Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Tilltheman

DIY: Opgevoerde schuimklopper/Liquidmixer , Workingplatform, Tankstand, Magneet Roerder maken van een Thomson modem(nog niet klaar)

Recommended Posts

Wil een paar ideetjes delen met jullie, ik heb er veel aan.

Ik wordt gek van het batterijen opladen en als ik er 2 minder kan doen ben ik al blij!

Misschien heb je nog ergens een oude Muis of wat ook liggen met een USB aansluiting die niet gebruikt wordt, knip um van de weet niet wat, pak de Rode en de Zwarte draad, sluit de Rode draad aan de aan/uiknop van je 1€ opklopper en en de zwarte aan het pooltje onderin, probeer is wat, het gaat lukken,  ik hem hem bewust zo gemaakt dat ie gewoon weer op batterijen gaat, kom je er niet uit geef maar een gil.Want het is heel makkelijk als je zoals mij telkens 100ml maakt en hij heeft ook nog is 2 keer zoveel omwentelingen, boven in het potje beginnen en het wordt een mooie belletjes massa en 2 dagen minder 2 Steepen....denk ik 

mixer.thumb.JPG.eb39b9e80ff87f6359b02518c8b14a33.JPG480922919_forumklopper.thumb.jpg.05eaafb5693ab85be4c210dc6a6b6506.jpg

Working platform: Voor de beginners zoals mijzelf, doodskop...ach, het kind in mij, blijft

.platform.thumb.JPG.ba4e699bd894338b7ac13bf51d18f0c2.JPGplatf.1.thumb.JPG.4ca511b7c314fc08602e24329b7135ed.JPG

Heb van een TicTac doosje een Working platform gemaakt want werd een beetje zenuwachtig van het jongleren met m,n Mod en moet zeggen dit werkt heel prettig zollang ik nog geen Ohm Reader heb.Maak een gaatje in het midden wat een paar MM kleiner is als je 510 aansluiting Wrap het doosje lekker stevig in met Ductape en snij een kruisje in het gaatje want hier zul je later plezier aan hebben als je het netjes naar binnen gevouwen hebt en zo grip heeft op het schroefdraad. Had toevallig een paar pakkingringen liggen voor de looks en ook stabiliteit. Ik heb er ook een Tankstand van gemaakt 2084657722_forumvAPESTAND.thumb.jpg.5411f59066a7776e7a917b210baa948c.jpg

Magneet roerder is nog niet klaar,.. roeren doet ie al wel maar niet met wat grotere potjes omdat het toerental te hoog opstart, ik wacht nog op de toerenregeling uit china, mocht er nou iemand zijn die nog zo,n Thomson Modem heeft liggen en er niets mee doet, zou hem graag overnemen om de warmteplaat in te bouwen die uit een Douwe Egbert apparaat komt, voor de wat ouderen onder ons, de donker groene, hier ga ik spijt van krijgen ook al gebruik in um niet. Oh ja, niet te vergeten, als je zoiets in de keuken gebruikt is er de usb adapterstekker.

Ik weet het kan allemaal veel makkelijker, nieuw kopen, ...een Flat Ribbon hamer ik liever zelf dan dat ik het koop, veel lekkerder,Gouden tip van  @tsiis ....ik vind er deze manier mee bezig zijn veel leuker en beter voor mij....en tis duur maar de Nitecore met verwarming zal er ooit komen, niet gekocht in nederland want dat is belachelijk vergeleken met het Oostblok, de helft, erg is dat!

Hoop dat jullie het Vooral leuk vonden. En dat het te lezen was, in letters uitdrukken ben ik niet handig.

Tjooohw!

maneet r.forum.jpg

Zo mag ik ook altijd graag prutsen, van niets iets maken, hergebruiken, etc. Alles is wel te koop, maar soms zo simpel zelf te doen. En het is natuurlijk gewoon leuk, als je een goed werkend 'iets' voor elkaar heb gekregen op eigen kracht. :bang

Kringloop kun je soms ook leuk scoren. Al m'n glaswerk voor 't mixen van liquids komt van de kringloop. Eén man had zelfs een hele doos vol laboratoriumglas voor me apart gehouden, mocht ik eerst doorheen snuffelen voordat het de winkel in ging.

7 hours ago, Raycoupe said:

Zo mag ik ook altijd graag prutsen, van niets iets maken, hergebruiken, etc. Alles is wel te koop, maar soms zo simpel zelf te doen. En het is natuurlijk gewoon leuk, als je een goed werkend 'iets' voor elkaar heb gekregen op eigen kracht. :bang

Kringloop kun je soms ook leuk scoren. Al m'n glaswerk voor 't mixen van liquids komt van de kringloop. Eén man had zelfs een hele doos vol laboratoriumglas voor me apart gehouden, mocht ik eerst doorheen snuffelen voordat het de winkel in ging.

Ja, dan maak je een mooie slag, laboratorium glas, trouwens goeie tip, ik heb wel zo,n fraaie staande 100ml 

Posted (edited)

Leuk je dat vraagt @Jayjay

Nou, ik was met Fasttech in onderhandeling en die gingen zeuren over kleine vertalingsfout zodat ik zeker 4 dagen aan het lijntje ben gehouden toen ik zei dat ik ook een Deadalus achtig coilmachientje wilde bouwen maar die verkopen ze daar, en toen begonnen ze te muggeziften; Ik zei;I want to be surre that the potentiometer reverse option have, kreeg ik bericht terug, ik vraag ff na aan de leveracier....1½ dag later;weer bericht terug , de leverancier wist niet wat ik met het woordje;Surre bedoelde,....och, een R teveel, nou toen kwam mij na 5 dagen de stoom uit de oren, wat ik al had met dit weer btw!

Nu ben ik met Aliexpress bezig om in 1 winkel alle onderdelen te bestellen want ik wil er ook een temp.meter op hebben zodat de gloeiplaat bij 40graden uitschakelt en dat is een hele opgaaf, want sommige winkels hebben de sensor weer niet zo ben je een paar avonden bezig, dat is niet zo erg, maar wat Fasstech flikte, doen ze hun naam Fast geen eer aan!

Hou je/jullie op de hoogte!

Tjow Jay

Edited by joop wassink

Posted (edited)

Heb ook al eens een magneetroerder gebouwd Joop

je kunt hem bouwen van een oude computervoeding

heb je gelijk de ventilator die je kunt gebruiken

heb er wel een ander mini voeding  in gebouwd

en met een pwm regelbaar bordje voor de snelheid

het werkt wel maar je moet hem niet te snel zetten anders vliegt de vlo uit de bocht.

Edited by Johannes Koning

De roerder,  die werkt op m,n usb poort dus hij werkt op m,n voeding van de pc maar @Johannes Koning ik ben die voeding aan doormeten(andere pc) en nou blijkt dat er aan op een harde schijf connector 12 volt afgeeft DC en de voeding geeft dit alleen af als het moederbord is aangesloten, is dit te omzeilen en.... ik heb op deze PC nog wel connector over waar ik nu op werk, oh ja tis voor een 12v dc motor om coils te draaien.

Heb een leuke set up liggen van een aangepaste stoel die te bedienen was, ik ben op het idee gekomen omdat ik een video zag waar de beste man achter een naaimachine fantastische dingen liet zien en niet te vergeten het voetpedaaltje voor de toeren!

Fotos volgen zijn mislukt, mijn harde schijf in de kop loopt vast, door allerhande dingen!

heb zaterdag de magneetroerder maar eens opgezocht was ook nog niet af

kwam er wel achter dat de sterkte van de magneten op de fan niet te licht moeten zijn anders vliegt de vlo uit de bocht 

ze gebruiken meestal magneten uit oude harde schijf (moet je wel hebben natuurlijk)

heb trouwen de onderdelen die ik niet had uit het buitenland besteld (minivoeding ,regelbordje pwm

eigenlijk heb ik alleen nog maar de fan en de behuizing van de pc voeding gebruikt. oude voeding gesloopt.

er zitten trouwens verschillende aansluitingen op de computervoeding volgens mij

van 3 tot 12 volt als ik het mij herinner even meten welke je kunt gebruiken

je kan deze ook parallel schakelen  heb je meer AMP

zijn wel filmpjes op YouTube 

zal binnenkort ook wel een foto plaatsen

Zoals beloofd zou ik wat foto's plaatsen van de magneetroerder waar ik mee bezig was.

Heb hen vandaag uit geprobeerd met tabak liquid die twee weken heeft gerijpt

de vlo vloog als een gek in het rond en schuim stond er op door de zuurstof die werd verplaatst

.en na een 10 minuten draaien was de smaak prima  hieronder een foto van prototype

en een onderdelen foto van model die ik ga bouwen

1 keer minivoeding 12 volt 3amp, pwm motor regelbord ,magneten vierkant 2 cmX2cm dik 5mm pc koelvin 12 volt

en nog niet op de foto 220 volt aansluiting netsnoer aan en uit knop

hardboard heb ik gebruikt van fotolijstjes

IMG_20180801_220008_BURST001_COVER.jpg

onderdelen

IMG_20180801_215922_BURST001_COVER.jpg

de roerder prototype

IMG_20180801_215935_BURST001_COVER.jpg

On ‎1‎-‎8‎-‎2018 at 22:25, Johannes Koning said:

Zoals beloofd zou ik wat foto's plaatsen van de magneetroerder waar ik mee bezig was.

Heb hen vandaag uit geprobeerd met tabak liquid die twee weken heeft gerijpt

de vlo vloog als een gek in het rond en schuim stond er op door de zuurstof die werd verplaatst

.en na een 10 minuten draaien was de smaak prima 

Ik gebruik voor de grote batches (tabakssmaak NET) de staafmixer. Lag al kant en klaar in de kast. De eerste keer schrok ik gewoon.  Er wordt dermate veel lucht doorheen geklopt, dat je vloeistof helemaal cappuchino kleur wordt, met 't schuim erop. Na een paar dagen is het weer helemaal helder en bijna meteen dampbaar.

Voor de vluchtiger smaakjes, bv. fruit is een lager toerental waarschijnlijk beter. Zo aan de onderdelen stapel te zien is die van jou regelbaar, kan hij ook zo langzaam draaien dat er geen lucht ingeklopt wordt?

over de vraag of deze op temperatuur kan  Jayjay

nee dit wil niet denk ik, zou niet weten hoe ik dit voor elkaar kan krijgen

de magneten draaien rond en als je er een metalen plaat op legt (verwarmingsplaatje) 

wil de vlo volgens mij niet draaien 

maar we gaan het proberen..

Klopt Ray coupe de magneet roerder is instelbaar door middel van een pwm bordje

ben nog aan het uitzoeken hoe zwaar de magneten moeten voor grote hoeveelheden

gebruik nu nog pc koelers maar wil het ook nog proberen met een steppen motor

weet niet of die snel genoeg draait maar is wel sterker 

en de vraag van Joop Wassink

Over de pc voeding, je moet er een met aan uit schakelaar hebben 

anders kun je hem zelf niet activeren volgens mij

word vervolgd😯

1 hour ago, Johannes Koning said:

Dat is niet nodig. Je moet gewoon 2 pinnetjes verbinden en de voeding start

1 hour ago, Johannes Koning said:

over de vraag of deze op temperatuur kan  Jayjay

nee dit wil niet denk ik, zou niet weten hoe ik dit voor elkaar kan krijgen

de magneten draaien rond en als je er een metalen plaat op legt (verwarmingsplaatje) 

wil de vlo volgens mij niet draaien 

maar we gaan het proberen..

Klopt Ray coupe de magneet roerder is instelbaar door middel van een pwm bordje

ben nog aan het uitzoeken hoe zwaar de magneten moeten voor grote hoeveelheden

gebruik nu nog pc koelers maar wil het ook nog proberen met een steppen motor

weet niet of die snel genoeg draait maar is wel sterker 

en de vraag van Joop Wassink

word vervolgd😯

Misschien is het makkelijker de roervlo aan te passen dan de motor? Die dingen in het lab werken met iedere maat roervlo en die kies je op basis van je hoeveelheid vloeistof. Zoveel maten zijn er niet/heb je niet nodig en zullen onze Chinese vrienden toch wel voor een habbekrats leveren? 't is niets meer dan een magneetje (geeneens krachtige) met een laag teflon erom heen.

moet je bij 100% vg vloeistof een grotere vlo gebruiken 

bij mij vliegen ze nog wel eens uit de bocht, en starten niet op bij lagere toeren  

moet het eerst op temperatuur brengen

of sterkere magneten op het draai plateau?

14 hours ago, Johannes Koning said:

bij mij vliegen ze nog wel eens uit de bocht, en starten niet op bij lagere toeren  

Ik heb best wel wat uren doorgebracht achter zo'n ding voor titraties, maar nooit met dergelijke hoog visceuze vloeistoffen als VG. Ik vermoed dat juist een kleinere vlo het beter zal doen.

15 hours ago, Johannes Koning said:

Ik gebruik voor 80% VG max. een 25mm. ovale roervlo met rare earth magneet.

Smalle erlenmeyers & bekerglazen zijn ideaal om uit de bocht vliegen te voorkomen :ja

Bekerglazen met schenktuitje vind je vaak voor bijna niets in de kringloop. In diverse maten. Zijn origineel bedoeld om melk in op te kloppen voor de cappuccino.

Ik giet de vloeistoffen in mijn ouwetrouwe  Moulinex food processor, waar een hele liter in past. 

Moulinex.jpg

1 minute ago, Marianna said:

Ik giet de vloeistoffen in mijn ouwetrouwe  Moulinex food processor, waar een hele liter in past.

Ja, waarom ook niet... 🤣

1 minute ago, TheRich said:

Ja, waarom ook niet... 🤣

Ik weet niet eens waarom ik dat ding ooit gekocht heb, want ik lust meestal geen fijngeprakt voedsel. 

Misschien om appelmoes te maken...    :mmm

Posted (edited)
On 4-8-2018 at 00:29, Johannes Koning said:

Waarom gebruik je er geen fancontroller bij incl tempcontrol? b.v ""LC Power AiRazor LC-CFC-1 - Snelheidsregelaar systeemventilator"", ik had er vroeger 1tje met zo,n temp probe om ook de temp in de pc kast te meten op verschillende plekken......Dat gebruikte ik vroeger veel toen ik nog aan overklokken deed en waterkoeling 😉

Edited by DutchMrD

fan control heb ik er al op zitten door middel van pwm sturing.

het gaar er om een warmhoud plaatje onder de beker met vloeistof te hebben

die de pg op ongeveer 40/50 graden brengt

zat al te denken aan een 3d printerplaat met verwarming element

deze zijn van aluminium en verstoren de magneten niet.