Jump to content

batterij doorladen?


junkiexl

Recommended Posts

Gebruik je een externe lader ? Zo ja, dan batterij er in en volledig opladen, laden stopt wanneer batterij vol is.

laad je de batterij terwijl hij in de Pico zit, dan ook laden totdat hij vol is, ook hier stopt het laden vanzelf.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

stond bij die justfog q16 in de gebruiksaanwijzing...

 

Aangezien die gebruiksaanwijzing van die istick een puinhoop is vroeg ik me dat zo af.

(dat stomme boekje is met een loep ook amper te lezen, en een pdf je ervan was niet te vinden helaas), nou ja vond er 1, maar daar stond maar de helft in ?

 

Ik vond dat hele doorladen verhaal toen ook al vreemd, vol is vol volgens mij ?

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, tsiis said:

 

Nieuwsgierig: welke soort batterijen moet je 'doorladen' dan? Eerste keer dat ik dat lees.

Dat was vroeger met de NiCad batterijtjes het geval. En dat is nog iets van de vorige eeuw wat je maar tegen blijft komen.

Oerstom ja.. Maar napraterij is polulairder dan nadenkerij dus het blijft dr nog wel een eeuwtje in vermoed ik.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dank Folks,

 

Ik heb idd die dampwiki ook nog ff door gelezen..., ik ben ook erg op veiligheid gesteld...

 

Tja dacht ik vraag het toch even, man wat een batterij gaat erin zo'n ding... daar schrok ik wel even van.

Klopt idd is de pico 21700, die justfog heeft zijn ding gedaan, die hou ik als reserve. Ik heb hier een nautilus mini opgezet, omdat ik ( voor als nog) MTL damp, maar een dingetje met wat meer mogelijkheden wou hebben. Die heb ik nu op 12 watt aan het dampen.... Heerlijk ?

 

Maar dat boekje.... zwaar k#t.... das echt een afknapper...

Normaal vind je het wel terug van elk toestel gewoon typenummer met daarachter PDF... maar daar doen ze bij ELAF niet aan ... ?

Dus met een loep zitten te prutsen, blijkt dat de helft er niet in staat, bv hoe die de "teller van de haaltjes"op nul zet,,, staat er gewoon niet in...

 

Verder.... ding is geweldig... heerlijke damp, lekker van smaak, en mooi om te zien.

Komende tijd, lees ik wel verder wat die nog meer kan, ik ga hier toch mee door, bevalt me prima, stel ik hier af en toe wel weer ff een slimme vraag ?

 

 

 

 

Edited by junkiexl
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, junkiexl said:

Maar dat boekje.... zwaar k#t.... das echt een afknapper...

Normaal vind je het wel terug van elk toestel gewoon typenummer met daarachter PDF... maar daar doen ze bij ELAF niet aan ... ?

Dus met een loep zitten te prutsen, blijkt dat de helft er niet in staat, bv hoe die de "teller van de haaltjes"op nul zet,,, staat er gewoon niet in..

Heb je geen smartphone? Je kan een foto maken en dan daarop inzoomen he. Is beter voor je ogen en je gemoedsrust ?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Das waar, niet aan gedacht idd.. zei een ander hier ook al klopt.

 

Maar geloof mij nou maar... vandaag de dag elk merk wat het ook is van je scheerapparaat tot de radio... als je het type in google zet met manual er achter of .pdf.... krijg je een mooi .pdf je en dat is schaalbaar, daar is pdf onder andere voor uitgevonden.

Maar in het zeldzame geval dat ze dat niet hebben ( dit is de eerste keer dat ik dat mee maak) is die optie van jullie zeker een goede oplossing ?

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, junkiexl said:

Normaal vind je het wel terug van elk toestel gewoon typenummer met daarachter PDF... maar daar doen ze bij ELAF niet aan ... ?

Jawel hoor, maar ze pakken ze in in een .zip:  http://www.eleafworld.com/manuals/ ( ik zoek meestal op 'apparaatnaam manual' )

 

Helaas staat ook daar niet in wat je zoekt, maar het menu ziet er hetzelfde uit als dat van een Pico Squeeze 2 en daar reset je de countertjes door in het menu te gaan (vuurknop tegelijk met + indrukken) > Subpara menu (dat icoontje met 4 vlakjes) > Puff > houd de + ingedrukt om te resetten.

Edited by Matung
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

heb ik gezien... staat de helft niet in , echt bagger.....

maar goed youtube,,, en ik steek hier mijn licht wel wat op.

alle uitdrukkingen werden ook niet verklaard, ik zeg maar wat bijpass... das leuk, maar dan moet je wel weten wat het is, staat er niet bij.

 

Dan alle coils,  die weer bij die standen horen.... geen verklaring niks...

afijn ik heb er een mtl tankje op, ding op wattage stand gezet... zien we later wel weer verder ?

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, junkiexl said:

Dan alle coils,  die weer bij die standen horen.... geen verklaring niks...

 afijn ik heb er een mtl tankje op, ding op wattage stand gezet... zien we later wel weer verder ?

Ja maar dat is ook meer een persoonlijk leerproces. Uitvinden wat bij jou past. Daar kun je geen vaste regels voor maken.

Watt is een prima stand voor zowel beginnende als gevorderde dampers. En afhankelijk van de coildraad zou je evt op TC kunnen gaan. Maar zonder TC gaat voor velen net zo lekker.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

inmiddels weet ik dus dat dit temp controle is ?

Nee maar dan staat er bv zet de pre heat function van uw apparaat aan of uit....wtf doet een pre heat function??

Normaal zou je dat er ff bij zetten pffff....

 

komt ook wel goed coil erin van 1.8 ohm, ding op 12 watt,,, in de ochtend bij de eerste hijsje wat minder 11 of zo...dampt als een tierelier.

De rest komt idd wel je hebt gelijk.

De keuze van het ding zelf bevalt uitstekend dus wat dat betreft zit ik goed ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, junkiexl said:

heb ik gezien... staat de helft niet in , echt bagger.....

maar goed youtube,,, en ik steek hier mijn licht wel wat op.

alle uitdrukkingen werden ook niet verklaard, ik zeg maar wat bijpass... das leuk, maar dan moet je wel weten wat het is, staat er niet bij.

 

Dan alle coils,  die weer bij die standen horen.... geen verklaring niks...

afijn ik heb er een mtl tankje op, ding op wattage stand gezet... zien we later wel weer verder ?

Daar heb je dan weer het forum voor ?

Maar inderdaad, de bijgeleverde boekjes zijn zeer summier onvolledig. Zouden ze daarin echter helemaal uitleggen, dan zou hij elk apparaat en halve encyclopedie geleverd moeten worden, een die ga je zeker niet lezen.

 

Het enige dat je eigenlijk niet weten, is dat je in principe alleen de normale volt/watt-stand nodig hebt. De rest is leuk dat het er op zit, maar pas nodig als je je veel verder wilt verdiepen in het dampgebeuren. Eigenlijk is het wel eens jammer dat eenvoudige mods die beginners vaak in handen krijgen, al die mogelijkheden al hebben. Want wie ze gebruikt, zal al een mod een andere categorie zoeken.

 

Tc is allemaal om verschillende materialen (nikkel, titanium, ss) op temperatuur te kunnen dampen. Op het forum is een aantal mensen dat dat doet, maar irl ken ik er eigenlijk niet één. Bypass omzeilt alle ingebouwde foefjes van je mod om op een constant wattage te dampen, en laat hem functioneren als een (beveiligde) mech. Zo kun je ervaren wat het is om te dampen met  een accu die langzaam inkakt, mocht je ooit een mech overwegen. 

 

Beste advies: gewoon negeren, als je het in de toekomst weer tegenkomt een nieuwsgierig wordt, zitten de mogelijkheden in elk geval al op je mod.  Eigenlijk is het niet wezenlijk anders dan een sjieke magnetron : tientallen programma's en functies die je nooit gebruikt, want je kiest gewoon vermogen en de tijd en gaan met dat ding. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, L33ntje said:

Eigenlijk is het niet wezenlijk anders dan een sjieke magnetron : tientallen programma's en functies die je nooit gebruikt, want je kiest gewoon vermogen en de tijd en gaan met dat ding. 

Lol...  Zelfde als met wasmachines. Als we dr een kopen is de enige eis dat stand 4 dr op zit. Dan kijken de verkopers ietwat raar maar stand 4 maakt zowel de onder als bovenmode altijd prima schoon.

En wat die stand 4 nou eigenlijk doet moet je me echt niet vragen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nou 1 ding is zeker... ding bevalt me heel wat beter dan die just fog, alhoewel ik dat wel een leuke best redelijk werkende instapper vind, om te kijken of het wat voor je is.

Dit dingetje wat ik nu heb, ik heb in beide dezelfde vloeistof gedaan, om eens te vergelijken, eerst dacht ik nou ik merk weinig verschil, best aardig.

Maar dan ontdek je dat het wattage tot op de tiende wat geregeld kan worden.

Beetje instellen, en ik kwam op 12.3 watt uit met die vloeistof...

Toen het inhaleren nog eens wat uitproberen, en hop, daar was die, een wereld van verschil, meer smaak koeler, de trek is beter.

 

Die pufteller vind ik ook handig, die gebruik ik, hou je toch wat een overzicht.

Ik stoom, een goeie 2 tankjes op met het ding ?

 

Damp nu millers, clasic M, 50/50, gekke is, die vond ik eerst te zoet.

Nu met een betere afstelling, ik ben bijna zover dat ik hem lekkerder vind dan de shag ?

De truc is oa die afstelling van het wattage in  dit geval, echt top!

 

dank voor de uitleg, ik hou hem mooi zo op die wattage stand, en stomen maar ...

 

Ohw nog eentje,,,, die Pre-heat fuctie aan/uit.... waar is dat voor?

 

bvd.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, junkiexl said:

N

Ohw nog eentje,,,, die Pre-heat fuctie aan/uit.... waar is dat voor?

 

bvd.

 

Als je een coil hebt met wat meer massa, zoals een clapton oid, en je wil die wat sneller opwarmen (want het kan even duren voordat die zover is, afhankelijk van je instellingen, maar eenmaal opgewarmd kan warm houden op een lager wattage), zetje de pre-heat aan. Ik gebruik het ook voor sommige coils. even een halve seconden op 5-10w meer. (DL)

 

Hoef jij je met je fabriekscoils niet druk om te maken. Als je nog 's een keer aan de zelfbouwers gaat, wordt dat meer relevant. Maar je zou nu ook iets kunnen met 1 of 2 watt meer voor een paar tiende seconden, als je bijvoorbeeld meer voldoening haalt uit je tweede of derde hijs achter elkaar (als de coil dus al warm is)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Uh ik druk op de knop, en hij doet het ?

Maar ik begrijp dus dat dit bij wat grotere coils lang niet altijd het geval is?

 

Bij pre-heat kun je dus instellen dat hij hem een beetje voor verwarmd en warm houd?

 

Ach ik pak dat ding stoom een tijdje,,, leg hem weer weg, en stoom weer een tijdje... ik merk eigenlijk geen verschil tussen die hijsen, maar ik vat het idee.

Ik blijf voorlopig mtl smoken, maar denk dat ik er ooit wel eens een dl tankje bij haal, gewoon om eens te proberen.

 

Voorlopig hou ik hem zo, en ga ik van het ding genieten, ik heb hem nog maar 3 dagen ?

 

thanks.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, junkiexl said:

Uh ik druk op de knop, en hij doet het ?

Maar ik begrijp dus dat dit bij wat grotere coils lang niet altijd het geval is?

 

Bij pre-heat kun je dus instellen dat hij hem een beetje voor verwarmd en warm houd?

 

Ach ik pak dat ding stoom een tijdje,,, leg hem weer weg, en stoom weer een tijdje... ik merk eigenlijk geen verschil tussen die hijsen, maar ik vat het idee.

Ik blijf voorlopig mtl smoken, maar denk dat ik er ooit wel eens een dl tankje bij haal, gewoon om eens te proberen.

 

Voorlopig hou ik hem zo, en ga ik van het ding genieten, ik heb hem nog maar 3 dagen ?

 

thanks.

Nee, hij houdt 'm niet warm, hij geeft tijdelijk wat meer vermogen zodat de coil sneller opgewarmd is.. PRE-heat (VOOR-verwarming), na die halve seconde springt je mod terug op je standaard ingestelde wattage, alwaar wij vrolijk wederkeren naar status quo

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nadeel daarvan is, dat als je coil al warm is, bij de 2e teug of daarna, dan geeft ie nog steeds dat extra vermogen, wat weer tot dryhits kan leiden of in ieder geval een te warme vape

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Madman said:

Nadeel daarvan is, dat als je coil al warm is, bij de 2e teug of daarna, dan geeft ie nog steeds dat extra vermogen, wat weer tot dryhits kan leiden of in ieder geval een te warme vape

Met 0,5 of 1 seconde preheat valt dat wel mee. En anders is er nog de ArcticFox firmware (ondersteunt ook de Pico 21700), daarin zit een 'Relax' optie onder de Preheat sectie. Kan je instellen van 1 tot 180 seconden; als je binnen de ingestelde tijd nogmaals op de vuurknop drukt dan preheat 'ie niet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...