Jump to content
Cyber_Huub

Verscherpte regels

Recommended Posts

5 hours ago, Thijs1977 said:

Hoi allemaal.

Door deze nieuwe regels heb ik voor de zekerheid 60 liter VG ingeslagen. Dus kan even vooruit.

Nicotine heb ik ook liters van. Dus ook dat zit goed.

Weet iemand iets over houdbaarheid van aroma? Houdbaarheid in vriezer? Of houdbaarheid op koele donkere plaats?

Mathijs

NOOIT in de vriezer.
Smaakstoffen zijn onderhevig aan celschade, in de vriezer.
Daarom krijg je ook bij voedings producten een advies termijn voor invriezen.
Daarna krijg je smaakverlies.

Posted (edited)
7 hours ago, Marianna said:

Nu snap ik 't niet meer, want volgens mij werd (de Duitse vestiging van) Savevape daarvoor juist op de vingers getikt en moest zakken naar 20mg/ml.

Dat zei ze toch ook. Die tot juli 2018 verkocht mocht worden. Moet volgens mij 2017 zijn.

15 hours ago, L33ntje said:

voorraad bunkerbase nog tot en met juli 2018 verkocht mocht worden.

Edited by Tamara

6 hours ago, Marianna said:

Nu snap ik 't niet meer, want volgens mij werd (de Duitse vestiging van) Savevape daarvoor juist op de vingers getikt en moest zakken naar 20mg/ml.

Het wordt ook niet meer verkocht (net als in Nederland), maar de term wordt nog altijd gebruikt, al is het maar omdat heel veel mensen behoorlijk hebben ingeslagen. Hier geld eveneens de 10ml-voor-nicotinehoudende-vloeistoffen en maximaal 20 mg/ml . Dat zijn namelijk dingen die letterlijk in de TPD staan en dus overgenomen moesten worden. 

14 hours ago, L33ntje said:

Het wordt ook niet meer verkocht (net als in Nederland), maar de term wordt nog altijd gebruikt, al is het maar omdat heel veel mensen behoorlijk hebben ingeslagen. Hier geld eveneens de 10ml-voor-nicotinehoudende-vloeistoffen en maximaal 20 mg/ml . Dat zijn namelijk dingen die letterlijk in de TPD staan en dus overgenomen moesten worden. 

En zo kreeg ik dus 20 x 10ML NIC vloeistof in een plastic flesje die direct de base in ging ... hoezo afvalberg?

1 minute ago, Damas said:

En zo kreeg ik dus 20 x 10ML NIC vloeistof in een plastic flesje die direct de base in ging ... hoezo afvalberg?

Dat kan nog heel erg veel erger....had vandaag een klant die een hele líterfles base  op 12 mg wilde mengen (met 18-mg shots)..........dat was vroeger gewoon drie grote flessen, klaar.  Nu één grote fles (plus twee lege)  en 2 liter nicotinebase dus 200 (!!!!!)  van die kleine kloterige kutflesjes. Ik heb hem - tegen alle TPD-voorschriften in - maar 200 nieuwe  flesjes meegegeven  die nog niet eingeschweisst waren ; scheelt weer twee uur flesjes pellen - en 200 nutteloze cellofaantjes. ). Op die sterkte meng je eigenlijk de nicbase aan met 1/3 basis. Ik schaam me bijna dat ik het zo verkopen moet (en het was ook geen groentje)  maar ja, IK heb de regels niet bedacht.....

Ik vind het niet zo raar dat heel veel mensen vrij snel naar beneden willen met de nicotine. Niet alleen de prijs, maar jezus mina wat een gehannes met die flesjes. 

31 minutes ago, Damas said:

Nou dat was mijn eerste gedachte ook toen ze voor het eerst begonnen te kutten met kleine fles formaat. Nog meer plastic op deze aardkloot, alsof we niet genoeg van die meuk hebben. Daar hoor je ze niet over. 

2 hours ago, Damas said:

En niet te vergeten, wat er nog in ieder flesje blijft kleven.
Huub gaat maar voor 2,5 kuub :gek

Ik laat mijn 100ml flesjes al tien minuten uitlekken om het laatste er uit te halen.

Bij aroma flesjes soms langer.

Wat een verlies van goed materiaal.

Maar dat is met zeg maar een potje mayonaise ook zo.

Posted (edited)

Neh. Ik ook niet. Is niet terug te vinden op de rivm site.

Edited by Fender

1 hour ago, Marianna said:

Ik krijg die pagina helemaal niet meer in beeld.   Ligt dat misschien aan mijn PC ?

Verschwunden

Heb je deze al meegekregen? De definitie van een 'e-sigaret zonder nicotine' volgens diezelfde 'experts':

elektronische sigaret zonder nicotine: een wegwerpproduct dat een reservoir met niet-nicotinehoudende vloeistof bevat en slechts gebruikt kan worden voor de consumptie van niet-nicotinehoudende damp via een mondstuk

26 minutes ago, Betty said:

Heb je deze al meegekregen? De definitie van een 'e-sigaret zonder nicotine' volgens diezelfde 'experts':

elektronische sigaret zonder nicotine: een wegwerpproduct dat een reservoir met niet-nicotinehoudende vloeistof bevat en slechts gebruikt kan worden voor de consumptie van niet-nicotinehoudende damp via een mondstuk

Ja, het gaat ze nog moeite kosten om hun accijnzen binnen te hengelen. Gelukkig weten ze nauwelijks waar ze het over hebben, dus de mazen in de wet zullen levensgroot worden.

30 minutes ago, Betty said:

Eigenlijk te triest voor woorden dat deze experts onze wetgeving  opstellen 🤔🤔🤔

@Sub-Ωhm het op deze wijze formuleren dient altijd een doel. Daarmee sluit de wetgever zaken uit, en wordt er alvast toegeschreven naar ons schrikbeeld: superdure wegwerpsigaretjes. Met accijns en overal verkrijgbaar.

17 minutes ago, Fender said:

@Sub-Ωhm het op deze wijze formuleren dient altijd een doel. Daarmee sluit de wetgever zaken uit, en wordt er alvast toegeschreven naar ons schrikbeeld: superdure wegwerpsigaretjes. Met accijns en overal verkrijgbaar.

Zou het echt zover gaan komen? Die wegwerpdampertjes? Ik zie dat dat voor onze accijnsontvangers heel mooi zou zijn, maar, misschien naief en goedgelovig van mij, ik kan me niet voorstellen dat ze echt een bestaande markt om zeep gaan helpen.

6 minutes ago, Fender said:

@PetraO ze zijn zo anti dampen dat het mij niet zou verbazen

Tja, gezien de maffe regels die er al zijn, zou je natuurlijk gelijk kunnen hebben. Maar misschien wil ik het nog niet geloven. Hier en daar komen er uit de beleidshoek en uit de medische hoek ook wel voorzichtige suggesties dat het misschien goed zou zijn om meer in te zetten op risk reduction en dus wat minder streng tegen het dampen op te treden. We zullen het zien.

Posted (edited)
41 minutes ago, PetraO said:

Zou het echt zover gaan komen? Die wegwerpdampertjes? Ik zie dat dat voor onze accijnsontvangers heel mooi zou zijn, maar, misschien naief en goedgelovig van mij, ik kan me niet voorstellen dat ze echt een bestaande markt om zeep gaan helpen.

Ze zijn zo ver van de werkelijkheid verwijderd en gaan zo volledig op in hun zelf gedroomde illusies dat ze zelfs bereid zijn het NATO bondgenootschap op het spel zetten en daarmee onze veiligheid.

Het zijn kinderen die spelen met vuur.

Edited by balling

51 minutes ago, PetraO said:

Die wegwerpdampertjes?

10 minutes ago, balling said:

NATO bondgenootschap

Nou ja vooruit dan maar, ik zie een verband...

NATO_Mod_by_Vaperz_Cloud_x_Asylum_Mods_2

2 hours ago, Sub-Ωhm said:

Nou ja vooruit dan maar, ik zie een verband...

NATO_Mod_by_Vaperz_Cloud_x_Asylum_Mods_2

Ja, mooi, Sub.

We gaan voor goud. Goudkleurig als het kapsel van........................

2 minutes ago, balling said:

Goudkleurig als het kapsel van........................

Is dat een meerkeuze vraag...

A. Donald Trump

B. Geert Wilders

C. Boris Johnson