Jump to content
Jim

Vaporesso Armour pro kit review

Recommended Posts

Ik was al een tijdje aan het kijken voor een single 21700 battery mod, een mod die bijna dagelijks mee naar het werk zou gaan.

Er zijn er natuurlijk al heel wat op de markt maar ik had wel enkele eisen, moest zo klein mogelijk zijn en er een beetje stijlvol uitzien en zilver/grijs van kleur hebben.

Veel merken vielen dus al snel af en mijn keuze was gevallen op de nieuwe Yihi sl class of deze Armour, maar om dan weer 180€ te spenderen aan de Yihi voor een werkmod zag ik niet direct zitten.

Dan heb ik dus deze Vaporesso Armour gekocht, was eerst van plan om enkel de mod te kopen want dat is mogelijk maar die was zowat overal out of stock en dan heb ik maar de kit gekocht, ook al zegt die subtank me niks.

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

Beginnen doe ik met een filmpje, daar zie je de mod goed en zie je me door het menu gaan.

Dit is de verpakking van de kit:

FlOASfj.jpg?1

En dit zit er dan in de doos:

- Armour mod

- Cascade baby tank

- Reserve glas, o-ringen, coil

- 18650 adapter

- USB kabel

- Handleiding, QC en garantie kaartje

qPrcQY9.jpg?1

Deze mod voldeed aan mijn eisen, wou zilver kleur en deze heeft een mooie brushed finish.

De afgeronde vormen en het strakke uiterlijk sprak me aan.

rewykrA.jpg?2

09GVQ4T.jpg?2

Een degelijke 510 connectie is ook altijd belangrijk.

LLx7HlZ.jpg?1

Het scherm en de vuurknop zijn dus één geheel, de vuurknop is nog vrij "clicky" maar zoals bij vele mods zal dat na verloop van tijd wat zachter worden.

xVeJ9cL.jpg?2

Onder het scherm heb je dan de + en - knoppen en selectie knop.

Aan de zijkant heb je dan de USB poort zitten, wat mij betreft had die wat meer weggewerkt worden maar dan ben ik aan het muggenziften.

Wel 2A charging, en bij single battery mods gebruik ik regelmatig het interne laden en dat werkt goed.

S5k2kTa.jpg?2

Het batterijklepje is zoals bij de meeste mods met dit systeem, het klepje zit wat speling op als het open is maar eens dicht niet en dus ook geen probleem.

Veel reviewers maken daar vaak onterecht een drama van terwijl er niks aan de hand is.

oFbaV60.jpg?1

Deze mod kan dus zoals je op de foto kan zien deze drie types van batterijen hebben, en ik hou vast aan mijn principe en dus gebruik ik in een 21700 mod enkel een 21700 batterij.

TWAO5sy.jpg?2

Voor de 18650 moet je een adapter gebruiken, voor de andere twee niet.

L0TQfgO.jpg?1

Hier zit er een 21700 batterij in, lekker gevulde ruimte en zoals je in het filmpje kan zien en horen is er geen gerammel met batterij en ook niet van de knopjes.

nO4IOut.jpg?2

Dan even wat foto's van het board, dat is een Omni chip.

Ben helemaal geen kenner van deze chip want het is mijn eerste mod met deze chip.

De foto's zijn genomen in mijn veranda en daar heb ik het beste natuurlijk daglicht, en door het getinte glas(plastic) is het scherm in daglicht niet zo heel goed zichtbaar.

Als je de mod een paar seconden niet gebruikt krijg je deze klok en de datum te zien, kan je in het menu ook instellen hoe lang dit zichtbaar blijft en na hoeveel seconden.

Xk8xr7i.jpg?1

En dit is dan het werkscherm, alle info die je nodig hebt is aanwezig.

hbXNJSR.jpg?1

In het menu heb je ook veel keuzes, en om van VW naar TC te gaan ofzo doe je via het menu en niet zoals bij veel mods door drie maal op de vuurknop te drukken en tal van andere dingen.

Gewoon via het menu kan je simpelweg naar een andere mode gaan, voor mij eigenlijk allemaal niet nodig want ik gebruik toch enkel maar wattage mode.

sIiPgS6.jpg?1

dHZ7Fzp.jpg?1

Als je TC kiest krijg je eerst dit scherm waar je dingen kan instellen.

j05RnrW.jpg?1

In het system menu kan je ook tal van dingen aanpassen zoals kleur enz, beetje hetzelfde zoals vele andere toestellen.

oZVoNpV.jpg?1

Dan de Cascade baby tank die bij de kit zit, ja dit is gewoon een standaard subtank zoals er al honderden zijn.

Een tank met heel veel en luide airflow en de naam baby zegt al genoeg want de coils zijn uitwisselbaar met alle andere tanks die Smok baby beast coils gebruiken.

UkXkh8y.jpg?1

Bij deze moet je de topcap even oplichten en dan vervolgens openschuiven.

56G84gk.jpg?2

Driptip is een 510 formaat.

H8UrHUV.jpg?1

De kamer vanbinnen is voorzien van een grote o-ring.

ZGFEdLi.jpg?1

Van deze airflow openingen zijn er drie, veel airflow dus.

lvoUso7.jpg?1

De coil die standaard in de tank zit is een mesh coil.

o8MDxDi.jpg?1

rcpE2S9.jpg?1

Maar je krijgt ook deze Ccell coil, dat is een ceramic coil die Vaporesso nu al heel lang gebruikt.

Mijn eerste Vaporesso tankje van de target mini kit gebruikte al van dit soort Ccell coils.

cfKpHvL.jpg?1

sMOjFio.jpg?1

Dan nog een handcheck om af te sluiten.

Hier zie je ook een voorname reden waarom ik een zilver mod moest hebben, om RTA's zoals de Taifun GT4 te kunnen hebben en er dan nog mooi uit te zien.

mYplccI.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Ben heel tevreden van dit toestel.

- Ziet er mooi uit, ligt goed in de hand en heeft een mooie afwerking.

- Kan drie types batterijen hebben en dat is een pluspunt.

- Geen gerammel van de batterij en knopjes.

- Snelle respons van de vuurknop en de chip laat de mod heel erg snel vuren.

- TC kan ik niks van zeggen maar DJLSB heeft ook een review van deze kit staan dus die zal TC uitgebreid getest hebben.

Enige twee dingen waar ik over kan muggenziften is:

- Bij daglicht is het menu en scherm niet goed afleesbaar door het getinte scherm.

Is dit een minpunt moet je zelf uitmaken, voor sommige mensen wel maar mij persoonlijk maakt het weinig uit.

Ik stel mijn wattage in en voor de rest bekijk ik amper het scherm nog tijdens gebruik.

- USB poort mocht wat minder opzichtig, ook dit is een puur persoonlijk.

Edited by Jim

Mooie review, mod ziet er leuk uit. Ben zeer tevreden over de mods van Vaporesso, wij hebben er hier 4 in huis. Dit zou zomaar de volgende kunnen worden.

Ik zoek al een tijdje een eenvoudige (uiterlijk ) mod voor mijn vrouw, deze is zo te zien erg handzaam en ook nog los te koop i.p.v. als kit versie.

Over een paar maandjes zal deze snel in prijs dalen, momenteel als kit te koop rond de €55.- en los €40,- ( china ) ik wacht nog even.

Bedankt voor deze bijdrage Jim.

Fijn dat je hem even omhoog haalt @qwebbel, handige mod dit. Veertig euro vind ik niets te duur voor een product met een redelijk fatsoenlijke chip, volledige mogelijkheden, 100 watt en netjes afgewerkt.

Die grote vuurknop,  zie je niet op veel modellen, gelukkig steeds meer. 't Nadeel is dat hij eerder afgaat in je zak, voordeel dat je nooit misgrijpt en als je iets met je handen hebt (genadeloos verrotte RSI schouder/arm/pols hier), kun je met elke greep toch moeiteloos vuren. Zo'n 21700 enkel gaat toch ook nog wel even mee.

Ben alleen benieuwd of zilver kleurig een coating is of rvs zoals in sommige gevallen @Jim. Indien coating of dat beetje houdt of toch slijtplekken gaat vertonen.

Ik heb dit apparaat nu 3 maanden,  waar ik tegen ben gekomen dat het batterij klepje niet goed meer sluit/los zit en dus m'n batterij niet leest.... zware paniek op het werk omdat hij dus niet aan wou! 😞 ik verander de batterij 2 keer per dag  dus wel veel gebruikt klepje..  

Heb een vraagje over deze mod.Heb zowel deze revieuw gelezen,als die op " rookwinkel " de handleiding,

maar kan niet vinden hoe ,en of je hem ook kan vastzetten op een gekozen wattage ( dus in de modus " normaal vw " als ik dan b.v 10 watt instel,

of ik deze dan kan locken,zodat ik niet per ongeluk via de plus/min buttons ingedrukt andere wattages instel.

OOk is mij niet helemaal duidelijk ,nadat je via de menu knop bepaalde instellingen hebt geselecteerd hoe je deze bevestigd, en liefst ook vastzet/locked.

En tot slot, ben tot dusver de evic  v two mini gewend,en deze heeft een kleine vuurknop; Ik heb hem vaak vast op de fiets etc ( heb hem eigenlijk bijna altijd vast ha ha)

en vroeg me af of het erg veel moeite kost,hem dusdanig vast te houden zonder dat je voortdurend per ongeluk het " vuurgedeelte" indrukt,gezien de vuurknop hier zon groot oppervlakte betreft.

Om problemen zoals van voorgaande post te voorkomen, kan ik beter de batterij opladen via de device zelf ,dat het klepje niet kapot gaat door vaak gebruik?

En bij normaal vasthouden kan dat klepje dan zomaar open schieten?

Zit te overwegen deze aan te schaffen,en ben al een tijdje naar deze info op zoek, maar deze is overal te beknopt.

Vandaar mijn vraag aan mensen die hem fyssiek in gebruik hebben,alvast bedankt.

@tyche Bij de meeste mods (naar mijn weten) kan je de plus- en min knop locken door deze allebei tegelijk in te drukken voor een paar tellen. Ik heb zelf nauwelijks ervaring met de Armour Pro, maar het lijkt mij ook dat wanneer je iets instelt, dit ook zo blijft (tenzij je een factory reset toepas). 

En wat betreft de batterijen opladen, dat kan je vanuit 2 kanten bekijken: of het klepje raakt versleten, of de usb poort in de mod raakt versleten. Ik heb al heel veel Pico's gehad waar het usb poortje steeds kapot ging omdat ik de batterij via de pico zelf oplaadde. En ik denk niet dat dat klepje zomaar open schiet bij normaal gebruik hoor 🙂 Mocht dit wel voorkomen, dan lijkt het mij dat dit een garantie dingetje is en dan kan je een nieuwe krijgen.

Edited by Dampende DJ

ja bij de evic two mini kan je hem dus locken via de + en _ gelijk ingedrukt te houden.

maar bij de armour pro kan ik daar niets over vinden, het staat nergens in geen 1 handleiding ik heb ingekeken.

@tyche je kan het wattage locken door 3x snel op de vuurknop te drukken. Komt er een slotje in het scherm. Hiermee lock je overigens ook het menu. 

Bij het wisselen van batterijen of aan/uit zetten blijven uiteraard al je instellingen bewaard. Enige irritatie dingetje bij mij is dat na een batterij wissel wel telkens het klokje terug aanspringt. Maar goed die heb ik inmiddels zo vaak uitgezet dat ik nu blindelings door het menu ga en hem uit zet. 😅

Voor wat betreft het batterijklepje is mijn beleving dat die na verloop van tijd wel wat te soepel opengaat. Niet door gewoon vast houden maar meer door net ff ergens langs af te gaan. Toch laad ik de batterijen liever extern op. Mede vanwege de rede die hierboven al aangegeven wordt.

En voor wat de vuurknop betreft..ik vind hem super en buurt echt niet zomaar door enkel vasthouden.

Ik gebruik de mod dagelijks en dat is hem ondertussen ook wel af te zien 🙈 maar blijft verder fantastisch werken!

Harstikke bedankt voor deze gedegen info!  En dat dan tevens " het menu" gelocked wordt is helemaal oke.

Bij selecteren, hoe bevestig je dan je keuze?

En bedoel je met " net effe ergens langs afgaan"  je de onderkant ergens tegen aan stoot?

Wat betreft het intern opladen,en dat dan de mini usb poortje van de mod kan verslijten, kan ik dan natuurlijk dan net zo lang intern doen tot deze kapot is ( heb ik ook met 1 evic two mini)

en pas als dat zo is,extren opladen,omdat die usb poort verder toch nergens voor gebruikt wordt, toch?

Je keuze bevestigen doe je d.m.v. het onderste select/function knopje. Inderdaad ergens tegenaan stoten of uit mijn broekzak pakken zorgt er weleens voor dat het klepje opengaat,

Je kan tot die tijd wel intern opladen maar maar mocht je ooit andere firmware willen installeren dan gaat dat ook niet meer. Niet dat ik dat weleens gedaan heb trouwens.

Toch nog een dingetje...het schermpje is wat slechter af te lezen in het daglicht. Maakt voor mij niet uit want stel 1 keer het wattage in en vind het verder dan wel prima. Check hoogstens een paar keer de batterijstatus.

Ik heb er 2 boven in de kast liggen als reserve mod ( lees hebberigheid ).

Vaak staan ze op de gewone pc site van ome Ali voor rond de 40 euro of zels 46 euro, maar wanneer je op hetzelfde moment op de mobiele site kijkt, staan ze voor een euro of 21

Raar maar echt waar! Dan weer een dag niet....en een dag later weer wel!

Soms alleen de groene, of de mod met rode bovenkant of de blauwe zijn vaak rond de 21 euro.

Sinds vandaag ook een Vaporesso Armour zilver in mijn bezit. Ze zijn lastig te krijgen in de winkel en bij webshops. Deze via internet aangeschaft bij een grote zaak. Ik gebruikte tot vandaag mijn Smok G-Priv 2 naar volle tevredenheid maar wilde weer eens wat nieuws proberen. Via de bovenstaande review op het idee van de Armour gekomen!

Fijne damper, lekker licht in gewicht en een prima tank er op. Dikke wolken en goede smaak, het liquid gebruik is navenant maar dat moet dan maar. Verder ben ik geen goochelaar dus batterij er in, wattage kiezen en gaan!

De G-priv 2 gaat op 80 watt maar deze geeft al bij 50 watt dichte mist😏

Edited by Bob61