Jump to content
Jim

Hellvape Drop Dead RDA review

Recommended Posts

Deze RDA is een samenwerking tussen de makers van de twee bestverkopende RDA's van 2017 en deels 2018, de Drop en Dead Rabbit RDA.

Ik ga niet de details bespreken, als je alles tot in de puntjes wil weten over het hoe en waarom kan je op het Youtube kanaal van The Vapor Cronicles de presentatie video bekijken van de Drop Dead RDA, hier zijn de makers van de twee RDA's in te zien en leggen alles haarfijn uit.

Zelf ben ik een grote fan van de Drop RDA, is dagelijks in gebruik en heb er ondertussen vijf van.

De Dead Rabbit heb ik ook gehad maar daar kon ik het niet zo goed mee vinden, dampt wel goed maar de airflow was toch niet volledig mijn ding en het build deck van de Drop is veel leuker in gebruik.

Ik heb deze RDA lokaal gekocht maar is ondertussen online overal wel te krijgen.

Beginnen doe ik met een Youtube filmpje, hier laat ik de RDA zien en bouw ik er ook een build in.

Altijd leuk als je dat filmpje even zou willen aanklikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ doet me enorm plezier.

Dit is de verpakking van de Drop Dead.

k50Cks3.jpg?1

En dit zit er dan allemaal in:

- Drop Dead RDA

- Reserve o-ringen en vier build deck schroeven

- Twee schroevendraaiers en een inbussleutel

- Squonkpin

- Extra frosted 810 en een 510 driptip adapter

- Handleiding en sticker

UZoEBuY.jpg?1

Het uiterlijk is dus een mix van de Drop en Dead Rabbit, mensen die beide hebben zullen de verschillen snel kunnen opmerken en zoals ik in het begin zei kan je op Youtube hun presentatie filmpje bekijken en daar leggen ze alles haarfijn uit.

Ik heb gekozen voor de mat zwarte afwerking omdat deze het best bij mijn mods past, maar deze RDA is nog in vele andere kleuren te krijgen.

Slechts één logo te zien en dat is een mix van het Drop en Dead rabbit logo.

De rest kan je zelf wel zien.

BNwbQKH.jpg?1

2bvAs8c.jpg?1

Onderaan de gebruikelijke info en de 510 pin steekt genoeg uit om veilig op een hybrid mech te gebruiken.

wID1wYC.jpg?1

De airflow hebben ze de gaten van de Drop gebruikt en de top airflow zoals bij de Dead Rabbit.

6KPM7HL.jpg?1

In de topcap is er een soort van ramp gemaakt (geen idee hoe ik dit moet verwoorden) die de airflow naar beneden laat gaan.

De airflow kan je regelen natuurlijk, dit kan je goed zien in mijn filmpje.

jNrwxlC.jpg?1

Elke kleur heeft een andere kleur van driptip, buiten die rode die ik heb kreeg ik nog een frosted 810 en een 510 driptip adapter.

1aKmKi2.jpg?1

Dit is de topcap langs binnen en die is helemaal netjes afgewerkt.

De topcap zit ook niet los op het deck, er zijn stoppers voorzien zodat de topcap altijd staat op gebied van airflow voor de coils.

e7yXUnx.jpg?1

En dit is het build deck, dat is dus gelukkig het Drop deck geworden want dat heb ik veel liever dan dat van de Dead Rabbit.

De post zijn dus hetzelfde als die van de Drop, heel simpel om te builden dus.

ZwxFd4c.jpg?1

7Q1xkpy.jpg?1

6cgcBae.jpg?1

Een coil plaatsen moet je dus niet doen door de beentjes eerst op maat te knippen, bij dit build deck dus je de coil helemaal in de posts en schroef je die aan.

Hierna kun je simpelweg onderaan de beentjes afknippen.

vAxS9qo.jpg?1

l7NVYCu.jpg?1

Voor deze build heb ik snel twee coiltjes gedraaid van deze Coilology spoel.

De build uit mijn Youtube video is een andere, hier gebruik ik twee Coilology framed staple alien coils.

D2PUetc.jpg?1

Als ik foto's bekijk op Instagram of filmpjes zie dan merkt ik op dat veel mensen hun eigen positie van coil en hoogte hebben, er is geen standaard van hoe je deze RDA moet builden.

Zo heb ik graag de coils iets hoger in het deck en iets meer naar de airflow toe, terwijl sommige het net andersom doen.

Wat voor u het best lijkt is wat je moet doen... Ik heb enkele keren de positie veranderd om te testen en kwam uit bij de positie die ik laat zien.

phpd8m8.jpg?1

8DeZxME.jpg?1

YC4lhxK.jpg?1

Zo wil ik dus de coils zien zitten als ik door de airflow kijk.

iqxHLvX.jpg?1

uDClvd2.jpg?1

Wicken is heel simpel, door dit deck te gebruiken gaat het wicken vlotter dan bij de Dead Rabbit.

uTrLGt7.jpg?1

4ADZJsz.jpg?1

Nog een paar handchecks en random foto's:

w8a5VXD.jpg?1

WEprw7w.jpg?1

TlsRvYP.jpg?1

e3vklff.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Heel goede RDA!

- Mooi afgewerkt.

- Smaak is goed.

- Airflow is geweldig, heel rustig en ook vrij stil.

Die kleine gaatjes maken een heel verschil.

- Build deck is één van de makkelijkste decks die er zijn.

- In deze RDA kan je veel liquid drippen of squonken, overdrippen is bijna uitgesloten tenzij je echt gaat overdrijven.

- Komt met voldoende spares.

Deze combinatie van Drop en Dead Rabbit is wat mij betreft geslaagd.

Dat deze mijn vijf Drop RDA's gaat vervangen zal ik niet zeggen, ben nog altijd hevige fan van de Drop en het is mijn favoriete dual coil RDA.

Voor mij is deze Drop Dead wel veel beter dan de Dead Rabbit.

Zowiezo een aanrader als je fan bent van de Drop of Dead Rabbit of beide.

Edited by Jim

6 minutes ago, Jim said:

Een coil plaatsen moet je dus niet doen door de beentjes eerst op maat te knippen, bij dit build deck dus je de coil helemaal in de posts en schroef je die aan.

Hierna kun je simpelweg onderaan de beentjes afknippen.

l7NVYCu.jpg?1

Hoe doe je dat bij de 2e coil dan? Daar mis ik de foto's van 🙂 

Goede review weer btw!! Ga zo door!! 

@Madman: bij de tweede coil langs de zijkant, kan je ook perfect met je kniptang bij langs opzij.

Zie je me in het filmpje doen.

Prachtige RDA, ziet er super uit, ik ben (nog) geen fan van dual coil maar deze RDA moet ik zeker gaan proberen. Zomaar een vraagje, de Drop Solo is op dit moment mijn favo, overtreft de drop dead deze?

Moeilijk te vergelijken een single met een dual coil.

De Drop Dead heeft veel meer airflow dan de Drop solo.

Op gebied van smaak is er niet veel verschil, een dual coil met een goeie build smaakt net zo goed als een single coil.

33 minutes ago, Jean Louis said:

@Jim Mag ik je vragen of de beauty ring bij de Enforcer zat, of heb je die los gekocht ergens? Wat een ontzettend sexy combo zo.

Hehe die vraag heb ik al wel 100x gekregen sinds ik er foto's van gepost had op Instagram.

Zelfs de eigenaar van Purge stuurde me een bericht met complimenten en hij had spijt dat hij dit zelf niet gemaakt had als extra bij de Enforcer mech

Ik weet niet waar die nog ergens te krijgen, kwam die online tegen dus direct gekocht en een paar dagen later nergens nog iets van te vinden.

Heb die ring in zwart delrin en in ultem.

Maar de ring is niet alles wat je nodig hebt, je moet ook een langere 510 pin in je RDA stoppen wil je een beauty ring gebruiken bij een hybrid mech.

Heel belangrijk natuurlijk een 510 pin die lang genoeg uitsteekt bij een hybrid ‼️

Drop Dead RDA eerste indruk: Top. Makkelijk te bouwen als beginner. Smaak is goed, eindelijk lekker dampen. Het drippen bevalt goed, en er kan meer dan voldoende in. Ik had dryhits verwacht maar je merkt ruim op tijd als het sap op is. Geen lekkage, en nagenoeg geen spitback. Airflow is super smooth, heel erg stil. Het is mijn eerste RDA, maar ik ben er heel tevreden mee.

En het oog wil ook wat, ik vind hem prachtig zo op mijn Eleaf.

a03db2473cf51bef49934d0c2588912c.jpg

e67cc4abb2c17afc4f9a1f206f8ae649.jpg  

fc9d51b4f4dba9e619a541803557501c.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ik ben ook zeer tevreden over de drop dead. Staat ook top op mijn nieuwe Thor Punk mod ( vind ikzelf dan iig...) 😅

thor-dd.thumb.jpg.a2696f8005dddfb351e6ca7aefaa5e1e.jpg

Bedankt voor je review! 

Ik heb hier ook al een dual drop RDA en ben er heel tevreden van. Is deze drop een mooie aanvulling of vind je dat deze de dual drop niet evenaart of overstijgt?

Edited by Niezel

Ik damp deze Drop dead heel graag.

Verschil in smaak ga je tussen deze en de Drop niet hebben, het verschil zit hem in de airflow omdat deze Drop Dead rustiger is dan de Drop.

15 minutes ago, Jim said:

Verschil in smaak ga je tussen deze en de Drop niet hebben, het verschil zit hem in de airflow omdat deze Drop Dead rustiger is dan de Drop.

Ben erg tevreden over de Drop Dead maar ik damp zowel Drop Dead als de Drop, voor mijn gevoel geeft de Drop iets meer smaak.

Kan me vergissen want de gebruik ze voor verschillende smaakjes.

Drop met bovenste rij airflow dicht en Red Astaire op mijn "werksquonk", Drop Dead met 4 gaatjes open en Heisenberg op mijn squonk voor thuis.

Red Astaire heb ik wel een keer geprobeerd op de Drop Dead, maar dat was kant-en-klare liquid om te kijken of ik de smaak wat vond. (cassis Yummie 😛)

Dus kan ook zijn dat de eigen mix wat smaakvoller is.

Vandaag maar eens rewicken/coilen en smaakjes wisselen om te kijken of het inderdaad aan het verschil tussen kant-en-klaar en eigen mix lag.

Als je een Drop hebt haal je geen Drop dead want je krijgt hetzelfde, veel mensen vinden zelfs de smaak nog steeds iets beter in de Drop.

Dus eigenlijk is de drop dead geen van beide, de drop dead is voor wie ooit zowel de dead rabbit als de drop heeft geskipped en geen van beide had/heeft.

Ik heb zowel de drop als de dead rabbit, maar ik vind de drop dead, op een squonker, echt de winaar wat mij betreft. De airflow is heerlijk, smaak is echt goed en de kans op over squonken/lekkage is nihil. Erg blij mee!

cd4cf3a27b7c3d3966909b797cb72239.jpg&key=8ad88f35fe75ef11e13c5a36f3cdf41bf8a8de9e1a8cfc395b93347bc44373c5