Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

EDC Picopen pod kit review

Recommended Posts

En hier ben ik nog eens met een review van een podsystem, ditmaal een systeem zoals ik nog nooit gezien had.

Het zijn pods die lijken op oldskool cartomizers en de driptip heeft echt de vorm van een analoge sigaret.

Ziet er wel niet slecht uit en heeft een iets wat luxueuze uitstraling.

Het toestel kan je hier verkrijgen:

https://www.heavengifts.com/product/EDC-PICOPEN-Pod-kit.html

En de pods kan je ook apart kopen:

https://www.heavengifts.com/product/EDC-PICOPEN-Pod-Cartridge.html

Beginnen doe ik met een kort filmpje:

Dit zijn de specificaties:

Battery Size: 14 x 103mm
Pod Size: 8.5 x 41mm
Battery Capacity: 650mAh
Pod Capacity: 1.0ml
Working Voltage: 3.2-4.2V
Battery Charging Time: 1.5-2H

De verpakking:

kokUkK3.jpg?1

WwHBzzB.jpg?1

NerVn3i.jpg?2

En dit zit er allemaal in de verpakking:

- De 650mAh batterij

- USB laadkabel

- Handleiding

- Drie pods met elke een andere smaak

mbpECCP.jpg?1

Het toestel ziet er wel mooi uit, is goed afgewerkt en voelt wel stevig aan.

aQ9egdz.jpg?1

7luy9O3.jpg?1

De USB poort zit onderaan en je kan dampen en laden samen.

eV59zQe.jpg?1

De dop bovenaan kan je gewoon losdraaien en die dient enkel om de pod klem te zetten, zal je iets lager wel beter kunnen zien.

FGF9OSW.jpg?1

TNRK2tD.jpg?1

En dit zijn dan de pods die weg hebben van cartomizers.

Er zit 1ml liquid in elke pod en 5% nicotine, door de 2.4ohm coil kan je wel lang dampen voor die leeg is .

Bij de kit krijg je de drie verkrijgbare smaakjes die ze aanbieden, deze smaakjes zijn dan te verkrijgen in doosjes per vijf stuks.

Van links naar rechts:

Tabak - citrus - munt

FbqBPI2.jpg?1

En zo zien de pods er wat meer in detail uit:

3TjFcuX.jpg?1

Het mondstuk lijkt en op een filter van een sigaret met dezelfde afmeting en is voorzien van een rubber coating.

va07PEG.jpg?1

De pod zit wel stevig op de batterij met magneten, en door de schroefdop zit er na plaatsing geen beweging in.

kQuKxpo.jpg?1

VI7rv2V.jpg?1

En nog een handcheck om af te sluiten:

4sawv5d.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Net afgewerkt toestel, lijkt me iets dat niet snel stuk zal gaan.

- 650mAh batterij is netjes en zeker in combinatie met deze coils van 2.4ohm gaat dat erg lang mee.

- De vape is echt MTL en erg strak, weinig damp productie.

- De smaakjes moet je natuurlijk wel voor te vinden zijn, de tabak en citrus zijn niet mijn ding maar de munt is wel heel lekker en heel fris.

Veel meer kan ik er niet van zeggen, het werkt goed en doet wat het moet doen maar het is niet mijn type toestel.

Vele andere mensen zullen het wel erg goed vinden en dat is ieder zijn ding natuurlijk.

Ik praat niet graag over prijzen omdat iedereen een ander budget heeft, maar echt goedkoop zou ik dit toestel en de pods niet noemen.

(check de weggeefhoek als je dit zelf wil testen, mensen die me volgen weten alvast wat ze moeten doen)

Edited by Jim

leuke  korte Review Jim...

het systeem heeft wel wat weg van een IQOS...

had ze dacht ik al eens eerder zien staan bij HG (stond toen geen info bij) en was al verwonderd dat ze daar dit soort IQOS dingen gingen verkopen....

maar blijkt dus een Cartomizer systeem te zijn... back to the Pre-history dus....

Lijkt me wel leuk ze zelf te mogen testen....

moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik em eigenlijk best wel mooi eruit vind zien....:bloos

Edited by Camikease

alles is (in principe) navulbaar... zeker Cartomizers....

is voor een systeem, dat standaard niet is bij te vullen, nog het meest makkelijke om te hervullen,  de truuk is om ze niet overvol te gieten....

want dan loopt de liquid terug in de auto switch en word deze door de Liquid vernield....

Heb nog voldoende CondoFilers van de oude 510, KR808D-1, RN4081 Carto's liggen die gebruikt kunnen worden bij het her-vullen van

deze Carto's - (t back to the basics gevoel komt weer bovendrijven)

Eigenlijk hoort dit systeem dan ook niet thuis tussen de POD systemen, maar in de groep Cartomizers....

En mocht ik em winnen is een Converter waar een normale 510 Cartomizers of voor de KR808D-1 Cartomizer of een RN4081 ingedraaid kan worden,

zo gemaakt... Van deze aansluit systemen heb ik nog genoeg Cartomizers liggen, daar kan ik wel weer een paar jaartjes mee vooruit...

de RN4081 Carto's zijn nog volop te koop, merken als Zensation's - Green smoke (KR808D-2)... 510 Carto's ook nog steeds, alsmede lege KR808D-1...etc..

Het maken van zo'n converter zal niet echt moeilijk zijn.... althans voor mij niet.... zal niet de 1e keer worden dat ik een Converter maak

voor een niet standaard 510 schroefdraad Compatible mod....

edit: blauwe tekst aangevuld

Edited by Camikease

Dit gaat weer niet verkocht worden in europa dan? Die 5% nicotine gaat de TPD ruim te boven. Wel n strak apparaat en ideaal om stealth te dampen.

Goed review man, mooi apparaat en stijlvol, het lijkt wel een remake van waar ik ooit mee begon.

Maarrrr..

Toen ik van roken overstapte naar dampen begon ik met ongeveer eenzelfde damper maar dan zwart.

Wat mij zo tegen viel was de zeer weinige damp productie en je een ongelovelijk hard moest zuigen aan die damper.

Een te strak gedraaide sigaret die smeet ik al gelijk weg, ik vond dat mateloos irritant roken.

Pas toen ik naar DL dampen overstapte had het dampen zin en kon het de plaats innemen van roken.

Ik denk niet dat dit een apparaat is die de mens over laat stappen op het dampen.

Edited by The Unknown

Vind hem leuk, zeker ten opzichte van de Disposable Pod Device. nadeel is wel de hoge prijs voor de pods, niet mijn ding maar wel leuk voor de heb. 

Weer een leuke ,duidelijke revieuw ,thanks.Lijkt me een goed systheem voor mijn dochter,zou ik eindelijk die stinklucht uit mijn huis krijgen.

dat gaat echt niet lukken denk ik,ik heb tot 7 jaar geleden zelf kettingroker geweest en toen rookte ik ook binnen dus heb ik nu weinig recht van spreken alhoewel jij overschot van gelijk hebt.

3 hours ago, guyanne said:

tot 7 jaar geleden zelf kettingroker geweest

vindt ze je Oliespuitje niet mooi ???

En een eGrip OLED CL of eGrip VT werkt al 6x beter dan een deze Picopen met vernieuwde techniek (katoenen wick ipv Silica) in een heel oud jasje....

Of wat te denken van een As.... Gu.... Mini (om Jim's Review niet geheel te kapen) die is al goedkoper in aanschaf (22-25 euro), te koop in Nederland en ik dacht ook in Belgie....

de Carto tanks daarvan zijn per 3 een 10 euro, voorgevuld met een 2ml - 20mg NicSalt Liquid in 12 smaken, deze Cartotanks of Pods zijn zeker 20x te hervullen alvorens

de wick echt gunky gaat smaken (gebasseerd op Tabaks en Menthol liquids 70/30 en 50/50 pg/vg), De tanks zijn dan ook nog eens opnieuw van een lont te voorzien en

als je er echt trek in hebt kun je de coil (die gebasseerd is op een As.... Nau....s) ook nog reinigen en her-gebruiken  of zelfs vrij simpel te vervangen.

En je kunt ze her-vullen met iedere liquid die je je wenst. Dit zijn zeker versatile machientjes...

Al met al een veel goedkoper systeem voor je dochter - de batterij ervan is ook nog eens 900 Mah - (+250 Mah) dat is al gauw 2 uur langer dampen... dan met de PicoPen.

Bovendien oogt em ook nog eens heel schattig in alle 4 haar kleuren... en past perfect in de (vrouwen) hand... is kleiner en iets smaller dan de eGrips v1 series.

Tis maar een idee.... De Menthol en de Roasted Honey Tobacco zijn erg lekker overigens...

20 hours ago, Madman said:

Dit gaat weer niet verkocht worden in europa dan? Die 5% nicotine gaat de TPD ruim te boven

Geldt dit ook voor voorgevulde en Niet navulbare systemen, dus de weg werp artikelen ??

Ik weet dat zo ff ni uit mene kop te halen...

Heb ook nog diverse esigaret like esigaretten

van easy puf en Greensmoke en Geneva, liggen met nog diverse vullingen

zijn eigenlijk ook een soort pod systemen

vulde ze altijd bij met de spuit 

ik vroeg me af als je ze met nicksalts gaat bijvullen deze zijn 20mg 50/50

de cartomizers  zijn op 0% hoeveel druppels moet ik bij vullen om op 6% te komen??

Denk dat je beter eerst de Nicsalts kunt terug brengen naar 10% - dus een gelijke hoeveelheid 0 toevoegen aan de 20 mg -

halveert de sterkte en als het gewone base is beinvloed dat ook de smaak, als de het een 0 mg betreft met dezelfde smaak als die van de gebruikte Nicsalts..

verdun je de smaak niet... hoewel de smaken tegenwoordig dikker aanwezig zijn dan zeg een 5-6 jaar terug in de Carto's...

Met een 50/50 Liquid, zou ik zeker rustig aan hijssen op de verouderde systemen, die erop berekend waren om met een zo hoog mogelijke PG waarde

in de liquids te kunnen werken... Dus niet te stevig aan de Carto's hijssen, ik weet niet of de dichtheid van de watte berekend waren op High VG liquids...

een dryhit heb je sneller te pakken dan niet. blijft in elk geval een kwestie van proberen...

De Geneva, zegt me zo ff nix... weet  dan ook niet welke type schroefdraad erin gebruikt is, maarja er waren nogal wat verschillende Carto systemen

op de markt toendertijd... bijv: GreenCig (808D-1), V2 Cigs (808D-1), NexGen (510) en pfff.. mn geheugen wordt op de proef gesteld.... Smokestik (RN4081), Elgarette (RN4081),

en niet te vergeten de befaamde Super Smoker, die telkens met ieder nieuw systeem een nieuwe aansluiting verzon, zodat nix met elkaar compatible was...

en je dus gedwongen werd alles weer nieuw te kopen.... tegenwoordig zijn ze verstandiger... alles Ego of 510 aansluitingen....etc....etc....

En dit zelfde verschijnsel zien we nu ook weer gebeuren met de POD systemen...

iedereen duikt er als een dolle hond op in, om zijn eigen versie te creeeren van een al bestaand systeem.....

Greensmoke was altijd al een vreemde eend in de bijt... ze gebruikten een soort van omgekeerde 510 als hun aansluiting...

dus ipv van een 510 mannetje aan de Carto werd het een 510 vrouwtje.. en aan de batterijkant het 510 mannetje...

(de aansluiting heet KR808D-2 - dit om het gemakkelijk te houden en vooral geen verwarring te schoppen met de KR808D-1 systemen)

Tis/was een goed merk, met de makke dat hun autoswitches zeer overgevoelig waren voor de teruglopende liquids..  waar ze dan ook geen garantie op gaven...

dit terug lopen van de liquid gebeurde oa als men in de carto blies.. voor de fun... de domp werd terug liquid op de batterij aansluiting en sijpelde dan langzaam

de batterij in... dat proces duurde wel langer... de meeste batterijen gingen kapot, nadat men in de gaten kreeg dat ook GreenSmoke Carto's gewoon weer

gevuld kon worden... en men plempte die dan zo vol, dat de liquid sneller terugliep in de batterij en daarbij de autoswitch het als 1e begaf...

Maar toegegeven Greensmoke (KR808D-2) had hele degelijke tabaksmaken in zijn Carto's zitten... Absoluut Tobacco is er zo 1 bijvoorbeeld...

De Greensmoke batterijen zijn overigens Niet compatible met de KR808D-1 Carto's.

Het Italiaanse merk Gamucci gebruikt weer een heel andere aansluiting en net als Greensmoke gebruiken ze het omgekeerde systeem van de

Loong Totem's V9 systeem. de beiden cartoos draaien vlekkeloos in elkaar... echter zit er geen batterij tussen, dus je hebt er nix aan...

De oudere 901 systemen en de KR808D-1 zijn praktisch aan elkaar gelijk, dus deze Carto's zijn erop te gebruiken als je geen KR808D-1 systeem hebt

als zijnde een GreenCig, een V2 Cigs, een Vapor4Life (ook de Zeus pennen) .....

De Condofiller methode is niet anders dan de smurfen-condooms gebruiken als een manier van vullen, deze zitten over de Carto's heen om ze af te sluiten

en lekkage en uitdroging tegen te gaan,  het ene merk gebruikte langere Condooms dan het andere merk (meestal de 510 en KR808D-1 series)...

Greensmoke gebruikte al helemaal geen condooms, slechts een stikker op de hijskant en een plugje op de schroefkant. dus dat wil zowiezo niet helpen...

misschien bij Rookwinkel.nl een paar lege KR808D-1 kopen - dan krijg je er 10 Condofillers bij... deze Carto's kunnen via een 510-808D-1 converter op

iedere 510 batt gebruikt worden -

Enfin 1 van die condooms, degene zonder pennetje in het midden, gebruik je dan om de liquid in te gieten en daar druk je dan de carto terug erin,

maakt niet uit via welke kant het in de carto gedrukt wordt... als je t maar rustig aan doet. anders zit de liquid eerder aan het plafond...

persoonlijk drukte ik de schroefkant in de gevulde smurfen-condoom en dat maakte na het hervullen makkelijker de schroefdraad schoon...

ook blies ik vanaf de schroefkant er ff doorheen om het air flow pijpje (van Silica) liquid vrij te blazen... zodat je geen gebubbel krijgt....

ik begrijp dat de bestaande Carto's al gevuld zijn met een 0 mg... dan zitten ze al vol en kunnen niet nog eens aangevuld worden... zeker niet van GreenSmoke...

die waren altijd goed voorzien van een liquid voorraadje... je zult dan de Carto overvullen, waardoor je met de bestaande systemen,

van EasyPuff (510), Greesmoke (808D-2), Geneva (??) problemen gaat krijgen met de automatische switches in de Batts.

En zoals ik al eerder aangaf...

Cartomizer systemen en zo ook deze van Jim's review, zijn geen Pods...

Pods zijn tankjes die met liquid gevuld zijn of gevuld kunnen worden met een "vaste" coil erin verwerkt... Pods kunnen veel vaker hervuld worden dan Carto's.

Cartomizers bevatten altijd een Filler materiaal, een soort van kunstof watte die rondom de coil gedraait zitten, op een zelfde manier als de huidige

Vertikale Fabrieks coils gemaakt zijn, echter zit er tussen de coil en de watte altijd een lapje katoen om de coil heen die de uiteindelijke liquid overdracht

op de coil maakt... Dit katoenen lapje is ook degene die je gaat proeven van zodra je de Cartomizers te droog dampt, deze verbrand dan onmiddelijk en

de smaak ervan krijg je er niet meer uit, eenmaal het lapje verbrand is is de Cartomizer echt overleden...

Cartomizers (afhankelijk van merk) kun je meerdere malen hervullen..

het is me tot nog toe niet echt gelukt om een Cartomizer terug op te bouwen... eenmaal de verbinding van het metalen pijpje met de schroefbase verbroken is,

blijven ze zo lek als een mandje... Er waren in die tijd wel enkele bedrijfjes die hele speciale soort Cartomizers maakten, die je zelf kon wikkelen,

daar zat een behoorlijk prijsje aanvast.... zeker voor die tijd...

Edited by Camikease

7 hours ago, Johannes Koning said:

Heb ook nog diverse esigaret like esigaretten

En om je vraag te testen, heb ik in een gebruikte Carto (deze neemt beter de Liquid op...) van een V2 Cigs een een kleine 2 ml Elements NS20 Water meloen Chill gedrukt...

zoals ik al vermoede, moet je zeer rustig hijssen eraan, ook is de hijs strammer dan met een "gewone" 70/30 pg/vg Liquid...

en wordt de Carto door de dikkere Liquid sneller heet... krijg het idee dat de filler materiaal eerder verstikt door de dikkere liquid....

dus het is mogelijk, maar ik vindt de smaak van deze liquid in dit geval de de Watermelon Chill veel beter tot zn recht komen in een moderne POD systeem....

In een Carto vindt ik een Tabak smaak in 70/30 pg/vg altijd lekker....(daar gebruik ik dan de V4L Zeus batterijen voor met de Sigaars maken op sterkte 18 of hoger...)

.... mijn mening....

Holy 💩

Je zou nog beginnen denken dat hij iets van cartomizers kent.

Is van ver voor mijn tijd die cartomizers.

En zo te lezen ook een tijd die we maar vlug moeten vergeten 🙂

ach ja als ze nog werken geen probleem

de merken die ik noemde hebben allemaal de green smoke aansluiting 

heb er nog 5 stuks van(de batterijen)(zit levenslang garantie op zeiden ze van dit merk) maar helaas niet meer verkrijgbaar (green Smoke)

en plenty carto,s heb er eerst 5 druppen van de nicksalts aan toegevoegd en opgevoerd naar 10 zo uit het flesje.

ik denk dat er tussen in prima werkt. heb ook nog lege vullingen die kon je toen per 5 kopen om zelf te vullen .

en ze zijn nog plenty te krijgen deze like a like sigaretten die je kunt navullen 

Ps. zijn nog wel in Nederland verkrijgbaar