Jump to content

Timesvape Reverie RDA review


Jim

Recommended Posts

Toen ik deze RDA voor het eerst zag had ik direct iets van die wil ik testen, zou mijn eerste vertical coil RDA worden die me wel iets leek.

Er zijn er natuurlijk nog enkele op de markt maar niet wat ik wou, ik wou single coil met een compacte kamer en goede airflow en deze Reverie leek dat allemaal te hebben.

Deze RDA is net zoals de Dreamer mech mod gemaakt in China door Timesvape, maar zijn wel beide ontworpen door dezelfde persoon en dat is Stan (Tenacious TX) een Youtube reviewer/ontwerper

StLaUB0.jpg?1

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

 

 

Voor deze RDA heb ik eens een presentatie build/wick filmpje gemaakt:

 

Dit is de verpakking:

WbrjSwX.jpg?1

 

En dit krijg je allemaal:

- Reverie RDA

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- Squonkpin

- Schroevendraaier

- Extra driptip

- Doekje

- Een 2.5 en 3mm ceramic coil stick.

HEKgJcl.jpg?1

 

De looks van de RDA tja dat is persoonlijk of je het mooi vind of niet, is een vorm die ik nog niet gezien had maar storen doet het uiterlijk mij niet.

XLbDZtY.jpg?1

5ZkM1Yt.jpg?1

 

Driptip is een 810 formaat maar ze zijn wel minder breed en dat komt door de schuine randen op de topcap.

Veel van mijn 810 driptips passen niet omdat ze overhang hebben.

BXQKOoQ.jpg?1

 

De airflow met de kleine gaten begint vaste waarde te worden bij RDA's en terecht wat mij betreft want de airflow is dan altijd heel erg rustig en stil.

Je kan draaien tot er slechts één gat over blijft en dan is de airflow wel heel erg restricted.

71cCfhg.jpg?1

 

De topcap langs binnen, netjes afgewerkt en afgerond.

4D3gzjM.jpg?1

 

Deze RDA bestaat uit twee helften zoals je kan zien.

q4SOvZF.jpg?1

 

De onderste helft is zoals je kan zien gemaakt om de kamer heel compact te houden, het is dan wel een 24mm RDA maar de kamer is niet groter dan die van de meeste 22mm RDA's.

Er is een inkeping voorzien in dit stuk en ook aan het build deck en zo blijft de topcap altijd perfect zitten en uitgelijnd voor de airflow.

fehKSsy.jpg?1

5sJqhbt.jpg?1

 

En dit is dan het build deck, simpeler gaat het niet worden en echt poepsimpel om een vertical coil te plaatsen.

ptXejeu.jpg?1

wsZqRXz.jpg?1

HMD2kBx.jpg?1

 

En je kan het build deck helemaal uit de base schroeven, met als reden om het wicken bij een vertical coil veel makkelijker te maken en zal je dadelijk wel kunnen zien.

dcqpKpO.jpg?1

 

Ik ging deze RDA gebruiken op de Dreamer mech en als build heb ik dan voor een alien coiltje gekozen van Coilology.

JglGDZe.jpg?1

 

Zoals je kan zien is het heel simpel om een coil te plaatsen.

9Sd2Rux.jpg?1

wFTSfp3.jpg?1

qaPWBtd.jpg?1

 

En om te wicken draai je het build deck uit de base, zo kan je onderaan makkelijk het katoen door de coil te trekken zonder geprul zoals bij andere vertical coil RDA's.

Ik knip dan onderaan het katoen in twee en verdeel het over beide helften van het deck, in mijn filmpje kan je het goed zien.

QvYWACs.jpg?1

hsxFehv.jpg?1

 

Daarna terug in de base schroeven, katoen op maat knippen en klaar.

65bydyL.jpg?1

B3wOG5c.jpg?1

mIK58Ku.jpg?1

 

En afsluiten met een foto van de Reverie op de Dreamer mech, beide van Timesvape.

SWgE7Gl.jpg?1

 

Mijn bevindingen:

- Eerste vertical coil RDA en deze bevalt me heel goed.

- Smaak is goed, niks op aan te merken.

- Airflow is fantastisch, werkelijk één van de beste die ik al gehad heb in een RDA.

Zo "smooth" en stil, je merkt nergens geen weerstand en al helemaal niks turbulentie.

- Compacte kamer zorgt natuurlijk voor meer intense smaak en airflow, net zoals bij de meeste andere 22mm RDA's

- Poepsimpel build deck en dat kan je dan nog eens verwijderen uit de base om makkelijk te kunnen wicken.

- Je kan vrij veel liquid gewoon via de driptip dumpen in deze RDA, veel meer dan ik verwacht had.

Tot voorbij de airflow gaten zonder dat er liquid uit gaat lopen.

 

Mijn enige minpunt waar ik niks van vermeld had in de review zelf omdat ik het wou opsparen tot nu is volgende:

De o-ringen bij deze RDA zijn schandalig slecht, let wel ik kan enkel praten over mijn exemplaar en dus niet veralgemenen of ze dit probleem allemaal hebben.

Maar mijn RDA heeft het en dus laat ik het zien.

De o-ringen onderaan zijn veel te strak, dus je kreeg die kamer er met heel veel moeite pas af en zelfs als er liquid op zat en dus heb ik die o-ringen vervangen door andere ringen die ik hier nog had liggen.

Maar de ringen onderaan waren wel nog heel in tegenstelling tot de o-ring bovenaan, en die ring bovenaan was dan ook veel te los om de topcap goed vast te houden.

De ring bovenaan leek wel jaren oud en helemaal uitgedroogd en was helemaal verhakkeld zoals je op deze twee foto's kan zien, zo erg zelfs dat er stukje afkomen die dan in het build deck kwamen te zitten.

Ook in het filmpje kan je al zien dat ik overal stukjes o-ring kon vinden binnenin de RDA.

Mijn RDA zat nog in de plastic verpakking en was dus nog splinternieuw, ofwel een productiefout of niet maar het was zo en ik zal het dan ook zo vermelden.

eNOGCFw.jpg?1

E8wvbxc.jpg?1

Heb deze o-ring dan ook maar vervangen door een andere o-ring die ik had liggen en nu is het goed en zit de topcap ook niet te los.

 

 

Dusja ik heb geen idee of het enkel die van mij is of algemeen, dan moet je nog meerdere reviews bekijken en kijken of andere mensen zelfde probleem hebben.

Is geen ramp natuurlijk, je vervangt de o-ringen door andere ringen van andere RDA's (als je die hebt natuurlijk) en klaar.

De kwaliteit van vape die ik krijg van deze RDA is wel heel goed, perfecte airflow en zelfs nog beter en rustiger dan de Taifun GT4 RTA.

 

 

Edited by Jim
  • Like 8
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Om de één of andere reden heb ik vertical builds altijd al interessant gevonden. Mss omdat het anders is? Dus, wie weet, wordt dit m'n volgende aankoop. De keramische staafjes vind ik ook wel goed gevonden. Werkt dat even goed als een pincet?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb die stokjes enkel gebruikt in de video en nadien niet meer. 

Ben het zo gewoon van mijn pincet te gebruiken. 

Maar je kan ze ook gebruiken om de hotspots uit de coil te strijken. 

Link to comment
Share on other sites

Mooie review weer ? Ik vind het zo idioot dat een product in deze staat naar klanten wordt verscheept en dat geldt voor meer RDA's: O-ringen kosten echt geen fuck, zorg dan dat je goede gebruikt met optimale tolerantie. Nu zou ik als ik deze wil kopen eerst al mn doosjes met spares bij langs moeten gaan om wat te vinden dat goed past (en heb je dat niet dan moet je half op de gok nieuwe bestellen ergens of de RDA gebruiken met waardeloze O-ringen). 

Link to comment
Share on other sites

Ja QC in China is beperkt tot een kaartje met een geprint QC stempel look kaartje in de doos te stoppen, wat er eigenlijk bij deze RDA zelfs niet bijzat.

 

Ik heb via Instagram al contact gehad met Timesvape, post daar altijd de review links en ze zullen die wel bekeken hebben en met google translate gelezen hebben.

Volgens Timesvape moest ik de topcap toen ze nog pas uit de verpakking kwam er rustig afdoen met een "twist" beweging.

Het is natuurlijk mijn eerste product dat ik test en het is allemaal nieuw voor mij want ik weet blijkbaar nog niet goed hoe ik met gear moet omgaan...

Dusja als je zo een bericht krijgt dan houd het al op voor mij.

 

Wat ze niet weten en veel mensen hier ook niet is dat al mijn reviews, de foto's daarvan genomen worden als ik het product pas nieuw heb en nog geen build in heb getest.

Dus je ziet altijd in mijn reviews het nieuwe product dat juist uit de verpakking komt.

Dan stop ik er een build in test die een paar dagen en daarna neem ik de foto's van een verse build om aan de review toe te voegen, minimum twee coils per review.

 

Maar het o-ring probleem was in mijn geval erg snel opgelost, heb hier een heel zakje vol met spares van RDA's.

Kan ook niet zeggen of elke Reverie slechte ringen heeft, heb er ondertussen wat reviews van bekeken en sommige hebben het en sommige niet.

The Vaping Biker had ook zo een verhakkelde ring zoals mij.

 

 

 

Edited by Jim
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...