Jump to content

Is deze VG bruikbaar voor diy?


Benzoboss

Recommended Posts

http://www.online-zeepwinkel.nl/a-20463110-1435795/overige-vloeistoffen/glycerine-100-plantaardig-food-grade-ovl01/

 

Aangezien er binnenkort geen liter flessen meer verkocht mogen worden als ze worden aangeboden voor het gerbruik in een ecig heb ik ff rond gekeken en vond dit.

Ze beweren 99,8% puur te zijn en "food grade".

Degelijke prijs ook.

Is dit veilig of moet ik verder zoeken.

Edited by Sub-Ωhm
Titel aangepast van vf naar vg
Link to comment
Share on other sites

Het staat nog niet vast dat dat niet meer mag. Wat dacht je van gewoon een voorraad inslaan bij owl-aromen.de?

 

99,8% lijkt mij okee, toch zou ik het niet doen als het niet nodig is. Misschien dat iemand anders kan onderbouwen of het wel of niet geschikt is.

Link to comment
Share on other sites

De nietszeggende datasheet kan ik niks mee.
Ik zie daar ook graag de zogenaamde onzuiverheden in.
Ook zie ik graag waaruit de VG gemaakt is.
Zoals bijvoorbeeld in de mijne, van raapzaad.

Edited by Cyber_Huub
Link to comment
Share on other sites

Er wordt nu eenmaal geen aparte VG gemaakt voor dampers... Farmaceutische graad is een belangrijke aanduiding, dit is beter dan 'foodgrade'. Betekent dat het zuiver is van rare verontreinigingen. Ik zou het zonder meer in m'n damper stoppen, geen probleem mee.

Link to comment
Share on other sites

Mwah, als de nood aan de man zou zijn, zou ik ook food-grade nog wel dampen. En uiteindelijk misschien zelfs wel industrial grade, maar ik denk niet dat het ooit zo ver hoeft te komen. Maar voor het ongezonder is dan roken, kun je ver gaan denk ik......

Link to comment
Share on other sites

Ik zie op die pagina niets staan waarom het niet bruikbaar zou zijn. Mocht je twijfelen, kun je altijd nog die COA (certificaat van analyse) opvragen. Dan kun je gelijk @Cyber_Huub vertellen wat er in die 0,5% onzuiverheid zit, maar dat zal geen gif zijn ? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, The Unknown said:

Kun je niet beter bij Savevape die VG kopen? Je gezondheid is zeer kostbaar.

Ik koop het ook altijd bij save vape.

Ben ook niet van plan ergens anders vg te halen als het niet nodig is.

Maar aangezien de tpd sinds 1 juli is aangescherpt in nederland en het alleen in 10ml flesje verkocht mag worden zodra de voorhaad op is (wat zeerwaarschijnlijk een vermogen gaat kosten).

Als het zover is zie ik geen andere optie als dit.

Slecht voor mijn longen waarschijnlijk ja maar ik ga geen 1€ betallen voor een flesje vg van 10ml.

Dat zou 100€ PER liter zijn.

Maarliefst 10x duurder dan bij save vape.

Ik ben met diy begonnen omdat ik het niet kan betalen om premium merken te kopen.

En ik gebruik onf 15ml per dag.

Dan lopen de kosten snel op terwijl ik nu door kan dampen en me geen zorgen hoef te maken.

Als ik niet meer aan vg kan komen voor een degelijke prijs dan ben ik bang dat ik maar aan de pruim tabak ga ofzo.

 

Edited by Benzoboss
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tamara said:

Ik zeg: voor ca. €75 inclusief verzending het volgende kopen bij owl-aromen.de:

10 liter vg

5 liter pg

2 tapkraantjes voor op de canisters

 

Kan je voor weinig een paar jaar vooruit.

Haha, exact mijn bestelling van gister met dezelfde gedachte.. ?

 

Betrouwbare leverancier en je weet zeker dat het goed zit.. €75,98 om precies te zijn. In vergelijk met savevape €103,23 goedkoper.. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Het enige dat me nog tegen houdt om 10l VG te kopen is dat het maar 2 jaar houdbaar is. Ik heb niet zoveel plek in mijn vriezer. Of is die 2 jaar een fabeltje (op kamertemperatuur, deze dagen dus iets warmer)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij is een houdbaarheidsdatum nu eenmaal verplicht. Volgens mij bederft het niet, ook niet buiten de vriezer. Ik neem de gok in ieder geval. En ook al moet je de restjes weggooien, het is dan nog steeds goedkoper dan bij savevape bestellen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik zeg: voor ca. €75 inclusief verzending het volgende kopen bij owl-aromen.de:
10 liter vg
5 liter pg
2 tapkraantjes voor op de canisters
 
Kan je voor weinig een paar jaar vooruit.

Hm, mijn 10l vg is na 6 maanden gezakt tot nog 1l... toch niet genoeg voor jàren me dunkt...
Trouwens die food grade lijkt mij ook niets mis mee.
En je kan in geval van nood ook via de apotheek gaan. Al zal dat wel duurder zijn,, alleszins niet zo duur als per 10ml denk ik.



Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bij driphacks is de vg en pg nog goedkoper [emoji275][emoji275]
Voor die 75 euro heb je nog een paar hackshots erbij en is de verzending zo te zien gratis boven de 50 euri
Maar ik denk als het echt zover komt dat inderdaad de zeep industrie goede zaken doet [emoji23]

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, hyena said:

Gaat dat dan nu wel of niet door?

 

Zoals ik het lees geeft deze nieuwe wet de mogelijkheid om niet nicotine houdende vloeistoffen te verbieden in grotere verpakkingen dan 10ml als deze bedoeld zijn voor dampen. Aroma’s worden met naam genoemd maar theoretisch zou het ook met vg en pg kunnen gebeuren als ze aan kunnen tonen dat het voor dampen wordt gebruikt/ verkocht.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sflmaniac said:

Bij driphacks is de vg en pg nog goedkoper emoji275.pngemoji275.png
Voor die 75 euro heb je nog een paar hackshots erbij en is de verzending zo te zien gratis boven de 50 euri
 

Moet je wel woonachtig zijn in de UK :ja

Link to comment
Share on other sites

Moet je wel woonachtig zijn in de UK :ja

Stond toch echt shipping to netherlands free nadat ik boven de 50 euro kwam maar zit nog op werk dus kijk van de week wel of ik het gewoon kan bestellen[emoji275]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...