Jump to content
Sign in to follow this  
junkiexl

Nieuwe "rookwaar"

Recommended Posts

loopt ff wat langs elkaar heen.... 🙂

Die foto van die nautilus tank met die kooi vind ik er wel top uitzien... , zij het dan met een zwarte kleur eronder....

Just now, Marianna said:

:weetnie   Ik snap het probleem echt niet... schuif zo'n ding er gewoon overheen.

Duh......maar door dat systeem passen er dus geen andere driptips op. En als je het origineel niet fijn vindt, heb je een probleem.

Dat je dat niet snapt, zegt weer heel veel over je oogkleppen danwel je behoefte om te stangen. Ik heb in beide effe geen trek.  

1 minute ago, junkiexl said:

loopt ff wat langs elkaar heen.... 🙂

Die foto van die nautilus tank met die kooi vind ik er wel top uitzien... , zij het dan met een zwarte kleur eronder....

Die "kooi" of sleeve of replacement-tank voor de originele Nautilus (en ik meen ook voor de mini)  is een accessoire dat het originele glas vervangt. Er zit wel gewoon glas onder. Wat dan wel weer handig is, want dan zie je hoe ver je vloeistof is, en als je gekleurde vloeistof dampt, wat er in je tank zit. 

Persoonlijk vind ik hem het mooist op een RVS mod, waar sowieso mijn voorkeur naar uitgaat omdat de verf niet kan krassen. Of op een mooie resin mod met RVS afwerking. Maar nogmaals, dat is een kwestie van smaak. 

aspire-nautilus-mini-replacement-hollowe

Das wat ik zon beetje bedoel idd...ziet er mooi uit,,,, maar das dan maar  2ml?

Nou ja in ieder geval word het die 100 watter daar ben ik al over uit 😛

7 minutes ago, junkiexl said:

Nee, de Nautilus 2 is 2 ml

De originele Nautilus gaat ruim 5 ml in, bijna 6, met het "kooitje" 5 ml. Grotere MTL-tanks met fabriekscoils ga je in elk geval niet vinden. 

Overigens vind je ze natuurlijk sowieso niet in Nederland ; hier is wettelijk bepaald dat tanks voor eender welk apparaat niet meer dan 2ml mogen bevatten. 

11 minutes ago, junkiexl said:

Dat lijkt me ook een meer veelzijdig keuze, kunnen ook tankjes op groter dan 22 mm wat de Pico 75 toch wat beperkt. Zo kun je in de toekomst nog variëren, want een tank die en goed MTL dampt en goed DL, bestaat niet. Tegen de tijd dat je zelf gaat bouwen met coiltjes, wil je waarschijnlijk een RTA of RDA en wordt je niet beperkt tot max 22 mm.

Nadeel is wel dat het groter formaat batterij een stuk duurder zijn dan 18650's, maar ach, je hebt er maar twee nodig.  

11 minutes ago, L33ntje said:

Nee, de Nautilus 2 is 2 ml

De originele Nautilus gaat ruim 5 ml in, bijna 6, met het "kooitje" 5 ml. Grotere MTL-tanks met fabriekscoils ga je in elk geval niet vinden. 

Overigens vind je ze natuurlijk sowieso niet in Nederland ; hier is wettelijk bepaald dat tanks voor eender welk apparaat niet meer dan 2ml mogen bevatten. 

ho ff voor de duidelijkheid... zon tankje van een just fog is dat 2 of 4 ml?

Ik ga nog ff door ben er bijna 🙂

ik vond ie pico hier het goedkoopst... zonder batterijen en tank.. https://www.mr-joy.nl/en/eleaf-istick-pico-21700-100w-tc-box-mod.html

Dan heb ik ook niet verplicht die dl tank erbij...

moet ik nog 2 batterijen 10 per stuk schat ik zo...

Dan komt nu die tank want dat vat ik niet helemaal...

Ik had een just fog q 16, das toch 4 ml die tank of is dat  2ml?

De tank op de nieuwe word dan een Nautilus... met zo'n metalen rvs kooi er omheen.. neem ik dan de nautilus 1 of de nautilus mini?

bvd 😛

6 minutes ago, junkiexl said:

ho ff voor de duidelijkheid... zon tankje van een just fog is dat 2 of 4 ml?

Twee. Als ze dat al halen. 1,9 om precies te zijn. 

ah dacht 4 foutje... das wel te doen...

Ik heb keuze voor dat ding zelf al gemaakt nu die tank nog.... welke kies ik dan die nautilus 1 of mini, ik wil dat met zon rvs kooi dat ziet er wel gelikt uit 😛

3 minutes ago, junkiexl said:

Ik ga nog ff door ben er bijna 🙂

ik vond ie pico hier het goedkoopst... zonder batterijen en tank.. https://www.mr-joy.nl/en/eleaf-istick-pico-21700-100w-tc-box-mod.html

Waar je hem koopt moet je natuurlijk zelf weten ;-). Dit lijkt me een prima prijs. En mods koop je eigenlijk standaard zonder batterijen. 

Dan heb ik ook niet verplicht die dl tank erbij...

moet ik nog 2 batterijen 10 per stuk schat ik zo...

Bij Nkon.nl kun je prima terecht voor batterijen, echter al kan ik je zo noemen welke 18650 je moet hebben, in 21700 ben ik minder thuis. Maar op nkon.nl kun je goed zoeken. 

Dan komt nu die tank want dat vat ik niet helemaal...

Ik had een just fog q 16, das toch 4 ml die tank of is dat  2ml?

Die is 1,9 ml.  Eén van de kleinste tankjes die je kunt vinden dunkt me. 

De tank op de nieuwe word dan een Nautilus... met zo'n metalen rvs kooi er omheen.. neem ik dan de nautilus 1 of de nautilus mini?

bvd 😛

Die sleeve van de foto hoort bij de Nautilus (1 , maar die heeft eigenlijk geen nummer). Let op : die tanks zijn meer dan 2 ml, dus kun je NIET in Nederland kopen, ook de sleeve niet. 

De mini zit wel onder de 2ml-grens, en ook daar is een sleeve voor te krijgen https://www.zwoofs.nl/hollowed-out-sleeve-aspire-nautilus-mini/

Top, ik ben eruit... 😛

Dank voor het mee denken...

Ik koop die picca 100, met een Nautilus mini + sleefe, dat zal vast een stuk beter roken dan die justfog q16, en ziet er in ieder geval heel wat gelikter uit.

2 keer vullen per dag vind ik niet erg.

2 hours ago, junkiexl said:

Top, ik ben eruit... 😛

Ik koop die picca 100, met een Nautilus mini + sleefe, dat zal vast een stuk beter roken dan die justfog q16, en ziet er in ieder geval heel wat gelikter uit.

Ik heb zelf sinds kort de Pico Squeeze 2 en dat is ook zo'n 100watt enkele batterij mod, alleen dan de squonker versie.

Daarvoor heb ik gekozen voor deze batterij, die is nog goed te betalen en Mooch vind hem ook goed, kun je tot de max 100watt gaan (indien nodig ooit) zonder problemen: https://www.nkon.nl/rechargeable/21700-20700-size/efest-21700.html 

2 hours ago, junkiexl said:

Top, ik ben eruit... 😛

Roken hopelijk niet; je kunt die coils echt niet op 100 watt gebruiken. Maar dampen gaat zeker lukken 😉

tja daar trap ik nog steeds in, denk dat het met een jaar of 5 wel over is 🙂

ik ga voor die nautilus mini, die lijkt me top toe, wat ik daar van lees.

ik wou dan deze er om heen hemmen die "kooi" https://www.mr-joy.nl/nl/aspire-nautilus-mini-pyrex-glas.html?id=102971600&quantity=1

Ik neem aan dat het die versie van rvs is.

Hoe werkt dat , dat schuif je er gewoon overheen?

ah die batterij heb ik er idd ook bij gedaan 😛

2 minutes ago, junkiexl said:

tja daar trap ik nog steeds in, denk dat het met een jaar of 5 wel over is 🙂

Bij mij heeft het een maand of twee geduurd geloof ik. Op het forum wordt je ZO vaak op je vingers getikt als je het fout zegt, dat leert snel 😉 

ik ga voor die nautilus mini, die lijkt me top toe, wat ik daar van lees.

ik wou dan deze er om heen hemmen die "kooi" https://www.mr-joy.nl/nl/aspire-nautilus-mini-pyrex-glas.html?id=102971600&quantity=1

Ik neem aan dat het die versie van rvs is.

Ja, de sleeve is van RVS. Bij mijn weten zijn ze er ook niet in andere kleuren / materialen. 

Hoe werkt dat , dat schuif je er gewoon overheen?

ah die batterij heb ik er idd ook bij gedaan 😛

Je vervangt gewoon het huidige / standaard glas voor de nieuwe sleeve. Je gebruikt van je nieuwe originele Nautilus dus alleen de basis en de driptip. 

Och ik maak de gekste dingen mee....  ik rook nog steeds 1 of 2 shagjes per dag, hoe vaak ik die al niet heb proberen aan te steken met een justfog q16 🙂

Die laatste 2 shagjes probeer ik ook nog af te leren, maar ik kijk naar wat ik niet meer rook... scheelt me 20 stuks per dag, dus dat zie ik als een enorme winst.

Tijd geleden overleed mijn vader op hoge leeftijd, leuk is anders natuurlijk, maar ik stond daar wel met mijn smoker en niet met mijn shag  Toen wist ik dat het wel goed komt, met dat gerook, en voortaan aan de damp. Dat zijn de momenten in het leven dat het gemakkelijk mis gaat en dat gebeurde gelukkig niet.

Toen dacht ik een nieuwe E-smoker is wel gerechtvaardigd, het gaat prima 😛

Toch nog even een vraag:

Ik stuurde die toko een mail met de vraag of wat ik had uitgezocht bij elkaar past.

Kreeg dit als antwoord:

"Yes deze moeten op elkaar passen. Kijk alleen uit met de nautilus mini dat het wattage niet te hoog staat. Dan verbrandt u de coil gelijk. Ik moet wel zeggen dat de clearomizer klein is voor zo’n “agressieve mod” 

Ik ga dus voor de pico 100 watt, en dacht dus aan de nautilus mini...., maar kan ik niet beter voor die nautilus 1 gaan, of houden zo??? welke optie is verstandiger?

bvd

@junkiexl - geen zorgen, koop gewoon wat je mooi vindt. Agressieve mod vind ik een groot woord. Op een mod met een ingebouwde accu haal ook al snel makkelijk de 85, en dat brandt ook in één haal je coil mee door.

Met een grote auto kun je ook met 30 door de bebouwde kom rijden, daar hoef je niet per de mee boven de 120. Ik damp uitsluitend nog meer mods met twee batterijen die tot 200-220 kunnen, en zit nooit boven de 50 en vaak de ,15. Geen enkel probleem. Gewoon opletten werk wattage je instelt.

Met een dl damper die gebouwd is voor 60 watt , krijg je ook problemen als je je 'agressieve' mod op 200 zet. (En dat kan die Pico geeneens, het is maar één accu, al is het een iets grotere.

De nautilus 1 past qua formaat mooier, maar die is in Nederland nu eenmaal niet te krijgen. Dus als je het snel in huis wilt hebben, zit er weinig anders op dan een 2ml tank kopen.

Top, ik ben eruit.

Ik neem gewoon die mini, en tzt ga ik me wel eens verdiepen in bv een dl tank of wat anders...

Zodra ik het ding heb ga ik nog wel ff bij jullie zeuren over welk wattage volt ect,,, weet ik helemaal niks van die just fog had maar een stand of 5 🙂

Dit wat we nu hebben uitgezocht heeft best wel de nodige mogelijkheden, en die ontdek ik dan gaandeweg wel, of ik kom hier ff voor goede adviezen..

thanks.

Heel simpel, het wattage dat je moet gebruiken staat op de coil. Die is standard 1,8 ohm, en damp je even uit mijn hoofd van 8 tot 15 watt. 

thanks bestelling is de deur uit....

Wat ik ook slim vond ik  zou eerst die zwarte nemen, maar wat je zei over krassen.....

Die dingen worden natuurlijk gespoten, en idd dat zal wel gevoelig zijn.

Dus ik heb hem in rvs besteld met die rvs sleeve erbij voor die nautilus.

ik heb er wel zin in 😛

iedereen bedankt voor de adviezen!

En weer terug 🙂

Dat ding is aangekomen... eerste indruk, wat een fijn bakbeest 😛 !!!!!!

Zwaar dingetje ook,

IK heb hem op 10 watt gezet om eens te beginnen, coil, 1.8 ohm

Op display laat hij zien... de coil 1.8 temp 4.3 amp o,oo

Hoe zit dat, nou heb ik hem dus op 10 watt, dat voltage en die amp zijn die dan allemaal los van elkaar in te stellen?

Rest vlooi ik wel uit denk ik ..

Drip tip van die nautilus mini vind ik ook prettig,,, ik ben verkocht, nu al 🙂

Posted (edited)
51 minutes ago, junkiexl said:

Hoe zit dat, nou heb ik hem dus op 10 watt, dat voltage en die amp zijn die dan allemaal los van elkaar in te stellen?

Nee, dat is dus de wet van ohm. uit twee variabelen ontstaan de andere twee. Dus: 10 watt en 1,8 ohm trekt 2,36 Ampère van je batterij bij 4,24 volt Vul maar 's een ohm's law calculator in op het internet.. Je moet twee variabelen invoeren, dan komen de andere twee daar uit

2018-08-23_03-28-22

Edited by TheRich

49 minutes ago, junkiexl said:

En weer terug 🙂

Dat ding is aangekomen... eerste indruk, wat een fijn bakbeest 😛 !!!!!!

Zwaar dingetje ook,

IK heb hem op 10 watt gezet om eens te beginnen, coil, 1.8 ohm

Op display laat hij zien... de coil 1.8 temp 4.3 amp o,oo

Rest vlooi ik wel uit denk ik ..

Drip tip van die nautilus mini vind ik ook prettig,,, ik ben verkocht, nu al 🙂

Nee, je stelt het wattage in. De mod doet de rest, maar 10 watt op 1,8 ohm is prima en niets meer aan doen 🙂 Het bevalt dus goed? 

10 minutes ago, TheRich said:

Nee, dat is dus de wet van ohm. uit twee variabelen ontstaan de andere twee. Dus: 10 watt en 1,8 ohm trekt 2,36 Ampère van je batterij bij 4,24 volt Vul maar 's een ohm's law calculator in op het internet.. Je moet twee variabelen invoeren, dan komen de andere twee daar uit

2018-08-23_03-28-22

ik vat hem,, in dit geval dus 2 vaste gegevens  10 watt en 1,8 ohm van de coil....dus stel ik stel geen watts in, maar volts dan is het dus, bv, 4,5 volt, 1,8 ohw ect...  Handigste met instellen lijkt me dan watts toe... ( was ff aan het zoeken een pdf met een manual...dat boekje is niet te lezen... geen pdf je te vinden geloof ik, vreemd)

13 minutes ago, Peter Weishaupt said:

Nee, je stelt het wattage in. De mod doet de rest, maar 10 watt op 1,8 ohm is prima en niets meer aan doen 🙂 Het bevalt dus goed? 

bevalt uitstekend,,, moet bij die nautilus even goed zien wat vol open en dicht is,,, gaat met 4 standen en das amper te zien ( word oud) 😞

maar verder top dat ding, rookt nu al 10 keer lekkerder dan zijn voorganger