Jump to content

Goed nieuws van de media in de UK


dpzz

Recommended Posts

Vindt het wel heel fijn dat dit nu uitgezonden wordt door reguliere media, dat zie ik RTL nieuws of de NOS nog lang niet doen, dit was bijna reclame.

Dokter Hillary zegt het heel mooi, het kán een gateway zijn naar normale sigaretten maar waarschijnlijk niet, het beste is om helemaal niet te roken, de mensen die nog een paar sigaretten roken en voor de rest dampen hebben weinig positief resultaat, dus beter helemaal stoppen met roken en overstappen op dampen.

Omdat e-sigaretten nicotine bevatten zijn ze een adequaat middel om te stoppen met tabak.

Aldus de dokter in het filmpje.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Oomkobus said:

Vindt het wel heel fijn dat dit nu uitgezonden wordt door reguliere media, dat zie ik RTL nieuws of de NOS nog lang niet doen, dit was bijna reclame.

 

De NOS zal 't niet makkelijk doen, maar van RTL mogen we 't wel verwachten.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Moppersmurf said:

Kan iemand dit in steenkoolengels vertalen zodat onze overheidsdienaren het ook kunnen begrijpen?

 

Die snappen het donders goed, maar zullen het dampen als kwalijk blijven beschouwen om er accijns over te kunnen heffen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Laat ze lekker accijns heffen, als dit soort dingen regelmatig in het nieuws komen, of bij een programma als kassa bijvoorbeeld, gaan er een hoop meer mensen dampen, bijna alle rokers die ik spreek willen stoppen, maar dampen lijkt ze niks vanwege de negatieve verhalen tot nu toe.

Weg met die 10ml regel en weg met de 20mg regel, gooi maar wat accijns per ml nicotinehoudende vloeistof op de flesjes, ik zal er niet minder om dampen hoor en er zullen een hoop mensen starten.

Wij (gemiddeld dampforumlid) zijn dan wel helemaal gestoord met liters vloeistof in huis en minstens 10 mods en nog 30 tankjes erbij, de gemiddelde roker zal gewoon één modje/starterkitje aanschaffen en iedere week misschien 2 flesjes vloeistof.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Oomkobus said:

 de gemiddelde roker zal gewoon één modje/starterkitje aanschaffen en iedere week misschien 2 flesjes vloeistof.

 

Tja, zo zijn de meeste dampers begonnen. Even later hebben ze een kast vol dampspullen.... en ook nog spullen in de koelkast en/of vrieskist.

 

Die 10ml-maatregel bleek makkelijk te omzeilen en nicotine poeder of nic salt is ook verkrijgbaar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Heb je helemaal gelijk in, alle dampspulletjes zijn best verkrijgbaar, áls je een beetje moeite doet en daar zit het in,
dáár heeft jan met de pet geen zin in, die wil gewoon bij een tankstation of avondwinkel een dingetje halen die hij zo uit de verpakking kan gebruiken, niet eerst thuis nog lopen kloten met gereedschap en berekeningen, maatbekers en naalden.
Zelfs simpele fabriekscoils plaatsen iedere week is voor de meeste mensen al 'te lastig'.

Dat is toch ook de kracht van sigaretten, het gebruiksgemak, zo uit het doosje, in je mond en klaar, shag is al minder populair, laat staan pijpen.

Daarom zie je nu zo gigantisch veel podsystemen op de markt komen en ik weet zeker dat China een vooruitziende blik heeft, die pompen nu al die pods de markt op.
Dat lukt ze met speelgoed ook steeds, Tamagotchi, LOL's, shopkings, allemaal Chinese troep wat miljoenen oplevert.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Oomkobus said:

Laat ze lekker accijns heffen, als dit soort dingen regelmatig in het nieuws komen, of bij een programma als kassa bijvoorbeeld, gaan er een hoop meer mensen dampen, bijna alle rokers die ik spreek willen stoppen, maar dampen lijkt ze niks vanwege de negatieve verhalen tot nu toe.

Weg met die 10ml regel en weg met de 20mg regel, gooi maar wat accijns per ml nicotinehoudende vloeistof op de flesjes, ik zal er niet minder om dampen hoor en er zullen een hoop mensen starten.

Wij (gemiddeld dampforumlid) zijn dan wel helemaal gestoord met liters vloeistof in huis en minstens 10 mods en nog 30 tankjes erbij, de gemiddelde roker zal gewoon één modje/starterkitje aanschaffen en iedere week misschien 2 flesjes vloeistof.

 

Hier precies hetzelfde, het zijn vaak wel de mensen die al langer roken en worden makkelijk afgeschrikt door alle indianen verhalen ook al zijn ze al begonnen met dampen.

Jammer, maar ik probeer ze dan altijd te overtuigen met wat lekkere sapjes en gratis tegen geluid. Helaas ben ik niet zo overtuigend.... mijn hoop is dus ook gevestigd op de media!

Edited by dpzz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Oomkobus said:

Dat is toch ook de kracht van sigaretten, het gebruiksgemak, zo uit het doosje, in je mond en klaar

 

Klaar?  Bij mij werkte dat niet.  Er moesten lucifers of aanstekers + een gasvulling aan te pas komen.

 

En als de aansteker weigerde, moest ik om een vuurtje bedelen bij een andere roker.   :bloos

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, dpzz said:

 

Hier precies hetzelfde, het zijn vaak wel de mensen die al langer roken en worden makkelijk afgeschrikt door alle indianen verhalen

 

Indianen rookten altijd al en beschouwden tabak als heilig.    :wink

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 20-8-2018 at 17:50, Oomkobus said:

Laat ze lekker accijns heffen...

 

Waarop zouden ze eigenlijk accijns kunnen heffen? 

Accijns op metalen buisjes + op electronica + op plastic en glazen tankjes + alle DIY-spullen? 

Of alleen op kant-en-klare e-liquid ? 

 

Ik zag vandaag trouwens nog een studie die gedaan is met liquids van 36 mg/ml (jawel, géén typfout).

En steeds wordt in de studies met geen woord gerept over welke soorten liquids zijn gebruikt....

liquids mèt of zònder de gifstoffen diacetyl, acetoin, acetyl propionyl en butyric acid  (?) 

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Marianna said:

 

Waarop zouden ze eigenlijk accijns kunnen heffen? 

Accijns op metalen buisjes + op electronica + op plastic en glazen tankjes + alle DIY-spullen? 

Of alleen op kant-en-klare e-liquid ? 

 

 

Ik vermoed, ook afgaande op landen waar al accijns geheven wordt, op liquids (ook zonder nicotine) en nicotineshots. Niet op grondstoffen en bouwmaterialen. 

11 hours ago, Marianna said:

Ik zag vandaag trouwens nog een studie die gedaan is met liquids van 36 mg/ml (jawel, géén typfout).

Ja, dat vond ik ook typisch.....dergelijke hoeveelheden zijn inmiddels al ruim een jaar officieel verboden......ze hebben dus feitelijk een illegale stof getest. Daar schieten we natuurlijk weinig mee op......

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, L33ntje said:

Ik vermoed, ook afgaande op landen waar al accijns geheven wordt, op liquids (ook zonder nicotine)...

 

Dat vermoed ik ook en dat treft juist de rokers die nog zouden willen overstappen op dampen. 

De overheid wil kennelijk dat die mensen blijven roken. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, L33ntje said:

...dergelijke hoeveelheden zijn inmiddels al ruim een jaar officieel verboden......ze hebben dus feitelijk een illegale stof getest. Daar schieten we natuurlijk weinig mee op......

 

Daarmee is wederom overduidelijk dat menigeen er in de verste verte geen snars verstand van heeft.  

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, richard-V said:

 

" NRT is most effective when it is prescribed and combined with behavioural support. Observational evidence indicates the same may be true for e-cigarettes." 

 

Behavioural support for e-cigarettes.....  kun je volop krijgen via de vele dampfora (Nederlandse dampforum, Duitse dampforum, Engelse dampforum, Franse dampforum, en ECF)

Daar kan een starter inloggen en informeren welke dampspullen hij/zij het beste kan aankopen.

En nee, een door een dokter voorgeschreven e-sig is niet de meest effectieve.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marianna said:

 

" NRT is most effective when it is prescribed and combined with behavioural support. Observational evidence indicates the same may be true for e-cigarettes." 

 

Behavioural support for e-cigarettes.....  kun je volop krijgen via de vele dampfora (Nederlandse dampforum, Duitse dampforum, Engelse dampforum, Franse dampforum, en ECF)

Daar kan een starter inloggen en informeren welke dampspullen hij/zij het beste kan aankopen.

En nee, een door een dokter voorgeschreven e-sig is niet de meest effectieve.

Een ego-c´tje met juice van Bayer ofzo.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marianna said:

 

" NRT is most effective when it is prescribed and combined with behavioural support. Observational evidence indicates the same may be true for e-cigarettes." 

 

Behavioural support for e-cigarettes.....  kun je volop krijgen via de vele dampfora (Nederlandse dampforum, Duitse dampforum, Engelse dampforum, Franse dampforum, en ECF)

Daar kan een starter inloggen en informeren welke dampspullen hij/zij het beste kan aankopen.

En nee, een door een dokter voorgeschreven e-sig is niet de meest effectieve.

 

Ik zie het al voor me. Zo'n stoprokencoach(dame) genaamd Wanda die alles weet over pilletjes en pleisters die in een keer moet gaan vertellen hoe je coiltjes in een "clearomizer" moet zetten en dat de batterij een mod heet. The horror.

Heb ik het al gehad over de wet van Ohm?

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, balling said:

Heb ik het al gehad over de wet van Ohm?

Die wetten hoef je helemaal niet te snappen; heb ik ook nooit moeite voor gedaan.

Ik laat anderen daarover graag moeilijk doen als ze dat leuk vinden.      

Iedereen merkt vanzelf wel dat het wattage of de temperatuur te hoog is als de lont verbrandt. 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...