Jump to content

Verscherpte regels


Cyber_Huub

Recommended Posts

Waar bijvoorbeeld de UK rechts gaat, moet Nederland links. Zeker t.o.v niet nic houdende liquid is het onder de tabakswethouden niet verdedigbaar. Dikke sigaren; prima. Meer dan 2 ml; verboden! Het heeft weinig zin en ik val in herhaling. Maar ben er wel kwaad om.

 

Hoe kun je iets wat geen tabak is wel onder de tabakswet laten vallen? 

 

 

 

Edited by Fender
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nederland is weer het braafste jongetje van de klas, en er hebben duidelijk weer mensen achter gezeten die geen moment hebben nagedacht over de conseqeunties hiervan : het minder toegankelijk maken van dampen voor nieuwe overstappers, de veel te hoge kosten, en het zelf gaan experimenteren in de hand werken. Te belachelijk voor woorden.

Ik weet ook nog even niet wat ik hier van moet zeggen of vinden.....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

(cynische mode on)

Ze zijn vergeten te vermelden

 

Helm verplicht 

Vloeistofdichte handschoenen en kleding.

Veiligheidsbril

Etc etc

 

Jongens en meisjes van de kleuterschool (maatschappij), juliie zijn heel gevaarlijk bezig en spelen met jullie leven (we don't care).

Maar om onze kas te blijven spekken verzoek ik jullie jongens en meisjes om de nicotinepleister op je muil te plakken, je stop gelijk met roken en vreten, dus geen obesitas smoesjes.

Of champix wat in het beste geval tot zelfmoord aanzet en daarmee gelijk het stoppen met roken een feit is.

 

In werkelijkheid zouden wij graag zien dat u blijft roken want dat brengt voor ons het meeste geld op.

Dit werkt tweedelig namelijk eerst ontvangen wij veel aan accijnzen en later aan zorgkosten doordat wij u van alle soorten dure medicijnen aansmeren die u waarschijnlijk niet nodig bent, maar het casht zo lekker.

(Cynische mode off)

  • Like 6
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, L33ntje said:

Nederland is weer het braafste jongetje van de klas, en er hebben duidelijk weer mensen achter gezeten die geen moment hebben nagedacht over de conseqeunties hiervan : het minder toegankelijk maken van dampen voor nieuwe overstappers, de veel te hoge kosten, en het zelf gaan experimenteren in de hand werken. Te belachelijk voor woorden.

Ik weet ook nog even niet wat ik hier van moet zeggen of vinden.....

 

Er spelen andere belangen. Ik vind dat bier per krat ook niet meer mag. Of meer dan 5% alcohol. Of espresso. 

 

De motivatie om het dampen zo te reguleren is mij totaal onduidelijk. Geen woord over de positieve effecten door de overheid. 

 

Link to comment
Share on other sites

Dit gaat inderdaad wel heel ver. Zoals ik het lees hebben ze zelfs het recht om pg en vg te maximaliseren tot 10ml zolang ze kunnen aantonen dat dit bedoeld wordt voor e-liquid. Ik hoop dat ze niet zo achterlijk zijn maar ik heb toch een bestelling geplaatst bij owl-aromen.de

 

Nu hopen dat mijn Pico Squeeze 2 nog wel gewoon door de douane komt :sip

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tamara said:

Dit gaat inderdaad wel heel ver. Zoals ik het lees hebben ze zelfs het recht om pg en vg te maximaliseren tot 10ml zolang ze kunnen aantonen dat dit bedoeld wordt voor e-liquid. Ik hoop dat ze niet zo achterlijk zijn maar ik heb toch een bestelling geplaatst bij owl-aromen.de

 

Nu hopen dat mijn Pico Squeeze 2 nog wel gewoon door de douane komt :sip

hoe willen ze aantonen dat je dit voor dampen gebruikt? ik denk zolang jij alleen losse pg en vg besteld en niet icm aromas zij geen poot hebben om om te staan.

Link to comment
Share on other sites

Je rda kan binnenkort de kliko in. Je base is niet meer verkrijgbaar, alleen in mini flesjes. Heel duur natuurlijk. 

 

Maar een slof sigaretten kopen? Geen probleem! 

 

Het dampen wordt langzaam maar zeker om zeep geholpen.

Edited by Fender
Link to comment
Share on other sites

Dit is ook een rare uit die tekst 

 

Quote
  • Verder zijn producenten, importeurs en distributeurs van e-sigaretten en navulverpakkingen verplicht zelf een systeem op te zetten en bij te houden voor het vergaren van informatie over alle vermoedelijke schadelijke effecten van deze producten op de menselijke gezondheid.

 Moet je nu  als importeur ook al dokter of wetenschapper zijn?

Link to comment
Share on other sites

Wat ik niet zo goed begrijp -of meer de totale waanzin vind - van het op deze manier scharen van dampen onder tabaksproducten, is dat het zo rechtstreeks indruist tegen twee toch belangrijke politieke speerpunten :

 

- het verminderen van het aantal rokers en daarmee verbeteren van de volksgezondheid

- de aandacht voor het milieu

 

Deze manier van 'reguleren' maakt het moeilijker, lastige en duurder en dus minder goed bereikbaar voor veel mensen om te stoppen met roken, vergroot de schaal waarop mensen buiten de Nederlandse economie ook hun spullen gaan bestellen, minder legale wegen bewandelen, minder zuivere stoffen gebruiken, zelf aroma gaan proberen te knutselen en meer zelf experimenteren, met alle gevaren ook voor diezelfde volksgezondheid van dien.

 

Bovendien levert deze werkwijze een onverantwoorde en volstrekt overbodige gigantische afvalberg op. Je zou bijna denken dat er ECHT geen moment over de consequenties is nagedacht. Maar dan ook echt geen moment.

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest danny.roumen72

Ik ben net een week begonnen met dampen! Heb nog nauwelijks iets van hardware en liquide in huis. Vraag me nu af of ik al moet gaan inslaan voor de toekomst?[emoji848][emoji848][emoji848]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Alle shortfills, boss-shots en pg/vg verpakkingen wat op dit moment op de markt is, mag in ieder geval nog een jaar verkocht worden onder de oude regeling.

Quote

Elektronische sigaretten zonder nicotine, navulverpakkingen zonder nicotine en patronen zonder nicotine die zijn geproduceerd voor 1 juli 2018, en die nog niet voldoen aan de nieuwe samenstelling- en verpakkingseisen, mogen tot 1 juli 2019 in de handel worden gebracht.

 

Edited by Madman
Link to comment
Share on other sites

t Lijkt er wel op , dat ze drippers aan gaan pakken, maar squonkers redelijk ongemoeid laten. Kan me wel voorstellen dat er iets aan de grootte van de squonkflesjes moet aangepast worden op termijn

Quote

Is een dripper toegestaan?

Er zijn e-sigaretten op de markt waarbij nicotinehoudende vloeistof direct op het verwarmingselement wordt gedruppeld. Omdat er verschillende vormen worden aangeboden, is het niet mogelijk om op deze vraag een algemeen geldend antwoord te geven. De NVWA controleert of deze e-sigaretten voldoen aan de eisen die zijn gesteld in de Tabaks- en rookwarenwet. De e-sigaret die voldoet, is dan toegestaan. Belangrijk hierbij is onder andere dat een e-sigaret alleen in de handel mag worden gebracht in de vorm van een wegwerpproduct, of als deze met een navulverpakking en een reservoir navulbaar is, of herlaadbaar met een patroon voor eenmalig gebruik.

 

Link to comment
Share on other sites

Hier is toch niets nieuws aan? Het is ellendig, ja, maar nieuw ? Nee.
Behalve dan dat je nu wél de smaak mag vermelden, aangezien dat eerst niet leek te mogen? (artikel 3.10 vierde lid sub c van de Regeling)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, danny.roumen72 said:

Ik ben net een week begonnen met dampen! Heb nog nauwelijks iets van hardware en liquide in huis. Vraag me nu af of ik al moet gaan inslaan voor de toekomst?emoji848.pngemoji848.pngemoji848.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

Een gewaarschuwd mens…...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Marcel said:

Behalve dan dat je nu wél de smaak mag vermelden, aangezien dat eerst niet leek te mogen?

Eigenlijk móet je nu de smaak wel vermelden, aangezien er geen plaatjes meer op mogen van bijvoorbeeld appel, meloen etc. 

Toch raar, dat als iets naar appel smaakt, je geen appel op de verpakking mag afdrukken.

 

 

Quote

Hierin is vereist dat de verpakking en buitenverpakking geen enkel element bevat dat op een levensmiddel of cosmetisch product lijkt. Het is overigens wel toegestaan om elementen en kenmerken op te nemen die verwijzen naar een smaak.

In de praktijk betekent dit dat op een verpakkingseenheid en eventuele buitenverpakking in woorden mag worden vermeld om welke smaak het gaat, maar er mogen geen afbeeldingen van levensmiddelen gerelateerd aan die smaak worden afgebeeld. Voorbeeld: wanneer een product een sinaasappelsmaak  heeft, dan mag dat op de verpakking kenbaar worden gemaakt, bijvoorbeeld met het woord 'sinaasappel', 'sinaasappelsmaak', 'sinas' of 'orange'. Maar er mogen bijvoorbeeld geen afbeeldingen van sinaasappelen of glazen met jus d’orange op de verpakking worden afgebeeld.  

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Veel Shake n vape Inslaan dan maar. En inderdaad: ik denk dat ‘ze’ ons gewoon weer aan de tabak willen krijgen. Dat loont. Dat die minister van volksgezondheid Blokhuis ofzo (de broer van don Leo) het dampen niet verder en serieus heeft bestudeerd is jammer en tekenend. Hij wil zó verschrikkelijk graag een rookvrij NL, roept ie zonder ophouden en tot vervelens toe. Niet dus kennelijk.

Ik heb het al eens eerder gezegd: dat ze dit soort ridicule wetjes met salamipolitiek in elkaar frotten, niet gehinderd door enige kennis en/of interesse van de materie en uitsluitend geleid door economische motieven, voorspelt weinig goeds voor de rest van het beleid. Maar ook dat merken we al en tijdje. ?

Edited by Maatjekuip
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Toch geeft het mij nu rust nadat ik gestopt ben met dampen, geen gezeik en gezoek meer en oplopende prijzen, het zijn wel trieste ontwikkelingen.

Na de operaties kan ik geen alcohol meer aan en drink ik Heineken 0.0 en zelfs daarmee heb ik het gevoel genaaid te worden zo duur dat het is tegenover gewoon bier, kan wel goedkoper maar het is niet te kantelen dat bloemetjeswater, Heineken 0.0 lijkt nog ergens op net als het dampen een goede vervanger was en is.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tamara said:

Dit gaat inderdaad wel heel ver. Zoals ik het lees hebben ze zelfs het recht om pg en vg te maximaliseren tot 10ml zolang ze kunnen aantonen dat dit bedoeld wordt voor e-liquid. Ik hoop dat ze niet zo achterlijk zijn maar ik heb toch een bestelling geplaatst bij owl-aromen.de

 

Nu hopen dat mijn Pico Squeeze 2 nog wel gewoon door de douane komt :sip

Ik neem het risico ook niet heb net snel ff een aantal liters base gekocht.

Hoop voor je dat je pico gewoon aan komt.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Guest danny.roumen72

Ik ben nieuw en nog onwetend in deze wereld maar ben bang dat na de wergeving de accijnen komen en dat je straks net zoveel betaald als voor een pakje sigaretten. Ze moeten toch ergens hun geld vandaan halen als steeds meer mensen stoppen met roken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nou binnen europa blijf ik gewoon bestellen want dat zal gaan zoals het met de nic ging dus als het echt niet meer mag dan kan je niet eens bestellen meer
En scheelt bij ome alie zetten ze van alles neer behalve wat er echt in zit[emoji275]
Maar ik weet wel als bijvoorbeeld belgie wel gewoon de grote verpakkingen blijven verkopen kwa vg ,pg en aroma’s dat ik dan wel gewoon daar naartoe rijd als het niet meer verstuurd mag worden
En anders ga ik gewoon een eigen dampzaak opzetten met mezelf als enige klant

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...