Jump to content

Recommended Posts

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Goeieavond @Damas, ik heb je vraag naar hier verplaatst, was niet echt een review hè 🙃🙃🙃 

Beide draden zijn op de uiteinde ingeklemd, resp. op de + en - van de coil/posts. Er gaat dus tegelijk stroom door beide draden en de mod meet de weerstand(verandering) van het geheel, niet maar van 1

Ik heb dan toch maar de lost vape paranormale dna250c gekocht. Vandaag aangekomen, ik heb er dadelijk mijn intake er op gezet met een ni90 coil er in en ja de replay werkt. Ik wou de coil sc

Ik gebruik niks anders meer, zeer fijn in gebruik. (Inmiddels 2 75C's in bezit en zodra er een mooiere 250C mod op de markt komt dan nu het geval is komt die er ook nog bij...)

Opbouwen, naar voorkeur instellen, smaakt die vervolgens goed dan selecteer je 'Replay' en je bent klaar. (Na verwisselen wick kun je gewoon op dezelfde instellingen doordampen.)

3 minutes ago, Tony said:

Ik gebruik niks anders meer, zeer fijn in gebruik. (Inmiddels 2 75C's in bezit en zodra er een mooiere 250C mod op de markt komt dan nu het geval is komt die er ook nog bij...)

Opbouwen, naar voorkeur instellen, smaakt die vervolgens goed dan selecteer je 'Replay' en je bent klaar. (Na verwisselen wick kun je gewoon op dezelfde instellingen doordampen.)

Maar wat bedoel je met instellingen kun je daar meer over vertellen? Ik neem aan dat je niet wattage mee bedoelt. Want dat kunnen al mijn squonkers ook zonder de replay functie. Ik wick ze ook opnieuw en kan er ook weer van ouds mee dampen. 

Bij de nieuwe DNA's kun je op het moment dat je denkt - Deze teug was echt goed -  op replay drukken en dan onthoudt ie alle variabelen van dat moment. Dus niet alleen het wattage,  maar ook de temperatuur/weerstand van je coil, omgevingstemperatuur en nog wat dingen, zodat ie daarna bij iedere druk op de knop dezelfde dampervaring kan reproduceren.

• Like 2
6 minutes ago, Madman said:

Bij de nieuwe DNA's kun je op het moment dat je denkt - Deze teug was echt goed -  op replay drukken en dan onthoudt ie alle variabelen van dat moment. Dus niet alleen het wattage,  maar ook de temperatuur/weerstand van je coil, omgevingstemperatuur en nog wat dingen, zodat ie daarna bij iedere druk op de knop dezelfde dampervaring kan reproduceren.

Ja dat begreep ik al. Maar als ik damp met mijn squonker zijn eigenlijk alle teugen het zelfde. Of het valt mij gewoon niet op. 

• Like 1
  • Haha 1
27 minutes ago, Jayjay said:

Ja dat begreep ik al. Maar als ik damp met mijn squonker zijn eigenlijk alle teugen het zelfde. Of het valt mij gewoon niet op. 

Mij ook niet Jayjay.

Een beetje TC voor noobs zoals mij en ook voor mensen die schrik hebben een dry hit te krijgen.

Ik heb het hier ook op een mod staan en werkt wel heel goed want je kan het katoen kurkdroog dampen zonder dry hit, hoe langer je blijft dampen op droog katoen hoe minder damp en power je krijgt van de mod.

Een leuke functie dat wel maar eigenlijk gebruik ik het zelden, heb anders ook nooit of nooit een dry hit en elke hijs dat ik neem smaakt goed en geeft me voldoening dus persoonlijk heb ik geen behoefte aan de replay functie.

Wel leuk dat het er is omdat het eens iets vernieuwend is en waarschijnlijk gaan veel andere fabrikanten dit in de toekomst proberen toepassen in hun mods.

• Thanks 1

Het zijn niet alleen de dry hits.

Ik damp wel eens op tc als ik per ongeluk SS heb gepakt voor een coiltje, en omdat ik nogal een kettingdamper ben, zie ik hoe het apparaat steeds minder wat nodig heeft om de coil het laatste stukje op te warmen (Tour min favoriete 185 graden met 12,5 watt) en doe ik merkbaar veel langer met mijn accu met het zelfde ingestelde wattage.

Replay lijkt me leuk om eens uit te proberen (maar dan meer op dl), maar het is ook weer niet zo dat ik nu ernstig wisselend succes heb ofzo. Dus de meerprijs van een dergelijke mod zou ik nog niet kunnen rechtvaardigen. Overigens lijkt het me alleen wat toevoegen bij coils die je normaliter niet op tc kunt dampen.

1 hour ago, Jim said:

Mij ook niet Jayjay.

Een beetje TC voor noobs zoals mij en ook voor mensen die schrik hebben een dry hit te krijgen.

Ik heb het hier ook op een mod staan en werkt wel heel goed want je kan het katoen kurkdroog dampen zonder dry hit, hoe langer je blijft dampen op droog katoen hoe minder damp en power je krijgt van de mod.

Een leuke functie dat wel maar eigenlijk gebruik ik het zelden, heb anders ook nooit of nooit een dry hit en elke hijs dat ik neem smaakt goed en geeft me voldoening dus persoonlijk heb ik geen behoefte aan de replay functie.

Wel leuk dat het er is omdat het eens iets vernieuwend is en waarschijnlijk gaan veel andere fabrikanten dit in de toekomst proberen toepassen in hun mods.

Aha thanks Jim. Ik had al zoiets van oké leuk. Maar begreep niet zo goed wat hier nou anders aan is. Één ding is wel zeker. Ik sluit mij voor het eerst aan bij @ballingzijn beweringen over de welbekende uitspraak over squonkers. Maar dan alleen de DNA C versie. Zoals mijn vriend altijd zegt. Driedubbele handicap. 

3 hours ago, Tony said:

Klinkt wel echt zeer eenvoudig en erg gebruiksvriendelijk, hoewel TC ondertussen zeer naar behoren werkt op mijn modjes lijkt dit wel een zeer makkelijke aanvulling (geen 'game changer' maar ... makkelijk-er). 

Wat @L33ntje al aangeeft merkte ik ook heel erg, met chainvapen is TC gewoon erg fijn, ik zie hoe het wattage naar beneden gaat, ben erg benieuwd of replay daar voor een nog aangenamere ervaring kan zorgen door de temp control wellicht wat minder abrupt/merkbaar te laten zijn.

Sowieso schijnen de DNA chips erg goed met TC te zijn dus ... wishlistje maar.

Heb voorheen altijd op TC gedampt. Toch vind ík de Replay functie beter z'n werk doen.

Chainvapen met Replay heeft hier ook nog geen problemen opgeleverd, al heb ik het maar 1 of 2x geprobeerd.

De DNA chips van Evolve zijn er dus in TC en/of met extra Replay functie (alle 'C' uitvoeringen). Ik kan dus ook gewoon op TC ermee dampen.

@L33ntje, coils die met TC niet werken doen het met Replay ook vaak niet (goed). Voor mij geen probleem omdat ik al jaren alleen maar SS316L draad gebruik.

• Thanks 1

Volgens evolv zou je ook coils met verschillende draadsoorten kunnen gebruiken voor replay. Zelf heb ik een tijdje geleden een coil geprobeerd met binnenste ss316l draad met ni80 errond gewikkeld. Hiermee kreeg ik replay echter niet werkend. Nog mensen die hiermee geëxperimenteerd hebben? 

Is eigenlijk heel logisch !

Dat komt omdat de mod alleen de buitenste (Ni80) draad ziet/leest en niet de binnenste van SS (want die maakt geen contact), en zoals je waarschijnlijk weet is Ni80 niet geschikt voor TC en/of Replay...  (Stel dat je als binnenste draad Ni80 zou gebruiken dan werkt het wel...)

Edited by Tony
Just now, Tony said:

Dat komt omdat de mod alleen de buitenste (Ni80) draad ziet/leest en niet de binnenste van SS (want die maakt geen contact), en zoals je waarschijnlijk weet is Ni80 niet geschikt voor TC en/of Replay...  (Stel dat je als binnenste draad Ni80 zou gebruiken dan werkt het wel...)

Dat is raar wat je zegt. Want ben een ss316 binnendraad en een ni80 buitendraad kun je wel degelijk op TC stand dampen. 

Kan allemaal ja, maar je weet toch dat Ni80 NIET geschikt is om op TC mee te dampen ! :roll (Ni200 wel...) Dus niet echt verstandig (check de basis regels m.b.t de draadsoorten)!

TC is wat minder secuur en werkt dan dus wel met Ni80 maar dit is verre van verstandig.

Omdat Replay iets anders werkt 'weigert' deze dus de Ni80 draad... 

Edit: Juist ook één van de fijne dingen van Replay, want hierdoor worden gebruikers fouten zoals bepaalde draad gebruiken voor iets waar die niet voor geschikt is, voorkomen !

Edited by Tony
  • Like 1

Ik heb eigenlijk speciaal voor de replay functie een paar maanden geleden uit nieuwsgierigheid een DNA75C aangeschaft (Lost Vape Paranormal). Ik gebruik het met enige regelmaat, het werkt naar behoren, maar ook ik heb eigenlijk geen last van wisselende ‘kwaliteit van smaak’. Dus wat ik er nu echt van vind, ik weet het nog steeds niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1
4 hours ago, Tony said:

Kan allemaal ja, maar je weet toch dat Ni80 NIET geschikt is om op TC mee te dampen ! :roll (Ni200 wel...) Dus niet echt verstandig (check de basis regels m.b.t de draadsoorten)!

TC is wat minder secuur en werkt dan dus wel met Ni80 maar dit is verre van verstandig.

Omdat Replay iets anders werkt 'weigert' deze dus de Ni80 draad... 

Edit: Juist ook één van de fijne dingen van Replay, want hierdoor worden gebruikers fouten zoals bepaalde draad gebruiken voor iets waar die niet voor geschikt is, voorkomen !

Nee hoor bullshit. Als jou binnen draad ss316 is, is er niks aan de hand. Die ni80 buitendraad wordt opgewarmd door de binnendraad. Niks gevaarlijk aan hoor. 

5 hours ago, Tony said:

Is eigenlijk heel logisch !

Volgens evolv (of mss lost vape, dat durf ik niet met zekerheid zeggen) kan je om het even welke combinatie van temp sensing coils en non temp sensing coils gebruiken voor replay. Of interpreteer ik onderstaand kaartje, dat ook bij mijn mod bijzat, verkeerd?

paranormaldna250cnothexohm75ctherionfind

Temp sensing coils, dat is een nieuwe kreet voor mij.

In een coil zit helemaal geen temperatuursensoortje oid. Het enige wat van belang is, is dat je coil bij stijgende temperatuur hoger in weerstand wordt. Nu is bv. kanthal een legering die juist is ontworpen om gelijk te blijven in weerstand, ongeacht de temperatuur en dan kan een mod geen weerstand verandering waarnemen en heeft 'ie geen idee van de temperatuur.

Zolang je coil voldoende in weerstand verandert als hij warmer wordt, kan je ermee TC dampen. Geschikt of ongeschikt heeft verder niets te maken met gezond of ongezond. (Dryburnen wel! Niet doen met nikkel en titanium!)

8 minutes ago, Raycoupe said:

In een coil zit helemaal geen temperatuursensoortje oid

Jij hebt ook senses, zonder dat je een sensor hebt 🙂

Of die coil enig gevoel heeft, laten we dan maar in het midden. Maar op het moment dat een weerstand voldoende verandert, dat een chip het kan zien, kun je replay gebruiken. Kan me voorstellen dat SS + Ni80 zomaar eens zou kunnen werken.

Sinpel, als de grootste massa van een combicoil van weerstand veranderd, kan je er op tc mee dampen. Ik heb hier ook flaptons met een ss316l kern en ni80 wikkeldraad. Je zou dan kunnen zeggen dat de kerndraad geen direct contact maakt, dus werkt het niet, maar dat is bull.. 

• Like 1
6 minutes ago, Madman said:

Jij hebt ook senses, zonder dat je een sensor hebt 🙂

Of die coil enig gevoel heeft, laten we dan maar in het midden. Maar op het moment dat een weerstand voldoende verandert, dat een chip het kan zien, kun je replay gebruiken. Kan me voorstellen dat SS + Ni80 zomaar eens zou kunnen werken.

Yep, volgens het kaartje wat @germanaaizer post werkt Replay met alle TC combinaties, ook coils die opgebouwd zijn twee verschillende soorten draad, waarvan er maar eentje geschikt is voor TC en de ander dus niet. De combi SS +Ni80 wordt zelfs expliciet genoemd.

20 minutes ago, TheRich said:

Sinpel, als de grootste massa van een combicoil van weerstand veranderd, kan je er op tc mee dampen. Ik heb hier ook flaptons met een ss316l kern en ni80 wikkeldraad. Je zou dan kunnen zeggen dat de kerndraad geen direct contact maakt, dus werkt het niet, maar dat is bull.. 

Waar haal jij die coils vandaan, nooit van gehoord :gek

• Haha 1