Jump to content
Sign in to follow this  
Gabbo

Lekkende smok tfv12 tank

Recommended Posts

Ik heb pasgeleden een nieuwe smok priv 2 luxe gekocht aangezien ik wel een eens upgrade wou ten opzichte van mijn istick pico 75 watt.
Echt lekt de tank. En ik weet niet echt goed wat ik nou fout doe.
Heb hem terug gestuurd een nieuwe gekregen maar het probleem is daarmee nog niet verholpen.
Heb er 50/50 liquid in gedaan 60/40 en 70/30. Maar alles lekt er (bij stilstaan) doorheen.
Heb het ding schoon gemaakt. En op allen mogelijke manieren dichtgedraaid om zo het lekker te voorkomen maar dat mocht niet baten.

Ik zit nu op het punt om het dan maar terug te sturen en evt. een andere te kopen.

Weet alleen dus niet of die ik nu heb nog te redden valt of dat er andere altenatieven zijn die nog beter zijn.

Het gaat mij vooral om veel damp en smaak.

Groetjes!

Ok Gabbo, ik weet niet of je een beginnend damper bent, maar je begint in ieder geval met grof geschut.

Vraag :  Heb je een RBA erbij, om zelf coils te bouwen of heb je fabriekscoils ?

Zal om de tfv12 prince gaan denk ik ?

De fabriekscoils willen wel eens gaan doorlopen met te dunne liquid of net na vullen / openen van tank.

Een 60 of 70 vg liquid is aan te raden.

En na het vullen gelijk even paar haaltjes dampen om wat onderdruk te creëren in de tank.

Ook dampen op te laag wattage of te zacht zuigen zouden oorzaken kunnen zijn, aan dit kanon moet hard gelurkt worden :grins

Nee heb de RBA niet erbij gekocht. Wou dat evt doen. Maar had verwacht dat die gewoon zou werken.

On 8/28/2018 at 10:04 PM, Steamboy said:

Ok Gabbo, ik weet niet of je een beginnend damper bent, maar je begint in ieder geval met grof geschut.

Vraag :  Heb je een RBA erbij, om zelf coils te bouwen of heb je fabriekscoils ?

Heb inderdaad de aanbevolgen liquid gebruikt echter lekte die nogsteeds. Vape altijd al met 60 a 70 vg dus vond dat ook al raar.

On 8/28/2018 at 10:47 PM, Kurmit said:

Zal om de tfv12 prince gaan denk ik ?

De fabriekscoils willen wel eens gaan doorlopen met te dunne liquid of net na vullen / openen van tank.

Een 60 of 70 vg liquid is aan te raden.

En na het vullen gelijk even paar haaltjes dampen om wat onderdruk te creëren in de tank.

Ook dampen op te laag wattage of te zacht zuigen zouden oorzaken kunnen zijn, aan dit kanon moet hard gelurkt worden :grins

Maar losstaand van alles was ik eigenlijk zo klaar met de tfv12 dat ik hem maar terug heb gestuurd.
Ga nu kijken voor een leuke mod en een RDA denkik 😉
En evt. een squonk mod. Leek me ook wele geinig.

Telkens wanneer je een nieuwe coil steekt, de luchttoevoer volledig dichtdoen, tank vullen, en heel harde trekken nemen als ie uitstaat, 6-7 keer. Nadien gewoon airflow terug open en gewoon dampen. 

Mijn tfv12 lekte ook altijd, nu nooit meer.