Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Gedubbel

Beginner en tankjes

Recommended Posts

Ik heb me al voorgesteld in een ander topic. Dus de kop is eraf. Maar eerlijk is eerlijk na het lezen van een aantal onderwerpen gaat het een beetje draaien. Ik heb een ovale battery box gekocht. Hier zit een flesje met mondstuk en vaporizer? Opgeschroeft. Nu heb ik een paar vragen.

- het flesje met verdamper, is dat een coil?

- kan ik op mijn batterij box gewoon een ander flesje met vaporizer schroeven? Of is dit merkgebonden?

- flesje met vaporizers zijn aan de andere kant van de wereld spotgoedkoop, kan ik deze rustig bestellen? 1 flesje vind ik te weinig, wil graag knutselen met smaakjes en koffie met aardbeien smaak vind goor.

- waar moet ik op letten? Ik kom er niet goed uit.

Ik hoop dat ik geen vragen heb gesteld die niet “mogen” ... ben niet echt een ster meer in regels goed lezen. 

Deze zou ik even doorlezen, dan zal je zien dar het een stuk duidelijker is allemaal 🙂 In ieder geval in grote lijnen. Je Battery Box is de mod (batterijdrager, zie wiki) en wat je daarop draait is een tank (atomizer, zie wiki). Het kopje in de tank dat je om de zoveel tijd moet vervangen (waar het gloeispiraaltje in zit) is de coil. Of eigenlijk de coilhead, maar in de volksmond wordt hiervoor ook de term coil gebruikt als het om fabriekscoils gaat.

Welke tank heb je op die mod zitten, is het een kit? 

Tankjes uit China kan je rustig bestellen, en in principe kunnen de meeste tanks wel op de meeste mods, wanneer deze een 510 aansluiting hebben (en dat hebben ze bijna allemaal). Alleen eventueel even naar de afmetingen/diameter kijken of die een beetje matchen (als je looks belangrijk vindt dan), en of de coils die bij het tankje dat je op het oog heb horen, passen bij de output die jouw mod kan geven. Kan je het wattage instellen, of zit er alleen een vuurknop op zeg maar? 

Hoe heet die battery box? Dan kunnen we je wat beter assisteren.

Posted (edited)

Plaats eens een foto, kunnen we je vertellen wat wat is.

Edited by Loekia22
typo

Er staat zo goed als geen informatie bij. Zogenaamd vanwege richtlijnen. Richtlijnen waar andere shops blijkbaar geen last van hebben 🤨

Ziet eruit alsof hij een 510 aansluiting heeft dus dan kan er een willekeurig ander tankje op

Er staat niks bij omdat het een Italiaanse franchise betreft. Die hebben vaker van dit soort streken, net zoals puffstore.

t Kan zijn dat ze m zelf ontwikkeld hebben, maar kan ook n bestaande mod zijn, die gerebrand is met hun eigen naam.

Ook voldoen ze aan de nieuwe TPD met hun site zoals ie nu is. Je mag geen wervende teksten gebruiken en alleen het produkt in de verpakking laten zien. Dat andere shops dat (nog) niet doen, is hun eigen risico wat ze lopen, maar dit is zoals het hoort.

Geen fatsoenlijke foto’s of wervende teksten prima. Maar waarom geen info over bv aansluiting, max Wattage, of Wattage of voltage in te stellen is etc?

Haha jongens, de mod heet Ovale Battery Box.

Aan de op: check in de link m'n YouTube kanaal, dan kom je al een heel stuk verder, beginnend met je eerste sub-ohm tank

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

Tja, als ovale met een kleine letter wordt geschreven dan ga ik niet uit van een merknaam. 😎

2 minutes ago, Oomkobus said:

Haha jongens, de mod heet Ovale Battery Box.

Ja, dat staat hierboven al n paar keer met linkjes toch?  

Ja, dat staat hierboven al n paar keer met linkjes toch?  
Ik geef gewoon weer tapatalk de schuld, dat stond er allemaal niet toen ik m'n bericht plaatste. Het verversen leerde dat ik weer voor lul stond.

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

Mijn excuses voor de onduidelijkheid. Het merk is idd Ovale. Van het batterijpack heb ik keurig ern doosje van de rest niet.  Het wattage is in te stellen tot 30 watt .... verder staat er in het display 0,98 ohm .... Het apparaat voelt erg sollide aan, ligt prettig in de hand. Accesoires vind ik fors aan de prijs. Dus als dat op te lossen is met behulp van wat vrolijke chinese vrienden, ben ik een blij mens.

de losse atomiser kan ik eigenlijk niets over terugvinden. De vullinguitdaging ben ik al aardig mee opweg dankzij het forum. Zelf mixen zou me 80% besparen op 200 ml. Das nogal wat .... kortom, ik ben voorlopig wel van de straat. En als ik het atomiser gedoe nog uit kan vogelen ...

Verder ben ik nu 26 uur verder en heb nog geen zware shag gerookt. Dat is voor het eerst in 41 jaar dat zo lang aan 1 stuk niet heb gerookt.

Wat goed dat je inmiddels alvast een nieuw persoonlijk record heb gebroken! En voor nagenoeg iedere startende damper zijn alle opties en termen even abracadabra hoor, dat valt vanzelf allemaal wel op z’n plaats 🙂 

Damp je met dit tankje MTL (dus zoals een sigaret)? Gezien de 1ohm coil vermoed ik

van wel. Als die methode je goed bevalt, zou je eens op AliExpress naar een Nautilus tank kunnen neuzen bijvoorbeeld. Dit zijn fijne, veelgebruikte MTL tankjes met fabriekscoils, die op jouw mod passen en waarvan de onderdelen goed (voordelig) verkrijgbaar zijn.

Op YouTube kan je ook altijd wel wat filmpjes vinden over tanks die je wellicht op het oog heb, en hier op het forum zou je de zoekfunctie kunnen gebruiken om nog wat meer ervaringen te lezen.

Als zelf mixen je leuk lijkt, zou ik ook eens op de Savevape website kijken als je die nog niet gevonden had. Enorm veel keus in aroma’s en merken! 

Posted (edited)

Let op met kopen uit het buitenland, Ik heb heel veel uit China gekocht, maar sinds kort merk ik dat er veel strenger wordt gecontrolleerd aan de douane betreffende invoer belasting e.d. Probeer je bestellingen onder de 22 Euro te houden, splits ze desnoods op. Tevens merk ik dat meer en meer producten niet meer gratis vanuit China worden verstuurd. Deze kosten worden door de douane meegerekend in die 22 Euro.

Edited by Darksand

47 minutes ago, Darksand said:

Tevens merk ik dat meer en meer producten niet meer gratis vanuit China worden verstuurd. Deze kosten worden door de douane meegerekend in die 22 Euro.

Zolang je bestelde goederen niet belast worden, worden de verzendkosten ook niet belast, voor zover ik altijd heb begrepen. Dus als je product onder de 22 euro is en dus geen btw verschuldigd, ben je dat over de verzendkosten ook niet. 

Dit gaat pas echt meetellen als je boven de 150 euro aan spullen komt, want dan moet je dus ook invoerrechten over de verzendkosten betalen (mits je gesnopen wordt natuurlijk)

17 hours ago, Darksand said:

. Tevens merk ik dat meer en meer producten niet meer gratis vanuit China worden verstuurd. Deze kosten worden door de douane meegerekend in die 22 Euro.

- De douane heeft die kosten altijd al meegerekend.

- De prijzen bij 'mijn'  Chinezen zijn nog steeds inclusief verzendkosten,  als de koper kiest voor Unregistered