Jump to content
vliegende.cisse

Minikin V2 flipt op coil weerstand

Recommended Posts

Ik heb enkele maanden geleden een minikin V2 gekocht. En direct de recentste firmware opgeladen.

In het begin werkte die perfect. Nooit instabiliteit, zeer spaarzaam op de batterijen, snelle vuurtijd. Prachtig dus.

De laatste tijd echter heeft die problemen met het lezen van de weerstand van de coil. Ik steek er altijd een OBS engine op met dual fused clapton in ni80. De huidige komt uit op 0,30 ohm. Pas gemonteerd wordt dit mooi herkend en vapet hij geweldig. Echter na een tijdje verspringt de gelezen weerstand. Altijd hoger dan 0,30 ohm. Soms zelfs leest hij 1,8 ohm!! Natuurlijk is dat niet leuk als je dan op 60 watt aan het dampen bent..

Steek ik de OBS dan op mijn therion of triade, dan lezen die wèl 0,30 ohm uit. En dampen is dan zoals het hoort.

Is mijn minikin defect of ligt het aan de firmware die nu begint te flippen?

Op de review van Mike Vapes zegt hij om de firmware zeker NIET te updaten. Maar die heb ik natuurlijk pas gezien NA dat ik die uitvoerde..

Ik moet ook wel zeggen dat de mod al enkele keren de grond heeft gezien...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted (edited)
2 hours ago, vliegende.cisse said:

Ik heb enkele maanden geleden een minikin V2 gekocht. En direct de recentste firmware opgeladen.

In het begin werkte die perfect. Nooit instabiliteit, zeer spaarzaam op de batterijen, snelle vuurtijd. Prachtig dus.

De laatste tijd echter heeft die problemen met het lezen van de weerstand van de coil. Ik steek er altijd een OBS engine op met dual fused clapton in ni80. De huidige komt uit op 0,30 ohm. Pas gemonteerd wordt dit mooi herkend en vapet hij geweldig. Echter na een tijdje verspringt de gelezen weerstand. Altijd hoger dan 0,30 ohm. Soms zelfs leest hij 1,8 ohm!! Natuurlijk is dat niet leuk als je dan op 60 watt aan het dampen bent..

Steek ik de OBS dan op mijn therion of triade, dan lezen die wèl 0,30 ohm uit. En dampen is dan zoals het hoort.

Is mijn minikin defect of ligt het aan de firmware die nu begint te flippen?

Op de review van Mike Vapes zegt hij om de firmware zeker NIET te updaten. Maar die heb ik natuurlijk pas gezien NA dat ik die uitvoerde..

Ik moet ook wel zeggen dat de mod al enkele keren de grond heeft gezien...

Helemaal fout natuurlijk maar ik doe NOOIT updates. Gaat ook niet want ik heb Linux en daar doen de modboeren niet aan daar in het Verre Oosten. Ik gebruik de USB poort enkel om mijn mod op te laden...

Edited by Heisenberg

Of moeten de schroefjes van de coil wat strakker worden aangedraaid?

Al geprobeerd. Rta werkt ook gewoon perfect op de DNA mods.

Ik heb dit probleem ook gehad. Maar sinds ik de firmware update gedaan heb, is dat volledig verdwenen.

Welke versie heb je geïnstalleerd? 

Zie je nu een icoontje met een slot op je scherm en een S, N of H rechts van het wattage? 

Het lijkt voorlopig opgelost.
Ik had er firmware 40 op staan. Heb er nu 38 op gezet, daarna 39, en daarna weer de 40.
Zo’n beetje als je laptop herinstalleren met Windows 7 en dan upgraden naar 10.
Maar dat lijkt geholpen te hebben.
Vermoedelijk is de firmware niet erg stabiel, en zal dit probleem nog wel opduiken.
De symptomen zijn trouwens vrij algemeen te noemen. Meerdere mensen merken dat. Zelfs MikeVapes waarschuwde dus al voor die firmware. Toch bizar dat Asmodus niet de moeite doet om dit te onderzoeken en op te lossen. En hun support forum is ook niet geweldig te noemen..

Klopt, dat is ook de enige manier heb ik eerder gelezen in een uitleg over de firmware. Ik heb zelf op mijn minikin ook eerst de eerdere versies uitgevoerd en daarna pas de laatste en nog geen problemen gehad. Erg fijne mod en denk ook nog steeds niet over een vervanging hiervan, al had ik de vaporesso switcher ook wel eens willen proberen(lijkt me ook een fijne mod).