Jump to content

welke lader is de betere


papa_erwin

Recommended Posts

15 hours ago, Benzoboss said:

Allemaal chinese troep ?.

Je kan ze ook gwn kopen in nederland voor een degelijke prijs bij www.nkon.nl of www.dampaccu.nl.

Kheb zelf net de xtar vc2 gekocht bij hun voor 15€ en hij werkt super.

 

Idd Xtar is een Chinese firma. ? 

 

  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Steamboy said:

Hoezo allemaal Chinese troep ?

Waar denk je dat die van Nkon vandaan komt ? Doe 's een gok.....?

China ?.

Maar waarom bestelen van gear best als je het voor een paar euro meer ok bij nkon hebt.

En de volgende werkdag in huis.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a

Mijn eerste lader was (en is) een Nitecore D2. Die bevalt mij nog steeds wonderwel, na pakweg vier jaar dagelijks gebruik. Maar als tootle puffer doe ik niet zo'n aanslag op m'n batterijen. Dat scheelt. Aan twee slots heb ik genoeg. En de weinig subtiele lading met standaard 500 mah, mwoah. Aan het einde van de laadcyclus (rond 4.18 V) wordt overigens wel gas terug genomen.

 

Wat ik wel mis is dat ik de interne weerstand niet kan meten. De enige indicatie van ouderdom die ik nu krijg is dat de capaciteit wat achteruit gaat.

 

36 minutes ago, Benzoboss said:

China ?.

Maar waarom bestelen van gear best als je het voor een paar euro meer ok bij nkon hebt.

En de volgende werkdag in huis. 

 

En garantie zonder moeilijkdoenerij. Soms ook handig bij Chinese waar.

Link to comment
Share on other sites

@Benzoboss, we hebben het niet over "een paar euro meer". Hij is voor € 27,= te krijgen bij Aliexpress. Bij Nkon voor € 38,95 + € 4,95 verzendkosten.

Is toch zomaar even 62,59% duurder t.o.v. de Alie prijs. Dat prijsvoordeel weegt voor mij toch wel zwaar mee......

Ook is deze lader heel vaak "uitverkocht" bij Nkon........

Daar komt nog bij, dat ik niet verlegen zit om een lader, dus 3 a 4  weken levertijd is ook geen probleem. Ik ben allergisch voor diefstal uit eigen beurs.......

Nkon is een prima winkel, met goede producten. Al mijn batterijen komen daar vandaan ( ongeveer 55 stuks), nooit problemen ondervonden met bestellen of levering.

Mocht ik meteen een lader nodig hebben, zal ik hem zondermeer bij hun bestellen. 

 

Edited by Steamboy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
36 minutes ago, Steamboy said:

Hij is voor € 27,= te krijgen bij Aliexpress. Bij Nkon voor € 38,95 + € 4,95 verzendkosten.

Is toch zomaar even 62,59% duurder t.o.v. de Alie prijs.

 

Dat is inderdaad wel een overtuigend prijsverschil. OK, ik ben om.
Behalve dat ik nu geen extra lader nodig heb. En dat is dan juist een goed argument om bij Ali te bestellen. Aaarch. Dilemma's.

Link to comment
Share on other sites

Vergeet wel niet dat plekken gelijk Ali altijd een risico blijven boven de 22 euro, als je opeens +-15 euro inklaringskost en btw krijgt van PostNL of welke vervoerder je ook hebt gekozen dan is het prijsvoordeel van Ali helemaal weg.

Is natuurlijk altijd wait and see tot het bij de douane ligt maar toch.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Steamboy said:

 

Daar komt nog bij, dat ik niet verlegen zit om een lader, dus 3 a 4  weken levertijd is ook geen probleem. Ik ben allergisch voor diefstal uit eigen beurs.......

 

Je bent geen dief van eigen portemonnee hoor, hooguit , als je in China bestelt, van "de" Nederlandse economie, en die is lekker anoniem ?

 

Maar ik snap je wel hoor. Echter, mocht je de douane-loterij een keertje NIET winnen, dan is het prijsverschil foetsie. En ik weet niet uit mijn hoofd of NKON vanaf een x bedrag gratis verzend ? Dan wordt het verschil zelfs nog kleiner. En aangezien Europa meer en meer er aan werkt de China-handel , die buitengewoon slecht is voor de Europese economie en werkgelegenheid , in te perken (niet alleen voor dampartikelen), wordt het risico in die loterij langzaamaan ook groter. Persoonlijk neem ik de gok niet voor artikelen boven de 20 euro. Daaronder overigens meestal ook niet.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, L33ntje said:

Echter, mocht je de douane-loterij een keertje NIET winnen, dan is het prijsverschil foetsie.

 

NKON is naast directe "import" uit China momenteel echt de goedkoopste optie zag ik. Mits zij het op voorraad hebben.. wat nu niet het geval is.

 

Een snelle zoekactie op goegel leerde mij in ieder geval dat andere verkopers weer een stuk duurder zijn (tov NKON én China):


Batterijservice - € 45,99

Artikel4you - € 67,55

 

Dus als het bij Aliexpress nu € 27 kost en je wordt via de douane "gepakt" dan is het prijsverschil tov die lokale prijzen toch zodanig dat je nauwelijks duurder uit zou zijn dan in Nederland.. zou ik een lader nodig hebben (niet, ik heb een XTAR VC4 die prima werkt), dan wist ik het toch wel.

Link to comment
Share on other sites

@Katmi en @L33ntje, weet je, ik bestel al meer dan vijf jaar bij allerlei Chinese shops en heb slechts twee keer btw en inklaringskosten moeten betalen. Dus het risico hierop is nagenoeg nihil. En @L33ntje, ik voel me zeker geen verkapte dief van den Nederlandschen economie, die zijn zat te vinden in Den Haag. En al was het wel diefstal van onze economie, dat interesseert me werkelijk geen hol !! De economie bij mij thuis, loopt als een tierelier, dat is zeer belangrijk en dat komt mede door de Chinese shops !! Stuur binnenkort een bedank briefje hiervoor naar hun opperhoofd Xi Jinping :grins

Het risico wordt ook niet steeds groter, de douane heeft helemaal geen mankracht om efficiënt en doel gericht te inspecteren. Ze hebben wel andere zaken aan hun kop dan dampwaar gerelateerde artikelen te controleren.......doen ze alleen steekproefsgewijs. 

Link to comment
Share on other sites

t Enige wanneer een artikel daadwerkelijk duurder is in China, is wanneer je maar 1 keer in je leven iets in China besteld en je gelijk de sjaak bent bij de douane. Op het moment dat je meerdere keren in China besteld, dan kun je nooit meer verlies pakken op je verzendingen, omdat nou eenmaal het merendeel nooit aangeslagen wordt.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

En misschien is het makkelijker als je hetzelfde product in Nederland koopt dat als er binnen de garantieperiode iets mee is (bv het gaat stuk) dat de service sneller verloopt dan als je het in den verre koopt. Tot nu toe heb ik zelden garantie nodig gehad in China (via FT/GB/Alie) maar ook dat kan een reden zijn om bv bij NKON te bestellen..

 

Anderzijds, bij ons soort producten (damp meuk) is het toch niet zo dat doorgaans het jaren mee moet gaan.. we vervangen toch vrij gemakkelijk met het nieuwste (shiny) ?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@richard-V, dat begrijp ik helemaal, wanneer het ook maar enigszins kan zal ik ook in Nederland kopen. Maar zolang een dampartikel hier twee of drie keer zo duur is dan in China, blijf ik het noodgedwongen daar kopen en het relaas van @Madman, is een waarheid als een koe !! Mocht je dan een keer btw en inklaringskosten moeten betalen, dan moet je voor die keer het mogelijke verlies nemen en niet zaniken, da's mijn insteek/motto.

Voorbeeldje :  Was hier in Nederland in een stenen shop en ik zie daar een prachtige mechmod set staan. Het was een VGOD Elite mechmod met een VGOD Elite RDA. Werkelijk beeldschoon en heerlijk dampend. De mechmod kwam € 149,95 en de RDA moest € 54,95 kosten. Samen dus € 204,90. Ik kom thuis en ga op internet zoeken naar deze set. Binnen vijftien minuten kon ik de originele set krijgen bij Gearbest voor € 62,95 !!  Ja sorry, maar dan zakt mij mijn pantalon van m'n derrière. Niemand kan mij dan ook een rechtvaardiging aanpraten voor zo'n absurd verkoopprijs verschil. Dit soort grote prijsverschillen weerhouden mij er ook van om standaard eerst te gaan shoppen bij een Nederlandse shop. Ik kijk standaard alleen bij Chinese dampboeren...... 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a

Elk land moet doen waar het goed in is. Nederland produceert vooral gelul.

 

Maar er wordt nog wel geinstalleerd! Airco's bijvoorbeeld. En binnenkort heel veel warmtepompen. Die installatie is dan wel duurder dan het hele apparaat, maar gelukkig zit niemand daar mee.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...