Jump to content

Augvape Intake RTA review

Recommended Posts

Single coil RTA's krijg ik blijkbaar niet genoeg van want blijf ze maar kopen.

Deze Intake was ik eerst niet van plan om te kopen omdat ik dacht dat het teveel airflow ging hebben, maar als dan zelfs iemand als Mark Todd zegt dat het restricted DL airflow is dan zag ik het wel zitten.

Iets wat ik al vaker geleerd heb is dat je niet verder moet gaan op je eigen vooroordelen en denken dat je zelf alles weet want helaas is dat niet zo...

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

Deze RTA is een samenwerking tussen de gekende Youtube reviewer Mike Vapes en Augvape, zijn zoveelste project al ondertussen en ik moet toegeven dat ze steeds beter worden.

De verpakking is denk ik typisch Augvape met de karton cilinder als verpakking.

lDvGJKF.jpg?1

CedT7jG.jpg?1

En dit krijg je dan allemaal in de verpakking, heeft geen beschrijving nodig lijkt me want je kan alles zien liggen op de foto.

KFYk8sD.jpg?1

Het uiterlijk van de RTA is niets vernieuwend en heeft weg van 80% van de RTA's die in China gemaakt worden.

Heb zelf de matzwarte kleur gekozen, past het beste met de meeste van mijn mods.

yC2WoDk.jpg?1

HQUHmQH.jpg?2

Info onderaan.

orK31nF.jpg?2

De 510 pin is niet regelbaar en kan je zelfs niet losschroeven maar steekt wel ver genoeg uit voor als je het wil gebruiken op een hybrid mech.

Ne4RuE3.jpg?1

Standaard zit er zo een korte 810 driptip op, maar je krijgt ook een normale zwarte 810 driptip en een 510 adapter.

Dd4z6vZ.jpg?1

Topfill gebruiken is gewoon een kwart draaien en topcap komt los.

UOrw1Gr.jpg?1

Topairflow dus bij deze RTA, en als je de openingen ziet denk je van dat gaat een pak airflow zijn die je krijgt maar dat is niet zo.

De openingen zijn groot maar de buisjes die de airflow naar beneden brengen zijn klein en hierdoor krijg je een nette restricted DL airflow.

ff3kMqp.jpg?1

De kamer langs binnen.

9r8lfqz.jpg?1

En dan het build deck, hier is voor een single coil RTA toch een beetje innovatie gebracht met de airflow tubes.

De manier waarop je de coil plaatst is simpel en het wicken is niet anders dan de meeste andere RTA's.

hPLDMTI.jpg?1

yDGTJex.jpg?1

Vcmd1wf.jpg?1

6IurvBU.jpg?1

Xl9qbdb.jpg?1

Bij het builden is mijn review een beetje fout gegaan, normaal maak ik altijd foto's als mijn coil net geplaatst is en nog niet bewerkt.

Maar nu was ik er blijkbaar met mijn gedachten niet bij en had ik de coil al bewerkt en al katoen door de coil getrokken voor ik besefte van shit ik ben foto's vergeten nemen.

Heb toch maar snel het katoen terug uit de coil gehaald voor enkele foto's.

Je kan dus zien dat ik de coil zo dicht mogelijk boven de airflow heb geplaatst en ook dat ik de coil iets gespaced heb zodat de coil over heel de airflow opening komt te zitten, zo ontsnapt er geen airflow langs de coil en zou ik in principe de beste airflow en smaak moeten krijgen.

VWRyWdp.jpg?1

V7R6pZP.jpg?1

Dan het wicken en ik had naar Mike Vapes zijn introductie video gekeken van deze RTA en daar vermelde hij meermaals in dat je het katoen niet helemaal in de gaten moet stoppen.

De reden waarom hij dat zegt is omdat hijzelf deze RTA dampt met een 0.14ohm coil en steeds wattages dampt van 70-80W, en dan zou het beter wicken als het katoen niet helemaal door de gaten komt.

Zelf damp ik nooit zulke wattages met een single coil RTA en wick ik deze RTA dus zoals ik alle andere wick, en dat werkt gewoon prima want ik kan zonder problemen chainvapen zonder risico op een dryhit.

UMG0lpK.jpg?1

DbTkRdK.jpg?1

En nog een handcheck, wel met een driptip die beter bij de mod past.

n4k6uHS.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Had niet verwacht dat de RTA zo goed ging zijn, maar zoals ik al schreef was mijn vooroordeel fout en beken ik met plezier dat het een goede RTA is.

- Bouwkwaliteit is heel goed, van schroefdraad tot o-ringen.

- Smaak is goed, niks op aan te merken.

- Airflow is wat mij betreft restricted DL, zelfs met de airflow volledig open.

- Simpel build deck en makkelijk in gebruik.

- Niet echt een RTA voor kleine microcoils vanwege de airflow opening onder de coil, kan natuurlijk wel maar denk dat je beter resultaat hebt met een bredere coil die over heel de airflow komt.

Wat voor mij persoonlijk beter kon:

- Een klein lipje aan het einde van de build deck post zodat je draad iets makkelijker op zijn plaats blijft zitten, nu heeft mijn draad de neiging om onder de schroef uit te willen komen bij het vastschroeven.

Is helemaal geen ramp natuurlijk, je moet gewoon de coil iets beter vasthouden bij het vastschroeven van de coil maar toch had ik graag een lipje gehad aan het einde.

Voor de rest niks aan te merken of muggenziften, was echt een heel aangename verrassing deze RTA.

Edited by Jim
  • Like 13
  • Thanks 4

Mooie review 🙂 Deze RTA staat ook wel op mijn verlanglijstje, als ik tenminste over het uiterlijk heen kan kijken, want met bubbleglass vind ik em echt niet mooi en zonder heb je maar weinig inhoud. Ik denk dat dit een gevalletje wordt dat als ik em ergens in de aanbieding zie dat ik er dan één bestel, want de smaak moet wel erg goed zijn.

• Like 1

Ja op gebied van smaak en airflow rate ik deze RTA wel hoog.

De bubble tanks ben ik ook nooit fan van geweest maar heb er ondertussen vrede mee genomen omdat het de enige manier is om de tank vrij compact te houden in hoogte, anders worden het allemaal van die Duitse oversized tanks van bijna 10cm lang.

• Like 1
25 minutes ago, the martin said:

Maar is het handig om de winkelnaam te noemen als je een niet TPD tank (4,2ml) tank bespreekt?

In Belgie geldt die beperking toch niet, evenmin als in Duitsland ? Ik meen dat alleen Nederland, Engeland en  ik geloof ook Italie dat in hun tabakswet hebben opgenomen.

Een verkeerde interpretatie van de 2ml-beperking voor voorgevulde pods/cartouches/navullingen/depots, die ook VOOR de invoering van de TPD al nooit meer dan 2ml inhoud hadden. 

• Like 1

Zoals gebruikelijk een leuke maar vooral nuttige review, top RTA,  als ik een verbetering moet noemen is dat de top cap voor mij wat strakker had gemogen, het is niet zo dat die los komt maar kan wel net wat beter, de blauwe drip tip die ook bij mijn Gun Metal zit is wel de meest slechtste combi die ik ooit heb gezien.

Voor de rest is het een ontzettend fijne RTA die ik iedereen kan aanraden.

Bedankt Jim!

Ziet er heel goed uit ,ik heb een zwak voor single coil rta en rda .

Vooral de kylin draagt nu mijn voorkeur en de recurve .

Ik bouw die met een 22awg ni80 of ni90 

Heel makkelijk en snelle ramp up , vermits ik nu regelmatig zoete liquid gebruik is het handig maar 1 ipv 2 wicks te vervangen en veeel meer smaak.

Mogelijk mijn volgende aankoop.

Nu wacht ik op de zeus die onderweg is.

• Like 1
3 hours ago, Tony said:

Zit ik er ver naast als ik stel dat het gewoon lijkt op een uiterlijk aangepaste versie van de Geekvape Zeus !?

Yep....

51 minutes ago, Raycoupe said:

Ben ik de enige die het wat weg vind hebben van een Gardena snelkoppeling voor de tuinslang?

Ik denk het wel.

• 2 weeks later...

Vandaag de mijne binnen gekregen, van gearbest op 13 dagen in de bus .

Eerste indruk is dat hij goed is afgewerkt.

Eerste bouw is een groot succes,zeer veel smaak en gemakkelijk te bouwen.

Dit is een tankje dat ik iedereen die een strakke dl leuk vindt zeker goed gaat vinden.

• Like 3
On 17-7-2018 at 00:11, Jim said:

En nog een handcheck, wel met een driptip die beter bij de mod past.

n4k6uHS.jpg?1

Dit is echt wel een heel mooie combinatie ... I Love It  😍

• Like 2
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ik heb hem ook binnen en hij bevalt uitstekend! Bedankt voor de review @Jim

De eerste keer wicken lekte hij liquid de kamer in, waarschijnlijk iets te dun gewickt maar voor de zekerheid de wick toch iets langer gelaten dan Mike Vapes aanraad (wick piept iets onder de wickgaten uit). Bij 50 Watt levert dat geen dryhits op in ieder geval. Verder kwam er wat speling tussen glas en base nadat ik hem had warm gedampt waardoor hij iets begon te lekken. Voortaan iets beter vastdraaien dus.

• Like 1