Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Jim

EDC Rainbow disposable podsystem

Recommended Posts

Posted (edited)

De laatste tijd zie je meer en meer wegwerp toestellen zoals deze, meerdere merken bieden het aan.

Is er een markt voor? tja blijkbaar wel maar maar of het een goede zet is weet ik zo niet.

Pods die je zelf niet kan bijvullen is altijd een beetje "hit and miss" op gebied van smaak, je moet de smaken die ze aanbieden al graag dampen anders ben je er niks mee.

Nu mag ik ook eens een eerste ervaring opdoen met zulk toestel en dat is de EDC vape Rainbow disposable pod device.

Kan je in meerdere kleuren kopen zou je denken maar da is niet het geval want elke kleur staat voor een bepaalde smaak.

Het toestel kan je hier verkrijgen:

https://www.heavengifts.com/product/EDC-Rainbow-Pod.html

Heel kort filmpje:

Deze review zal snel afgewerkt zijn want veel is er niet aan.

Dit is de verpakking waar het toestel in komt:

1mjfcbh.jpg?1

ucG5Izk.jpg?1

En alles specificaties staan op de achterkant van het doosje:

YQ3nFzG.jpg?1

Het toestel is heel sober gehouden maar hebben wel flashy kleurtjes.

Toestel is ook voorzien van zo een rubber coating en dat voelt wel goed aan en heeft een goede grip.

j9OGnS2.jpg?1

9fB1gG7.jpg?1

ce7cx3O.jpg?1

In de driptip zit een rubber plug en dat is enkel voor bij het transport denk ik.

Je kan het zelf natuurlijk ook altijd gaan gebruiken maar dat lijkt me wat veel gedoe telkens je een dampje wil doen.

XSRJnF6.jpg?1

XtnYYr6.jpg?1

Deze pod heeft een auto draw functie en telkens je een hijs neemt zie je een ledje door de behuizing oplichten.

477VgzK.jpg?1

Nog een handcheck om mee af te sluiten:

Dit toestel is uiteraard klein van formaat.

uN9W39x.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Het dampt wel goed en de trek is vrij strak door de 2.4ohm coil die ze gebruiken, wolken zijn zo goed als onbestaande maar dat is ook de bedoeling bij dit soort pods.

- Perfect stealth vape toestel dus.

- De smaakjes moet je voor zijn, het toestel dat ik hier liet zien was een citrus smaakje.

Welk smaakprofiel het juist zou moeten zijn vindt ik nergens terug maar ik proef uitsluitend citrus.

Vergelijk het met zo een hard citrus snoepje.

Hoe de andere smaken zijn heb ik geen idee van, heb enkel dit toestel gekregen dus kan niks zeggen over de andere smaakjes.

- Er zou 5% nicotine inzitten, ze hadden beter gewoon het aantal mg op de verpakking geplaatst.

Meer kan ik hier niet over schrijven, dit is geen toestel voor mij want ten eerste lust ik geen citrus liquids en ten tweede ben ik geen fan van wegwerp toestellen.

Iemand die een beetje milieubewust is zal het wel sorteren zoals andere batterijen, maar ik denk dat vele mensen dit gewoon in de vuilbak gaan gooien eens de batterij en pod leeg is.

Edited by Jim

Posted (edited)

ziet er tenopzichte van het andere toestel van dit merk ook echt uit als een wegwerpding...

en tja... wat is er leuker dan een wegwerper uit elkaar te halen om te zien of het wegwerp aspect eraan toch misschien een blijvertje kan worden...

qua smaak zal het ook niet mijn favoriet zijn... maar eenmaal ik em op de operatie tafel heb liggen, zal er zeker een ander smaakje ingezet worden...

misschien wel banaan.... gezien de kleur van het toestelletje.... hoewel ik banaan ook niet echt lekker ga vinden... ben meer van de tabak smaakjes...

hmmm... ik weet t al een pijptabak NET liquid erin.... lekker opzichtelijke lang gerekte e-pipe.... :grins

thanks voor de voorstelling, Jim....

HG kan weer blij zijn dat je er toch aandacht aan besteed hebt....

De andere van dit merk oogt toch wel een stuk beter...

Edited by Camikease

Leuk dingetje ook. Dat plugje is toch wel makkelijk voor in de broek/jaszak. Zit altijd wel wat stof of een pluisje in en dat wil je toch echt niet inademen.....ik niet tenminste.

Tnx voor de reviews weer Jim! 

Binnenkort bij u op de straat en in 't plantsoen te vinden! :boos

Net als die wegwerp Sishapennetjes, daar zie ik ook kids mee aan de haal gaan, vaak doen ze het nog zwakjes.

Ook doodzonde om voor iedere enkele milliliter vloeistof een accu'tje van 240mAh in de prullenbak te gooien. Dat zouden ze in de TPD moeten opnemen, niet de onzin van max 2 ml tankjes en 10ml flesjes.

15 minutes ago, Raycoupe said:

Ook doodzonde om voor iedere enkele milliliter vloeistof een accu'tje van 240mAh in de prullenbak te gooien.

Inderdaad, extreem veel afval voor een pietsie genot. Reken dr maar niet op dat mensen dit na gebruik in de chemo bak dumpen.

Die gele kleur doet me ook aan cadmium denken.

3 hours ago, The Unknown said:

Ze willen. Van de plasticsoep in de wereld af en wat brengen ze op de markt? Idiots.

Ze? Alleen sommige mensen ben ik bang.

On ‎10‎-‎7‎-‎2018 at 13:54, The Unknown said:

Fabrikanten bedoel ik, die zouden wijzer moeten worden/ zijn.

Tja, we hebben nu eenmaal een systeem waarbij alleen de centen tellen en de rest moet bij wet worden afgedwongen.

On 10-7-2018 at 09:09, Raycoupe said:

Binnenkort bij u op de straat en in 't plantsoen te vinden! :boos

Net als die wegwerp Sishapennetjes, daar zie ik ook kids mee aan de haal gaan, vaak doen ze het nog zwakjes.

Ook doodzonde om voor iedere enkele milliliter vloeistof een accu'tje van 240mAh in de prullenbak te gooien. Dat zouden ze in de TPD moeten opnemen, niet de onzin van max 2 ml tankjes en 10ml flesjes.

Als je de TPD en vooral de interpreatie daarvan echter goed leest, krijg je eerder de indruk dat dit precies is wat ze willen : niet navulbare, niet herbruikbare "manipulatie-bestendige" wergwerp-e-sigaretten, waardoor de prijs waanzinnig opgedreven wordt, je je rokers uiteindelijk netjes onder de gelederen houdt , en de versteuerung eenvoudig en lucratief is. Afval is niet écht een issue denk ik. Dat zeggen ze wel, maar wat ze zeggen en wat ze faciliteren zijn nog wel eens heel verschillende dingen. Het geeft wel een beetje aan hoe schizofreen de beslissingen van politici zijn als ze voordurend moeten jongleren met (deels foutive) informatie over de mogelijke gevaren van dampen / bescherming van de volksgezondheid, de "belangenbehartiging" van BT en BP  en het zorgvuldig bewaken van de staatsportemonnee, en dan niet gehinderd door enig gezond verstand of logica. 

Dergelijke apparaten zijn juist BIJ UITSTEK interessant voor kinderen, omdat ze geen gebruiksaanwijzing hebben, een lage aanschafprijs hebben, makkelijk stiekem te verstoppen zijn en je er absurd hoge nicotinegehaltes in kunt dampen die kinderen blijkbaar "stoer" vinden. Hoge aanschafkosten en grote , relatief dure navullingen, zijn JUIST voor die "doelgroep" interessant. Soms vraag je je wel eens af wat nou ECHT het doel is van die zogenaamde regulering......

@L33ntje: ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik vraag me af of dat echte doel binnenskamers ook zo wordt besproken of dat ze dan ook met dezelfde onzinredenen komen om hun maatregelen te rechtvaardigen.