Jump to content

Ik wil wel zo'n JUUL, maar waar haal ik die?


Guest UGL200628

Recommended Posts

51 minutes ago, linkfire said:

Ja de juul mijn eerste damper want ik ben gestopt met wiet roken. En ik hoorde veel goede dingen over de juul

Dat is knap, stoppen met wiet roken is niet makkelijk. Zoals je hier al ws wel gelezen hebt zijn de meesten hier geen voorstander van de juul en vinden ze meer bevrediging en smaak uit andere dampers, de juul vinden ze vaak iets leuks voor erbij. Dat jij kan stoppen met de juul geeft dus wel aan dat je over een behoorlijke dosis wilskracht beschikt. :duim

Zolang die juul jou van de wiet houd ben je goed bezig maar mocht je het nog eens moeilijk krijgen kijk dan ook eens naar andere dampers, die zijn in eerste aanschaf soms wat duurder maar in gebruik (coils en liquids) weer wat goedkoper. Zelf gebruik ik trouwens ook regelmatig een minifit die bevalt goed en je kunt hem zelf vullen met liquid waardoor je een giga keus in smaakjes hebt.

Maar goed, alles wat jou van het roken vandaan houd is prima want stoppen met roken is waar het hier om gaat.

Link to comment
Share on other sites

Guest linkfire
10 hours ago, Marcel loves E6 said:

Dat is knap, stoppen met wiet roken is niet makkelijk. Zoals je hier al ws wel gelezen hebt zijn de meesten hier geen voorstander van de juul en vinden ze meer bevrediging en smaak uit andere dampers, de juul vinden ze vaak iets leuks voor erbij. Dat jij kan stoppen met de juul geeft dus wel aan dat je over een behoorlijke dosis wilskracht beschikt. :duim

Zolang die juul jou van de wiet houd ben je goed bezig maar mocht je het nog eens moeilijk krijgen kijk dan ook eens naar andere dampers, die zijn in eerste aanschaf soms wat duurder maar in gebruik (coils en liquids) weer wat goedkoper. Zelf gebruik ik trouwens ook regelmatig een minifit die bevalt goed en je kunt hem zelf vullen met liquid waardoor je een giga keus in smaakjes hebt.

Maar goed, alles wat jou van het roken vandaan houd is prima want stoppen met roken is waar het hier om gaat.

Ik ben 6 maanden geen joint aangeraakt en ik wil ook niet meer. En vandaag had ik een Joyetech EGO AIO besteld

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de JUUL gehad. Iedereen noemt me Juul, dus ik zag het wel zitten. Ik heb hem twee jaar geleden direct uit Amerika gehaald bij Vaporshark. Gelijk ook maar pods meegenomen, dus dat waren flinke invoerrechten. Tegenwoordig zijn ze ook verkrijgbaar in Nederland bij Mr. Joy geloof ik.

 

Maar wat vond ik er van? De batterij gaat een halve dag mee. Opzicht geen probleem, want zo'n kleine batterij is ook zo weer geladen. Het grootste probleem waren de pods met de nic salts. De pod is dusdanig klein dat ik er een dag mee deed. En dan wordt het een aardig duur geintje. Normaal zeur ik niet snel dat iets te duur is, maar omgerekend met import kwam ik toen op 8 euro per dag uit. Dat is is dus duurder dan een pakje peuken per dag. Het tweede probleem was dat de pods toen erg moeilijk te krijgen waren. Als ze ergens voorradig waren, waren ze binnen 5 minuten weer uitverkocht. In Facebook groepen zag je dat mensen vooral gelijk een flinke voorraad hadden ingeslagen. Kennelijk trok JUUL hun abonnement dienst voor en daarna kwamen de retailers aan de beurt (opzicht wel logisch).

 

De smaken, tja.... door het hoge nicotinegehalte (50mg) kwam de smaak totaal niet over. Bitter is wat je voornamelijk proefde. Alleen de menthol smaak was goed te doen. Maar dan 50mg nic salts...... 5 haaltjes en ik stond te tollen. Niet normaal hoe sterk dat was. Daarnaast kreeg ik direct een hele droge mond en kon gelijk een liter water naar binnen tanken hahaha.

 

Het concept is leuk en marketingsgewijs goed doordacht, maar of het het echt waard is? Dat mag ieder voor zichzelf bepalen. Als het je van de stinkies weerhoudt, dan is het doel gehaald, maar dat kun je ook met heel veel andere pod systemen en op een betaalbaarder manier. Het was voor mij een simpele optelsom van kosten en verkrijgbaarheid 2 jaar geleden. Ik ben er toen mee gestopt. Ik had wel de mazzel dat de Juul zo gewild was, dat ik de batterij en lader nog voor 40 euro heb kunnen doorverkopen lol. Dat gaat nu denk ik niet meer lukken.

 

Welke pods werken wel voor mij? Dat is de Justfog Minifit en de Lost Vape Orion. Die laatste is ook wat aan de prijzige kant, maar uiteindelijk lang niet zo prijzig als een Juul. De Orion kun je overigens beter bij Le Petit Vapoteur halen, want daar is die veel goedkoper dan in NL.

Edited by JuKo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ik gebruik de Juul nu een paar weken (behalve bij Mr. Joy ook te krijgen bij souvenirshops in Amsterdam Centrum) en ik vind het een rotding. Om nog iets te proeven van de liquid moet je er wel 50mg in doen, want anders zit je een beetje lucht te happen. De podjes (hervulbaar, en er zijn hervulbare pods verkrijgbaar die op de Juul passen) zijn zo leeg en als je een beetje een stevige hijs neemt, zijn ze zo verbrand. Ik begrijp niet waarom dit ding zo’n succes is in de US, want er zijn veel betere podsystemen op de markt te brengen.

De Juul heeft me wel in contact gebracht met de Juul-smaken Virginia Tobacco en Classic Tobacco. Die smaken heerlijk in de migo en de infinix.

Ik zal zo eens zelf mixen op 50mg en dat in een Juulpodje doen. Kijken hoe het dingetje het doet met freebase nic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, PetraO said:

Ik begrijp niet waarom dit ding zo’n succes is in de US, want er zijn veel betere podsystemen op de markt te brengen.

Altria, het moederbedrijf van Philip Morris heef 35% Juul gekocht voor het bedrag van 12.8 miljard dollar, met hun afzetmarkt is het populaire Juul in 1 x superpopulair en overal verkrijgbaar.

 

Tja, money makes the world go round.

Link to comment
Share on other sites

Juul? Ik heb liever iets waarbij ik zelf kan uitmaken wat voor juice ik er in gooi.Nicsalts damp ik zeker niet nu ik er jaren over gedaan heb om te zakken met nic.Dan ben ik meteen weer terug bij af.Een elven pod dinges van Eleaf heb ik wel,die kostte maar 15.-die kan ik zelf vullen met wat ik zelf wil,ook met hoog vg.Maar nee,ik vindt die pod´s echt niks.Leuk om stiekem te dampen.En als iets opeens erg snel populair is weet ik al genoeg.Maar ik ben niet zo vol van vertrouwen in de Big Tabacco.Alles wat nieuw is is niet persé ook altijd beter.

Edited by richard-V
Link to comment
Share on other sites

Ik zelf gebruik de Swiss Ipha. Ook hervulbare pods, de e-sig zelf is gemaakt van RVS (met m'n lompe poten kan het wel eens goed uitkomen dat ie niet breekt als ik hem op straat laat vallen) en (wat misschien dan best of both worlds in dit geval kan zijn) is t JUUL compatible. Heb zelf geen JUUL pods gebruikt hier in, maar ze werken er wel op ? 

Edited by Dampende DJ
de pods zijn niet gemaakt van RVS, idiot
Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik zelf de Smok Novo en de Smok Nord in combinatie met 20mg nic salts, waarbij mijn voorkeur uit gaat naar de Novo. 

 Ideaal in situaties waarbij je geen grote wolken wil produceren en toch aan je nicotine wil komen. Daarnaast is hij(novo) zeer compact, zo groot als een Bic aansteker of usb stick. 

 

Beide lijken mij betere alternatieven dan de Juul, helemaal omdat ze navulbaar zijn.? 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Als ie volgens de europese normen verkocht gaat worden (met 20mg/ml of minder) is nou net hetgeen wat hem in amerika populair maakt er van af. Met de europese versie zal het maar een matig produkt zijn, waar intussen al vele betere varianten van te verkrijgen zijn.

Stel je eens voor als je in een van de nieuwere podsystemen 50mg/ml zou doen.......dat zou pas een buzz geven ? 

Link to comment
Share on other sites

Die smaken in de JUUL zijn ook niet te dampen trouwens, zelfs de munt smaakt slecht en de tabak is al helemaal afschuwelijk.

Vergelijk het met Dekang liquid van jaren geleden.

 

Ik zou het merk ook totaal niet steunen, het is en blijft een merk van big tobacco.

JUUL is Altrea en Altrea is Phillip Morris en tal van andere sigaretten fabrikanten en pharma producten zoals nicotine patches en kauwgum.

 

Link to comment
Share on other sites

De Juul was tot voor kort verkrijgbaar bij MrJoy en bij de talloze souvernirwinkels in Amsterdam. Mr. Joy heeft ze eruit gegooid vanwege het verbod, die winkeltjes zouden ze nog weleens kunnen hebben.

Het zijn rotdingen, hoor. Weinig damp, hartstikke dure pods. Ik heb gevulde pods met 50mg/ml, maar eerlijk gezegd merk ik niks van een hogere inname van nicotine. Mijn Migo Vapto’s, waar ik 20mg/ml nicsalt in damp, doen het veel beter. Podsystemen zijn handig voor in de broekzak, onderweg. Maar de Juul....nee...Ik begrijp niet waarom dat ding zo’n succes is geworden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het succes is makkelijk te verklaren.

- In de US kan je JUUL in zo goed als elke shop/krantenwinkel/tankstation/nachtwinkel/grote supermarkt krijgen, in de UK ook trouwens.

Dus mensen hoeven niet speciaal naar een vapeshop te gaan voor pods enz, hier trek je dan de grote massa van mensen aan die gewoon willen dampen en voor de rest geen enkele interesse hebben in andere producten of het als hobby zien.

- Het nadeel is natuurlijk dat minderjarigen ook weinig moeite hebben om een JUUL te kopen, en deze minderjarigen kopen de JUUL niet om te dampen maar chainvapen het ding tot ze een rush voelen van de 50mg nicotine.

 

In de UK is JUUL ook heel populair gewoon omdat het daar ook in zo goed als elke winkel te koop is, samen met enkele andere merken zoals BLU en Logic maar wel beperkt tot 20mg.

Zelf heb ik ook al enkele keren 50mg nicsalt liquids getest en inderdaad als ik deze chainvape dan begin ik ook een kleine en korte rush te krijgen, vergelijk het met even goed snuiven aan lijm of poppers of iets in dat genre dan krijg je een heel korte rush van enkele seconden en dan is het weer over.

Dat is het probleem in de US altijd overdrijven en hun "bigger is better" principe hanteren, en wij in de EU hebben dat niet omdat we die 20mg limiet hanteren maar in de US daar vinden ze onze 20mg limiet belachelijk.

Tot voor kort was elke US reviewer nicsalt liquids aan het promoten van 30 tot 50mg, want ze hadden het echt nodig want 20mg was niet genoeg wat natuurlijk zever in pakjes is.

Nu hebben ze ondertussen door dat onze 20mg limiet hun veel problemen had kunnen besparen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

He, wat jammer, die wegwerp rotzooi ben ik niet voor. Juist die zouden ze moeten reguleren/verbieden.

 

Toen die sisha wegwerp pennetjes in zwang waren en overal te koop bij The Read shop en de Primera's, vond je die langs de fiets-, en wandelpaden in de wijk. Dan worden ze door kinderen opgepakt die er achter komen dat er nog wel iets aan damp uitkomt......

 

Ik snap dat dat dampen voor velen wat complexe materie is, zoveel keuze uit e-liquids, apparaatjes, coiltjes, zelfbouwers etc, dat het voor sommigen die podjes makkelijk instappen is. Maar ja, ook die podjes ontwikkelen  verder, meer smaakjes, andere en vervangbare coiltjes, totdat ze weer net zulke 'lastige' keuzes bevatten als bij reguliere damp spullen.

 

Mijn inziens mag een roker best wel wat moeite doen en eens een honderd euro uitgeven om fatsoenlijk te gaan dampen. Ben je meteen die kids kwijt.

Link to comment
Share on other sites

@Raycoupe - haha, je hebt gelijk, Ik krijg binnenkort mijn eerste podsysteem met RBA ?

 

En ik heb het helemaal met je eens dat een vernuftige damper best het equivalent mag kosten van een slof sigaretten. Zelfs als het niks voor je is, heb je hem er met een dikke week uit. 

 

Van sigaretten zijn nog niet eens zo heel erg lang geleden de kleine pakjes (5 stuks) verboden, omdat die te goedkoop waren en te gemakkelijk bereikbaar voor kinderen.

HOE kan iemand met EXACT het zelfde brein en de zelfde agenda dan bedenken dat liquid JUIST alleen in kleine flesjes verkocht mag worden ?? Dan liever  gewoon 120ml flessen ; voor kinderen een heel prijzig grapje om te gaan experimenteren. Onder de 100 euro ben je niet klaar. Jammer voor de roker met de kleine beurs, maar die krijgt zijn peuken nu OOK niet van de voedselbank. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...