Jump to content

Arctic Dolphin Blaze RDA review

Recommended Posts

Deze RDA heb ik voor het eerst gezien op de expo in Lille begin dit jaar op de stand van Arctic Dolphin.

Maar toen was er nog geen release van en ik mocht met veel moeite en vragen de RDA eens van dichtbij bekijken onder toezicht van twee Chinese dames.

Kopen mocht niet, foto's nemen mocht niet dus moest ik maar wachten tot die ergens beschikbaar was.

Is nu ondertussen al een maand of 2-3 uit, maar nergens geen review van de te vinden door de bekende reviewers en volgens mij heeft Arctic Dolphin deze RDA niet verzonden naar de reviewers.

Hier schieten ze hunzelf in de voet want zonder promo ga je weinig tot niks verkopen natuurlijk.

Links plaatsen mag niet dus gelieve Google te raadplegen voor meer info en waar te krijgen.

Mijn Youtube presentatie en build voor deze RDA:

Dit is de verpakking van de RDA.

YBzKQQS.jpg?1

En dit krijg je dan allemaal in het doosje:

- Blaze RDA

- Reserve o-ringen en van een build deck schroef van de twee types die gebruikt worden

- Squonkpin

- Schroevendraaier

- Handleiding

K3vkINv.jpg?1

Eerste wat mijn aandacht trok op de expo was het uiterlijk, dat design met vlammen was iets wat ik nog niet eerder gezien had.

Of je dat nu mooi vind of niet is persoonlijke keuze, mij sprak het aan omdat het gewoon anders was dan alle andere RDA's op de markt.

feISbKR.jpg?1

Het goud is ook niet zo bling-bling als andere gouden RDA's en ook dat sprak me aan.

lhTwGWB.jpg?1

De driptip is een 810 formaat.

aGJss5S.jpg?1

Onderaan de gebruikelijke info en de 510 steekt ver genoeg uit om te gebruiken op een hybrid mech mod.

9bOosV3.jpg?1

De airflow hebben ze bij Arctic Dolphin ook over nagedacht en opgemerkt dat airflow met kleine gaten naast elkaar altijd beter en rustiger is dan gewoon een open sleuf.

LWk7dlt.jpg?1

En de gaten zijn schuin geboord en een beetje gericht naar beneden.

qhsTpPa.jpg?1

Je hebt ook een single coil optie maar ik zie geen nut om in deze RDA een single coil te gaan gebruiken.

56jtAKT.jpg?1

Dan het build deck:

Dat is heel simpel eigenlijk maar enorm praktisch en eigenlijk ideaal om op te builden.

Als je een coil draait past die zonder probleem, geen beentjes plooien en  bewerken of niks.

nEZVZEd.jpg?1

Bovenaan draai je de schroef naar beneden en onderaan is het een klemsysteem.

IzrgacH.jpg?1

Dikke beefy schroeven die je bijna onmogelijk kan strippen.

Het deck is ook goed uitgefreesd en is 9mm diep, dus hier kan je toch wel iets liquid in kwijt.

9hdgddH.jpg?1

Voor de build heb ik twee Coilology staple alien coils gebruikt.

Zijn 2.5mm coils maar ik heb ze op een 3mm bit iets groter gemaakt.

Heel goede coils en voor het geld dat ze maar kosten kan ik ze amper zelf maken, en zowizoe is een staple alien zelf maken iets wat ik niet direct zie zitten.

5iJWG6w.jpg?1

6srAYPz.jpg?1

Wicken is bij een RDA natuurlijk poepsimpel en omdat het deck vrij diep is kan je er wel wat katoen in kwijt.

oh7F0Kn.jpg?1

Als je kijkt naar de ruimte tussen de posts kan je direct zien dat deze RDA perfect is om gewoon je liquid door de driptip te kieperen.

lGndP9v.jpg?1

En om af te sluiten nog twee pics van de RDA op een mod:

Hier op een mech mod.

OXhy3go.jpg?1

En omdat er een squonkpin voorzien is kan je de RDA ook gewoon op een squonker gebruiken.

rrdA31H.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Arctic Dolphin heeft heel slechte marketing, want geen promo voeren voor deze RDA begrijp ik totaal niet.

- Airflow is heel stil en rustig, vergelijkbaar met de Drop/Bonza RDA.

- Smaak is goed, niks op aan te merken.

- Heel simpel en makkelijk build deck dat toch een beetje uniek is.

- Grote build deck schroeven en daar ben ik altijd fan van, deze schroeven strip je niet bij normaal gebruik blijven ook goed na lang gebruik.

- Bouwkwaliteit is goed.

- O-ringen waren droog erg strak maar even wat liquid op en geen probleem meer.

- Diep juice well.

- Heel makkelijk om te drippen door de driptip en de komt mooi in het midden van de RDA, squonken is ook geen probleem.

Deze RDA staat vanaf nu en tot er iets beter op de markt komt zonder twijfel in mijn top drie van dual coil RDA's!

De airflow als grootste pluspunt en ook het heel makkelijke build deck.

Looks is persoonlijk maar omdat het eens iets anders is dan alle andere kan ik het wel smaken.

En Arctic Dolphin wil blijkbaar weinig verkopen want ze sturen bijna geen atomizers en mods naar bekende Youtube reviewers en hun producten krijgen dan ook bijna geen aandacht.

Geen volledige review van deze RDA te vinden op Youtube, eigenlijk zou ik dat moeten doen nu want dan staat er toch iets van deze RDA.

Edited by Jim
  • Like 6
  • Thanks 1

Mooie Review weer Jim en tegekke RDA, ik ben persoonlijk niet gek van goud(wel de mooiste) maar de vlammen en hoe het erop/erin gebracht is maakt het voor mij goed, laat ik nou nog 18dollar op m,n Paypal wallet hebben staan, en als ketting reactie een gouden Mod🤔

Edited by joop wassink
  • Like 2

Leuk dingske en goede review weer!!

Wat ik trouwens frappant vind, is dat je zegt: 

2 hours ago, Jim said:

Voor dat geld kon ik ook geen miskoop doen, echt weinig geld voor een Artic Dolphin product.

Arctic Dolphin staat toch juist bekend om hun goedkope producten? Zelfs de stabwoods zijn betaalbaar bij hun, vergeleken bij vele andere fabrikanten. 

2 hours ago, Jim said:

Is nu ondertussen al een maand of 2-3 uit, maar nergens geen review van de te vinden door de bekende reviewers en volgens mij heeft Artic Dolphin deze RDA niet verzonden naar de reviewers.

Hier schieten ze hunzelf in de voet want zonder promo ga je weinig tot niks verkopen natuurlijk.

Volgens mij sturen ze al een jaar niks meer naar de bekende reviewers, omdat toen die arthurs niet zo goed beoordeeld werden.

De prijs voor hun stabwood mods valt al bij al nog mee ja, helaas zijn hun boards meestal niet geweldig.

Maar 16$ voor een RDA van deze kwaliteit en waar toch goed over nagedacht is op gebied van airflow en build deck is erg weinig volgens mij.

Ik schuif met plezier enkele andere bekende RDA's die 6x zo duur zijn aan de kant voor deze.

Beetje koppige Chinezen dan als ze na een slechte review al afhaken.

Ze mogen gerust al hun nieuw materiaal naar mij sturen want ik zou ze met plezier reviewen, al kan ik niet beloven dat alles goed is natuurlijk.

• Like 2

Bedankt voor deze review. Ik heb de regenboog uitvoering voor op mijn Anita, maar was nog niet toegekomen om het op te bouwen. Jouw review komt als geroepen!

Edited by Sokkie
Tikfoutje

Goede Review, Jim... (wederom)

Is inderdaad wel een beetje gek... dat niemand, ook de kleienere reviewers niet.... een filmpje gemaakt hebben

de Enige 2 filmpjes die ik kon vinden waren die van Artic Dolphin zelf en van Heaven Gifts die deze Blaze bij de Arctic Dolphin Anita  (Squonk) mod leveren.

en Ja voor t geld val je er geen buil aan denk ik....

Jim, dat verhaal wat je verteld over dat ze zichzelf in de voet schieten had je eigenlijk naar hun moeten mailen, en dat je zelf bezig bent, wie weet hadden ze de RDA wel toegestuurd....of ben ik nou weer TE over....🤫 Wat ik dan weer zo gek vind, en dat viel me ook al op bij andere leveranciers(Smoant etc) dat de RDA dikke $13,- duurder is op hun eigen website, een paar dollar erbij heb je der bij Fasttech een ander kleurtje bij, en dan hebben ze het over: it`s our reseller, we are manufacturer...zet er dan geen prijs neer want dan schiet jezelf in beide voeten, mijn mening...

Ik stuur mijn reviews altijd door naar de fabrikant in kwestie, maar in 95% van de gevallen krijg je zelfs geen reply terug.

Niet enkel naar hun info@blablabla mail adres maar ook via Facebook en Instagram, drie keer hetzelfde bericht en nergens een reply.

Heb zo voor de fun eens een review verstuurd, natuurlijk geen reply en een paar minuten erna naar hetzelfde adres een vraag over wholesale en binnen de minuut had ik al antwoord.

Dus ze lezen elk bericht wel degelijk maar zolang het geen bericht is waar ze geld aan kunnen verdienen kan het ze niks schelen.

Heb zelfs nog liever dat ze gewoon een reply sturen met "f*ck you" dan helemaal geen reply, maar goed dat is nu éénmaal het lot van een Nederlandstalige forum reviewer.

Kleinere fabrikanten of fabrikanten die net opstarten waar ik reviews voor gemaakt heb zijn helemaal anders, die bedelven je onder lof en bedankjes maar de grotere merken moet je niks of niks van verwachten.

Bij fabrikanten zelf ligt de aankoopprijs altijd hoger dan elders, daarom dat ik zelf nog nooit iets gekocht heb bij Chinese fabrikanten maar altijd via online shops.

In de meeste gevallen bieden fabrikanten zelfs nog geen gratis verzending, maar dure verzending via een koerier bedrijf waar nog import en douane kosten bovenop komen.

Edited by Jim
  • Like 1
6 hours ago, Jim said:

Bij fabrikanten zelf ligt de aankoopprijs altijd hoger dan elders, daarom dat ik zelf nog nooit iets gekocht heb bij Chinese fabrikanten maar altijd via online shops.

In de meeste gevallen bieden fabrikanten zelfs nog geen gratis verzending, maar dure verzending via een koerier bedrijf waar nog import en douane kosten bovenop komen.

Ik heb bij Smoktech wel eens wat besteld omdat er een aanbieding was incl gratis verzending, maar normaliter is het inderdaad zowat altijd duurder. Het verschil zit m waarschijnlijk in de subsidie die de winkels krijgen op de verzending vanuit de chinesische overheid.