Jump to content

Digiflavor Drop Solo review

Recommended Posts

De originele dual coil Drop is er nu 9 maand en verkoopt nog steeds als zoete broodjes, dus iedere fabrikant en ontwerper die een beetje slim is weet dat er een vervolg op moet komen en blijven teren op het succes.

En dat hebben ze nu gedaan want de ontwerper Brian "The vapor cronicles" heeft nu een single coil versie van de drop gemaakt.

De dual coil versie staat zonder twijfel nog heeeeeeeel lang in mijn top drie van favoriete dual coil RDA's, heb er dan ook vier van die bijna constant in rotatie zijn.

LAP2Ysp.jpg?1

Nu is er dus het kleine broertje, de Drop Solo.

Deze RDA is ondertussen zowat bij elke degelijke vapeshop en online shop te krijgen, ik heb die in de UK gekocht.

Beginnen doe ik met een Youtube filmpje, hier laat ik de RDA zien en bouw ik er ook een build in.

Altijd leuk als je dat filmpje even zou willen aanklikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ doet me enorm plezier.

En dit is verpakking waarin ik de Drop heb gekregen.

A8SWu45.jpg?1

En dit is wat er allemaal inzat:

- Drop Solo mat zwart

- PMMA frosted black topcap en beauty ring plus driptip

- 510 driptip adapter

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- Schroevendraaier en inbussleutel

- Squonkpin

- Handleiding

- Twee coils maar niks geweten van soort en type draad

UQHDyCr.jpg?1

Ik heb dus de zwarte versie, en vooraan heb je Drop staan en aan de andere kant Solo.

PqYqE0I.jpg?1

1OFnU18.jpg?1

Goede functie van de dual coil hebben ze gelukkig behouden en dat is dat de topcap altijd op de perfecte plaats zit, waarom niet elke RDA dit heeft vraag ik me af want het is zo handig.

9i0n1WM.jpg?1

Aan de topcap zijn genoeg uitsparingen voorzien voor voldoende grip als je de airflow wil instellen.

KMDqZ2X.jpg?1

De T vorm van airflow gaten is behouden zoals bij de dual coil, wel aangepast op gebied van grote natuurlijk, en de airflow kan je via dezelfde trapsgewijze manier regelen.

FJ0m4lV.jpg?1

Net zoals bij de Recurve RDA is hier gekozen om de "barrel" extra dik te maken.

tNwJ6go.jpg?1

Ben zelf een fan van extra opties zoals topcaps en beauty ringen, altijd leuk om je spullen wat te kunnen customizen.

Bij elke kleur krijg je een extra topcap, driptip en beauty ring.

Deze PMMA topcap is een ingekorte versie om de kamer kleiner te maken en zoals je kan zien is de T vorm van airflow hier niet aanwezig want de bovenste rij gaten is weggevallen.

fErkRpZ.jpg?1

lFH0Shu.jpg?1

vENw1pX.jpg?1

En dit is dan het build deck, dat is eigenlijk gewoon het deck van de dual coil maar dan twee posts minder.

Groot gelijk hebben ze want het build deck bij de dual coil is wat mij betreft het beste en makkelijkste wat er is, zo simpel om je coils te plaatsen en de restjes af te knippen.

Een diep juice well en ze hebben de squonkpin langer gelaten zodat er altijd liquid in het deck blijft na elke squonk en de liquid niet terug helemaal in het flesje gezogen word.

LLFiMfL.jpg?1

TkxDred.jpg?1

V9jCxYE.jpg?1

KhmdjGz.jpg?1

Voor de build heb ik een coiltje gekozen dat ik ondertussen erg vaak gebruik, zowel dual als single coil.

Die alien coil van Coilology is heel goed, goede ramp-up en gaan ook lang mee en voor de 3.5€ dat een setje kost (in China) ga ik zelf geen alien coils zitten draaien.

L1BNdux.jpg?1

Op Instagram zie je zowat alle mogelijke opties op gebied van builds opduiken, dual coil builds in dit deck en vertical coils en nog tal van varianten.

Zelf hou ik het normaal en gewoon één coil horizontaal, wel heb ik de beentjes langs onder door de posts gebracht en niet langs boven want dat moet je de beentjes iets te fel plooien naar mijn mening.

sm3NUXu.jpg?1

De juiste hoogte van de coil ten opzichte van de airlow moet ieder voor zich bepalen, dat is heel persoonlijk.

En dit is wat ik verkies.

c3gsyLe.jpg?1

De coil is voldoende breed en groot voor dit deck en eens er katoen door zit is de kamer goed gevuld.

YFOtblQ.jpg?1

Een diep juice well dus ook plaats genoeg voor katoen, je kan je wicks goed lang laten.

QmMhQK6.jpg?1

TjgfgzE.jpg?1

DS35Jof.jpg?1

Nog enkele pics van de RDA op mods.

Met de stainless topcap op de Pulse BF.

i9JcKBm.jpg?1

De frosted topcap op de Rage.

tWJJUCw.jpg?1

Als je wil kan je ook de onderdelen mixen zoals hier.

ZaXeakG.jpg?1

zjerUCU.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Heel tevreden van deze RDA.

- Smaak is goed.

- Airflow wat mij betreft ook, als je de airflow bekijkt kan je zelf ook wel zien dat dit een DL RDA is volledig open maar als je de airflow dicht gaat draaien kan het ook restricted DL worden.

- Build deck is heel simpel en een plezier om op te builden..

- Met de hoeveelheid airflow is deze RDA niet echt geschikt voor kleine microcoils maar eerder voor alle soorten exotische coils.

- De o-ringen zijn goed en niet te strak of los, ook niet met de PMMA topcap.

- Die PMMA topcap is een leuke extra die veel mensen heel leuk vinden.

- Ik ook want de RDA is iets korter met de PMMa topcap en airflow iets meer restricted.

Digiflavor mag zich gelukkig prijzen met Brian (The Vapor Cronicles), hij heeft voor Digiflavor een echte winnaar gemaakt en zorgt voor gekke verkoopcijfers.

Volgens hemzelf en Digiflavor gaan er al negen maand lang elke maand meer dan 20.000 Drop RDA's over de toonbank wereldwijd en met deze Drop Solo zal het succes nog even blijven aanhouden.

Als je al zolang zulke cijfers kan voorleggen dan praten we niet meer over een kortstondige hype RDA maar over een echt succes.

Edited by Jim
  • Like 11
  • Thanks 2

Zijn de O-ringen echt goed op deze ? want dat zeiden ze van de eerste Drop ook maar mijn airflow control is sinds dag 1 altijd heel stroef geweest, is pas onlangs gebeurd dat ie opeens redelijk vlot draait zonder dat ik mijn vel van mijn vingers open haal aan die ''notches'' in de top cap, maar ik zit wel al 5 maanden na aankoop...

Mooie review weer jim 👍

Had graag nog paar duidelijke vergelijk fotos gezien naast de gewone dual drop maar kun je vertellen of er echt nog verschillen zijn qua opbouw ?

Gebruik zelf ook vaak de dual drop en soms met dikke single coil er in.

Zou deze solo dan nog een upgrade zijn of ben ik net zo goed af met huidige setup ?

Als het alleen 2 pootjes minder zijn en verder wat topcaps voor de looks hou ik t bij mn dual 😉

Bedankt weer kerel !

7 hours ago, Katmi said:

Zijn de O-ringen echt goed op deze ? want dat zeiden ze van de eerste Drop ook maar mijn airflow control is sinds dag 1 altijd heel stroef geweest, is pas onlangs gebeurd dat ie opeens redelijk vlot draait zonder dat ik mijn vel van mijn vingers open haal aan die ''notches'' in de top cap, maar ik zit wel al 5 maanden na aankoop...

O-ringen bij deze zijn goed, gaat vlot om airflow te draaien en ook om de topcap af te nemen.

Heb wel enkel de zwarte versie dus geen idee bij de andere kleuren.

3 hours ago, Kurmit said:

Mooie review weer jim 👍

Had graag nog paar duidelijke vergelijk fotos gezien naast de gewone dual drop maar kun je vertellen of er echt nog verschillen zijn qua opbouw ?

Gebruik zelf ook vaak de dual drop en soms met dikke single coil er in.

Zou deze solo dan nog een upgrade zijn of ben ik net zo goed af met huidige setup ?

Als het alleen 2 pootjes minder zijn en verder wat topcaps voor de looks hou ik t bij mn dual 😉

Bedankt weer kerel !

Heb zelf ook wel eens een single coil getest in de dual coil drop enwas daar niet tevreden over.

Bij deze single coil is het anders, veel kleinere kamer dus betere airflow en smaak.

• Thanks 1

Mooie review, ik ben vooral blij met je duidelijk opbouw foto's!

Mag ik vragen, bij deze coils.. hoeveel wick doe je er door (qua dikte/doorsnede)? En op welk vermogen damp je ze dan?

27 minutes ago, MrSmiley said:

Mooie review, ik ben vooral blij met je duidelijk opbouw foto's!

Mag ik vragen, bij deze coils.. hoeveel wick doe je er door (qua dikte/doorsnede)? En op welk vermogen damp je ze dan?

Thanks, ik probeer altijd veel foto’s te nemen van de builds en beter een foto teveel dan te weinig. 

Persoonlijk zie ik veel meer op een foto dan een Youtube review. 

Deze coil komt uit op 0.2ohm en dat damp ik op 45w op een gereguleerde mod. 

Mijn liquids (fruit-munt) vragen geen hoge wattages. 

Wicken doe ik altijd heel erg strak door de coil, heb misschien wel een rare manier van katoen gebruik. 

Zo gebruik ik bij squonkers Native wicks katoen en bij RDA’s waar ik zelf langs boven drip daar gebruik ik de klassieke Muji. 

Voor een 3 mm coil knip ik dan een stukje af van +- 1.5 cm breed.

Vervang wel om de twee dagen het katoen.  

• Like 1
  • Thanks 1