Jump to content
Sledge

Automatische moderatie van spammers, jij kunt helpen!

Recommended Posts

Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar soms weet een authentieke spammer zich toegang te verschaffen tot ons forum. Veel leden rapporteren dan al de post, zodat het FBT wordt geattendeerd en actie kan ondernemen. 

Dit is nu half geautomatiseerd, bij voldoende meldingen (en wat andere randvoorwaarden waaraan een spammer moet voldoen) wordt het bericht nu automatisch verwijderd. Kortom, jouw melding is nu nog waardevoller om ons forum schoon te houden. Denken dat een ander dat wel doet, zorgt er wellicht voor dat de drempel niet wordt behaald.

Hoe te rapporteren staat al uitgelegd in de forum-wiki. Nieuw is dat er keuze gemaakt kan worden bij de rapportage ...

20180708_008.png20180708_010.png

Alleen de keuze voor spam heeft eventueel automatische moderatie tot gevolg. Een begeleidend schrijven mag toegevoegd worden, maar zeker bij spam is het vaak al vrij duidelijk en niet noodzakelijk.

Alvast dank voor jullie medewerking, wees niet terughoudend, een bericht rapporteren is een kleine moeite en een groot plezier, - het houdt ons forum schoon. :clap

Mooie en nuttige toevoeging. Echter een vraagje: worden jullie (FBT) wel op de hoogte gehouden van die spam meldingen en kunnen jullie die indien nodig dan nog ongedaan maken? Denk bijvoorbeeld aan het per ongeluk verkeerde knop kiezen.

Dus als 5 mensen n reactie van @Moppersmurf rapporteren, wordt ie automatisch verwijderd? Supertoevoeging 😂

9 minutes ago, Marina said:

Mooie en nuttige toevoeging.

Yups

9 minutes ago, Marina said:

Echter een vraagje: worden jullie (FBT) wel op de hoogte gehouden van die spam meldingen en kunnen jullie die indien nodig dan nog ongedaan maken?

Yups

6 minutes ago, Madman said:

Dus als 5 mensen n reactie van @Moppersmurf rapporteren, wordt ie automatisch verwijderd? Supertoevoeging 😂

En Yups :haas

We durfden het zelf niet, dus nu kunnen we 'het systeem' de schuld geven :duimen

2 hours ago, Sledge said:

En Yups :haas

Ook als er wordt gerapporteerd met "This comment is okay, but I want to tell a moderator about it"  :mmm?)

(Ik wilde dat eigenlijk met de openingspost proberen maar toch maar niet gedaan :grins)

12 minutes ago, Bobby said:

Ook als er wordt gerapporteerd met "This comment is okay, but I want to tell a moderator about it"  :mmm?)

(Ik wilde dat eigenlijk met de openingspost proberen maar toch maar niet gedaan :grins)

Nee, dan krijgen we gewoon een melding en kunnen we ernaar kijken/handelen/in overweging nemen.

Het spam rapporteren door verschillende oplettende forumleden en naar aanleiding daarvan na x-aantal spamreports automatisch verwijderen van zo'n post dient een prettig doel om (echte) spammerts niet de kans te geven ellende te veroorzaken als wij niet aanwezig kunnen zijn op het forum (wat wel eens voorkomt als wij ons dagelijks brood aan het verdienen zijn).

@tsiis Het resultaat van de eerste keuze vermoedde ik al maar twijfelde toch. Thanks.

Je uitleg is natuurlijk het PC antwoord. De werkelijke reden heeft Sledge al gegeven. :hihi

2 minutes ago, Bus-Oom said:

Koop nu uw kaaskroketten bij Bussies kaaskroketten.

Shut up and take my money.....i'm sold 🙂

Heb je daar n linkje van, dan ga ik gelijk bestellen

We hebben een spammer, zie boven,  a.u.b. als spam melden.😁👍

En nu natuurlijk niet Madman gaan zitten melden.

b.v.d.

34 minutes ago, Bobby said:

Gewoon doen, net als ik :grins

Ik ga n spambot schrijven, die bij elke post op het forum 50 reports eruit doet 🙂

2 minutes ago, Madman said:

Ik ga n spambot schrijven, die bij elke post op het forum 50 reports eruit doet 🙂

Goed idee.

21 minutes ago, Madman said:

Blijven alleen de posts van de FBT leden over want zij hebben natuurlijk het filter zo ingesteld dat hun posts nooit verwijderd worden!

Ik zeg: gelijke monniken gelijke kappen... let the battle to oblivion begin....7819 enter, no one leaves :fight

Thnx allemaal, voor het melden van Bussies krokettenhandel, we hebben die Bus-Oom goed te pakken gehad, de spamslet.

7 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Thnx allemaal, voor het melden van Bussies krokettenhandel, we hebben die Bus-Oom goed te pakken gehad, de spamslet.

Maar de quotes ervan, die blijven wel blijkbaar.

46 minutes ago, Madman said:
49 minutes ago, Bus-Oom said:

Koop nu uw kaaskroketten bij Bussies kaaskroketten.

Shut up and take my money.....i'm sold 🙂

Heb je daar n linkje van, dan ga ik gelijk bestellen

28 minutes ago, Madman said:

Maar de quotes ervan, die blijven wel blijkbaar.

Das duidelijk, dat nemen we dan maar op de koop toe, nu worden spammers meestal niet gequote maar mocht dit wel een x gebeuren dan kan de post van de spam quoter ook worden gemeld 😉

Sowieso een mooie toevoeging waarmee iedereen kan helpen ons forum vrij te houden van spam 😁👍 

47 minutes ago, Sub-Ωhm said:

nu worden spammers meestal niet gequote

Als wel, dan wordt gelijk duidelijk wie nog een rondreis door de Forumwiki moet nemen :grins

30 minutes ago, tsiis said:

Als wel, dan wordt gelijk duidelijk wie nog een rondreis door de Forumwiki moet nemen :grins

Ehhh, huh 🤔