Jump to content

Alsnog nicotine toevoegen aan diy liquids


Pimmm

Recommended Posts

Alvast mijn excuses voor de  zoveelste vraag?...

Ik dacht wel zonder nicotine te kunnen en besloot als startende DIY -er fijn alles te mixen zonder. Ik dampte immers maar met 6 of 3mg.

Merk dus sinds afgelopen weekend dat ik me niet prettig voelde en nadat ik mijn eigen brouwseltjes verving door de k&k mét nicotine, ik me een stuk happier voelde.

Dus nu zit ik met een flinke voorraad flesjes zonder nicotine, de meesten gemengd op 50/50 en een paar op 60/40, heb ze niet allemaal gevuld tot 100 ml dus hier en daar nog wat aroma over.

Ik begreep dat ik alsnog nicotine kan toevoegen maar hoe pak ik dat het beste aan? Ik snap ook dat het ten koste 

kan gaan van de bestaande smaak, en dat de verhoudingen niet meer kloppen.

Ik koop morgen nicotine  20 mg/ml, waarvan ik dacht 4 mg/ml toe te voegen aan flesjes van 10 ml, zonde om flesjes met meer volume te verprutsen als ik de smaak dan toch vindt tegenvallen.

Ik had het damoen zonder nicotine een beetje onderschat, dacht dat het prima te doen was zonder.

Link to comment
Share on other sites

Nicotine aan bestaande flesjes toevoegen kan natuurlijk, maar als het om smaken gaat die je sowieso wil blijven dampen kan je ook diezelfde smaken op 8mg bijvoorbeeld aanmaken en dan 1:1 mengen met de 0mg flesjes in dezelfde smaak die je al heb. Dan blijft zowel aromaverhouding als PG/VG gehalte precies op peil. 

 

Met die ongeconcentreerde boosters ga je flink wat verdunnen als je op 4mg wil uitkomen; kan wel dus, maar zou ik zelf zonde vinden (en moeilijk te corrigeren als het qua smaak en/of PG toch niet bevalt, en je er al van heb gedampt, en je moet dan VG en aroma met terugwerkende kracht toevoegen). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...