Jump to content

Verzendkosten brievenbuspost


Alexis

Recommended Posts

Ik merk dat er best nog wel een aantal webwinkels zijn die geen brievenbuspost hanteren, erg jammer!!

Ik kom soms artikelen tegen waarvan ik denk, goh, da's niet duur. Maar als je dan gaat kijken naar

de verzendopties, en er wordt alleen maar pakketpost aangeboden, en sommigen ook nog eens

alleen verzekerd, dan heb ik snel mijn bestelling geannuleerd, wordt me dan toch een te duur pakketje!

                                                                        :shock

De webshophouders klagen over verloren zendingen e.d. de enveloppen zijn bv te glad..

Ik begrijp het dilemma wel, maar er zijn toch ook andere manieren om brievenbuspost te verzenden,

zoals een kartonnen envelop, en verzenddozen in diverse afmetingen, en zo duur is dat nou ook weer niet...  :nee

Om als voorbeeld even deze te nemen: http://www.brievenbusdoosje.nl/

Toch jammer voor deze webshophouders, wanneer ik het minimum bestelbedrag niet haal, gaat

de bestelling niet door, en kies ik heel snel voor een ander!  :ja

:ponpon Maar wel even een hele dikke  :duim voor de webshophouder die wel brievenbuspost aanbieden of zelfs gratis verzenden!!  :ponpon

Link to comment
Share on other sites

Guest esaffie.nl

Nou wij gebruiken wel brievenbus post voor kleine bestellingen, mits de (gezamenlijke) artikelen niet hoger zijn dan

de 3.2 cm die Postnl als regel heeft, wat natuurlijk niet echt veel is.

Ook is het in veel shopsystemen gewoon domweg lastig in te stellen.

Verder reizen goederen altijd voor risico van de verzender en ben je afhankelijk van de eerlijkheid van de ontvanger, wat

sommige shophouders kan tegenhouden, want je kunt als klant immers keihard beweren iets niet ontvangen te hebben, terwijl

je het wel ontvangen hebt.

                                                                             

               

Link to comment
Share on other sites

Guest datida

dat soort van mensen zal inderdaad zeker bestaan,helaas :sip

en zoals met alles moeten de goeden het ontgelden voor de slechten,

Link to comment
Share on other sites

Ja Bob, dat klopt wel wat je zegt, het mes snijdt zoals vaak natuurlijk ook hier aan 2 kanten.

Maar wanneer ik bv een clearomizer wil bestellen van een euro of 5, en daar dan

bijna 9,00 verzendkosten voor moet betalen, hoef ik geen 2 seconden na te denken..

Dan gaat mijn muisaanwijzer heel snel rechtsboven naar het rode kruisje, en ga ik op zoek

naar een webwinkel die mij die service wel verleent...  :a20

Link to comment
Share on other sites

Guest Karlo

eroken heeft hier inderdaad een punt te pakken. Toen de E-rokerswereld nog klein was, kende men elkaar. Ja. zo klein was t ooit. Je kon er op vertrouwen dat als je het al afstuurde, de boel zowiezo ook betaald werd. Hoe anders is het vijf jaar later... Nu groeit het explosief en zien we soms vreemde snoeshanen op het toneel verschijnen met onduidelijke bedoelingen (aan weerskanten).

Door aangetekend of verzekerd te verzenden wordt het risico op fraude door de klant voor de verkoper beperkt. En als de verkoper dan ook nog eens een track and trace doorstuurt naar de klant, weet de klant dat de verkoper de handel ook echt heeft aangeboden bij de courier. Voor beiden een zekere optie lijkt mij. Ik persoonlijk vind het niet erg om daar iets meer aan verzendkosten voor te betalen.

Link to comment
Share on other sites

Guest PatrickV

Probleem is ook dat PostNL in het verleden alles tot 10KG heeft ingesteld om te versturen als pakje. Verzendkosten worden dus met de 6,75 best hoog als je voor bijvoorbeeld 10 euro besteld.

Eigenlijk moet het gewicht weer gaan tellen bij pakjes met ontvangstbevestiging en niet alles in de tot 10KG categorie stoppen.

Een pakje van bijvoorbeeld Polen naar hier kost minder dan een pakje versturen naar mijn buurman. Dat is best krom.

Link to comment
Share on other sites

Guest Happydamp

En toch denk ik dat het enorm meevalt. Wij versturen ca. 50% met brievenbuspost en de problemen zijn te verwaarlozen. Ik denk nog steeds dat het gros van de kopers blij zijn als de brievenbuspost met nieuwe spulletjes binnen is en daar geen misbruik van maken. Vooralsnog zien wij het als ondernemersrisico.

Ik heb wel het idee dat het ene postnl sorteercenter niet de andere is. Lees regelmatig dat het mis gaat maar wij herkennen dat niet (gelukkig)....:)

Link to comment
Share on other sites

Hier hetzelfde als bij Happydamp, heb in deze anderhalve maand nog geen berichten gehad dat iets niet is aangekomen, denk inderdaad ook dat het met het sorteercentrum te maken heeft en een beetje geluk natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bij deze topic uitgekomen doordat ik bij een gesloten topic (ergens) iets in een antwoord las, waarbij ik dacht - HUHHHHH.

Het ging over iemand die als newbie hier binnen was gekomen en gelijk een klacht deponeerde over een bestelling van een zekere e-shop die hij wel betaald had, maar nooit ontvangen.

Het ging mij echter om een reactie die daarop was gekomen, waarin gesteld werd min of meer dat als iemand bij een webshop kiest voor brievenbus-post en hij/zij de bestelling niet ontvangt, het zijn/haar eigen schuld zou zijn?.

M.i. klopt dat niet. Als ik ergens wat bestel en ik betaal daarvoor, dan lijkt het mij toch wel dat degene waarvan het bestelde pakketje moet komen in deze aansprakelijk gesteld moet worden.

Ook al is het moeilijk aan te tonen voor de besteller(klant) dat iets niet aan is gekomen. Maar ook door de verkoper(webshop) is niet aan te tonen dat er werkelijk een pakketje verstuurd is.

Greetz, Francien

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet welk topic je gelezen hebt, maar over het algemeen lees ik hier altijd dat het door de shops keurig opgelost wordt als er iets is.

Heb er zelf nog geen problemen mee gehad, soms duurt het wat langer voor de post komt, maar meestal ligt alles keurig binnen een week in de brievenbus.

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet welk topic je gelezen hebt, maar over het algemeen lees ik hier altijd dat het door de shops keurig opgelost wordt als er iets is.

Heb er zelf nog geen problemen mee gehad, soms duurt het wat langer voor de post komt, maar meestal ligt alles keurig binnen een week in de brievenbus.

Wist geen andere manier om het bericht/topic aan te geven en hoop dat dit werkt

http://www.elektrisch-roken.nu/overige-verkopers-en-winkels-in-nederland/75/pas-op-easysigaret-nl/10213/

Greetz, Francien

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet welk topic je gelezen hebt, maar over het algemeen lees ik hier altijd dat het door de shops keurig opgelost wordt als er iets is.

Heb er zelf nog geen problemen mee gehad, soms duurt het wat langer voor de post komt, maar meestal ligt alles keurig binnen een week in de brievenbus.

Wist geen andere manier om het bericht/topic aan te geven en hoop dat dit werkt

http://www.elektrisch-roken.nu/overige-verkopers-en-winkels-in-nederland/75/pas-op-easysigaret-nl/10213/

Greetz, Francien

Oja, dat topic. Was ook een beetje vreemd hoe de topicstarter reageerde.

Ik ken verder dat bedrijf niet, maar echt, ik lees hier over de meeste Nederlandse shops dat het allemaal goed geregeld wordt.

Bij sommige moet je daarvoor verzendkosten betalen en andere niet.

Link to comment
Share on other sites

Als webshophouder heb je aan een aantal wettelijke verplichtingen te voldoen:

- Wanneer een klant iets in jouw shop koopt en afziet van de koop, dan ben je wettelijk verplicht óók de verzendkosten van retournering te vergoeden.

- Wanneer een bestelling verloren raakt bij bijvoorbeeld PostNL dan ben je als webshophouder verplicht de bestelling, zónder verdere bijkomende kosten voor de klant, nogmaals te verzenden.

Anders is het uiteraard wanneer de klant een fout maakt in het opgegeven afleveradres. In zo'n geval worden de extra verzendkosten bij de klant in rekening gebracht voordat de bestelling nogmaals wordt verzonden.

Link to comment
Share on other sites

Wat betreft het tweede punt heb je gelijk Betty, het eerste punt niet helemaal.

Wanneer de klant iets wil retourneren omdat hij afziet van de koop (binnen de wettelijk vastgestelde 7 werkdagen)

Heeft hij recht op terugbetaling van de origineel betaalde verzendkosten, en niet alleen de kosten die hij voor de producten betaalde.

Dus stel klant betaalde 20 euro waarvan 2,50 verzendkosten dan krijgt hij 20 euro terug en geen 17,50 (sommige webwinkels houden zich hier niet aan)

Kosten voor retournering zijn wel voor de klant in dat geval.

Mocht er iets mankeren aan het product en/of het verkeerde is geleverd dan zijn kosten voor retourzending WEL voor de webshophouder aangezien die in zekere mate in gebreke is gebleven, bij defecten is dit n iet direct de schuld van de webshophouder maar deze is uiteraard wel verantwoordelijk dan.

Overigens gaat per 1 januari weer wat veranderen. Zo wordt de wettelijk vastgestelde retourtermijn vastgesteld op 14 dagen ipv. 7 dagen.

Qua kosten voor retournering zoals ik het nu heb gelezen komt dit altijd ten koste van de klant op dat moment. Elke shop is natuurlijk vrij om deze kosten op zich te nemen.

Nieuwe regels: http://www.provenue.nl/regels-webwinkel/?goback=.gde_122526_member_260274853

Link to comment
Share on other sites

Dat eerste stukje heb ik nu vier keer gelezen, maar ik wordt er geen wijs uit.

Sorry..:bloos

En wettelijk of niet, ik denk dat de meeste webshops het prima regelen met hun klanten.

Zeker als je ziet hoeveel producten er verstuurd worden en hoe weinig klachten er over het algemeen zijn.

Verder vind ik al die wettelijke bepalingen geweldig, maar zoals we weten is de wetgever regelmatig het spoor bijster.

Dus ik persoonlijk ga meer voor tevreden klanten dan voor rechten en plichten.

Denk dat zowel de klant als de verkoper daar veel verder mee komen.

:priest

Link to comment
Share on other sites

Je hebt helemaal gelijk, ik had tussen de bedrijven door de zin zitten verbouwen en zoals ik het nu heb gepost zou je als webshophouder twee keer voor de verzendkosten moeten betalen wanneer een klant afziet van de koop.

I am soooo stupid!

Overigens hangen er weer andere bepalingen aan vast wanneer het bijvoorbeeld een Duitse klant betreft.

E.e.a. is dan wel afhankelijk van het feit of je site in de Duitse taal beschikbaar is.

Wanneer er een Duitse vertaling beschikbaar is dan heb je je ook te houden aan de Duitse wet wat betreft kopen op afstand.

@Priest:

Niet om het een of ander, maar ik vind je te kort door de bocht gaan.

Als ondernemer dien je op de hoogte te zijn van je rechten en plichten en dit niet af te doen op de manier waarop je dat nu doet.

Heel veel klanten zijn niet eens op de hoogte van het feit dat wanneer een defect ontvangen (of binnen de garantie termijn defect geraakt / of bij een verkeerd verzonden) product geretourneerd moet worden, deze kosten gedragen moeten worden door webshophouder.

In feite zeg je dus hier:

"Zolang mijn klant niet weet dat ik de retourkosten van een defect / binnen de garantietermijn defect geraakt / verkeerd verzonden product moet betalen, en er verder ook niet naar kraait, vind ik het wel goed."

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Wat betreft het afzien van de koop binnen de wettelijk gestelde termijn is het niet zo moeilijk om het voorbeeld van Goedkooproken te begrijpen:

Klant besteld producten t.w.v. € 17,50 en betaald voor de verzending € 2,50.

Klant ziet af van de koop en retourneert de bestelling. De kosten van het retourzenden naar jou zijn voor rekening van de klant.

Na ontvangst dien je de klant 20 euro terug te betalen.

Link to comment
Share on other sites

Je moet mij geen woorden in de mond leggen, betty.

Ik zei dat ik ervoor ga dat zowel de klant als ik er tevreden over zijn.

En hier zwaaien met wetten is leuk, maar de klant wil gewoon een product wat werkt en het liefst ook nog af en toe antwoord op zijn mails..:grins

(beetje kinderachtig, dat geef ik toe..:lol)

Verder ben ik me terdege bewust van de wetgeving.

En die staat ook duidelijk op mijn site vermeld.

En kort door de bocht?

Misschien wel, maar zou er zo niet meer moeten werken?

Ipv. alle wollige regeltjes, wetgevingen en indek-culturen?

De klant besteld gewoon, de verkoper levert gewoon en hoppa!

Probleem opgelost...

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat Dirodi inderdaad precies begrepen heeft wat Priest bedoeld, je moet je natuurlijk aan de wet houden, maar extra service geven mag je altijd doen natuurlijk.

Overigens laat ik klanten niet altijd alles retourneren maar stuur ik soms gewoon een nieuwe op en mag de klant het defecte product gewoon weggooien, dit is afhankelijk van de aard van het product.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL 151222

ik denk dat het een mentaliteitsverschil is.

ikzelf zal nooit bestellen bij een shop die zijn produkten via normale post besteld zonder de optie pakketpost.

ik wil gewoon zeker zijn dat het pakket verzonden is en aankomt, en graag ook weten wanneer het verzonden is en wanneer ik het kan verwachten.

2x heb ik meegemaakt dat een bedrijfje spullen via de normale post verzond (na een probleempje met het eerder bestelde) en beide keren kwam het niet aan. het ene bedrijf heeft het toen nogmaals besteld en het andere bleef volhouden dat ze het verstuurd hadden en dat ik daarmee maar tevreden moest zijn.

kosten 7 euro, dus daar doe je niks tegen, want elke aktie kost meer dan je er mee terugwint.

logisch staat dat bedrijf op mijn zwarte lijst.

waar de verdwenen post blijft weet ik niet maar het gebeurd vaker dat post niet aankomt. en dat wil ik met bestelde spullen absoluut niet meemaken.

en wat als het een 2e keer ook niet aankomt? hoe krijg ik mn spullen dan?

in het afgelopen jaar kostte me dat bijna 100 euro aan verzendkosten. tja het zei zo. je leert ook dat je geen clearo voor 4 euro besteld bij bedrijf 1 en een flesje liquid voor 3 euro bij de ander.

en ik vind het niet meer als logisch dat degene die dat wel doen er ook voor moeten betalen.

hoe moet een bedrijf nog winst maken als ze al dat werk moeten doen voor iemand die alleen maar 1 clearo voor 4 euro koopt en daar een week later nog eens 1 achteraan moet zenden omdat de post hem is kwijtgeraakt?

Link to comment
Share on other sites

ik denk dat het een mentaliteitsverschil is.

ikzelf zal nooit bestellen bij een shop die zijn produkten via normale post besteld zonder de optie pakketpost.

ik wil gewoon zeker zijn dat het pakket verzonden is en aankomt, en graag ook weten wanneer het verzonden is en wanneer ik het kan verwachten.

2x heb ik meegemaakt dat een bedrijfje spullen via de normale post verzond (na een probleempje met het eerder bestelde) en beide keren kwam het niet aan. het ene bedrijf heeft het toen nogmaals besteld en het andere bleef volhouden dat ze het verstuurd hadden en dat ik daarmee maar tevreden moest zijn.

kosten 7 euro, dus daar doe je niks tegen, want elke aktie kost meer dan je er mee terugwint.

logisch staat dat bedrijf op mijn zwarte lijst.

waar de verdwenen post blijft weet ik niet maar het gebeurd vaker dat post niet aankomt. en dat wil ik met bestelde spullen absoluut niet meemaken.

en wat als het een 2e keer ook niet aankomt? hoe krijg ik mn spullen dan?

in het afgelopen jaar kostte me dat bijna 100 euro aan verzendkosten. tja het zei zo. je leert ook dat je geen clearo voor 4 euro besteld bij bedrijf 1 en een flesje liquid voor 3 euro bij de ander.

en ik vind het niet meer als logisch dat degene die dat wel doen er ook voor moeten betalen.

hoe moet een bedrijf nog winst maken als ze al dat werk moeten doen voor iemand die alleen maar 1 clearo voor 4 euro koopt en daar een week later nog eens 1 achteraan moet zenden omdat de post hem is kwijtgeraakt?

Vwb de laatste alinea - ik denk dat webshops gewoon een minimumbestelbedrag zouden kunnen hanteren. Ook al lost dat natuurlijk geen zoekgeraakte pakjes op. Ik denk toch dat voor Nederland PostNL wel op de tellen gaat passen, want van normale post hebben ze al niet bijster veel meer te doen en pakjes leveren is in de tijd van de vele webshops wel business voor ze.

Greetz. Francien

Link to comment
Share on other sites

Guest paulv

Zelfs grote webshops zoals Conrad en Bol.com bieden gratis verzending,

De eerste indien je met je bancontact betaald en je aankoop minimum 25 euro bedraagt, de tweede is het minimum bestelbedrag 20 euro dacht ik.

Zopas nog een zending van Conrad met gratis verzending ontvangen, professioneel ingepakt en snelle levering.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...