Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Sub-Ωhm

[Poll] Schaam jij je voor dampen buiten je eigen huis?

Schaam jij je voor dampen buiten je eigen huis?  

136 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

1 hour ago, a3 said:

Voor velen roken we nog omdat we nog nicotine gebruiken, hopelijk eten die mensen geen aardappels of tomaten haha 😉 

Helaas vallen er een hoop onder de blaatbevolking, die andere blaters ook weer aansteken.
Het lult nog steeds makkelijker over negatieve media, dan daadwerkelijk eens concrete feiten op te zoeken.
Bij dergelijke droeftoeters zal ook wel rook uit de fluitketel komen.

On 10/6/2018 at 11:26 PM, rebelhearts said:

Ik werk in de thuiszorg dus tijdens het lopen van klant naar klant ( mits in de buurt ) zien ze overal mijn dikke wolken.

Ik ben er zeker van dat mensen het minder erg vinden dat je die wolken ziet dan dat je stinkend naar een asbak bij de mensen thuis komt ... Ik schrik nu soms echt hoe erg iemand stinkt die net een sigaret op heeft, m'n maag draait er telkens van om.

Gister mijn eerste opmerking gehad dat mijn perzik smaakje stinkt.

denk dat ik maar beter kan roken.

Posted (edited)

Opmerkingen komen veelal van rokers die zelf de stap niet durven te nemen omwille van de reacties.

Dus gaan ze van alles naar boven toveren zonder inhoudelijke bron om zichzelf een excuus te verlenen om niet te gaan dampen.

Stop dan helemaal en wat heb je daar voor achterlijk space ding in je handen, oh mij niet gezien hoor met zo'n ding.

Nee dan liever stinken en walmen als een oude diesel, lekker stoer met een peuk in je bakkes en je vijf slagen in het rond te blaffen.

Nee joh, lekker stoer om later met een zuurstoffless rond te rijden in je scootmobiel, of lekker aan de chemo te gaan, lekker een klaagzang te gaan mauwen omdat je vroeger zonodig stoer moest doen en stug bleef volhouden terwijl er alternatieven waren, nee je bent een echte stoere flinke vent en meid om zo in het leven te staan, je bent een echte held.

Edited by The Unknown

Ik ga de discussie gewoon niet meer aan, peins er niet over.. Voor heel veel mensen zinloos. Pas als ze interesse tonen, wil ik de dialoog aangaan. Haal m'n schouders op voor negatieve opmerkingen en neem nog een hijs.. "ze" zoeken het maar uit..

Krijg zelden commentaar, nooit van vreemden. Met/van bekenden uiteraard de bekende vragende discussies vol met vooroordelen en onjuiste feiten. Een keer trouwens van een onbekende maar dat was positief (“wow dat ruikt echt lekker zeg, en dat zeg ik niet snel”). Van de week liep er een vader met twee kinderen een stuk achter me in ‘t winkelcentrum en ik hoorde ‘t meisje (ik schat een jaar of 7, 8 ) zeggen/vragen ‘wat ruik ik’? Haha, ik wist wel wat ze rook (Cuprian=mint chocolate ice cream) 😄

Schaam me ook nergens voor en gedraag me automatisch nog steeds als een roker (bewust van en ‘considerate’ naar m’n omgeving) en vind dat prima. Dus niet dampen waar ik ook niet zou roken. Soms een paar stiekeme hijsjes op m’n werk als dat beter uitkomt dan even een ‘rookpauze’ te nemen.

Ik zou het wel niet prettig vinden als kinderen mijn damp rieken en daar een positieve connotatie aan geven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

20 minutes ago, Stekke said:

Ik zou het wel niet prettig vinden als kinderen mijn damp rieken en daar een positieve connotatie aan geven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tsja, ik sta daar neutraal in. Jij zou dus niet in de openbare ruimte moeten dampen of alleen liquids moeten gebruiken die stinken.

Een kind kan van alles dat overbodig, ongezond of slecht is lekker vinden ruiken. Ik bied ‘t ze niet aan. Het is aan paps en mams om ze wijs te maken en op latere leeftijd aan de persoon zelf ‘t wel of niet te gebruiken. 

FWIW. In mijn verhaaltje hoorde ik ‘t kind trouwens alleen vragen wat ze rook. Geen idee of ‘t vies of lekker rook. Dat gebeurde eerder wel maar dat was een volwassen kerel en ik gok een roker.

1 hour ago, Stekke said:

Ik zou toch als ouder liever zien dat m'n kinderen eerder gingen dampen dan roken.

Nog liever zou het mij zijn als ze geen van beide zouden doen.