Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Tilltheman

DIY: Opgevoerde schuimklopper/Liquidmixer , Workingplatform, Tankstand, Magneet Roerder maken van een Thomson modem(nog niet klaar)

Recommended Posts

2 hours ago, joop wassink said:

die snelkoppeling komt me bekend voor.

Lol, ik had niet alle berichten doorgelezen in je topic maar dubbel gestikt houdt beter:grins

dus je zegt eigenlijk dat ik hoger in Ampère moet gaan dan de 20ah pwm

Nee, er is voldoende 'headspace' met de nominale stroom van 5,5A en die startstroom is maar kortstondig en neemt snel weer af. Ik ben er niet ingedoken dus het zou best kunnen dat de powersupply en de regelaar een max stroombegrenzing hebben, dan is het helemaal geen probleem (de motor zou dan alleen wat trager op gang komen). Zo niet, dan zit je kortstondig buiten de specificaties maar dat heeft alleen tot gevolg dat (mogelijk) de levensduur iets verkort wordt. Je eventueel zou nog voor een regelaar kunnen gaan met max 40A, dat is iets fraaier maar dan zit je nog met de powersupply dus dat hangt of de kosten daartegen opwegen.

dat er een hoge piek spanning vrij komt als de voeding aangezet wordt...dus via de zwarte switch achter kant?

Als dat zo was bij een pc voeding, zou de elektronica van de PC elke keer een opdonder krijgen en daar kunnen IC's niet goed tegen. (De schakelaar ipv de paperclip is alleen relevant als je de aan/uit knop boven de tafel wil plaatsen en bedienen).

Er gaat toch geloof ik iets fout met het toevoegen van fotos via mijn album

Ff een updatetje, ik heb de hand op de knip gehouden ivm met hoge apk kosten auto en dan wordt ik ook wat creatiever wat een leuke bijkomstigheid is voor mij.

Ben m,n malle pietje schuur ingedoken en kwam een oude accuboormachine tegen en heb de bediening in een,..jawel, het Tictac doosje gebouwd, ik gebruikte ze ook als Rda stand een paar maand geleden.

Voeding van de oude Pc onder tafel geschroefd en ook maar een richting aanwijzer van een motor aangesloten want deze chaoot liet de voeding aan staan en het werkt perfect zelfs de beveiliging werkt.

De krant heb ik er neergelegd ivm de wirwar aan gereedschap waardoor de wikkelaar er niet uit komt😵

1k0.jpg

provisorisch loup gemaakt tijdelijk die ik als nodig is naar beneden vastzet met vleugelmoer.

1k0.jpg

De bediening het tictac doosje houd ik in m,n linker hand en regel het toerental, het kleine pookje is de voor de draairichting

1k0.jpg

2 stekkertjes aansluiten en het ding staat op tafel.

1k0.jpg

Ach, het moet hier daar nog afgewerkt worden maar het werkt.

Heb op marktplaats iemand gevonden die een potmeter, transistor en weerstand stuurt voor een koopje en zal de magneetroerder ook klaar zijn.

Ben nu aan het mindfucken hoe ik een walsje kan maken om coils mooi te pletten, tips welkom!?

Edited by Tilltheman

4 hours ago, Gupperdepup said:

Ik zag toevallig gisteren iemand een pasta-apparaat gebruiken om coils te pletten. 

Precies, die had ik ook gezien alleen kost zo,n ding € 25 daarom probeer ik het zelf te maken

Pasta machines zijn typisch van die dingen die massaal gekocht worden als ze een keer op tv zijn geweest en nauwelijks gebruikt. Marktplaats of Koningsdag 10€ max. Bij de eerste twintig op MP spot ik er zo al drie met '1x gebruikt' 😁

Ben benieuwd hoelang die rollers dan mee gaan, voordat ze vol met deukjes zitten, want echt hard is dat spul niet (slechts gemaakt voor pasta). Zelfs bij een juwelierspersje mag je niet zomaar alles er doorheen gooien, veel legeringen zijn te hard waardoor de rollers er aan gaan.

Als er teveel genoeg deukjes inzitten kan hij terug op Marktplaats. Ribbeltjes pasta houd meer saus en dus smaak vast. Heb zelfs op een verpakking van spaghetti eens gelezen dat het 'structuro speziale' had.

Edited by Gupperdepup

Er moet maar een oud schoolwerkstuk aan geloven, aangezien ik geen freesbank heb maar wel een co2 lasapparaat lijkt mij dit de beste optie  en voor de coil ook het meest nauwkeurig.

De blokjes worden dus van hetzelfde strip materiaal en het wordt dus gespoten behalve de walsjes die worden vet gehouden door een lekker smaakje base, doe ik met m,n aambeeldje ook voor de flat ribbon.

Jammer van de gaten in de walsjes die zal ik dicht moeten lassen en nauwkeurig rond schuren, en er komt een hendeltje aan.

lijkt heel groot maar tis maar 30mm breed.

Feedback welkom!?

1k0.jpg

Mooi en inventief, als je niet vind wat je zoekt maak je het gewoon zelf.

Is het niet mogelijk om een wals in een sleufje te maken zodat je de afstand tussen de rollen kan regelen ?

4 minutes ago, Luc rafc said:

Mooi en inventief, als je niet vind wat je zoekt maak je het gewoon zelf.

Is het niet mogelijk om een wals in een sleufje te maken zodat je de afstand tussen de rollen kan regelen ?

@Luc rafcBen aan  blokjes zagen gegaan maar er komt veel meer bij kijken heb in de gaten., maar omdat ik het walsje er bovenop maak ben ik niet zo afhankelijk van precisie en kan um aan beide kanten afstellen met schroefdraad maar moet dus het sleufmechanisme inboxen anders wipt ie er uit, moeilijk uitleggen maar denk dat je weet hoe&wat......

Kan je de tweede rol niet in een sup frame plaatsen die dan wel weer kan schuiven??🤔