Jump to content

Nicotine Wireless 0 mg: met nicotine ingestraalde liquid??


Bobby

Recommended Posts

Nav. het topic van @Gedubbel eens gekeken op de website van de dampgear waar hij vragen over heeft (zie: https://www.dampforum.nu/topic/42562-beginner-en-tankjes/).

De betreffende website/shop voert dampgear en liquids van de (naar het zich laat aanzien) Italiaanse producent Ovale. (zie: https://ovalenederland.com/producten/)

 

Wat mij verbaast is de bewering over een van hun 0mg liquid lijnen, nl dat deze dezelfde nicotine sensatie geeft zonder nicotine. Dit doordat de liquid gemaakt wordt door met ritmische trillingen de gecodeerde informatie van het nicotine molecuul aan water (met aroma's) over te dragen: 

Quote

NICOTINE WIRELESS is op z’n simpelst gezegd een nicotine zonder nicotine. In onze laboratoria wordt de aromatische gezuiverde water blootgesteld (via een nieuwe innovatieve technologie) aan gecodeerde informatie van het nicotine molecuul. Dit gaat via een proces van ritmische trillingen. Hierdoor vindt er een overdracht plaats aan het water van de informatie van nicotine. Dit geeft de gebruiker de nicotine sensatie, maar zonder het daadwerkelijk te absorberen. Dit product is nieuw, uniek, gepatenteerd en exclusief alleen verkrijgbaar bij Ovale, aangesloten apotheken en dealers. Het resultaat is dat er geen nicotine in zit waardoor u geen last heeft van de negatieve effecten die nicotine met zich meebrengt!

Volgens wat ik weet  van scheikunde, natuurkunde en elektrotechniek klinkt dit als complete stierenpoep (en zou dus consumentenbedrog zijn). Wie heeft er meer informatie of kan zijn/haar licht met meer verstand van zaken erover laten schijnen?

 

EDIT: net ook even op hun Italiaanse webshop gekeken maar daar staan alleen 'gewone' liquids en is niets over 'ingestraalde liquid' te vinden...

Edited by Bobby
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Italianen komen altijd met modisch nieuwe zaken, en gezien hun taxatie op nicotine liquids misschien niet zo verwonderlijk, maar dit slaat alles (of niks natuurlijk). Kan me  nog iets  herinneren van een andere Italiaanse zero nic liquid (met een Chinees/oosters kruid dat dezelfde sensatie zou geven) ergens in 2015.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, tsiis said:

gezien hun taxatie op nicotine liquids misschien niet zo verwonderlijk,

Mijn toevoeging heeft je reactie gekruist.

31 minutes ago, Bobby said:

EDIT: net ook even op hun Italiaanse webshop gekeken maar daar staan alleen 'gewone' liquids en is niets over 'ingestraalde liquid' te vinden...

 

Als het vanwege Italiaanse belasting was zou je toch verwachten dat het in Italië ook verkrijgbaar was?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Bobby said:

Als het vanwege Italiaanse belasting was zou je toch verwachten dat het in Italië ook verkrijgbaar was?

 

Very strange indeed, misschien is hun antikwakzalversgilde wat militanter dan het onze op dit (damp)gebied, de eerdere zero nic met oosters kruid werd gepromoot/ontwikkeld door Italiaanse medici.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De Nederlandse website voert deze 'ingestraalde' liquid en valt onder ons antikwakzalversgilde.

Jomanda kwam er ook mee weg dus misschien heb je gelijk. :grins

Edited by Bobby
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bobby said:

Nav. het topic van @Gedubbel eens gekeken op de website van de dampgear waar hij vragen over heeft (zie: https://www.dampforum.nu/topic/42562-beginner-en-tankjes/).

De betreffende website/shop voert dampgear en liquids van de (naar het zich laat aanzien) Italiaanse producent Ovale. (zie: https://ovalenederland.com/producten/)

 

Wat mij verbaast is de bewering over een van hun 0mg liquid lijnen, nl dat deze dezelfde nicotine sensatie geeft zonder nicotine. Dit doordat de liquid gemaakt wordt door met ritmische trillingen de gecodeerde informatie van het nicotine molecuul aan water (met aroma's) over te dragen: 

Volgens wat ik weet  van scheikunde, natuurkunde en elektrotechniek klinkt dit als complete stierenpoep (en zou dus consumentenbedrog zijn). Wie heeft er meer informatie of kan zijn/haar licht met meer verstand van zaken erover laten schijnen?

 

EDIT: net ook even op hun Italiaanse webshop gekeken maar daar staan alleen 'gewone' liquids en is niets over 'ingestraalde liquid' te vinden...

Mooie verkoop BS.

 

Voor iedereen die er waarde aan hecht, ik straal mijn e-liquid ook altijd in met m'n eigen unieke levenskrachtige energie. Kan er wel een heel verhaal over ophangen, maar je moet het echt ervaren om het te kunnen waarderen. :fluit :grins

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Raycoupe said:

ik straal mijn e-liquid ook altijd in met m'n eigen unieke levenskrachtige energie.

Erg fijn. Nu heb ik een beeld voor ogen hoe jij met ritmische bewegingen 'een levenskrachtig sapje' maakt. Dankjewel voor niets!:lol

Edited by Bobby
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Bobby said:

Erg fijn. Nu heb ik een beeld voor ogen hoe jij met ritmische bewegingen 'een sapje' maakt. Dankjewel voor niets!:lol

Shake it baby! :bang (You're body is not a temple, it's an amusement park.. bla.. bla.. is dood ja...)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ach, homeopatische "medicijnen" mogen ook nog altijd gewoon verkocht worden, en hele volksstammen vallen er voor, dus ik zie niet in waarom mensen die daar in willen geloven geen placebo-nicotine mogen dampen. En net als homeopatische medicijnen zullen ze voor veel mensen "écht werken". 

Het zal in elk geval zo goed als onmogelijk blijken daar iets tegenin te brengen ; kwakzalf wordt in alle vormen en maten gewoon toegestaan, en mag zelfs worden gepromoot, zolang je maar een beetje om de hete brij heen draait en niet letterlijk verkondigt dat het iets doet. "Helpt bij" , "ondersteunt", of gewoon "voor" .

Tuurlijk , je moet wellicht een beetje niet al te ver nadenken om te geloven in ingestraalde nicotine, of de heilzame werking van een enkele molecuul in een zwembad, maar de geschiedenis leert dat die markt groot genoeg is. 

 

Nicotine is een echte werkzame stof, maar toch heb ik het idee dat daar de  werking óók wel eens een beetje van tussen de oren kan zitten. Als in : als er iets anders opstaat dan er in zit, hebben we de neiging eerder te richten op wat er op staat, dan dat we echt kunnen waarnemen wat er in zit. Alleen écht te veel of te weinig, dat voel je wel. Ik heb het wel eens -opzettelijk - geflikt met die minifit van mij, als collega en vrienden hem willen uitproberen en vragen hoeveel nicotine er in zit. Als ik zeg "zes" nemen ze een hijs,  zeggen oef, best wel straf maar lekker" en that's it. Als ik zeg "achttien" beginnen ze te hoesten en melden er meteen al naar van te worden. Terwijl er in beide gevallen slechts drie in zat (vergissing van mijn kant, die ik pas later opmerkte toen ik na ging vullen). 

Ook al eens gehad dat Roman en ik onze flessen 3 en 1,5 van de zelfde smaak en samenstelling verwisseld hadden.....we zijn er nooit echt achtergekomen welke nu welke was . Sindsdien damp ik ook nog maar 1,5. Wel zo makkelijk, en nee, je merkt er niks van eigenlijk. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, L33ntje said:

Ook al eens gehad dat Roman en ik onze flessen 3 en 1,5 van de zelfde smaak en samenstelling verwisseld hadden.....we zijn er nooit echt achtergekomen welke nu welke was . Sindsdien damp ik ook nog maar 1,5. Wel zo makkelijk, en nee, je merkt er niks van eigenlijk. 

Hmmm, ik ga toch eens proberen een lager nicgehalte te mixen. Scheelt weer bij de voorraad nic die ik nodig zou hebben.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, L33ntje said:

Ach, homeopatische "medicijnen" mogen ook nog altijd gewoon verkocht worden, en hele volksstammen vallen er voor, dus ik zie niet in waarom mensen die daar in willen geloven geen placebo-nicotine mogen dampen. En net als homeopatische medicijnen zullen ze voor veel mensen "écht werken". 

 

Met dat verschil dat homeopatie goed KAN werken. Dat er zo veel laaielichters zijn die zich homeopaat noemen is erg. Maar ik heb het effect van een serieuze homeopaat op enkele dieren gezien en die beesten kunnen moeilijk liegen.

 

Zelf ga ik voor mn kwalen tegenwoordig naar Ollolai natuurlijk.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, L33ntje said:

Nicotine is een echte werkzame stof, maar toch heb ik het idee dat daar de  werking óók wel eens een beetje van tussen de oren kan zitten. Als in : als er iets anders opstaat dan er in zit, hebben we de neiging eerder te richten op wat er op staat, dan dat we echt kunnen waarnemen wat er in zit. Alleen écht te veel of te weinig, dat voel je wel.

<knip>

Sindsdien damp ik ook nog maar 1,5. Wel zo makkelijk, en nee, je merkt er niks van eigenlijk. 

Voor mijzelf klopt dat wel. Het overstappen van 18 naar 12 naar 9 naar 6 mg/ml ging voor mij vrijwel 'pijnloos'. Ik houd redelijk precies mijn liquidverbruik bij en heb gemerkt dat bij iedere stap mijn verbruik over tijd, wel iets opliep. In het begin zat ik onder de 5ml/dag en nu is dat 5,7 ml/dag. Echter; dat betekent wel dat mijn nic verbruik van ~77mg/dag zo'n beetje gehalveerd is (naar 34,2 mg/dag) zonder veel problemen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bij mij werkt die overgang naar minder nicotine alleen zolang ik het niet weet ? Zit dus echt tussen de oren, laatst een hele dag 1,5 gedampt bij mijn moeder en ik had het niet eens in de gaten haha. Eenmaal thuis gekomen aan de 24 en meteen duizelig...heerlijk ? 

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ben op vergelijkbare manier ooit per abuis zonder nicotine gaan dampen, toen ik nog op 3mg zat. Heb die fout 10 dagen niet ontdekt, en uiteindelijk ontdekt doordat ik wat beter uit mijn ogen keek. Ik ben wel MTL damper.

 

Ben nu geen nicotine meer gewend, En als ik nu een stevige hijs met nicotine neem, dan voel ik dat echt wel. (deed ik laatst met 12mg/ml om even voor ander uit te proberen).

 

 

Edited by elja
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...