Jump to content

ELeaf Pico Squeeze 2


Tamara

Recommended Posts

Goede vraag. Ik kwam nooit boven de 30 en ondertussen nog niet boven de 40. Ik heb hem even op 100W gezet, hij vuurt en ik krijg er behoorlijk warme damp uit. Dat is het enige dat ik erover kan zeggen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nette review, ik had het zeker niet beter gedaan... top.

Vraagje, is de bottle echt zo zacht als Daniel zegt?

Ik heb zelf de Nikola Niagara en dat flesje is een ramp zo zacht, ik heb er een SJMY in gezet, hele verbetering.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/21/2018 at 2:15 PM, Oomkobus said:

Prima review hoor, wel een vraagje, haalt ie met een 18650 de volle 100 watt? En is dat dan ook écht 100 watt of meer 80.

 

Dat is voor een standaard gebruiker niet na te meten hoor, maar de kans dat je werkelijk 100Watt uit een single accu haalt.....

(in onze shop adviseren we dat je bij een single accu mod eigenlijk van 75Watt max. moet uitgaan)

 

On 7/21/2018 at 2:15 PM, Oomkobus said:

 

Je hebt denk ik een verkeerde link geplakt, deze heeft niets met de Pico of accu vermogen te maken? 

(wel een vaag filmpje waarin iemand steeds onverstaanbaar MNNNJORDD mompelt)  

 

On 7/21/2018 at 6:18 PM, qwebbel said:

Ik heb zelf de Nikola Niagara en dat flesje is een ramp zo zacht, ik heb er een SJMY in gezet, hele verbetering.

 

Flesje is iets zachter dan de Vandy Vape Pulse flesjes, maar door de constructie met de vaste pin is hij naar mijn idee prettiger in gebruik ?

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mooie review. Op de foto ziet hij er niet zo gek veel groter uit dan de andere pico’s. Ik zie hier dat squonken echt populair is geworden. Waarom is dat? Is het handiger dan zo’n standaardtankje vullen?

Als ik al een squonker zou overwegen, zou ik deze nemen: gereguleerd en van Eleaf. Ik heb drie pico’s en het zijn fijne, degelijke apparaten ..

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, PetraO said:

. Ik zie hier dat squonken echt populair is geworden. Waarom is dat? Is het handiger dan zo’n standaardtankje vullen?

 

Nee, al is het ook niet per se onhandiger.

 

Maar met squonken heb je een dripper, en die zijn gewoon qua smaak doorgaans de beste verdampers. Een ander voordeel is dat je te allen tijde zonder geknoei bij je dek kan om even snel nieuw te bewatten ofzo, of te kijken hoe je coil er bij staat. Het enige nadeel van een dripper is...dat je steeds moet drippen. Je kunt een RDTA nemen (met een tankje onder de dripper), maar dan ben je voor een goede liquidtoevoer afhankelijk van je bouwkunsten. Met een squonker (een flesje dat de dripper van ONDERaf voedt) heb je helemaal geen goede doorstroming nodig, maar maak je gewoon de watten nat. Je hoeft ook niet te wachten tot je tank leeg is voor je er een nieuwe smaak in kunt doen ; gewoon een ander flesje er in (en eventueel weer nieuwe watten). 

 

Affijn, dat zijn zo de redenen waarom ik nog wel een keer een squonker zou willen hebben. Niet met stoom en kokend water, en inderdaad, liefst op een gereguleerde  box. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, L33ntje said:

 

Maar met squonken heb je een dripper, en die zijn gewoon qua smaak doorgaans de beste verdampers.. 

Niet mee eens.. Ik haal wat mij betreft net zo'n goede smaak uit rta's. Een dripper is wat vergevingsgezinder en er is sneller meer uit te halen,doe daar de grotere inhoud van een Squonkflesje bij.. Ik ben van het squonken afgestapt, omdat rta's mij beter bevallen en door ervaring blijkt nu dat ik soms zelfs veel meer uit een tank haal. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Redchilly said:

 

On 21-7-2018 at 14:15, Oomkobus said:

 

Je hebt denk ik een verkeerde link geplakt, deze heeft niets met de Pico of accu vermogen te maken? 

(wel een vaag filmpje waarin iemand steeds onverstaanbaar MNNNJORDD mompelt)  

Dat kan kloppen. Is gewoon zijn onderschrift?

wel goed voor de views zo @Oomkobus?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik ben erg blij met mijn squonkers en rda’s @PetraO omdat rda’s inderdaad een betere smaak geven en ik het idee heb dat de wick het langer uithoudt. Ook is een rda een stuk makkelijker op te bouwen: de wick lengte komt niet zo nauw en je hebt meer ruimte. Ook is een squonkflesje al snel 7ml, lekker weinig bijvullen dus zonder dat je een joekel van een tank nodig hebt.

Het enige nadeel dat ik zie is de kans op dry-hits als je te laat squonkt maar dat is op te vangen door TC te gebruiken.

 

Grappig @TheRich, ik gebruik juist mijn rta’s amper meer.

Edited by Tamara
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, TheRich said:

Niet mee eens.. Ik haal wat mij betreft net zo'n goede smaak uit rta's. Een dripper is wat vergevingsgezinder en er is sneller meer uit te halen,doe daar de grotere inhoud van een Squonkflesje bij.. Ik ben van het squonken afgestapt, omdat rta's mij beter bevallen en door ervaring blijkt nu dat ik soms zelfs veel meer uit een tank haal. 

 

Zeker zijn er sommige RTA's die beter zijn dan sommige (veel ?) drippers. Vandaar : doorgaans. 

Mijn ervaring is dat als je goed kunt bouwen, het niet meer zo relevant is ;-). Ik haal op dit moment de beste smaak, altijd, uit mijn Vapor GIant (single coil RTA). Ook met de zelfde liquid zelfs beter dan uit de Corona met twee topcoils , die dus feitelijk de smaak van een dripper heeft. Ik vermoed dat het de luchttoevoer is die het hem doet. 

 

Ik wil squonken nog wel een keer, ooit, serieus proberen om het zelf te ervaren/leren kennen, maar zoals ik al eens ergens schreef, verwacht ik er eigenlijk geen wonderen van. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, L33ntje said:

zoals ik al eens ergens schreef, verwacht ik er eigenlijk geen wonderen van. 

6/7/8ml tank en toch compact blijven is Mn grootste pré!

en dan nog de combi/smaak met/van een rda zonder steeds te hoeven drippen. Gewoon erg handig?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kunnen we die hele optie voor het gebruiken van Tapatalk niet gewoon verwijderen ? ?

Het forum funktioneert toch maar maximaal half (en geloof me, ik HEB het geprobeerd), en het scheelt ook een hele hoop "Verzonden vanaf mijn telefoon met Tapatalk"- geleuter verwijderen uit quotes, alsof het ook maar enigszins relevant is van wáár een bericht gestuurd is.  Feitelijk is het een soort spam ; voor Tapatalk. Dat ook om de haverklap met strontvervelende pop-ups over mijn tablet en telefoon verschijnt als ik fatsoenlijk, normaal en volwaardig wil forummen....

 

Snap best dat er mensen zijn die het handig vinden, maar het is eigenlijk best wel een irritante app vol vervelende bugs. En ik denk niet dat het forum Tapatalk zo gek krijgt dat ze zich tot bruikbaar niveau gaan verbeteren. Het leek me handig om meerdere fora te kunnen volgen, maar het tegendeel bleek het geval. Je mist zo ongeveer de helft. Had ik Tapatalk gebruikt, dan had ik waarschijnlijk NU pas voor het eerst van de meeting in Friesland gehoord......

 

En het is natuurlijk ook niet alleen DIT forum ; ik erger me op minimaal drie fora aan de bijverschijnselen van Tapatalk-gebruik. Het ligt dus ook zeker niet aan dit forum (of een der anderen) , en ook niet aan de gebruikers, maar ECHT aan dat vreselijke Tapatalk zelf. Idee een 9, uitvoering een 3. 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ik kon de Squeeze 2 nog steeds niet in de Nederlandse webshops vinden dus ik heb een mailtje naar eleafworld gestuurd voor de release datum. Blijkt de release datum al voorbij te zijn. Ik heb nog eens goed gezocht en hem gevonden bij ea-sigaret.nl, voor degene die per se in NL wil kopen. Hij kost hier €89,95, inclusief de Coral 2 RDA. In China te koop voor ca. €50, exclusief RDA of €60 inclusief Coral 2 RDA.

 

Edit: e-wolk heeft hem ook maar dan voor €99,99

Edited by Tamara
Link to comment
Share on other sites

On ‎7‎/‎24‎/‎2018 at 8:47 PM, Madman said:

45 geloof ik bij cigabuy

Mja cigabuy is dan ook weer Chinese toestanden dus logisch dat de prijs lager is, kan je imo ook niet vergelijken met le petit wat een Franse shop is.

62 op le petit vapoteur vind ik nog heel deftig voor een shop in de ''omgeving'', en op 2 dagen in huis.

 

Trouwens ook voor 44.99 GBP op ecigone.co.uk met 21700 batterij erbij ( Zonder RDA ) al is dit alsnog 60 euro dankzij shipping ( vragen helaas 9.99 GBP met DHL Express voor mainland EU )

Edited by Katmi
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mooie review @Tamara en fijn die foto naast andere Pico’s!

 

Ik twijfel of ik nu de Pico Squeeze 2 op Ali zal kopen (voor €41,- dacht ik) want dat zal dan maar voor 1 tankje zijn.. vind het alsnog toch wat aan de prijs, maar voor een goede gereguleerde squonkmod met TC valt de prijs natuurlijk heel erg mee.. Ik vind ‘m nogal lang/breed en twijfel ook of kunnen squonken nu genoeg meerwaarde heeft voor mij.

 

Ik twijfel nog even verder, bedankt voor de review en foto’s in ieder geval!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 28-8-2018 at 11:42, Matung said:

Wellicht interessant: NFE Team is begonnen met compatibility voor 64x32 screen devices (waaronder de Squeeze 2) in te bouwen in ArcticFox. Zie deze thread op hun forum voor info. Daar vind je ook de eerste nightly build van de firmware.

 

En nu zit de ondersteuning gewoon in de laatste stable release van ArcticFox:

 

https://nfeteam.org/forum/threads/p11-arcticfox-180903.2559/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...