Jump to content
Sign in to follow this  
Wu-Tangcl

Notch Coils ervaring?

Recommended Posts

Ik ben er geen fan van meer inmiddels.

Bij het plaatsen is het passtaafje gebruiken een must, je drukt ze zeer rap uit verband en dan valt er weinig te herstellen, zoals bij normale coils. Dry-burnen moet je op echt laag wattage doen, ze smelten zeer snel door. Het wicken gaat weliswaar vrij makkelijk, maar wederom uitkijken dat ze heel blijven.

Eenmaal aan de gang, is het gemak dat het weinig sputtert, goede dampproductie, maar de smaak valt erg tegen. Ook goed oppassen dat je niet te hoog in wattage gaat, de marge tussen lekkere damp en dry hit is klein.

Al met al zijn voor mij notchcoils niet wat ik ervan verwacht had. Kleine massa, veel oppervlakte, net als een zelf gehamerde flatwire, zou je denken, maar zonder de resultaten. Ik zou me nog kunnen voorstellen dat ze niet passen bij mijn manier van dampen/bouwen en het beter doen in een verticale bouw met de wick aan de buitenkant. Zo worden ze ook meestal toegepast in sommige fabriekscoils.

Ik heb er goede ervaringen mee op gebied van smaak. Maar dat was dan ook het enige positieve er aan. Zoals @Raycoupe al zegt, het is prullen om ze te monteren, prullen om nieuwe wick te steken. Een (heel) strakke wick lukt gewoonweg niet, dan verneuk je heel je coil. 

Ik dacht juist dat het met een SS316 coil lekker makkelijk zou zijn voor de "replay" op de DNA-C mods.

maar als ik jullie ervaringen zo lees dan is het net zo makkelijk om bij men dual en triple core 316L claptons te blijven.

Dank jullie wel voor de reacties en het delen van jullie ervaring.

Edited by Wu-Tangcl

1 hour ago, Wu-Tangcl said:

Ik dacht juist dat het met een SS316 coil lekker makkelijk zou zijn voor de "replay" op de DNA-C mods.

maar als ik jullie ervaringen zo lees dan is het net zo makkelijk om bij men dual en triple core 316L claptons te blijven.

Dank jullie wel voor de reacties en het delen van jullie ervaring.

Gewoon een doosje uit China bestellen, voor minder dan 4 euro gooien ze het achter de voordeur, heb je nog gewoon die van Demonkiller ook. Of je fietst hier effe langs, maar dat kon wel eens een fietsvakantie worden. 😋

Just now, Raycoupe said:

Gewoon een doosje uit China bestellen

I second that. Ik heb er geen problemen mee, zowel met smaak als met positioneren en strak wikken. Voor die paar euro is je eigen ervaring een daalder waard (<- tegelwijsheid) :grins