Jump to content
Damas

Vapefly Galaxies RDTA

Recommended Posts

Excuus voor de belichting van sommige foto's

Tijdens een aanbieding van Fasttech was de Vapefly Galaxies MTL RDTA verkrijgbaar voor $ 22,81, bij bestelling kreeg je er dan ook nog een zakje katoen bij.

Besteld, e-packet van laten maken en een week later lag er een pakje op de mat (bij de buurvrouw ... sorry Meneer Post)

Bij openmaken bleek het zakje katoen (want niet goed gekeken bij bestellen natuurlijk) “Vapefly Firebolt Cotton” te zijn (van die schoenveters). 

In het doosje van de tank zaten de RDTA, reserveglas, extra driptip, handleiding, 2 coils, 2 veters Firebolt Cotton en een zakje reservezaken (o-ringen, t-tool, 2 post schroeven en een squonk pen).

KlgbwV1.jpg

Voor de bouw een SS316L, 28ga, 8 wikkelingen, 2,5mm, spaced van 0,88 ohm.

Bouwen is zeer eenvoudig, genoeg ruimte, draad zit goed tussen de posts, geen gedoe.

WdPaIcC.jpg

Voor het wicken pakte ik de bijgeleverde ‘veter’, ik was toch benieuwd. Erg verbaast dat deze bedoeld zijn voor 3mm coils en dus niet passen zonder katoen weg te halen (wat een gedoe was vanwege de veterunit - die trouwens wel net door de cool paste). Na wat geknipt, gepiep en gewrik het katoen door de cool gekregen (flink strak) en over het randje geled en afgeknipt (aan de buitenkant) ter hoogte van de bovenste o-ring van de tank (lol!, het tankje)

Katoen wat uitgedund en door de gaatjes gepropt waarna het nog net een beetje te zien was.

Al met al erg eenvoudig, veel minder gedoe dan met bijvoorbeeld de Skyline.

4bO0n9P.jpg

RXDgUhC.jpg

BCcFZBQ.jpg

Het vullen van de tank was eenvoudig, punt van je vulflesje op de vul-pen, pen naar beneden drukken en tankje vullen. Op het moment dat die vol zit loopt er wat liquide je deck op en stop je. De eerste paar keer ging dit goed. 

Later toch meerdere malen gehad dat er lucht in de tank bleef zitten waardoor ik deze niet volledig kon vullen, het deck liep vol terwijl er nog flink lucht in de tank zat en je kunt niet op een andere plek vullen omdat je dat via de pen doet en het ontluchtingsgat is waarschijnlijk net niet groot genoeg. 

Met squonken (volgens mij) geen probleem maar als je met de hand aan het bijvullen bent dan blijf je bezig als je er maar 1ml in krijgt ipv 2ml.

Mijn all day tanks zijn:

- coppervape skyline (insect met drie kleine gaatjes, airflow +/- 1.2mm)

- Berserker mini (airflow 1.2mm)

- Berserker RTA (airflow 1mm)

De airflow op de Galaxies is zeer instelbaar, ik ben enigszins blijven hangen bij de middelste als enkele en de twee kleinste als ik ze allebei gebruik. Daarmee vind ik de trek fijn. Iets lichter dan de berserkers maar smaak en damp werkt dan goed voor me. Op de enkele kleinste stand is de trek redelijk strak hoewel de berserker mini op de kleinste stand iets strakker voelt (maar dat kan komen doordat ik de zij airflows nog iets open heb staan - niet geprobeerd)

Ik kies vooral voor de twee kleinste omdat daarmee de tank het stilste is, de middelste enkele lijkt enigszins te gaan fluiten.

Naast de airflow aan de zijkant heb je op het deck nog twee schroefjes zitten. Ik ben begonnen met deze dicht, gaandeweg heb ik die wat meer uitgedraaid en je merkt dat er meer lucht binnen komt en dat het wat doet met je smaak. Ik ben uiteindelijk geëindigd met de schroefjes één volledige draai open te zetten waarmee ze bijna gelijk aan de buitenkant zitten (nog iets verzonken).

(in de foto's hierboven enigszins te zien)

Gedurende de week heb ik deze wel nog eens opnieuw moeten instellen want een ervan was weer dicht gegaan. Nu zitten ze alweer vier dagen goed.

De bijgeleverde driptips zijn allebei fijn maar ik had wel aardig wat condensatie en ben uiteindelijk naar een andere uitgeweken (hoewel ik de doorzichtige erg mooi vind staan) waarmee ik helemaal geen condensatie heb - deze is net zo lang als de zwarte delrin tip)

(doorzichtige driptip)

DnnkG0D.jpg

(zwarte driptip)

rW27v7v.jpg

Ik heb de tank nu een volle week in gebruik en bijna volledig gebruikt (heel af en toe afgewisseld om smaakblock te voorkomen). Tank wordt gebruikt op een DNA mod en hier de wick na 4 dagen (en zo’n 30ml)

RLK9nyB.jpg

Qua smaak (en nee, ik weet het niet, voor mijn gevoel is mijn smaak volledig dood ….) vind ik hem iets minder dan de berserkers en gelijk aan de skyline. De Berserker RTA is beter.

(Berseker RDA - thanks @tsiis, Galaxies RDTA, Prime Clone)

cOHLQxp.jpg

Overall is dit mijn go-to tank geworden, niet omdat het de beste is in iets speciaals maar gewoon vanwege gemak, uiterlijk en smaak bij elkaar. Daarom ook toch maar de Therion BF gekocht want dat vullen werkt gewoon niet goed genoeg (en zoals je kunt zien heb ik nu een beetje ruimte gelaten bij de wicks want het ontluchtingsgat werkt niet goed genoeg).

Handchecks:

lOLBo80.jpg

TREhysL.jpg

Als conclusie:

Fijne tank, bevalt goed naast de eerder genoemde tanks (hoewel ik denk dat ik wellicht niet zo moeilijk ben) en de airflow is voor mij in te stellen hoe ik het wil - hoewel ik er tijdens dit schrijven achter kom dat ik meer had moeten proberen en op moeten schrijven voor een volledig verhaal.

En fijn: de atty draait zo op de mod dat de wick precies goed hangt om gevuld te worden als je deze scheef houdt om te lurken, het tankje gaat bij mij dus zonder problemen volledig droog.

Edited by Damas
teveel

20 minutes ago, Damas said:

(Berseker RTA, Galaxies RDTA, Prime Clone)

cOHLQxp.jpg

Die linker lijkt me een Berserker RDA (ipv RTA).

Helemaal vergeten te melden: prachtige uitgebreide review, top die vergelijking met de andere bezittingen,  erg waardevol :clap, + prima/sfeervol belichte pics :duim

Nice review.

Ben benieuwd naar deze, als alles goed gaat krijg ik deze ook binnen om te testen.

2 hours ago, Jim said:

Ben benieuwd naar deze, als alles goed gaat krijg ik deze ook binnen om te testen.

Ik ook, zal mijn bevindingen ook delen.

Leuke review! Ik gebruik de mijne ongeveer op dezelfde manier en qua airflow en smaak vind ik ‘m dan echt perfect.

Ik heb ook een beetje moeite met (her)vullen omdat veel van mijn flesjes niet in dat tuutje passen. Irritant!  Daarnaast heb je best wat kracht nodig om het mechanisme in te drukken, en ingedrukt te houden tijdens knijpen vind ik.

In eerste instantie leek het ik ieder geval handiger dan dat het in de praktijk blijkt te zijn.

Leuk dat je de Therion heb gekocht om ermee te kunnen squonken ook 🙂 

On 9/6/2018 at 8:49 PM, teddy said:

Is ie een beetje lekvrij als ie een nachtje ofzo plat ligt?

Ligt bij mij nooit plat als ik eerlijk ben.  Als je goed wickt dan is deze voor mijn gebruik (binnenzak jas op zijn kantje een uurtje achter elkaar) maar ... garantie tot aan de deur uiteraard 🙂

Deze tank/RDA is sinds zijn komst trouwens niet meer van de Paranormal afgekomen, bevalt gewoon uitstekend. Momenteel met een Fused Clapton MTL (SS316L, 2x30+1x38, 5 wikkels, 0,6ohm), 22watt en blijft gewoon lekker gaan.