Jump to content

ESG Skyfall RDA

Recommended Posts

Ik heb de Skyfall nu zo'n 3 weken in huis en dagelijks gebruikt. Ik was eigenlijk niet van plan om er een review over te doen vanwege de prijs en beschikbaarheid, maar na enig aandringen doe ik nu toch maar even een overzicht.

De Skyfall RDA wordt gemaakt in Griekenland door E-Smoke Guru, bekend van de Skyline RTA. De RDA is niet gewoon in de winkel te koop, enkel via de ESG Facebook groep. Van tevoren werd in de groep een datum + tijdstip bekend gemaakt waar op het bestelformulier 'live' zou gaan en werd automatisch gesloten nadat de eerste batch van 350 stuks verkocht was. Ik stond dus in de startblokken op het aangegeven tijdstip en zodra de lijst live ging heb ik mijn gegevens ingevuld en welke airdisks als standaard erbij wilde hebben en of ik nog andere airdisks mee wilde bestellen. Ik was snel genoeg met alles invullen, want ik was één van de gelukkigen die te zien kreeg dat de bestelling gelukt was. Binnen 3 minuten waren de eerste 350 Skyfalls verkocht.

DSC_0634.jpg

Presentatie: Top! Mooie houten doos met plexiglas met het ESG logo, op z'n plaats gehouden door 3 magneten en de RDA in een 510 'adapter' geschroefd.

DSC_0635.jpg

De RDA, stijlvol en perfect afgewerkt. De bovenkant van kunststof (met de hand gepolijst) zorgt er ook meteen voor dat je je lippen niet brandt. De drip tip is prima, er zit wel wat ruimte voor verbetering (is natuurlijk erg persoonlijk), maar heb nog geen fijnere drip tip gevonden die ook nog eens mooi staat, die zoektocht loopt nog.
In het zakje met reserve onderdelen zitten 2 inbussleutels (1 voor de BF pin en de ander voor de deck schroefjes) alsmede een aantal reserve O-ringen, schroefjes en een solide 510.

Op de RDA zelf zitten alleen aan de onderkant het Skyfall en ESG logo, de rest van de RDA is lekker 'clean'.

DSC_0636.jpg

Het deck en de top cap + airflow control

DSC-0637.jpg

Zo ongeveer geen rechte hoek te bekennen, alles is afgerond. (serienr deels afgeschermd)

DSC_0639.jpg

Zo werkt dus de airflow control, sluit trouwens wel echt goed af, helemaal dicht komt er ook echt geen lucht meer door. Je zal de airflow niet snel per ongeluk verstellen, maar als je de O-ring even gesmeerd hebt met wat VG (wel aan te raden) dan hoef je ook niet veel kracht te zetten of grip te hebben om de airflow te draaien, eigenlijk precies zoals je een AFC wil hebben qua stijfheid. 

DSC_0638.jpg

De airdisks, verkrijgbaar in 3 maten: 3x 1.9mm gaatjes per stuk, 3x 1.6mm per stuk (die heb ik) of het MTL setje 1x 1mm per stuk. Je zet ze met een heerlijke klik vast in de atty.

DSC-0640.jpg

DSC_0641.jpg

Simpele build er in: 5 wrap 24g N80 met 3mm ID zo gepositioneerd dat de airflow tegen de onderste helft komt (zoals je ziet op de foto kan er redelijk wat katoen in). Ik heb hierin eigenlijk geen (fused) claptons etc geprobeerd, daarvoor ben je denk ik beter af met de 1.9mm airdisks, de 1.6mm die ik gebruik zijn voor mij perfect: een behoorlijk retricted DL. Die van 1.9 schijn je het beste te kunnen vergelijken met de Haku Phenom volledig open (of bijvoorbeeld de Castle BF waarvan de airflow zo goed als gelijk is aan de Haku). Ik weet dat ik niet vaak met zo 'veel' airflow damp, dus ik heb de 1.9 disks niet meteen mee besteld. 

DSC_0642.jpg

Al met al heb ik totaal geen spijt van mijn aanschaf. De Skyfall is echt een stukje vakmanschap en alles straalt ook echt uit dat deze met veel liefde gemaakt is en is tot in perfectie afgewerkt. Nergens voel je een scherp randje en alles past perfect: van de airdisks die je er zo in kan klikken (mogelijk zonder je build eruit te halen) tot de tolerantie van de O-ringen.

Damp kwaliteit? Dat hangt natuurlijk van veel zaken af, maar zoals ik em nu opgebouwd heb op een squonker heb ik niets in mijn collectie wat het kan overtreffen, een fantastische vape.

Op het einde van de review van Todds Reviews laat hij nog wat beelden zien van het fabricage proces, dit kan je hier zien (als t goed is correcte timestamp).

Edited by Dnns84
  • Like 12
  • Thanks 3
5 minutes ago, Dnns84 said:

@Jayjay en @MrSmiley 😉 

Ik zat hem al aandachtig door te lezen toen je me tagde. Ik ben blij dat jij je genoodzaakt voelde om een review hierover te schrijven. Prachtige review en een prachtige rda. Al vraag ik me wel elke keer af wat je nou hebt betaald maar goed dat hoef ik ook niet te weten. Mooi ding man! 

• Like 2
10 minutes ago, Jayjay said:

Ik zat hem al aandachtig door te lezen toen je me tagde. Ik ben blij dat jij je genoodzaakt voelde om een review hierover te schrijven. Prachtige review en een prachtige rda. Al vraag ik me wel elke keer af wat je nou hebt betaald maar goed dat hoef ik ook niet te weten. Mooi ding man! 

160, --- Euri's :regels

• Thanks 1
  • Confused 1
23 minutes ago, Dr.Smoke said:

160, --- Euri's :regels

Bijna 🙂 €166 voor de RDA met 1 set airdisks (extra disks kosten iets van €16,- geloof ik) en nog €15,- aan verpakking/verzendkosten. Dus tjah, een aardig prijskaartje van €181,-  en een bedrag wat veel mensen er nooit voor over zullen hebben. Ik normaal ook niet, maar af en toe moet je eens gek doen (en veel kan ik in mijn situatie al niet doen). 

Top:duim

Dit zijn producten die met veel zorg en oog voor detail gemaakt zijn en daar betaal je voor natuurlijk.

Voorlopig nog vrij exclusief maar binnen dit en week of twee zullen het vooral de talrijke clones zijn die je ziet opduiken, niet dat daar is mis mee is en die van mij is ook al besteld natuurlijk.

Voordeel van deze echte versie is dat je zelfs binnen een jaar of meer minstens 75% van de nieuwprijs kan krijgen.

Ben erg benieuwd naar de airflow.

• Like 2
  • 8 months later...

@Madman Ik denk dat die persoon via Google hier terecht is gekomen en denkt dat ik em te koop heb staan 😂 

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
  • 10 months later...

Prachtige rda, heb zelf de "skydrop" ofwel de skyline short. Kwaliteit is topnotch, helaas niet zo een rta gebruiker.. Dus maar wachten op die skyfall list 🙃

Dicodes & Hellfire 👌

• Like 1

@DrMika Ik heb er 2 in gebruik met FallCaps en het zijn m'n favo RDA's (vlak voor de Venna waar ik inmiddels 4 van heb 🙈 ). Ik zou graag een skyline aan mn collectie toevoegen, mjah blijft moeilijk om aan te komen en weet eigenlijk niet of ze nog groter dan 2ml gemaakt worden, 2 is eigenlijk te weinig voor RDL voor mij.

20200216-003557.jpg

• Like 1

@Dnns84 Geluksvogel! Ik geloof inderdaad dat de skyline in 4ml niet meer gemaakt wordt, althans elke list die het afgelopen halfjaar is geweest is voor de short versie. Moet zeggen dat ik met een 0.38 (PC coil Skyline DL Fused Clapton 2.5mm) vrij lang met de juice kan doen. Maar een rta is helaas niet geheel mijn ding. Ben echt een squonker.

Dicodes & Hellfire 👌

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
  • Like 1