Jump to content
PetraO

Koolada toevoeging

Recommended Posts

Om eens te proeven wat het was, had ik een flesje Koolada aroma besteld. Vanavond heb ik een klein scheutje bij mijn Weisenbergliquid gedaan en: djziezus! Ik begon meteen te hoesten. Ik heb de Weisenberg verdund met 6 mg/ml Base, maar nog steeds krijg ik een hoestbui als ik dit damp. Heeft dat met de dosering te maken? (Nu: een of twee druppeltjes op 45 ml).

Ik ga nu even proberen of ik er nog steeds van ga hoesten.

Toevallig net zelf ook een flesje gekocht en daarvan is het meng advies 1 tot 3% dus een scheutje kan idd wat te veel zijn ook als er misschien ook al wat van in je liquid zat.

Koolada moet je net als menthol heel spaarzaam dieren. Ongeveer 0,5 tot hooguit 2%. Een 'scheutje' is al snel meer.

1 of 2 druppels op 45ml echter is minder dan 0,5%, dat merk je eigenlijk nauwelijks. Als je bedoelt 2 druppels op een tánkje van 4,5 ml kan best wel overkill zijn. Maar ook niet extreem.

Net als menthol overigens went het na een paar hijsen wel. Maar het geeft eveneens werk en flinke gier ja. In combinatie met hoog nicotine kan het teveel zijn.

Uiteindelijk zaten er een paar druppeltjes in een flesje van 40ml. Aanvankelijk was het nicgehalte in dat flesje hoog, maar dat heb ik verdund. Zou best kunnen dat het nog steeds teveel is, want minder dan 18 mg/ml zal het niet zijn. Wel bijzonder, dat ik last krijg van teveel gier. Dat heb ik niet eerder gehad.

Ik had inderdaad eerst een paar druppels in een tankje gedaan (3,5 ml) en na mijn hoestbuien heb ik de inhoud in een flesje van 50ml gedaan, base erbij en nog wat waldmeister, maar het effect bleef hetzelfde.

Toen ik op bed lag, viel het kwartje (ja, ja, dat duurt soms even bij mij): ik moest een nieuw wickje in de coil doen. Heb ik vanochtend gedaan en nu gaat het goed.

1 hour ago, tsiis said:

@PetraO Je vraag betreft geen recept voor het DIY recepten subforum (daar zijn regels voor die je kunt lezen in de Lees dit eerst-gepinde post in dat subforum). Ik heb je vraag daarom verhuisd naar het algemene DIY e-liquids subforum :lach

Sorry, Tsiis, ik zat op het verkeerde spoor, omdat ik Koolaada toevoegen best wel een beetje receptachtig vond en ik het DIY e-liquids subforum niet zag.

Ik heb zelf een paar oneshots waar koolade in zit en na 2 trekken krijg ik er hoofdpijn van. Geen koolada voor mij.

De oneshots waar ik het over heb zijn dictators lemonade van boss shots en cryo electric van drip hacks. 2 trekken en hoofdpijn.

Iemand een idee hoe dit te verklaren valt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brain freeze ?

Als er vrij veel koolada in de mix zit en je hebt een lekkere dikke subohmer die flink wat liquid slurpt kun je dat effect krijgen zonder dat het echt koud is.