Jump to content
joop wassink

DIY: Opgevoerde schuimklopper/Liquidmixer , Workingplatform, Tankstand, Magneet Roerder maken van een Thomson modem(nog niet klaar)

Recommended Posts

Posted (edited)
26 minutes ago, Johannes Koning said:

fan control heb ik er al op zitten door middel van pwm sturing.

het gaar er om een warmhoud plaatje onder de beker met vloeistof te hebben

die de pg op ongeveer 40/50 graden brengt

zat al te denken aan een 3d printerplaat met verwarming element

deze zijn van aluminium en verstoren de magneten niet.

https://www.banggood.com/nl/Wholesale-Adjustable-Temperature-Reptile-Heating-Pad-Amphibians-Mat-For-Pet-Reptile-Snake-p-51805.html?gmcCountry=NL&currency=EUR&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_elc&utm_content=2zou&utm_campaign=pla-all2-nl-dutch-pc&gclid=CjwKCAjwwJrbBRAoEiwAGA1B_dIgWmvA9pNWewAwgu634oPdxmauhTOXlBtwYy90wVkcEcPExshxMxoCwoMQAvD_BwE&cur_warehouse=CN   

Is dat misschien niet wat voor je zo,n verwarmingsplaat voor aquariums en etc, die hebben ze ook vast in betere versie,s voor je behoeften ?

Edited by DutchMrD

On 30-7-2018 at 23:44, TheRich said:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F112381464520

Is da wa? Zal een relay van 3A inzitten, dus die 40 A heb je niet nodig, ws. kan je m ook niet aansluiten. Zo heb ik mijn diy houtbuigijzer gebouwd.. Met thermokoppel dus.. 

Bedankt voor het mee denken @TheRich maar dat is een beetje teveel om in de roerder te proppen want wil het zo compact mogelijk houden, ik zal straks ff een foto plaatsen want optisch is ie ie zo goed als klaar maar had enkele tegenslagen deze weet met het spuiten.

Ik zal vanavond ff alles nalezen, maar eerst een paar fotos want die moeten op maat gemaakt worden en terwijl ik dit typ denk ik ineens waarom ik het toestel niet ingesteld heb op kleiner formaat, ach jaaaa!

Ik zal ook straks nog foto plaatsen van de binnenkant want misschien kan ik anderen ook op een idee brengen, de roerder is op dit moment niet om aan te zien want het subtiele Aan Uit knopje van een oude accuschroever brak een soldeerpootje af en was niet meer te gebruiken, in de mallepietje schuur van mij vond ik een videorecorder. schakelaar.

Maargoed ik moet nu ff weg, en kom hierop trug, ff een fototje, er zitten hier daar nog wat plakband resten op omdat ik de bovenkant roerder en onderstel heb gespoten  en wou er perse een laklaag op hebben voor de voedsel en waren autoriteiten en dit werd een compleet fiasco...waarschijnlijk door de hitte buiten, de kleur is Primer en ging fantastisch en de blanke lak kwam eerst al uit de bus prutelen waardoor ik alleen druppels kreeg, er zat niet veel meer in de bus en dacht dan doe ik alleen de roerder, drama dus en heb de bus losgesneden en bleek er 3 cm nog in te zitten,...hoe ik dat toch had......maargoed heel snel met de kwast want het droogt al op de kwast en notabene heeft het verder 5 dagen geduurd voordat het hard was  ik kon het spul dus 4 dagen niet aanraken

roer.jpg

On 1-8-2018 at 22:25, Johannes Koning said:

Zoals beloofd zou ik wat foto's plaatsen van de magneetroerder waar ik mee bezig was.

Heb hen vandaag uit geprobeerd met tabak liquid die twee weken heeft gerijpt

de vlo vloog als een gek in het rond en schuim stond er op door de zuurstof die werd verplaatst

.en na een 10 minuten draaien was de smaak prima  hieronder een foto van prototype

en een onderdelen foto van model die ik ga bouwen

1 keer minivoeding 12 volt 3amp, pwm motor regelbord ,magneten vierkant 2 cmX2cm dik 5mm pc koelvin 12 volt

en nog niet op de foto 220 volt aansluiting netsnoer aan en uit knop

hardboard heb ik gebruikt van fotolijstjes

IMG_20180801_220008_BURST001_COVER.jpg

onderdelen

IMG_20180801_215922_BURST001_COVER.jpg

de roerder prototype

IMG_20180801_215935_BURST001_COVER.jpg

@Johannes Koning die met dat rooster is dat een ac/dc van 220v naar DC12v  euh...., hoe heet dat ding ook alweer,...zoiets wil ik ook hebben voor m,n coilwikkelaar, de roerder loopt op m,n USB en USB geeft 5 volt  2 a3 ah naar mij weten en denk dat ik zo,n kleine Pwm die jij daar hebt liggen nodig heb? Ik ben blij dat ze mij bij Fasttech verkeerd begrepen omdat ik notabene een R teveel heb gebruikt bij het;I want to be surre, wat Sure moest wezen, want dan had ik dus een verkeerde koop gedaan, en dat kan ik me niet permitteren daarom ben ik nog handmatig de coilwikkelaar aan het bedienen en de roerder met 100ml potjes roer. 

Fototje van het binnenleven van de roerder, ik dacht dat ik een walhalla aan relais tegen zou komen maar gelukkig was de gloeiplaat simpel en zelfs het lampje werkt op 220 die ik in het midden heb geplaatst anders weet ik het wel bij mij, dan blijft het ding dagen aan staan.

De rode dop is voor de roerder om um iets naar boven te verplaatsen anders komt ie tegen de gloeiplaat aan, dacht dat ik Massa nodig had maar dit zat alleen in de stoompot van de koffieapparaat dus daar komt ook nog een dunner snoertje aan

1389539409_bedradingGLOEIPLAAT.thumb.jpg.02ba1364de62c5b63aded4a93b3ecec9.jpg

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

De Coilwikkel;

Ik wil echt geen ding wat snel draait en dat doet ik ook niet, wel een tikkeltje te langzaam door het wormwieltje maar vind de behuizing zo mooi en misschien kan het wel wat sneller door de toerenregeling die nog aangeschaft moet worden en zolang ik niet zeker weet wat ik nodig heb koop ik ook niet behalve het JTO boor kopje met 8mm verbindingstuk; https://nl.aliexpress.com/item/Mini-0-3-4mm-Electric-Drill-Chucks-Mount-JTO-Taper-for-Lathe-PCB-Mini-Drill-Bits/32820079081.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.281.8be83c00c2QXb5

Hallo Joop

wat je op de foto ziet is een minivoeding 3 Amp 220V  naar-12 volt  

en de met de potentiometer knopjes de pwm bordjes.

zat er ook aan te denken iets uit te vogelen met de verwarming\ bed van een 3d printer 

(12/24volt) kan je instellen van 0 tot 110 graden

Edited by Johannes Koning

Zit ik een bult werk in te steken krijg ik telkens de melding foto te groot, terwijl het niet zo is, gatver, ben gin snelle computer nerd/typer maar als dit zo moet en het met 2 foto de melding krijg dat ik over 1024kb zit, heb geen zin om naar een beeldscherm te vloeken, zou graag willen weten waar dit aan ligt want ben daardoor al eerder afgehaakt in een ander topic! 

7 minutes ago, Johannes Koning said:

Hallo Joop

wat je op de foto ziet is een minivoeding 3 Amp 220V  naar-12 volt  

en de met de potentiometer knopjes de pwm bordjes.

Bedankt Johannus, als je ziet waar ik nu mijn 12volt 5amp heb aangesloten is lachwekkend, wat denk je wat voor minivoeding ik voor deze motor nodig heb?

https://www.dunkermotoren.com/en/products/brushed-dc-motors/detail/8843702001/

De motor trekt 5,5 Amp de opstart van de motor is 32,5amp als ik dit zo kan bekijken

dus volgens mij moet je er een hebben die minimaal 6 AMP kan trekken.

voor de fotos even postimage account aanmaken kan je je foto zo uploaden

On 9-8-2018 at 21:06, Johannes Koning said:

De motor trekt 5,5 Amp de opstart van de motor is 32,5amp als ik dit zo kan bekijken

dus volgens mij moet je er een hebben die minimaal 6 AMP kan trekken.

voor de fotos even postimage account aanmaken kan je je foto zo uploaden

Oke, bedankt @Johannes Koning en sorry nog dat ik de deur dicht kwakte!

Heb maar ff een filmpje geplaatst, niet al te best maar dan heb je/jullie een beeld, de motor draaid niet snel doordat ie een haakse aandrijving heeft door een wormwiel, ik weet niet of dit nog op te peppen is met een PWM, ik ga dus een ac/dc voeding 10A bestellen, zoiets  https://www.aliexpress.com/item/12V-10A-120W-Switching-power-supply-Driver-For-LED-Light-Strip-Display-AC100-240V-Factory-Supplier/32774910609.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.7ad62e0eox2Udt

en zoiets, maar zie nu dat ie 5 ah is.

En zoiets, omdat m,n lagertje al aan het kapot lopen is van de roerder want hij begint geluiden te maken als een 2takt 500cc motor maar ik wist dat dit zou gebeuren,komt goed

https://nl.aliexpress.com/item/AVC-DS09225R12H-P197-90mm-9-cm-DC-12-V-0-41A-PWM-Hydrolager-case-axiale-cooling/32858281426.html,

Maargoed, en het filmpie, ik had het zo te horen net zo goed in het achterhoeks kunnen doen, tjee wat een boer, en BTW sorry dat ik het forum afblaf, maar ik was dus vorige week tekst aan het typen wat niet snel gaat en wou de fotos toevoegen, melding groter als 1024 wat niet zo was, ik kan wel uitleggen waarom ik dan zo boos ben maar.....ik kom hier op terug