Jump to content
DutchElite

Horizontech Falcon Sub ohm tank

Recommended Posts

Ik wil even de Falcon tank van Horizontech onder de aandacht brengen.
Ik damp alweer bijna 2 jaar en heb denk ik wel 40+ tankjes liggen
Na een hele lange tijd nu gesquonkt te hebben wilde ik weer iets makkelijks.. fabriekscoiltjes, top fill etc.
Toen de Smok Tfv8 gekocht en dat bevalt mij eigenlijk totaal niet.
Een aantal review videos gezien op YT waar de falcon als smaak bom word neergezet.
Dit tankje gekocht via fasttech en belande vorige week op de mat.
Vanaf de 1e teug tot nu (120ml verder) nog steeds volop smaak!
Ik heb de M1 coil erin gedaan dat is een mesh coil icm met 70% katoen en 30% wood pulp.
Er is ook een nieuwe M2 coil die iets grotere gaten in de mesh heeft. Deze nog niet gebruikt omdat de M1 nog steeds prima is.
Er dient op 80watt gedampt te worden. Niet hoger of lager. Hier krijg je een prima warme hit van. En de batterijen gaan lang mee.

AT454-11.jpg
Bovenste rij zijn de nieuwe Resin tankjes.
Onder de V1 falcon tankjes. (Iets meer airflow)

- Met bubble glas kan er 7ml liquid in. (Zit er standaard op)
- Met recht glas 5ML (Word meegeleverd)
- Coils schijnen een lange levenduur te hebben, maar ik heb de 1e nog niet verbruikt na 120ml verder te zijn.

Ik heb inmiddels een 2e tankje op pre-order staan bij fasttech voor $29 dollar. (De resin versie)

sdsbp9y.jpg&key=e719e4cfaa93aaa94e6dbab2

Al met al op dit moment mijn favoriete tankje en ik denk voor een lange tijd.

Interessante tank, veel kleurtjes en opties ook om uit te kiezen.

Alleen waar haal je de coils? FastTech heeft ze zo te zien niet en in Nederland worden ze door slechts één shop aangeboden. Nog redelijk aan de prijs ook voor €17,95 voor drie M2 coils. 

Als de verkrijgbaarheid goed is dan mag deze tank ook in mijn verzameling (schamele verzameling van slechts enkele stuks, tegen 40+ kan ik niet op :P)

Ik vind deze tank als twee druppels water lijken op de Smok Prince tfv 12. Zouden de coils misschien zelfs uitwisselbaar zijn ?? (Denk het niet hoor, maar je weet maar nooit.) 

Ik krijg bij FastTech nu wel de coils naar boven, alleen de M2 niet. Als FastTech weer mijn SMOK verzet dan bestel ik een Falcon. Reviews op YouTube zijn inderdaad positief, niet echt op de tank maar vooral de coils 🙂

@FeaR ik heb zowel de tank als coils een paar maanden geleden bij elegomall besteld, kwamen zonder problemen 2-3 weken later binnen voor een doenbare prijs. Heb net gecheckt en zie dat ze de M2's ook in voorraad hebben 🙂

Moedt ik nog into fabriekscoils zijn ik zou hel direct aangeschaft hebben. Ik heb nog een paar fabriekscoil tanks in het verkoophoekje staan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb eigenlijk geen ervaring met tanks (of coils) die je gebruikt met zo'n lage weerstand (ik damp meestal met 0.5 ohm of hoger).

Gisteren per ingeving de Falcon Resin gekocht, juist ook omdat iedereen zo lyrisch is over de smaak.

De M2 coils zijn ook leverbaar nu via FT.. en als ze inderdaad zo lang meegaan (100+ ml) dan is de prijs ervan ook zeer redelijk.

Ik vraag me nog wel af (misschien weet iemand dat?): ik vind de bubbelglas niet mooi, zal dus de rechte tube gebruiken.

Maar, kun je reserve glazen bestellen die voor de voorloper (Falcon) bestaan? Dus de oude 5 ml glazen?

Ik vind wel reserve bubbleglas tubes, maar niet die dan bij de Resin versie kunnen worden gebruikt..