Jump to content
Fender

Het gebruik van de benaming ''tabak'' voor niet-tabaksproducten

Recommended Posts

Leentje, de overheid zal dampen nooit toelaten het nieuwe roken te worden met bijbehorende inkomsten.

Ze zullen het eerst zo reguleren dat het moeilijk verkrijgbaar wordt en onbetaalbaar voor het grote publiek.

In Australië koop je voor 31,29 een pakje drum, als hier naartoe komt overwaaien en ze hanteren straks voor het dampen evenveel, dan zal het gebruik drastisch afnemen op een klein groepje hardct gebruikers na.

Ze zijn behoorlijk spastisch bezig en vele hebben al zoiets van lamaar ik hoef al niet meer.

Is het inademen van fabrieksrook en uitlaatgassen gezond ? 

Nee maar mevr we gaan onze captains of industrie niet benadelen, dat kost ons pakken met geld zeg, we hebben die lui hard nodig.

Blijft u nog maar even die gaswolken inademen, dan sluiten wij nog wat deals.

8 minutes ago, The Unknown said:

Leentje, de overheid zal dampen nooit toelaten het nieuwe roken te worden met bijbehorende inkomsten.

Ze zullen het eerst zo reguleren dat het moeilijk verkrijgbaar wordt en onbetaalbaar voor het grote publiek.

In Australië koop je voor 31,29 een pakje drum, als hier naartoe komt overwaaien en ze hanteren straks voor het dampen evenveel, dan zal het gebruik drastisch afnemen op een klein groepje hardct gebruikers na.

Ze zijn behoorlijk spastisch bezig en vele hebben al zoiets van lamaar ik hoef al niet meer.

Echte junks zeggen niet zoiets van "lamaar ik hoef al niet meer". 

Ik kijk nu even naar mezelf. Hoeveel kostte een pakje Drum een jaar en een maand geleden? Bijna € 10? Dat ik het moeiteloos neerlegde ervoor hoor, als verslaafde werkt je brein spontaan anders. Dan heb ik het nog niet over supergefrustreerd, half in pyjama met een ontploft ochtendkapsel, waarvoor je je kapot zou schamen als je onverhoopt een bekende tegenkomt, als een bezetene kilometers afleggen om te kijken of er ergens een benzinepomp open is als je pakje per ongeluk leeg is op een onmogelijk tijdstip :657

Ik ken iemand die elke dag 11 euro nogiets neertelt voor een pakkie zware. Maar stoppen? Ho maar!

10 euro is ff wat anders dan 31 euro, vooral aan de onderkant van de samenleving waar de meeste nog roken, die kunnen dat nooit betalen en daar gaan de klappen vallen.

Tabacco Strike Team om illegale smokkel tegen te gaan kan op 7,7 miljoen Australische dollar extra rekenen. (onbetrouwbare bron https://www.tabaknee.nl/nieuws/item/883-australie-pakt-roken-nog-harder-aan-met-accijnsverhoging )

Doet me denken aan de drooglegging in de jaren 20 van de 20e eeuw in USA. Niet echt verboden maar illegaliteit groeide, georganiseerde criminaliteit groeide, mensen gingen zelf stoken. Als je echt wilt, is er altijd een weg. 

Afbeeldingsresultaat voor where is a will there's a way

Dan maar leren om zelf pg vg en nic te brouwen
Maar sowieso aan alles is te komen met een beetje moeite
Viel me trouwens op dat de cappela aromas eigenlijk al voor eten is dus die zijn voor bereid
‘’Our flavor drops are easy to use, can be added to any type of food or beverage’’

Posted (edited)
7 hours ago, Marianna said:

En daarbij komt straks ook nog vette accijns op alle nicotinehoudende vloeistoffen.  

Hooggeachte wetgevers,

1. Is er een wetenschappelijk onderzoek waarbij bewezen wordt dat nicotine ziekteverwekkend is?

2. Is het dampen met cafeïne  gezonder dan met nicotine?

3. Is het inademen van fabrieksrook en uitlaatgassen gezond ? 

(onderstaand is een persoonlijke mening - Geen Acvoda standpunt)

Marianna, jij zou toch als geen ander inmiddels wel weten dat de politiek zich niet specifiek op feiten en de realiteit baseert als zij beleid maakt. Laat staan dat ze rekening houden met causale verbanden. En als de feiten echt nodig zijn om het beleid te rechtvaardigen, dan worden ze wel geproduceerd. Het RIVM zit tenslotte in de achterzak van de regering.

Of was je vergeten:

Irak moest aangevallen worden, want massa-vernietigingswapens (die er niet bleken te zijn)

RIVM - E-sigaretten zijn gevaarlijker dan gedacht! (we dachten dat ze ongevaarlijk waren was de uitspraak. Terwijl ze 2 jaar daarvoor nog een PAS OP - KIJK UIT e-sigaretten fact-sheet hadden gepubliceerd)
De Euro helpt ons allemaal en zorgt voor minder lasten (weet je nog?) (Horeca werd bijna instant 2X zo duur, levenskosten schoten omhoog)
Gloeilampen verboden, want inefficiënt.  (even vergeten dat dat spaar en led-lampen veel milieuvervuilender zijn en dat dat de warmte die gloeilampen produceren nu opgehoest moet worden door de CV/Warmtepomp/Whatever.

De burger heeft meer inspraak nodig, het referendum is een must (D66 een aantal jaren terug) -> Het referendum is sinds vandaag dood, want de inspraak stond ons niet aan (Wederom D66)

Het gaat niet om de feiten. het gaat niet om de realiteit. Het gaat om de gewenste effecten en inkomsten. En tenzij iemand het voor de rechter brengt of mensen massaal de barricaden opgaan, komen ze er heel gewoon mee weg.

Edited by Chasepoes

Posted (edited)

@Chasepoes, dacht je nou heus dat ik het antwoord op mijn vragen niet reeds lang zèlf weet? 

Helaas zijn veel oude filmpjes verwijderd, zowel van dit dampforum als van YouTube.

Met moeite is nog een klein beetje historie te vinden, zoals hier:

augustus 2014:  https://tinyurl.com/ybveek8h

Voor de rechter brengen.... vraag maar aan Fraser Cropper van totallywicked-eliquid.co.uk

Hij heeft zich uitgesloofd voor de dampwereld vanaf oktober 2014:

https://www.totallywicked-eliquid.co.uk/vaped/fraser-cropper-vapourtrails-tv/

Edited by Marianna

Posted (edited)

Ik zag op  YT al een aantal DIY ers die hun mods en tanks van allerlei onderdelen zelf gebouwd hebben van loodgietersmateriaal en camera onderdelen.

En met succes.Glycerine ligt ook bij de vitaminestore.Aroma bij de toko of hier bij de likeurfabriek waar de ijsboer ze ook koopt.De nicotine is levensgevaarlijk-stickers en horrorfotoś moet je er dan zelf opplakken.Maar we hebben printers en stickerpapier.Deze vind ik mooi;Batterijhouder is een zaklantarentje van Blokker.Tank is van de lens van een cameratje.Op alles wat je koopt komt straks dus een horrorsticker.Eerlijk is eerlijk.

Edited by richard-V

Soms slaat het gewoon door hiero in ons landje. Meer regelgeving dan melkkoeien. Mijn moeder zei altijd: "Hier word je gereguleerd van wieg tot graf". 

16 hours ago, richard-V said:

Aroma bij de toko of hier bij de likeurfabriek waar de ijsboer ze ook koopt.

Maar dan weet je niet of die aroma's vrij zijn van diacetyl, acetoin, acetyl propionyl en butyric acid.

Daarom bestelde ik ze vroeger bij TFA, Californië, en tegenwoordig bij Savevape  

Posted (edited)
5 hours ago, Marianna said:

Maar dan weet je niet of die aroma's vrij zijn van diacetyl, acetoin, acetyl propionyl en butyric acid.

Daarom bestelde ik ze vroeger bij TFA, Californië, en tegenwoordig bij Savevape  

Zolang het niet nodig is bestel ik ook liever bij savevape natuurlijk,maar als de nood aan de man is zullen we toch andere wegen moeten vinden. Bij de likeurstokerij weten ze alles van aromaś,tenminste hier bij van Wees wel.Je mag ook daar niet zomaar wat doen in die branche.Mijn groentenla ligt in ieder geval wel vol met aromas van savevape en de plaatselijke bakstenen winkels.In ieder geval,nog voor enkele jaren (als het zolang goed blijft.) De winkel waar ik vanmiddag was had vorige week wel al een bezoekje van een controleur gehad en hij mag de mods en tanks eigenlijk alleen in de doosjes in de winkel zetten en de posters moesten meteen al van de muur.Maarja dat heb je nou eenmaal in een vrij land zoals Nederland.Gelukkig kan je straks wiet gewoon bij Dirk van den Broek krijgen en is de coke en heroïne en weet ik veel wat nog meer gewoon te koop,dag en nacht.Aan een machinegeweer is straks gemakkelijker te komen dan aan een mod met tankje.Maar ja,ik ben een sarcast en dat al van jongs af.P.S. Hij mocht van de controleur zijn waren niet aanbevelen als middel om te stoppen met tabak.Ook nog!  Ik ga maar ff een uurtje op de bank liggen denk ik.....

Edited by richard-V