Jump to content
Jim

Easy One RDA by AFK studio review

Recommended Posts

Laatste review voor deze week en het lijkt wel de "wegwerpweek" want na een podsystem dat je na gebruik in de vuilbak moet gooien heb ik hier nu een RDA met wegwerpcoils.

Ijoy was denk ik de eerste die dit soort coils op de markt heeft gebracht en natuurlijk is het dan maar een kwestie van tijd voor andere fabrikanten ook op de kar springen.

Het is dus een RDA die werkt met pre-made coils net zoals een een subtank, als het katoen slecht geworden is zou je het moeten wegwerpen.

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

Beginnen doe ik met een unboxing en first impression filmpje:

Dit is de verpakking:

2Nkxr9G.jpg?1

En dit zit er dan allemaal in het doosje:

- Easy One RDA

- Reserve o-ringen

- Spare coil

- Handleiding

7d27Gac.jpg?1

Dit is natuurlijk een vrij goedkope RDA en dat merk je ook wel een beetje aan de looks.

De andere kleuren lijken op foto wel mooier dan de zwarte die ik hier heb.

Uf4YjAf.jpg?1

08QdGl1.jpg?1

Driptip is gewoon een 810 formaat, echt ultem is het volgens mij niet maar een ultem look.

IzRlVFp.jpg?1

Topcap langs binnen en de topcap is volgens mij uit aluminium.

PkQWjvi.jpg?1

En dit is dan de pre-made coil, dat is een 0.15ohm coil en volgens hun best te gebruiken tussen 60 en 100W.

x5RrK0J.jpg?1

JxiUM4d.jpg?1

En net zoals bij een subtank schroef je die coil in de base en je bent klaar om te dampen.

8DllZUf.jpg

In de verpakking krijg je nog een spare coil en die is netjes afgedekt met een siliconen hoesje.

7G9PmcL.jpg?1

Zo zien de coils eruit, wel nette coils en het ziet er wel netjes uit.

hxjxEFz.jpg?1

g8iv3YT.jpg?1

g8iv3YT.jpg?1

De coils en het katoen is niet gemaakt om zelf te vernieuwen, het zal wel gaan als je echt wil en graag wil prullen met pincetten om nieuw katoen door die coils te krijgen maar om eerlijk te zijn is het niet de bedoeling van dit systeem.

Zo ziet mijn katoen er al uit na één dag gebruik:

CmXFF1j.jpg?1

En een foto van de RDA op een mod.

kT0ftMv.jpg?1

Mijn bevindingen:

- De coils dampen goed, geen probleem mee.

- Smaak en airflow zit wel goed, maar als ik zelf RDA's build heb ik liever de coils nog iets dichter bij de airflow maar dat is persoonlijke voorkeur.

- O-ringen zijn goed, niet te strak of los.

Wat voor mij beter kan:

- Omdat er veel metaal rond de coils zit en daar nog eens een aluminium topcap rond krijg je bij een beetje chainvapen een erg warme topcap en die koelt ook niet snel af.

- Ik weet niet welk katoen ze gebruiken en dat heb ik niet graag, ik heb de indruk dat de break-in periode iets langer is dan het meeste katoen dat ik al getest heb.

Het concept van deze RDA snap ik wel, zo kunnen mensen die niet kunnen en zelf willen builden ook een RDA gebruiken.

Maar zelf ben ik iemand die om de 3-4 dagen het katoen vervang in een RDA, na twee dagen is de optimale smaak verdwijnen en vanaf dag drie gaat het van kwaad naar erger.

Je zou zelf het katoen in deze coils kunnen vervangen als je echt wil prullen en knoeien, maar als je gaat beginnen met katoen en eventueel coils te reinigen bij deze RDA dan kan je net zo goed een gewone RDA gebruiken en jezelf kopzorgen besparen.

En als je deze RDA zou gebruiken zoals het bedoeld is en na een paar dagen de coils zou vervangen door een nieuwe gaat het een kostelijk grapje worden.

Dusja ik snap het nut wel van dit concept maar langs de andere kant ook niet ergens niet, heb gemengde gevoelens bij dit soort RDA's.

Edited by Jim

Zag toevallig deze een paar weken geleden ergens voorbij komen en inderdaad beter gewoon helemaal zelf een rda opbouwen
Maar wel weer een duidelijke revieuw

Zie hier het nut niet van in.

En zo moeilijk is het zelf bouwen ook niet.

Het is alleen er even goed voor zitten.

Leuk voor degene die een RDA wil hebben of proberen maar het zelf opbouwen niet ziet zitten, ik denk zeer zeker geen RDA voor de gevorderde damper, leuk... maar niets voor mij.

Bedankt voor deze bijdrage Jim.

Voor iemand die met een rda wil beginnen om te proberen mischien wel een uitkomst.

ik was ook erg nieuw schierig.

goeie review.

UPDATE van deze RDA.

Na een paar dagen gebruiken was het katoen en de coils klaar voor een opfrisbeurt.

Was eerst niet van plan om me bezig te houden met verse wicks te plaatsen en de coils te reinigen, maar heb het nu toch maar eens gedaan.

Wat ik niet wist toen ik de review maakte en me wel afvroeg was of beide coils wel mooi samen gloeien en geen hotspots hebben, bij zulke pre-made coils vraag ik me dat altijd af.

Maar zoals je kan zien gloeien de coils netjes.

12qvDzh.jpg?1

Dan om nieuw katoen in de coils te krijgen moet je wel effe prullen met een fijne pincet om het katoen door de coils te krijgen, je hebt maar enkele millimeters aan beide kanten maar zoals je kan zien heb ik nieuw katoen kunnen plaatsen.

3rVuH6E.jpg?1

U0Oq64X.jpg?1

Dusja je kan de coils reinigen en opnieuw gebruiken als je wil, ook al is dat natuurlijk tegen het principe van dit systeem.

Ik kon deze review niet laten rusten voor ik het zelf getest had, en nu is het boeken dicht en heb ik alles getest wat mogelijk is.

Nu deze RDA terug twee verse coils heeft kan die op de weggeefactie stapel, zal die na het verlof verloten als iemand interesse heeft.