Jump to content

Wotofo Recurve squonker review


Jim

Recommended Posts

Na de Recurve RDA waar ik wel fan van ben is er nu de Recurve squonker, beide gemaakt door Wotofo en ontworpen door Mike Vapes.

Dit is een ongereguleerde squonker maar wel met alle beveiliging die andere squonkers zoals de Luna of Luxotic ook hebben, in principe een mech met beveiliging.

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

 

Beginnen doe ik met een filmpje, altijd leuk indien je dit even zou bekijken want elke view/like/comment helpt mij om meer reviews te maken.

 

 

Dit is de verpakking van deze mod, Wotofo trekt de lijn van hun nieuwe verpakking verder.

wGy173S.jpg?1

 

En dit zit er allemaal in de doos, wat die adapters allemaal zijn lees je dadelijk wel.

SKcVo1x.jpg?1

 

Deze mod is zeker niet de kleinste en ook helemaal niet de lichtste, maar dat was ook niet de bedoeling van Mike Vapes.

Er zijn genoeg andere vergelijkbare toestellen op de markt als je een klein en licht toestel zoekt, is maar amper een centimeter groter dan bijvoorbeeld de Pulse 80w dus zo overdreven is deze mod zeer zeker niet.

Het gewicht is wel een stuk zwaarder want deze mod is volledig gemaakt uit zinc alloy, er is niks of niks plastic aan het toestel en hierdoor dus wel een stevige mod die niet in stukken gaat vallen.

De afwerking van de hele mod is een rubber coating verf, voldoende grip heb je dus wel.

 

De vormen van het toestel zijn wel geweldig, de vormen passen perfect in de palm van mijn hand en is dus voor mij ergonomisch heel erg aangenaam.

 2ELvewP.jpg?2

oPLOQvl.jpg?1

C0fMDEn.jpg?2

n7mRKGC.jpg?1

 

Bovenaan een Recurve logo, zelfde als je op de RDA hebt staan.

L8Ptj7r.jpg?1

 

En de 510 is geveerd.

EUI8vIX.jpg?1

 

De vuurknop volgt mooi de vorm van de mod en steekt niet te ver uit.

Is een "clicky" vuurknop en werkt wat mij betreft heel erg goed.

kscmlcA.jpg?1

 

Om aan het flesje te kunnen moet je de cover afnemen, die zit er met aan beide kanten een magneet goed op.

Zijn wel meerdere squonkers die met dit systeem werken.

1O0YlCJ.jpg?1

 

Achter het flesje heb je LED lichtjes zitten maar het is geen kerstboom zoals bij vele andere mods.

Het ledje gaat enkel aan als je het toestel aan/uit zet en kan van kleur veranderen indien een beveiligingsfout opgemerkt is door de chip.

Het ledje brand ook heel erg zacht en ik kan er zelfs geen foto van nemen en zelfs in mijn filmpje is het amper te zien want er zit een zwarte film/cover voor de lampjes.

UfOneOW.jpg?1

 

Het flesje is wat mij betreft goed, niet te zacht zoals dat van de Pulse 80w of Luna.

Maar siliconen flesjes is erg persoonlijk, iedereen die veel squonkers gebruikt heeft ook een bepaalde voorkeur van flesjes.

Flesje kan 8ml liquid hebben wat ook mooi meegenomen is, en indien je wil kan je zonder probleem je eigen flesjes gebruiken zolang ze niet groter zijn dan dit flesje.

bxIj8uA.jpg?2

 

Het deurtje van de batterij is stevig want het is ook metaal en zit met drie magneten vast.

UJbo4Tl.jpg?1

 

Batterij compartiment is clean en de positie van de batterij is netjes aangeduid in het wit.

rYDizui.jpg?1

 

Deze mod kan dus vier types van batterij hebben, slechts één daarvan kan ik niet laten zien want dat type batterij heb ik nog niet in bezit.

CWlMEJR.jpg?2

ZtS846t.jpg?2

HFoAk1t.jpg?2

4GSvUDV.jpg?2

 

Met de bijgeleverde USB kabel kan je de mod opladen, en dat kan aan 2A.

Een single batterij kan je ook perfect laden in de mod zelf.

lhQ9Ev1.jpg?2

 

Zoals je kan zien op deze handcheck past deze mod perfect in mijn hand, niet te groot of te klein.

31zfYG7.jpg?1

 

En nog een random handcheck om af te sluiten.

TgDcGn7.jpg?1

 

Mijn bevindingen:

- Heel goed werkend toestel.

- Zoals ik al zei is het formaat en gewicht persoonlijk.

- Niet de lichtste en kleinste mod maar dat was ook niet de bedoeling van deze mod.

- Vuurknop werkt zeer goed en zoals je op het filmpje kan zien vuurt deze mod instant en direct volle kracht, de coil in mijn filmpje is een alien van 0.2ohm en je ziet dat deze direct en goed hard gaat.

- Squonkflesje van 8ml is wat mij betreft goed.

- Mooie finish en afwerking.

- Kan maar liefst vier types van batterij hebben dus voor ieder wat wils.

- Kan zonder probleem RDA's tot 25mm RDA's hebben.

- Volgens Wotofo kan de mod 80w leveren, maar ik ben er zo goed als zeker van dat het iets meer is.

Ik heb een Luna en Luxotic gehad maar deze mod vuurt toch een stuk harder en sneller, zal wel één van de tech. reviewers een review van maken met gemeten waardes.

 

Ik kan eigenlijk niks verkeerd zeggen over het toestel, als de looks/formaat/gewicht niks voor u zijn ja dat is dan puur persoonlijke mening en zijn er genoeg andere opties te krijgen.

Maar over de kwaliteit en afwerking kan ik niks opmerken of muggenziften, alles zit goed en stevig in elkaar en werkt zoals het moet.

Zelf zou ik de usb stekker misschien op een andere plaats proberen voorzien, maar ik ben rechtshandig dus als ik de mod in mijn hand heb zie ik niks van de usb stekker.

 

 

Edited by Jim
  • Like 13
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Volgens zijn livestream gisteren nacht kan de mod onder de juiste omstandigheden ( hele low build en Samsung 30T bv ) tot 100-110 watt hitten.

In de UK ook al voor te bestellen voor 39.99 GBP ( zal hier wel weer 60 euro ofzo worden in de meeste shops ) maar dat is nog ff afwachten.

 

Qua ergonomie ziet het er idd heel goed uit, had liever wel een full regulated device met scherm gehad maarja, nog ff afwachten wat de nieuwe Pulse X gaat kosten en dan beslissen tussen deze en die, als prijs dicht bij elkaar ligt heb ik toch liever het display op de Pulse.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Katmi said:

In de UK ook al voor te bestellen voor 39.99 GBP ( zal hier wel weer 60 euro ofzo worden in de meeste shops ) maar dat is nog ff afwachten.

http://www.3fvape.com/mechanical-mod/25233-authentic-wotofo-recurve-80w-squonk-mechanical-box-mod-black-1-x-18650-20650-20700-21700-8ml.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat ze in China 49.99 dollar zijn had ik gisteren ook al gezien ? als ik spreek over ''hier'' bedoel ik dus stenen shops in Belgie of Nederland, zijn over het algemeen duurder dan de UK.

Uit China trouwens geen zin in, wacht tijd en douane risico aan de kant gelaten maar 49.99 dollar is ook 45 euro ofzo, in de UK betaal ik dan 50 pond wat uitkomt op 55 euro, dat is 10 euro verschil met China maar zonder douane risico en ik wacht er geen 8 tot 21 dagen op maar krijg het de dag erna met DHL Express.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Katmi said:

Dat ze in China 49.99 dollar zijn had ik gisteren ook al gezien

Oh...had ik er misschien bij moeten zeggen.....als je ingelogd bent, zijn ze 39,99. Dus n stuk goedkoper nog dan in UK.

Link to comment
Share on other sites

Bij ecigone zal die de komende dagen wel in stock komen, is al aangemeld.

https://www.ecigone.co.uk/wotofo-recurve-squonk-mod

Voor de mensen uit NL die kunnen gerust in China goedkoper bestellen, die hebben niet de douane problemen die mensen uit BE wel hebben.

Voor ons in BE is er meer dan 50% kans dat je pakje in beslag genomen zal worden, tanks enz. zijn vaak geen probleem maar mods is een heel ander verhaal.

Al bij al met verzending bij kom je op een 55€ als je in de UK besteld, wat mij betreft is dan nog geen overdreven hoge prijs voor een mod.

Denk dat die vanaf volgende week ook wel in de shops in BE zal liggen, bij Belgacig zal de prijs tussen de 50 en 60€ liggen gok ik.

Zal het updaten als ik de juiste prijs weet.

Andere BE shops zullen er nog een dikke 10-15€ bovenop doen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deze mod heb ik ook overwogen bij de keuze voor een squonkmod. De ergonomie van het apparaat lijkt me geweldig en een dikke plus dat hij een 21700 slikt. Niet instelbaar en dat vind ik wel een gemis, het weglaten van overbodige lichtshows een dikke plus. Wat ik gezien heb van de binnenkant lijkt dit wel een stevig, simpel apparaatje, hopelijk blijkt de lak op termijn ook goed. 

 

Het uiterlijk moet je van houden, ik vind het fijner als een mod er wat meer functioneel techie uitziet en met dit grijs valt het nog mee. Rood, blauw en de vele andere verkrijgbare felle kleuren vind ik zelf een beetje speelgoedachtig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...