Jump to content

Ulton Vapor Giant M5 MTL clone review

Recommended Posts

Ik was aan het zoeken naar een nieuwe MTL RTA want buiten de Savour heb ik er geen meer.  

En deze keer niet van de gebruikelijke China merken, en toen kwam ik uit bij dit Vapor Giant styled model.

Ik ken niets van Vapor Giant producten, volg ze niet en buiten deze MTL en een DL versie heb ik er nog niks van bekeken.

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

De looks van deze tank was het eerste wat me aansprak want deze stijl zie ik wel graag, als het ultem tankje gewoon clear of frosted was geweest was het 10/10 voor mij.

Deze tank is wel vrij hoog maar nog doenbaar en 23mm diameter.

Dit is de verpakking en dat is gewoon je standaard clone plastic tube, een zakje met wat o-ringen en twee extra schroefjes.

EMbQG7v.jpg?1

Zoals ik al schreef zijn de looks van deze RTA de stijl dat ik graag zie.

De vorm van aan de topcap, mooie logo's en gravures.

Het ultem "glas" had niet gehoeven, maar het is niet zo groot en kan er gerust met leven.

rLddCfW.jpg?1

gxEM9Fx.jpg?1

Een 510 driptip met een heel kleine opening.

YyvKdof.jpg?1

Topfill en de schroefdraad en o-ringen zijn goed.

FImy6hU.jpg?1

Dit is de airflow, het kleinste gat is echt klein en zelfs het grootste is wat mij betreft nog klein.

Achter de airflow zit een gat dat net zo groot is als het grootste gat op de ring, het gaat achter de ring dus niet naar een breder gat.

De airflow ring kan je verwijderen om alles te reinigen en er zit een stopper in zodat die niet zomaar rond kan draaien.

Ook is er maar aan één kant airflow, dus wat ik laat zien hier zit maar aan één kant van de RTA.

bqT3nbe.jpg?1

gcMrUAu.jpg?1

3XnuSY6.jpg?1

Dit is de kamer langs binnen, heel compact en zoals je kan zien is het kanaal dat naar je driptip gaat erg klein.

JdZ7CB0.jpg?1

Dan het build deck en dat is zoals je kan zien een heel simpel deck en niet iets wat je nog niet eerder gezien hebt bij een MTL RTA.

Het is maar een 18mm deck en mijn foto's zullen het misschien groter laten lijken dan het werkelijk is.

t3UoBlc.jpg?1

jVgeFx0.jpg?1

Twee goed afgewerkte posts en de draad zal niet zomaar onder je schroef kunnen wegkomen tijdens het builden.

PY7NL0Y.jpg?1

Airflow opening onder de coil is ook heel klein, ook hier op foto lijkt het groter dan het is.

MVpnK0l.jpg?1

Voor mijn MTL builds gebruik ik nu altijd deze Coilology MTL coils, die zijn perfect voor mij.

Warmen heel snel op en de smaak is goed, voor deze build heb ik er nog een wrap meer gemaakt zo kwam ik op 0.87ohm uit.

T9fMoHq.jpg?1

Coil plaatsen bij dit deck is heel erg makkelijk.

I5NEgMg.jpg?1

cPy6l9T.jpg?1

Wicken wat mij betreft ook simpel, ik stop het katoen helemaal in de gaten en dat doe ik bij de zo goed als elke RTA op die manier.

Heb geen problemen met wicken, kan chainvapen zonder dry hit te krijgen of wat dan ook.

zQYlhsU.jpg?1

lhHSdyK.jpg?1

En nog een handcheck van de tank bovenop de Vaporesso Armour mod.

kuZbUfS.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Deze RTA is wat mij betreft echt MTL.

Zelfs met het grootste airflow gat is het MTL en zeker geen restricted DL.

Het kleinste gat is voor mij persoonlijk veel te strak, maar voor mensen die echt graag strak hebben zal het goed zijn.

- Smaak is heel goed.

- Airflow is ook heel erg stil.

- Afwerking van deze clone is goed, kan het niet vergelijken met de echte versie want die ken ik niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit ergens kunnen testen.

Bij deze clone werkt wel alles zoals het moet, schroefdraad is goed en o-ringen niet te strak of los.

- Heb het niet laten zien in de review maar je hebt ook juice flow control bij deze RTA, kon het moeilijk op foto vastleggen door dat ultem tankje waar je weinig door ziet.

Eigenlijk niks te klagen van deze RTA, heb was een pure gok toen ik die kocht en soms gaat dat goed zoals nu.

Ben niet de grootste MTL kenner en het is niet mijn dagelijkse stijl van dampen, maar ken wel het verschil tussen MTL of niet.

Edited by Jim
  • Like 9
  • Thanks 1

Hier ga ik vermoedelijk de originele nog wel van zien, want Vapor Giant is hier een behoorlijk populair merk. En misschien schaf ik hem zelfs wel aan, want de V5S (restricted DL) die ik heb (origineel) bevalt me zo uitstekend, dat het mijn belangrijkste tank is geworden. De airflow is zo te zien min of meer gelijk aan die van de Nautilus, en die is voor mij op het derde gaatje perfect. 

Ik gebruik nu voor MTL de Digiflavor Siren, en hoewel die prima bevalt, baal ik er van dat je daarbij de deck niet uit de base kunt halen om de opgehoopte condens uit de kamer te halen, waardoor hij nog wel eens wil zweten. Als de VG M5 dat niet heeft, zou het wel eens de optimale tank kunnen zijn. In elk geval eentje om in de gaten te houden. 

• Like 2
1 hour ago, Damas said:

fijne review @Jim, werkt de JFC goed? Ziet er namelijk wel uit als een tankje wat voor mij zal werken. En weet je toevallig of deze goed werkt met TC

Ja de JFC werkt erg vlot en goed, beetje moeilijk waar te nemen door het ultem glas maar als je goed kijkt zie je het wel.

TC zal wel goed werken vermoed ik, speelt de atomizer een rol bij TC?

Ken niks van TC en gebruik het nooit.

1 hour ago, Jim said:

speelt de atomizer een rol bij TC

Alleen als de schroefdraad niet lekker aansluit of sommige connecties niet helemaal fijn zijn, wat bij kloons weleens het geval is, zal ie geen constante weerstanden geven  en kan je problemen hebben met TC

Wederom een goede Foto review...Jim....

15 hours ago, Jim said:

Heb het niet laten zien in de review maar je hebt ook juice flow control bij deze RTA, kon het moeilijk op foto vastleggen door dat ultem tankje waar je weinig door ziet

Ik meende de JFC al te zien op deze foto - maar omdat je er niets over schreef, dacht ik het verkeerd gezien te hebben....

FImy6hU.jpg?1&key=1659f295dfa86094852615

en het lijkt er sterk op dat de Ultem het nieuwe glas begint te worden in china.... kost minder in productie en gaat minder snel kapot....

Edited by Camikease