Jump to content
tommie

Vandy Vape Triple V2

Recommended Posts

Afgelopen week kreeg ik een update binnen van mijn Vandy Vape Pyro; de Vandy Vape Triple V2

Na de Ijoy Combo was de Pyro m'n favo tankje. Helaas was deze maar 2ml dus vaak bijvullen was een klein nadeel.

Ondanks de kleine inhoud heb ik hem erg veel gebruikt. Het werd tijd voor wat nieuws!

Daarom de Vandy Vape Triple V2 gehaald.
Ik kijk best veel reviews van Mike Vapes en hij bestempelde deze RDTA als erg goed. 
Mocht iemand de review willen zien, hierbij de link.
Het is een ge-updated versie van de eerste versie, daarom V2. (andere lucht intake en makkelijker te vullen)

Gezien de goede ervaring met de Pyro van Vandy Vape gekozen voor deze tank en ik wilde ook wel eens 3 coils proberen in een tank.

Natuurlijk kan deze tank ook gebruikt worden met 1 of 2 coils. Dit heb ik echter niet geprobeerd.

Wat verpakking betreft één van de mooiste die ik ontvangen heb.
Weet niet wat er verder met een verpakking gedaan wordt maar het oog wil ook wat, haha.

Mooie ronde koker waar bovenin de tank staat. 

IMG_20180808_154404.jpg

Op de achterzijde staat de inhoud. De tank is helemaal compleet op de coils na. 

IMG_20180808_154506.jpg

Inhoud:
- Triple v2 tank
- Gebruikershandleiding
- Vervangend glaasje
- Extra driptip
- Zakje met extra's (o-ringen en schroefjes)
- Coil-hoogte-snijder (geen idee hoe dat ding heet maar erg bruikzaam!)

Heb direct de 2 stickers aan de zijkant opengemaakt en de top eraf getrokken.
Toen schrok ik toch wel.....wat een foeilelijke tank en wat een joekel.....
Maar omdat smaken verschillen, toch een foto.
Acryl tank (voor 7.2ml) en groene driptip met een soort van raar painted design.
You love it or hate it....I hate it.

IMG_20180808_154654.jpg

Wanneer je de tank eruit haalt, zie je vanaf boven de verdere inhoud zitten. Mooi verpakt!

IMG_20180808_154710.jpg

Hieronder de inhoud naast elkaar.

IMG_20180808_154808.jpg

Dit is de coil-hoogte-snijder. Erg handige tool die ik nog niet had.
Door de 2 pootjes van je coils erdoorheen te schuiven kan je alle coils op dezelfde hoogte knippen.
Bij mij is dit vaak wel een beetje op het oog en gokken of ie gelijke beentjes heeft.
Vandy Vape adviseert een hoogte van 6 aan te houden (zie driehoekje). Prima, dan doen we dat maar!

IMG_20180808_154814.jpg

Genoeg over de accesoires, nu de tank! Hieronder een duidelijke foto van het builddeck.
Deze tank heeft een honeycomb airflow alleen van onder. Volgens Mike Vapes zou dit de smaak ten goede komen.
Airflow van onder zou meer zorgen voor smaak.
Met de meegeleverde (en welbekende) blauwe schroevendraaier kan je de coils goed vast zetten.

IMG_20180808_154901.jpg

IMG_20180808_154945.jpg

Zoals je ziet passen er 3 coils in. Ik heb hem natuurlijk ook met 3 coils opgebouwd. 3 fused clapton coils N80 van Geekvape.
Mooie grote coils om te testen of alles goed past. Onder de schroeven zie je de wickholes en de juice kanalen.

Hier komt je wick in van alle 3 de coils en je moet de coils goed trimmen om hem niet te vol te maken.

Door goed te kammen en op de juiste hoogte te snijden past het mooi. Ik heb in ieder geval nog geen dry-hit gehad.

Hieronder zie je de enorme airholes. Deze gaten zitten aan 2 zijden waardoor je veel airflow hebt.

Uiteraard kan je deze makkelijk dicht- of open schuiven. 

IMG_20180808_154932.jpg

Omdat ik de gifgroene driptip en groene tank niet mooi vond ben ik erg blij dat Vandy Vape er een extra driptip bij meelevert.

Heb deze erop zitten en deze bevalt prima. Het is een 810 driptip en niet te groot of te klein.

Perfect passend uiteraard. (driptip zit goed vast en laat niet makkelijk los).

IMG_20180808_155018.jpg

Het vullen van de tank is erg makkelijk. Door de topcap bovenop naar achteren te schuiven op de plek van het pijltje,
zie je een grote vulhole. Ben nog niet iets tegengekomen waarmee ik hem niet kan vullen.
Zelfs vanuit het flesje kan je de juice er zo in gieten. Groot genoeg dus!

IMG_20180808_155058.jpg

Dit is de schoorsteen die over de 3 coils komt. Voldoende groot, schoon bij levering,
mooi gefreest zonder bramen aan de binnenkant en schroefdraad en voldoende groot om de 3 coils te laten passen.

IMG_20180808_155111.jpg

Het gifgroene heb ik er direct afgehaald en de glazen tank met een inhoud van 4ml,

samen met de witte driptip, erop gezet. Nu is ie prachtig! Check for yourself!

Aan de ene zijde 3 T's en aan de andere kant een Romeinse 2 om de 2e versie aan te duiden.

Nice!

IMG_20180808_155243.jpg

IMG_20180808_155256.jpg

Hieronder enkele foto's van de 3 coils. Zoals te zien is, is er voldoende ruimte om de grote coils te plaatsen.
De middelste is iets lastiger omdat de coil iets vreemd wegschroeft.
Maar door de coils goed uit te lijnen is er geen probleem en past het prima.
Ik heb ze met de coil-hoogte-snijder op 6 geknipt en geplaatst. De coils zitten allemaal even hoog.

IMG_20180808_160224.jpg

IMG_20180808_160236.jpg

IMG_20180808_160256.jpg

Even voorgloeien maar! Ze gloeien alle 3 even snel op! Ze maken dus alle 3 goed contact.

IMG_20180808_160650.jpg

Vervolgens kan de wick erin. Ik gebruik Cotton Bacon V2 van Gearbest.
Wat ik al zei was dat je de cotton onderin goed moet uitkammen anders moet het te strak in de wick-holes.
Ik knip het katoen ter hoogte van het rubberen ringetje en, na goed te kammen, past het prima.
Heb tot nu toe nog geen dry-hit gehad en gebruik de tank nu een dikke week. 

IMG_20180808_161805.jpg

Snel de coils goed natmaken met m'n favo juice (Boss Shots - Sugar Lips) en de kap eroverheen draaien.
Past allemaal perfect en heb nog geen lekkage gehad. 

IMG_20180808_162011.jpg

IMG_20180808_162748.jpg

IMG_20180808_162756.jpg

Dan nu de bevindingen!
Na alles van Ijoy te hebben gebruikt en de Vandy Vape Pyro kan ik alleen maar positieve dingen bedenken!

Smaak: enorm goed, sterker nog, ben nog geen tank tegengekomen die beter is! (komt door de airflow van onder).
Dampproductie: enorme wolken zijn hiermee te blazen. Ik kom uit op 0.11 Ohm en damp op 100W.
Ik stond op de camping en de buren dachten dat ik in de tent aan het koken was, haha.
Ze zagen zulke bizarre wolken voorbij komen. In de auto moet echt het raampje iets open anders zie je niets meer.
Nog geen eerdere tank van me kon mooiere en vollere wolken produceren dan deze tank.
Natuurlijk komt dit mede door de 3 coils en het hoge wattage maar ik vind ze echt goed. 
Ik was bang dat de grote airflow de smaak zou beperken maar niets is minder waar.
Door de airflow op 50% te zetten (en het wattage iets lager) is de smaak echt heel goed.
Mooie volle smaak door met de airflow te spelen. Maar ook op volle opening vind ik de smaak perfect,
ik damp alleen maar met volle airflow.
Inhoud: prima, 4ml is een perfecte inhoud. De Pyro had 2ml en deze moest ik na elke pauze op het werk wel bijvullen
maar door de 4ml kan je er veel langer mee. Natuurlijk lust de tank wel wat vloeistof, mede door de 3 coils is het verbruik
wel redelijk hoog, maar dit wordt echt goedgemaakt door de smaak en dampproductie.

Geen nadelen? Op dampgebied na niet voor mij, maar de kleur groen vind ik echt niet mooi (persoonlijk).
Wellicht had ik de zwarte moeten bestellen want daar zou een blauw/paarse driptip en tank bij moeten zitten maar goed.
Doordat er een glazen tank en witte/transparante driptip meegeleverd wordt, vind ik dit echt geen probleem!

Aanrader? Jazeker! Ben je op zoek naar een tank met voldoende inhoud, erg goede smaak en ben je een enorme wolkenblazer?
Bestel deze, je krijgt er geen spijt van! (en mocht iemand de zwarte bestellen en die paarse tank en driptip niet mooi vinden

maar dit groen wel, ik hou me aanbevolen om te ruilen, haha)! 

Bedankt voor het lezen en ik zie jullie reactie('s) graag tegemoet!!

Mooie review!

Heb al enkele keren gedacht om deze eens te testen, maar drie coils lijkt me net iets te veel.

Misschien even laten verplaatsen naar de RTA sectie?

4 minutes ago, Jim said:

Done! :duim

2 hours ago, Jim said:

Mooie review!

Heb al enkele keren gedacht om deze eens te testen, maar drie coils lijkt me net iets te veel.

Valt mee hoor, dacht ook eerst dat 3 teveel zou zijn maar je  moet er wel aardig wat wattage doorheen jagen om de coils te laten gloeien. Qua smaak onovertroffen, echt een aanrader.

Succes met de keus!

Direct eens opzoeken. Ik heb wel interesse om hem ook eens te proberen. Airflow ziet er netjes uit.

Wel stom van resin tube. Daar ben ik geen fan van. Ik vind ook nergens dat je replacements kan kopen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leuk dingetje ja. Doet me denken aan n triple coil deck wat ik al ff niet gebruikt heb. Binnenkort maar weer eens opbouwen.

Spoiler

20170607165129_61727.jpgmaxresdefault.jpgCoilArt-Azeroth-RTA-2.jpg

Wow, mooi dingetje, mooie review.

Ben zelf erg tevreden met single coil (en ik geloof ook niet dat het binnen mijn bereik ligt om die coils gelijk te laten opgloeien :lol:, dus zaak niet snel naar drie gaan, maar wel erg gaaf.

vind persoonlijk de groene driptipset wel heel mooi. Dat is inderdaad persoonlijk.

1 hour ago, L33ntje said:

Wow, mooi dingetje, mooie review.

Ben zelf erg tevreden met single coil (en ik geloof ook niet dat het binnen mijn bereik ligt om die coils gelijk te laten opgloeien :lol:, dus zaak niet snel naar drie gaan, maar wel erg gaaf.

vind persoonlijk de groene driptipset wel heel mooi. Dat is inderdaad persoonlijk.

1 minute ago, tommie said:

Haha, thnx! Als je me een glazen glaasje of de paarse kan bezorgen kom ik de groene bij je brengen! Smaken verschillen en da's maar goed ook! Hoe gaat het met de 2x 500ml? Heb je toevallig de groene snake oil al te koop staan? Houd me aanbevolen!

Edited by tommie

Haha, thnx! Als je me een glazen glaasje of de paarse kan bezorgen kom ik de groene bij je brengen! Smaken verschillen en da's maar goed ook! Hoe gaat het met de 2x 500ml? Heb je toevallig de groene snake oil al te koop staan? Houd me aanbevolen!

Zoek je boss shots snake oil? Die mag je van me overnemen als je wil. Stuur even pm dan.

Leuk dingetje ja. Doet me denken aan n triple coil deck wat ik al ff niet gebruikt heb. Binnenkort maar weer eens opbouwen.

Spoiler 20170607165129_61727.jpg&key=072e4819901d51ab6ae255d21c59db9e69b7c7403df57bf4e1b0495bfcea3faemaxresdefault.jpg&key=b4e8c7f0ad6ccdfc95c9fb380d02c741d10a88ab4e50887d17f08b0c29529e80CoilArt-Azeroth-RTA-2.jpg&key=c14e7a00cc1f645859cdd1bf979ce4d5060e19a41b1a0260b771fe93c931b49a

Weet je toevallig een RTA waar de drie coils op 1 lijn staan zoals bij deze?

3 hours ago, tommie said:

Ik denk dat ik deze niet ga aanschaffen zelf ; zoals gezegd, drie coils is me teveel. En de snake-oil damp ik zelf op 😉 

De KMA gaat langzaam maar zeker ; vind het een beetje een winter-smaak en daar nog te warm voor. 

5 hours ago, Stekke said:

Weet je toevallig een RTA waar de drie coils op 1 lijn staan zoals bij deze?

Nee, niet echt. Maar dat zou ook niet heel veel moeten uitmaken. Hoe de airflow alle 3 de coils bereikt is het belangrijkst.

Als je heel goed bent in miniatuurbouw, zou je in deze wel 3 coils kunnen bouwen 😛 

7988000-9.jpg

De Soul S RDA

Zeer nette review, helemaal top, zie graag de volgende van je hier verschijnen.

👍👍👍

Edited by qwebbel

Na enkele maanden deze tank met veel plezier te hebben gebruikt is de insulator vanmorgen doorgebrand.... Hij maakt dus sluiting....heeft iemand deze tank liggen en wil hem verkopen?

1 hour ago, tommie said:

Na enkele maanden deze tank met veel plezier te hebben gebruikt is de insulator vanmorgen doorgebrand.... Hij maakt dus sluiting....heeft iemand deze tank liggen en wil hem verkopen?

He, dat is balen. Iets te fanatiek voorgegloeid? Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar heb gekregen.

Zit de hele boel in elkaar geperst of zit het in elkaar geschroefd? Zo'n insulator is vrij eenvoudig te improviseren als het uit elkaar kan.

13 hours ago, Raycoupe said:

He, dat is balen. Iets te fanatiek voorgegloeid? Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar heb gekregen.

Zit de hele boel in elkaar geperst of zit het in elkaar geschroefd? Zo'n insulator is vrij eenvoudig te improviseren als het uit elkaar kan.

Ja denk iets teveel voor gegloeid...het plastic is wat weggesmolten.... Mocht iemand dit kunnen fixxen, graag! Zo kan ik er ook niets mee.

7 hours ago, tommie said:

Ja denk iets teveel voor gegloeid...het plastic is wat weggesmolten.... Mocht iemand dit kunnen fixxen, graag! Zo kan ik er ook niets mee.

Geschroefd of geperst, that's the question

53 minutes ago, Raycoupe said:

Geschroefd of geperst, that's the question

Hij is geschroefd. Ik heb hem los gekregen

7 minutes ago, tommie said:

Hij is geschroefd. Ik heb hem los gekregen

Mooi, ik weet niet precies hoe dat stukje isolatie er bij die tank uitziet, maar de grote vraag is nu natuurlijk of je uit een stukje plastic een nieuwe isolator kunt improviseren. Denk bv aan het plastic van een margarine kuipje of als het dikker moet zijn wellicht een stuk uit een fles wasmiddel/verzachter.

2 hours ago, Raycoupe said:

Mooi, ik weet niet precies hoe dat stukje isolatie er bij die tank uitziet, maar de grote vraag is nu natuurlijk of je uit een stukje plastic een nieuwe isolator kunt improviseren. Denk bv aan het plastic van een margarine kuipje of als het dikker moet zijn wellicht een stuk uit een fles wasmiddel/verzachter.

Ja volgens mij moet dat wel kunnen maar smelt dat niet weg dan? Is dat niet heel slecht? Wat is erg dun, bestand tegen hitte en sterk? 

3 minutes ago, tommie said:

Ja volgens mij moet dat wel kunnen maar smelt dat niet weg dan? Is dat niet heel slecht? Wat is erg dun, bestand tegen hitte en sterk? 

Ik weet niet hoe dik die insulator is, maar evt kun je kijken bij de Action voor zo'n siliconen bakmatje. Dat is hittebestendig tot dik 250 graden. HDPE, veel gebruikt voor voedingsmiddelen (zie onderkant fles, evt nummer opzoeken) heeft een smeltpunt van 125 graden, nog ruim voldoende als je tenminste geen gekke dingen doet.

Maar het is idd even zoeken, evt googlen en prutsen. Als je het niet aandurft gewoon een nieuwe bestellen.

Heb gemaild met vandy vape en ze sturen me een nieuwe base toe.

Omdat jet black Friday was bij cigabuy nog één (nu wel de zwarte) kunnen scoren voor zo'n 28 euro!

Hoop dat ie er voor de kerst is!