Misschien dat ik er een review van maak, na een paar weken gebruik. Dan voegt t misschien nog iets toe aan wat er al over geschreven is.

• Like 5