Jump to content

Nieuwe "rookwaar"


junkiexl

Recommended Posts

Ok de justfog q16 beviel prima.... ik damp dat dingetje nu een maand of 2,,, en rook er dagelijks nog 2 peuken bij.

 

Ik heb het gevoel dat het tijd word voor wat beters, of wat meer mogelijkheden.

Als ik zo kijk naar het resultaat van de afgelopen 2 maanden dan heb ik dus pak hem beet 1200 peuken NIET gerookt, dat maakt het de nieuwe investering wel weer waard.

 

Tijdje met iemand overlegd hier, die pica 75 watt lijkt me ook wel iets... maar dat ding is DL, en ik rook MTL

Mogelijk dat DL me wel bevalt rookte vroeger wel vaker een waterpijpje ? , maar daar ben ik niet zeker van.

 

Ik hoef ook niet een vloeistofverslinder met rookwolken waar je de piramides mee laat verdwijnen, wat het verbruik betreft beviel die justfog me wel.

Maar goed mogelijk ga ik op dl over, hij moet wel mtl kunnen blazen voor het geval me dat niet bevalt..

Wie weet ga ik me er later wel in verdiepen om zelf coils te maken, dus daar moet hij ook geschikt voor zijn.

Liefst losse batterijen..., en de mogelijkheid zelf wat te modden... ( zo noem je dat geloof ik? ) ?

 

Kortom een betrouwbaar, lekker dingetje wat me niet in de steek laat..

 

bvd

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Op een pico kan je een tankje naar je eigen voorkeur schroeven.Je hebt ook de pico 25 daar kan ook een bredere maat tank op.Anders zit het batterij dopje in de weg.En dan is je goeie humeur verpest.Ik ben van mtl naar dl gegaan en zelf gaan mixen.Damp smakelijk!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb sinds een paar dagen de Q16 vervangen.
Heb het volgende setje:
Mod: Aspire Cygnet (80 W)
Tank: Nautilus 2
Coil: zat bij tankje 0.7 & 1.8 OHM bij

Ik heb nu de 0.7 OHM

Ik damp ook MTL. Ik vind tov de Q16 deze samenstelling een echte verbetering!!

Ik weet te weinig van DL af om te zeggen of de 80W voldoende is. Qua coils moet het volgens mij lukken.

Succes met je zoektocht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Thanks folks,

 

Ik zit zelf te denken om zo'n elaf stick picco 100 watt te kopen.

paar vragen, past daar zo'n nautilus tank op, en kan daar dan weer  hoger dan 1 ohm in voor het geval ik toch mtl wil dampen?

 

Dan heb je er ook nog eentje van 75 watt, ik wil dus wel de mogelijkheid hebben om via een andere tank mtl te kunnen dampen, welke van die 2 is de slimste optie?

Link to comment
Share on other sites

Ja en ja. De Nautilus past er op, en je kunt boven de 1 ohm dampen. 

Beiden zijn geschikt voor MTL dampen. De slimste keus is- als je niet steeds accu's wilt wisselen -  l die met de grootste batterijcapaciteit (liefst 2 accu's dus, tenzij je echt uitsluitend mtl dampt), en liefst ook een verwisselbare batterij.  (Wil je klein en compact, dan is 1 accu de voor de hand liggender keuze). Van deze twee - beiden met 1 accu - zou de 100W mijn voorkeur hebben.  

 

Beiden hebben ze echter het nadeel dat dat kapje op de batterij zit, waardoor je uiteindelijk op de lange duur werl beperkt bent in de mogelijkheden er een nieuwe tank op te zetten (en de kap hindert ook bij passende tanks het makkelijk afnemen of vertellen van de airflow.) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hallo L33ntje,

 

Ik ben wat zoekende na de justfog, die me overigens prima beviel.... ( eigenlijk hou ik totaal niet van het modelletje ? )

Zo'n vuist model spreekt me meer aan.

En qua techniek en uiterlijk vind ik dit wel erg mooi in elkaar zitten.

Gaat mij erom een dingetje te krijgen, waar ik zowel mtl als dl maar kan dampen, dl , tja ik weet niet of me dat bevalt dus ik moet naar mtl kunnen gaan indien dl me niet bevalt.

 

Mogelijk wil ik me later ook wel verdiepen in het maken van coils ect, maar voor nu wil ik gewoon een lekker robuust ding, dat er goed uitziet....Nautilus tenk er bovenop met een mooie ombouw en bijpassende  driptip , dan heb je wel een ding wat er ook nog eens goed uit ziet.

En wat meer mogelijkheden spreekt me ook wel aan.

 

Dus zon dingetje goede keuze, en de 100 watter pakken?

 

bvd

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, junkiexl said:

 

Tijdje met iemand overlegd hier, die pica 75 watt lijkt me ook wel iets... maar dat ding is DL, en ik rook MTL

 

De Pico 75W is alleen maar de batterij en je bent niet verplicht om dat tankje erbij te kopen.

Ik damp al jarenlang met een Pico 75W met daarop geschroefd allerlei verschillende tankjes waar ik een MtL-coil in heb gezet (dus een coil van meer dan 1 Ohm)

Ik kan er ook een DL-coil in zetten, maar DL-dampen bevalt mij niet. 

 

 

Edited by Marianna
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Welke accudrager je er onder zet maakt eigenlijk niet uit, alleen voor met name DL is het wel fijn als ze wat capaciteit hebben. Niet zozeer hoeveel watt, want Dl dampen kan al prima rond de 30-40, slechts een enkeling zit boven de 75, maar qua levensduur, dus hoe snel hij leeg is. Daarnaast is de keuk grootdeels ene kwestie van smaak (en budget). 

 

Belangrijker om te weten is dat er eigenlijk (vrijwel) geen tankjes zijn waarmee je optimaal MTL en DL kunt dampen. (Al kun je met de nautlius 2 met de luchttoevoer helemaal open en de 0,7 ohm coil wel een beetje rechtstreeks inhaleren). Wil je ook echt DL dampen, dan moet er eigenlijk nog een DL-tankje bij. Maar die zijn er legio.  De 75W kit wordt standaard geleverd met de Melo III , en daarbij twee coils om Dl te kunnen dampen. Het (enige) voordeel van die tank is dat je er ook coils van 0,75 en 1,8 ohm in kunt zetten, waarmee je MTL kunt dampen. Maar de Nautilus is absoluut een betere keuze. 

 

De "meer mogelijkheden" gebruik je als je uitsluitend MTL wilt dampen en niet zelf wilt bouwen eigenlijk niet, en ook eenvoudige modjes hebben tegenwoordig al zo ongeveer het hele programma voor temperatuurdampen enzo.  Meer mogelijkheden betekent vaak vooral meer knopjes om af te blijven ? Klokjes en logootjes hou ik dan zelf wel weer van, maar echt iets toevoegen aan het dampen doen ze natuurlijk niet. 

 

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

we hebben het er over gehad idd... maar was weer ff in de war...

zit trouwens weinig prijsverschil tussen die van 100 en 75 lijkt me zo toe?

 

Dus ik koop er eentje kaal zonder tank en als ik mtl wil bv een nautilus tank erbij met coils van boven de 1 ohm?

wil ik dan later eens dl proberen, dan heb ik dus weer een ander tankje nodig en coils beneden de 1 ohm???

 

Haha die dingen spreken me beide wel aan... 75/100

Hoe zit dat die van 100 "zuipt" dat ook meer???

 

goed 1 van beide word het,,,, welke neem ik? ?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, junkiexl said:

Haha die dingen spreken me beide wel aan... 75/100

Hoe zit dat die van 100 "zuipt" dat ook meer???

 

 

Nee, in de 100W versie gaat een andere batterij (ik meen de 20700) die gewoon een grotere capaciteit en een hoger vermogen heeft. Daardoor kun je met 1 batterij tot 100 W . Met de standaard 18650 - accu;s die in de 75W gaan, kun je tot maximaal 75 W. 

 

Dat betekent niet dat het apparaat meer liquid gebruikt. Het betekent primair dat je accu met de zelfde tank er op langer meegaat. 

 

Welke je neemt ? Die die je het mooist vindt. Uiterlijk is namelijk ook belangrijk voor een voorwerp dat je de hele dag bij je hebt. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marianna said:

 

En dan wel de Nautilus X, vooral omdat je daar een 4ml-glaasje + schoorsteen-verlengstukje bij kunt kopen

Mwah, kwestie van voorkeur en ook weer van uiterlijk. Voor MTL dampen is een klein tankje niet zo'n drama. Maar die  X gebruikt heel andere coils, waardoor ik het niet per se een betere mtl - damper vindt., Dat winnen de nautilus 1, 2 en mini - voor mij althans - met straatlengtes. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ik ga ze morgen beidde nog een keer op tube bekijken. Het oog wil ook wat... die 100 watter is wat forser scheelt niet veel, en ik heb grote kolenschoppen ?

Grotere accu, is idd handiger.

Tank uh..... op zon ding van just fog zit 4 ml toch? die moet ik 2 keer per dag vullen dus 2 ml vind ik dan wel erg klein..

Link to comment
Share on other sites

On 20-8-2018 at 15:30, L33ntje said:

 Voor MTL dampen is een klein tankje niet zo'n drama. Maar die  X gebruikt heel andere coils, waardoor ik het niet per se een betere mtl - damper vindt., Dat winnen de nautilus 1, 2 en mini - voor mij althans - met straatlengtes. 

 

Huh? Om de haverklap moeten vullen, vind ik wel een drama.

De coils van de Nautilus X vind ik niks bijzonders;  heb ze ondertussen allemaal herbouwd:

 

Die andere Nautilussen, als kerktorens zo hoog,  vind ik echt geen porem.

 

 

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Kurmit said:

Mocht het straks toch meer richting DL gaan is een 2 accu mod denk ik toch prettiger qua dag door komen zonder laden.

 

Hoeft niet. Ik heb altijd als reserve een opgeladen 18650 bij me. 

 

 

Edited by Marianna
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Marianna said:

 

Huh? Om de haverklap moeten vullen, vind ik wel een drama.

De coils van de Nautilus X vind ik niks bijzonders;  heb ze ondertussen allemaal herbouwd.

Die andere Nautilussen, als kerktorens zo hoog,  vind ik echt geen porem.

Tsja, en ik vind  de nautilus X een lelijke 13-in-het-dozijn tank ; smaken verschillen. ? 

De nautilus 2 is trouwens maar een klein knolletje. De originele is wel een flinke wolkenkrabber ja, maar afgezien van het feit dat ik dat toevallig dan wel weer heel mooi vind (vooral met het (kleinere) "kooitje" in plaats van het originele glas)  dampt hij vooral onovertroffen lekker. 

 

Op je foto zie je trouwens de Nautilus Mini ; de originele is wat dikker en sierlijker (maar niet echt langer). 

attachment.php?aid=79404

 

Een groter probleem met de Nautilus X vind ik overigens dat je de - in mijn beleving zeer onaangename - korte plastic driptip niet kunt vervangen, of althans niet zondermeer door een standaard 510 driptip. Zéker bij MTL dampen is het heel belangrijk dat de driptip je bevalt. En die kan qua materiaal, lengte, doorsnee, bouw en uiterlijk echt voor iedereen heel anders zijn. Een niet-verwisselbare driptip is, veel meer dan bij eender welke DL-machine, een absolute no-go voor mij. 

 

En voor de volledigheid nog even met de Nautilus 2 

large_image_0.jpg?lastModified=153303495

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, L33ntje said:

 

Een groter probleem met de Nautilus X vind ik overigens dat je de - in mijn beleving zeer onaangename - korte plastic driptip niet kunt vervangen,

 

Er zijn MtL-driptips verkrijgbaar die je eroverheen kunt schuiven, werkt prima.  

Ik kan helaas niet zo snel een link geven. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marianna said:

 

Er zijn MtL-driptips verkrijgbaar die je eroverheen kunt schuiven, werkt prima.  

Ik kan helaas niet zo snel een link geven. 

Dat zijn gewoon vervangers van de originele driptip. En precies dat er overheen schuiven is het probleem bij de naut x (en de Cleito trouwens, en de Pockex ; een puntje waar Aspire helaas regelmatig tekort schiet). 

Er is met heel veel zoeken en geluk hebben een adapter te koop waar je dan nog weer een 510 driptip in kan steken. Het past, maar of het mooi is ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...