Jump to content

Verscherpte regels


Cyber_Huub

Recommended Posts

11 minutes ago, Jayjay said:

Ik weet wel. Als ik dit had voorspeld. Dan had ik een webshop geopend in vg/pg. En dan niet vermelden dat het voor het vapen is. Dan kunnen ze je ook niks maken. 

Kan dat nu niet meer dan?

Ik ben eerlijk gezegd niet helemaal op de hoogte van wat er verandert, maar ik heb wel zo'n flauw vermoeden dat de veranderingen voornamelijk zijn gebaseerd op onwetenheid.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, hyena said:

Kan dat nu niet meer dan?

Ik ben eerlijk gezegd niet helemaal op de hoogte van wat er verandert, maar ik heb wel zo'n flauw vermoeden dat de veranderingen voornamelijk zijn gebaseerd op onwetenheid.

Ja zeker kan dat nog. Enkel moet je wel een startkapitaal hebben, ballen en weten wie je leverancier word. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, richard-V said:

Maar we leven toch in een vrij land,dat hoor ik wel eens zeggen tenminste.Maar gooi je kast vol met spul zolang het nog kan.

Ik denk dat het allemaal wel mee valt. Ik heb nog 2L vg maar ben nog niet van plan nieuwe te kopen. Heb andere uitgave die ik nog heb. Daarnaast zeiden ze destijds van nicotine ook. We hebben toen een group buy gehad om te hamsteren. Dat is wel een jaar geleden en spul is nog steeds te krijgen. Sterker nog sommige webshops verkopen het niet. Maar je kunt via een privébericht hoog geconcentreerde nicotine bestellen. Noem geen webshops want vind het een top initiatief! Als het niet linksom kan dan maar rechtsom. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Stap voor stap en kennis na kennis aan het dampen helpen, als het moet even een toestel uitlenen tot ze er zelf een kopen.

Heeft bij mij al goed gewerkt.

Hoe meer dampers hoe groter de doelgroep en hoe meer kiezers!!! 

Pas dan zal er iets veranderen.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Jayjay said:

Ja zeker kan dat nog. Enkel moet je wel een startkapitaal hebben, ballen en weten wie je leverancier word. 

Ik denk dat we als community het wel zouden kunnen schoppen.

Ik heb zelf geen connecties en ik ken eerlijk gezegd geen dampers die hun spulletjes zelf maken.

Daarom zit ik sinds kort ook op deze forum.

Toch meer wijsheid erbij krijgen.

Maar als oemand eraan zou willen beginnen met genoeg weet over dit hele gedoe zou ik er wel in mee gaan.

 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, richard-V said:

Maar we leven toch in een vrij land,dat hoor ik wel eens zeggen tenminste.Maar gooi je kast vol met spul zolang het nog kan.

Dat we leven in een vrij land, betekent dat je hier in grote lijnen mag denken wat je wilt, de religie mag kiezen die je wilt en leven in de samenlevingsvorm die jij wilt. Het betekent niet dat we geen regeltjes hebben en je gewoon alles maar mag doen waar je zin in hebt. Die regeltjes zijn er voor een groot deel om te zorgen dat het voor iedereen leuk blijft, omdat je vrijheid natuurlijk ophoudt waar die van een ander begint.  (Denk alleen al maar aan de verkeersregels bijvoorbeeld). 

 

Jammergenoeg zitten daar inderdaad ook belachelijke onzinregeltjes bij, maar dat is vaak ook het gevolg van teveel in regeltjes willen pakken als mensen niet massaal de bij hun vrijheid horende verantwoordelijkheid nemen. En echt onzinnige regeltjes af en toe, zoals rondom het dampen, simpelweg omdat men vaak met de beste bedoelingen niet over de juiste informatie verkiest te beschikken, en vooral niet twee of drie stappen verder nadenkt over de consequenties. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, hyena said:

Ik denk dat we als community het wel zouden kunnen schoppen.

Ik heb zelf geen connecties en ik ken eerlijk gezegd geen dampers die hun spulletjes zelf maken.

Daarom zit ik sinds kort ook op deze forum.

Toch meer wijsheid erbij krijgen.

Maar als oemand eraan zou willen beginnen met genoeg weet over dit hele gedoe zou ik er wel in mee gaan.

 

Voorlopig geen zorgen.
Huub droomt van een kuub :gek

  • Like 1
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

On 4-7-2018 at 11:01, Tamara said:

De richtlijn is van de EU, in welke regels deze worden omgezet bepaald elk EU land voor zich.

 

Ieder EU-land dient zich te houden aan de TPD

Nederland doet dat ook, en heeft er nog een AMvB (Algemene Maatregel van Bestuur)  bij bedacht.

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Johnny Bravo said:

Een zwembad vol

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

Wat dacht je van mijn 24 kuubs vijver?
Nou nog van die verrekte vissen af zien te komen :gek

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Dr.Smoke said:

Ik denk meer in de richting van een binnenvaart tanker :trilt

Denken wel, maar het is zo'n verrekte eind naar het dichtstbijzijnde kanaal.
Laat ik maar met kleine stapjes eerst de garage herinrichten.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Marianna said:

 

Ieder EU-land dient zich te houden aan de TPD

Nederland doet dat ook, en heeft er nog een AMvB (Algemene Maatregel van Bestuur)  bij bedacht.

 

 

 

Dat klopt niet helemaal wat je zegt. De TPD is een richtlijn die EU-leden dienen te verwerken in hun eigen lokale wetgeving.

Nederland heeft reeds de wet op Tabaks en rookwaren. Om de nieuwe richtlijnen te implementeren kun je 2 dingen doen:

 

  1. De bestaande wet intrekken en een nieuwe maken
  2. Amendementen maken op de bestaande wet, middels een AmvB

Aangezien 1. veel bewerkelijker is dan 2. en veel meer doorlooptijd en inspanning kent, kiest men voor optie 2.

 

Heel logisch en verklaarbaar. De TPD heeft in ons land geen enkele rechts-status. Je kunt er niet op veroordeeld worden. Het is slecht een verplichtende richtlijn voor de wetgever.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Marianna said:

Dan begrijp ik niet waarom de verkopers zich aan de TPD houden.

 

Als de wetten per land al strenger zijn dan de TPD, hou je je automatisch al aan de TPD he ?

Link to comment
Share on other sites

Ze houden zich aan de wet. De TPD is de leidraad voor de wet, maar geen wet an sich. En er is meen ik een overgangsfase tot en met juli 2019, voor liquids die voor juli 2018 geprocudeerd zijn. Dus op dit moment mdag die voorraad nog gewoon verkocht worden. Zoals de voorraad bunkerbase nog tot en met juli 2018 verkocht mocht worden. Die is inmiddels foetsie. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, L33ntje said:

 Zoals de voorraad bunkerbase nog tot en met juli 2018 verkocht mocht worden. Die is inmiddels foetsie. 

 

Wat is 'bunkerbase' ?   

Het inslaan van literflessen PG, VG, nic boosters en aroma's valt niet onder bunkeren? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Thijs1977

Hoi allemaal.

Door deze nieuwe regels heb ik voor de zekerheid 60 liter VG ingeslagen. Dus kan even vooruit.

Nicotine heb ik ook liters van. Dus ook dat zit goed.

Weet iemand iets over houdbaarheid van aroma? Houdbaarheid in vriezer? Of houdbaarheid op koele donkere plaats?

Mathijs

Link to comment
Share on other sites

Hoe koeler en hoe donkerder hoe beter. Aroma's echter zijn niet zo lang houdbaar als base en nicotine . Ongeopend durf ik zo niets over te zeggen, maar ik had wat geoipende aroma;s die een jaar na houdbaarheidsdatum toch niet echt lekker meer waren. Stonken zelfs. Zal ook een beetje van het aroma afhangen ; hoe chemischer, hoe langer houdbaar. Natuurlijke smaakstoffen zullen in de regel sneller kapot zijn. Weet het niet precies hoor ; combinatie van gevoel en ervaring. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...