Jump to content
Stoomboot

Eerste keer zelf liquid maken

Recommended Posts

Hallo dampers,

Ik wil graag beginnen met liquid maken ik heb alles al behalve aroma's kan iemand mij een samenstelling maken van aroma's waar ik lekkere liquids mee kan maken en liefst ook de recepten?ik heb graag fruit,custard,bakery,als het maar geen tabak of flowery is.

bedankt 

Stoomboot

(als het niet in het juiste topic staat mijn excuses daarvoor..)

Ik raad je aan om een account te maken bij http:// http://e-liquid-recipes.com/. Op die site kun je dan je aroma’s invoeren in je profiel en vanuit daar heel makkelijk een lekker recept uitzoeken. Recepten met de meeste sterren zijn vaak beter dan recepten zonder een hoop reviews.

24 minutes ago, Stoomboot said:

(als het niet in het juiste topic staat mijn excuses daarvoor..)

Geen excuses, ik heb je topic verplaatst naar "DIY e-liquids"

Welkom en succes 😁👍 

@Stoomboot Bekijk het DIY e-liquids subforum :lach Dit subforum staat vol tips en ervaringen mbt DIY e-liquids (maken), check de gepinde en top draadjes, blader door de pagina's vol topics. ook vind je hier subfora mbt recepten en aroma reviews.

Zie voor basisaroma's om mee te beginnen ook dit topic met in het eerste bericht een handige link op dat gebied:

En ken je onze Dampwiki al? Daar vind je een heel hoofdstuk over DIY liquids, incl. een handige Introductie: zelf liquids maken :ja

Zelf ben ik gek op zoet. Flavormonks Sweet Betsie cookie met FM cream gemengd is voor mij een goede basis om smaken aan toe te voegen. Al gemaakt met TPA Hazelnoot, TPA coffee,

FM Lemon, TPA Expresso, een chocolade of Vanillesmaak kan er ook nog bij. Er is zoveel en smaak verschilt. Ik zou je durven aanraden om 1ml aroma's aan te schaffen van smaken die je lekker denkt te vinden. Je kan die kopen bij Flavormonks en Save Vape. Zelf bestel ik telkens enkele monsters van 1ml bij elke nieuwe bestelling die ik maak, zo leer je meer smaken kennen.

Voor de prijs moet je het niet laten, 1ml aroma volstaat meestal om 10ml of iets meer van te maken. Bevalt de smaak niet kan je er nog iets anders in je tankje bijgooien en proeven hoe dit dan weer smaakt. Lust je het helemaal niet blijf je niet met de aroma's zitten.

Ik heb onlangs bij savevape een aantal one shot aroma’s gekocht ipv allemaal losse aroma’s, ben ook pas ad slag met DIY liquids, dit is voor mij persoonlijk een leuke tussenoplossing om iig wat handigheid te krijgen mbt het hele DIY gebeuren, en je kunt daar ook allemaal samples kopen zonder meteen 10 ml flesjes aan te schaffen, er zijn oneindig veel mogelijkheden. Veel plezier gewenst met mixen en het ontdekken van lekkere aroma’s.