Jump to content
Sub-Ωhm

[Poll] Schaam jij je voor dampen buiten je eigen huis?

Schaam jij je voor dampen buiten je eigen huis?  

48 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Het ongemakkelijk voelen omdat je stinkt naar een asbak, een gesprek aangaan en weten dat je uit je straatje stinkt, je voelt je overal ongemakkelijk als je rookt.

1 minute ago, The Unknown said:

Het ongemakkelijk voelen omdat je stinkt naar een asbak, een gesprek aangaan en weten dat je uit je straatje stinkt, je voelt je overal ongemakkelijk als je rookt.

Daar heb ik me nooit ongemakkelijk over gevoeld, ik was een trotse rokert.

Toen ik rookte ik ook niet maar nu dat je anderen ruikt zou ik mij behoorlijk schamen, dan is die damper de perfecte uitkomst.

Afgelopen week was de baliemedewerkster van de poli even weg, komt terug en begint te praten met een rooklucht en dat vindt ik best goor te noemen.

In het begin (2007) waren er eerst de pennen, heel snel daarna de echte nepsigaretten die er uit zagen als een echte sigaret, de pijp, de sigaar en de cigarillo. Allemaal met wattenampullen, dat wel. Pas in eind 2008, begin 2009 kwamen er steeds betere alternatieven voor die watten, tot halverwege 2009 ongeveer (pin me niet op een dag vast) de ego-T. Dat was de eerste serieuze e-sigaret (al vinden we het nu niet veel meer) waarmee je echt serieus kon dampen .En dat kwam vooral door de prijs ; het was tegen die tijd duidelijk dat atomizers verslijtdelen zijn, en de "clearomizers" waren eenvoudig en relatief goedkoop te vervangen. Ik ben er toen even tussenuit geweest , maar in de jaren daarna zijn de ontwikkelingen wel heel erg in een stroomversnelling gekomen tot de apparaten die we nu hebben. Ik weet dus niet precies wanneer het echte zelfbouwen is begonnen, maar mijn eerste poging in die richting (Bullismoker) was ook voorjaar 2010 als ik me niet vergis. (Wel weer met watten, helaas). 

On 11-8-2018 at 12:29, Steamboy said:

Citaat :

"In 2010, Joyetech released a new technical reformed product called Joye eGo-T and put forward a new technological tank atomizer which broke the traditional technology of liquid imbibitions by tissues in the cartridges. To everyone's surprise, Joyetech began to affect the entire e-cigarette market in 2011, launching the eGo-T……."

bron : Joyetech.com

Dames, bovenstaand citaat komt rechtstreeks van de Joyetech site,........maar, Joyetech zal zich wel vergist hebben.........kan natuurlijk ook.

Het maakt mij verder ook niet uit. Waar het mij wel om gaat, is dat @Marianna niet kan beweren dat zij in 2007 al een eGo-T had, en @L33ntje kan niet beweren dat zij al in 2009 een eGo-T had, terwijl deze pas in 2010 zou worden gereleased. De eerste eGo-T met 510 aansluiting is zelfs pas in 2011 gereleased.

Maar laten we er verder geen wellis/nietis verhaal van maken.

Wat ik wel interessant vind, is dat meneer Hon Lik het heeft bedacht in 2003 en dit in 2004 in de binnenlandse markt heeft gezet. In 2005/2006 is begonnen met de export van dit product. Wat was er dan daarvoor ?  Niets....? Is het toen pas echt begonnen ? Stel het is in 2006 echt begonnen, ik ben pas in juni 2013 ingestapt met een eGo-T van 1100Mah met een CE-4 tankje.

Wat was er dan voor de eGo-T ? Herinnerd iemand zich nog namen van de producten die toen gebruikt werden ? 

Ik heb een nieuw topic hierover aangemaakt.

Edited by Steamboy

9 minutes ago, Steamboy said:

Wat was er dan voor de eGo-T ? Herinnerd iemand zich nog namen van de producten die toen gebruikt werden   

In de dampwiki wordt in de pagina over de geschiedenis een paar merknamen genoemd, leuk om te lezen ook.

Past beter in ander topic zie ik ineens. 

Verplaatst. 

Edited by L33ntje

Ook al erger ik me dood aan de blikken, het zuchten en de domme opmeringen (dat is toch nog veeeeel slechter dan GEWOON roken) Damp ik overal en altijd.....Dikke schijt zullen we maar zeggen !

Schermafbeelding 2016-09-19 om 16_38_34.png

Ik schaam mij helemaal niet. Ben trots op mezelf dat ik gestopt ben met roken!

Ik zou het liefst iedereen die het moeilijk heeft met stoppen de damper willen aanraden.  Krijg ook wel vragen hoor....of het beter is, of er dan nog wel nicotine in zit enz.

Over het algemeen positieve reacties. Maar ook wel: het lijkt mij niks en "dan ben je niet echt gestopt" en "ik las laatst een artikel in het AD dat het heel slecht is" ...

Dat laat ik allemaal maar aan mij voorbij gaan. Ik help mensen aan info over dampen als ze het willen en ik doe mijn verhaal met mijn eigen ervaringen. Ik ben geen jehova.

Ik schaam me niet voor een dikke wolk achter te laten. Op het werk zijn er nog dampers dus daar is het zeker geen probleem. Alleen zitten de meeste daar nog in de fase dat ze willen dampen zoals ze rookten. Meer MTL en kleinere wolkenmachinetjes.

Op straat heb ik er geen probleem mee. Tenzij er kinderen in de buurt zijn, nochtans damp ik wel waar mijn zoon bij is. Dat had ik met roken ook trouwens, niet in de buurt van kleine kinderen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

13 hours ago, Stekke said:

Alleen zitten de meeste daar nog in de fase dat ze willen dampen zoals ze rookten. Meer MTL en kleinere wolkenmachinetjes.

Eh...je laat het klinken alsof er een soort natuurlijke "evolutie" zit of zelfs moet zitten in dampen van "klein" naar "groot", en mtl dampen een idealiter voorbijgaande "fase" is. Dat is zeker niet per definitie het geval. 

Juist de "grootste" rokers komen niet zelden het best weg met de "kleinste" dampers.  En lang niet iedereen heeft de behoefte beiden te doen. Grappig genoeg zie ik in de praktijk absoluut meer mensen die DL dampen er een mtl-damper bijkopen om (eindelijk) écht van de sigaretten af te kunnen blijven, als MTL dampers die ook DL willen proberen. .

Nu ben ik zelf recentelijk wel veel meer DL gaan dampen (om andere redenen), maar eerlijk is eerlijk, daarmee krijg ik wel weer beduidend vaker en sterker de neiging te willen gaan roken. Moet dus écht mijn mtl-dampers ook bij de hand blijven houden, want dát is mijn sigarettenvervanger. Dat krijgt nog steeds geen enkele DL-verdamper voor elkaar. Ook niet met 6mg nicotine, wat ik af en toe tussendoor nog probeer. De oplossing bij tabakszucht is echt "mijn mtl-damper pakken". 

Ze zitten niet in een andere fase ; ze zitten in een heel andere categorie. Gelijkwaardig. 

Edited by L33ntje

46 minutes ago, L33ntje said:

Nu ben ik zelf recentelijk wel veel meer DL gaan dampen (om andere redenen), maar eerlijk is eerlijk, daarmee krijg ik wel weer beduidend vaker en sterker de neiging te willen gaan roken. Moet dus écht mijn mtl-dampers ook bij de hand blijven houden, want dát is mijn sigarettenvervanger. Dat krijgt nog steeds geen enkele DL-verdamper voor elkaar. Ook niet met 6mg nicotine, wat ik af en toe tussendoor nog probeer. De oplossing bij tabakszucht is echt "mtl-damper pakken". 

Ook dit hoeft niet per definitie zo te zijn. Voor jou en vele anderen is dit misschien de oplossing, maar ik denk echt dat dit voor iedereen anders is.

Ik rookte twee pakjes Gauloises blauw per dag. Toen ik overging naar dampen, begon ik met MTL op 36Mg, echter al spoedig bleek dat mijn kick niet de nicotine was, maar de prettige benauwheid van het inhaleren van grote wolken damp. Zo ben ik gaan DL-en op 3 tot 6 Mg en er ook niet meer vanaf gekomen :grins Ik heb juist helemaal geen neiging om te MTL-en.  

Er is bijna niets lekkerders dan 's morgens de tuindeuren open te gooien, lekker in je ondergoed buiten te gaan zitten en wat uber grote wolken te blazen, tijdens het verdrijven van de ochtend dufheid, echt da's genieten........overheerlijk !

Wat ik bedoel is dat de meesten beginnen te dampen op een klein hoog ohm toestel. Daarna proberen ze andere dingen om al dan niet terug te komen bij hun kleine toestel. De mensen waar ik over spreek hebben een kleine damper gekocht en sindsdien nog niets anders geprobeerd. En ze zijn zeker evenwaardig...

Ik herken bij mezelf toch fases waar ik ben doorgegaan.

Ik damp nu enkel DL en heb geen probleem om van de sigaretten te blijven. Gestopt met roken ben ik al lang en ik damp niet meer als vervanging van roken. Ik damp om te dampen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik damp overal waar het maar kan.Ik vind het helemaal niet stom staan.Er waren wel meer trends die indertijd¨stom¨leken en nu bon ton zijn.Hoe een ander me ziet is me om het even.Bellen met een kromme nek op straat,dat vind ik pas stom staan.Bellen op de fiets en achter het stuur al helemaal.Maar ik dwaal af.Of toch niet....