Jump to content

Vraag lader xtar vc4

Recommended Posts

Hey, ik heb een mod gekocht waar 4 batterijen inkunnen, hij kan niet opgeladen worden via usb

ik heb dus een lader nodig, ik zat zelf te kijken naar de xtar vc4

is dat een goede lader voor de prijs ? kost rond de 20 euro , of moet ik gaan investeren in een duurdere

Groet jordy

Voor dat geld ? Prima ladertje. Niks mis mee. Ik heb de Xtar vc2 en ben daar nog steeds tevreden mee (al moet ik eigenlijk nu wel een keer aan een lader voor 4 accu's, want het is veel stuivertje wisselen hier). 

Ze zijn niet supersnel, maar met vier accu's hoeft dat denk ik ook niet per se. 

Die heb ik toevallig gekocht vorige week en doet gewoon wat tie moet doen maar als je 4 batterijen tegelijk oplaad duurt het iets langer dan 2 batterijen
Maar grote voordeel is alle soorten batterijen kunnen erop dus voor het geld zeker een goede oplader

De xtar vc4 heb ik nu al een jaar intensief in gebruik ,en de kontakten beginnen nu te verslijten.

Niks verkeerd met voor gehad in het gebruik.

Ik heb er terug de zelfde gekocht.

Ik heb ook een nitecor vc4 die is enkel voor mijn 18650 batterijen.

De xtar doet zowel mijn 26650,20700 en 21700 batterijen.

Bij 2 batterijen laad hij met 1amp en met 4 met 0,5 .

Voor mij de beste lader die er is voor een damper.

5 hours ago, Luc rafc said:

De nitecore kan ze ook alle 4 laden hoor. Ik laad in de mijne ook mijn 26650,20700 en 21700 batterijen.

• Like 1
On 1-7-2018 at 20:10, Sakured said:

Hey, ik heb een mod gekocht waar 4 batterijen inkunnen, hij kan niet opgeladen worden via usb

ik heb dus een lader nodig, ik zat zelf te kijken naar de xtar vc4

is dat een goede lader voor de prijs ? kost rond de 20 euro , of moet ik gaan investeren in een duurdere

Groet jordy

Van de prijs uitgaande, is het de prijs van NKON, tenminste google gooit prijzen boven de 29,95 bij andere shops.Natuurlijk excl. verzend kosten.

Nkon is een goede webshop, ook voor je accu's. ( mits het bij NKON is dus..)

Mooie prijzen en leverd zonder problemen.

Ik heb een simpele xtar mc4 met simpele 4 ledjes, werkt goed. ( ik zie net dat de mc4 nu 5 euro duurder is dan toen)

Ik heb ook nog een nitecore um20, daar na het laden eens de volle accu vanuit de xtar ingezet, gaf 99% aan, dus niks mis mee met het merk xtar.

Maar je laden hangt wel af van je usb voeding, mijn mc4 had een eigen usb voeding meegeleverd, de vc4 heeft dat dus niet.

On ‎1‎-‎7‎-‎2018 at 21:39, Luc rafc said:

De xtar vc4 heb ik nu al een jaar intensief in gebruik ,en de kontakten beginnen nu te verslijten.

Niks verkeerd met voor gehad in het gebruik.

Ik heb er terug de zelfde gekocht.

Bij 2 batterijen laad hij met 1amp en met 4 met 0,5 .

Voor mij de beste lader die er is voor een damper.

Dat vind ik toch vrij rap, al laadt je iedere dag meerdere setjes zoals ik.

Al twee jaar de Nitecore D4 in gebruik, 25 euro vanuit China destijds, zal wel niet duurder zijn geworden neem ik aan. Bij exotische maten batterijen, langer dan de 18650 is het wel heel fijn als de sleuf nog een stukje langer is dan de batterij. Als ik standaard de 700 mm lengte zou gaan gebruiken, zou er dan ook een andere lader komen, want in de D4 past dat slechts net en dan beschadig je veel te rap het plastic om de batterij heen. Ook qua dikte zijn er beperkingen, zo'n 26650 past lang niet overal in.

Wat voor mij ook belangrijk is, of hij op 12volt kan laden en mijn Nitecore D4 en I4, werken ook prima in de auto of achter m'n zonnepaneeltje. Dat is wat efficiënter dan eerst naar 5 volt USB omzetten om de lader eraan te koppelen. Bovendien is die optie meestal nog op de mod zelf voorzien.

Niet dat hij kapot is, maar ik had hem heel goedkoop via wish .

Een korting van 25% verviel enkele dagen later ,dus heb ik nu de xtar voor 16€ verzendkosten inbegrepen.

Ik wou niet zonder komen zitten.

• Like 1