Jump to content
Kurmit

Vandy Vape Capstone RDA review

Recommended Posts

Hey allemaal,

Eerder vroeg ik op het forum of er iemand ervaring had met deze capstone RDA.

Helaas kon niemand me meer vertellen over dit aparte eendje en heb ik besloten toch de gok te wagen en hem aan te schaffen.

Heb m inmiddels paar dagen in gebruik en wil nu zoals beloofd mijn ervaring met jullie delen !

Laten we beginnen met de verpakking, nette doos met cut-outs zodat je de hoofd onderdelen al ziet zitten.... 

20180823_153700.jpg

20180823_153725.jpg

Ok en whats in the box

20180823_154009.jpg

De RDA met de opvallende piramide post

Een zwarte en een transparante topcap

Een zwarte driptip met een 510 verloop

Een frosted 810 driptip

Een mal om coil pootjes op correcte lengte af te knippen

Een zakje met 2 fused clapton NI80 coils

Een zakje met heel veel extra o-ringen, veertjes , schroef en sleuteltje

Een gebruiksaanwijzing en last but not least een kwaliteits certificaat .

Goed nu gaan we eerst een kijken naar die piramide post , ik vind het een heel slim gevonden systeem moet ik zeggen !

Met 1 schroef zet je in seconden 2 coils vast in positie tussen de platen.

Deze platen worden door veertjes uit elkaar geduwd wanneer je de schroef los draait.

20180823_154149.jpg

Dat bovenste gaatje in het midden is waar de juice uitkomt met squonken.

Recht over je coil heen dus van bovenaf ipv onder.

Heel slim gevonden en enige puntje hier is dat er geen juice terug de fles in word gezogen.

Het is dus mogelijk om te oversquonken maar dan moet je toch wel paar keer achter elkaar die fles inknijpen.

Ik heb het met normaal gebruik niet voor elkaar gekregen in ieder geval.

De extra juice komt onderin in een toch redelijk formaat juicewell waar het katoen het op de ouderwetse manier weer op kan slurpen.

Aan de onderzijde van de RBA staat netjes alle info en de squonkpin is al voorgeïnstalleerd.

Verder zit er ook een o-ring om eventuele lekkage van tussen de 510 aansluiting binnen te houden, al met al zeer netjes afgewerkt !

20180823_180859.jpg

Dan de zwarte topcap met die zeer aparte ribbel afwerking die je OF prachtig OF verschrikkelijk vind.

Persoonlijk vind ik het erg netjes en niet misstaan maar goed smaken verschillen.

Hier met de zwarte taps lopende driptip en 510 verloop.

Deze heeft een kleinere boring zodat mensen hun eigen trek kunnen bepalen. Verder kun je de bovenste ring van de topcap verdraaien om de 2 luchtgaten te verkleinen.

20180823_154214.jpg

De binnenzijde van de topring is een dome die de smaak ten goede moet komen.

20180823_155507.jpg

En hier met de frosted 810 driptip met geribbelde buitenzijde en uiteraard stuk grotere boring.

20180823_154241.jpg

Ook zie je rechts de bijgeleverde doorzichtige topcap, deze is niet van glas maar plastic en er passen geen driptips op.

Tevens kun je bij deze topcap de luchtgaten niet verstellen en dit levert een zeer losse trek op.

Oke tijd om te gaan bouwen !

Ik begon met de 2 bijgeleverde ni80 claptons en druk deze tegen de piramide aan tijdens vastdraaien want een 3mm wikkeling is echt max wat je aan ruimte hebt !

20180823_154658.jpg

Na het aandraaien even een coil staafje erdoor en millimeter vrij van de post trekken, paar keer gloeien , schrapen en klaar !

Dat gaat toch wel heel makkelijk zo ik kan niet anders zeggen.

Stukje bacon erdoor trekken en ik merk hierbij dat je door de korte coil pootjes aardig strak kan wicken zonder de coil uit zn verband te trekken.

20180823_160227.jpg

Met het instoppen van de wick uiteinden merk ik dat het toch vrij krap is , bredere spaced coils gaan echt niet passen !

20180823_161120.jpg

Hier zie je nog even hoe krap het in deze 25 mm RDA is door de toch flinke piramid post.

20180823_155440.jpg

Het beetje ruimte wat aan de buitenzijde van de coil nog vrij is is nodig voor de dome topcap die hier ook nog tussendoor moet.

20180823_154309.jpg

Hier het tooltje om de pootjes af te knippen, netjes dat het erbij geleverd word maar met deze piramide post maakt het weinig uit of de pootjes 4 of 7 mm lang zijn aangezien ze toch geklemd tussen de platen van de post zitten.

Mooi nu is het tijd voor die eerste squonk om te zien hoe deze waterval methode werkt.

20180823_161149.jpg

Het is lastig vast te leggen met een foto maar de juice vloeit perfect over de coil heen en wat niet opgenomen word komt vanzelf weer terug uit de juicewell door het katoen.

Tijd voor een vape ....

Na wat spelen met wattage , airslots , verschillende topcaps en driptips begint het al ergens op te lijken maar de conclusie die ik voor mezelf moet trekken is helaas dat de bijgeleverde coils niet geschikt zijn voor deze RDA.

Te lange rampup en te veel warmte voor de kleine kamer.

Zelfs met de zeer open trek van de doorzichtige topcap blijft het een hete en weinig smaakvolle damp.

Dus hele spul er weer uit gerukt en 2 simpele coiltjes gedraaid van 22awg kanthal , 5 of 6 wikkelingen op 3mm.

Weer gaan testen met alle mogelijkheden en ja dat lijkt er al meer op nu !

Met de airslots half dicht gedraaid voor een iets restricted airflow op 70 watt en met de frosted driptip krijg ik een aangename warme vape met goede smaak.

Het nadeel van de zwarte topcap is dat je niet kunt zien hoeveel je squonkt en er is dus een learning curve met hoe hard en lang je in die fles knijpt.

Maar goed zo moet je met iedere RDA om leren gaan natuurlijk.

Inmiddels heb ik er ook een driptip van een recurve op gezet en dat vind ik zelfs nog aangenamer !

Deze hoort alleen niet bij de set en komt dus ook niet in de review natuurlijk.

Nog even een handcheck dan maar 🙂

20180823_204817.jpg

Afsluitend

Al en al ben ik erg blij met deze aankoop, voldoende damp en de smaak is aangenaam , zeker met eerste hijs na een verse squonk juice.

Het design vind ik helemaal top , het is toch een vrij apart dingetje.

Lekkage heb ik er ook niet mee gehad.

In andere reviews spraken mensen over spitback met deze RDA en ik was er beetje huiverig voor maar ik heb niks geen spitback gehad zelfs niet na dikke squonk en gelijk hijsen !

De extra topcap en driptip etc zijn leuke extras om je eigen smaak en trek mee te vinden.

Zo dat is toch nog aardige lap tekst geworden....

Mooi review!

Heb deze al vaak willen testen, maar heb geen enkele mod waar deze mooi op zou staan.

24 minutes ago, Kurmit said:

Zo dat is toch nog aardige lap tekst geworden....

:clap Prachtige review en mooie foto's!