Jump to content
Sign in to follow this  
doenoe

Weinig tot geen smaak diy liquid

Recommended Posts

Hi allen,

Afgelopen week mijn eerste liquids gemaakt, met de volgende specs:

Kant en klare base - 70vg/30pg/12mg nicotine
https://www.savevape.nl/nl/mix-shake-200ml-12mg-70-30.html

VV Pinkman en blood sukka aroma’s.

Ik heb een flesje van pinkman en blood sukka gemaakt, 10ml allebei met 15% aroma aangehouden, nu proefde ik met de pinkman weinig tot geen smaak, maar de blood sukka proef ik eigenlijk helemaal niks. Wat doe ik fout? Ik begreep dat dit shake and vape liquids zijn en geen steep periode voor nodig is. Evengoed nog even laten steepen voor 3 dagen maar lijkt geen verschil te maken. Zie ik een beginnersfout over het hoofd?

Edit: ik damp met een eleaf basic, justfog q16 automizer.

Greetz,

Doenoe.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Normaal moet dat inderdaad niet steepen, maar als je die k&k goed vind

Zou ik toch niet wanhopen en nog een weekje wachten en het nog eens proberen.

Ik heb onlangs zo een aroma gekocht omdat ik wat meer moest kopen om onder hoge verzendkosten de vallen.

Nl: lemonade, die had óók geen smaak.

Nu een paar weken later is die echt jammie.

Zo zie je maar dat het kan verkeren .

Posted (edited)

@doenoe Een shake en vape is als je er enkel nog nicotine bij moet doen. 

Wat jij hebt is geen shake en vape dat is een aroma en base wat wel moet steepen.

voor beide is het volgen mij 7 dagen steepen geloof ik. 

Edited by sxt

5 hours ago, sxt said:

Een shake en vape is als je er enkel nog nicotine bij moet doen. 

Wat jij hebt is geen shake en vape dat is een aroma en base wat wel moet steepen.

voor beide is het volgen mij 7 dagen steepen geloof ik. 

Ik denk dat de terminologie weer eens aan het vervagen is, omdat bepaalde winkels shortfills ineens shake & vape noemen. 

Normaliter betekent shake & vape, dat je het niet hoeft te steepen, alleen ff schudden en daarna kun je het gelijk dampen. Dit staat bij veel recepten al jaren, maar ook bijvoorbeeld heisenberg, pinkman en red astaire zijn bekende shake & vape aroma's. Base erbij, schudden en gelijk dampbaar

Ik denk dat de terminologie weer eens aan het vervagen is, omdat bepaalde winkels shortfills ineens shake & vape noemen. 

Normaliter betekent shake & vape, dat je het niet hoeft te steepen, alleen ff schudden en daarna kun je het gelijk dampen. Dit staat bij veel recepten al jaren, maar ook bijvoorbeeld heisenberg, pinkman en red astaire zijn bekende shake & vape aroma's. Base erbij, schudden en gelijk dampbaar

Ik was ook in de veronderstelling dat shake & vape gelijk stond aan geen steep tijd. Iig los van de terminologie. Ik zal de juices nog even laten staan, en dagelijks een goeie shake geven. Verder ben ik toch wel benieuwd waarom ik geen smaak heb. Lees toch veel rond op het internet dat de meeste gelijk kunnen genieten van volle smaken bij dezelfde aroma’s.

Is het wellicht te wijten aan de hoge VG waarde? Meer aroma nodig dan hogere PG builds?

Heb je toevallig vantevoren grote hoeveelheden van sterke smaken gedampt? Kan het zo zijn dat je misschien n smaakblok hebt? Of proef je alle andere smaken nog wel?

(Zo goed als) helemaal geen smaak zou niet echt aan de hoge VG kunnen liggen denk ik. Ook op een hoge VG verhouding zou je van 15% toch wel iets moeten proeven. Ik geloof ook niet dat dit aroma’s zijn die lang moeten steepen om op smaak te komen; hoogstens gaat het nog wat beter smaken maar helemaal smaakloos meteen na mixen zou niet echt moeten kunnen.

Misschien nog even goed kijken of er geen rekenfoutje in is geslopen? Ik heb bijvoorbeeld een keer 7ml proberen op te slurpen met een 1ml spuitje (omdat ik daarvoor steeds met een 10ml spuitje werkte had ik niet meteen door dat ik hiermee nu dus tot 0,7ml af zat te meten).

En toch ook maar even een heel open deur omdat deze smaken er geloof ik ook in liquid-vorm zijn; zeker weten dat het de flesjes met aroma zijn?

Als ook dat niet het geval is, lijkt me de kans op een smaakblok het grootst..

(Zo goed als) helemaal geen smaak zou niet echt aan de hoge VG kunnen liggen denk ik. Ook op een hoge VG verhouding zou je van 15% toch wel iets moeten proeven. Ik geloof ook niet dat dit aroma’s zijn die lang moeten steepen om op smaak te komen; hoogstens gaat het nog wat beter smaken maar helemaal smaakloos meteen na mixen zou niet echt moeten kunnen.

Misschien nog even goed kijken of er geen rekenfoutje in is geslopen? Ik heb bijvoorbeeld een keer 7ml proberen op te slurpen met een 1ml spuitje (omdat ik daarvoor steeds met een 10ml spuitje werkte had ik niet meteen door dat ik hiermee nu dus tot 0,7ml af zat te meten).
En toch ook maar even een heel open deur omdat deze smaken er geloof ik ook in liquid-vorm zijn; zeker weten dat het de flesjes met aroma zijn?

Als ook dat niet het geval is, lijkt me de kans op een smaakblok het grootst..

Ik begin nu toch lichtelijk te twijfelen aan de verhoudingen. Ik ga het even na lopen allemaal. En@madman, ik heb hiervoor wel aardig wat k&k pinkman juice weggedampt ja.

Wordt vervolgd.

Mijn eerste smaakblok had ik ook met Pinkman, weet ik me nog te herinneren. Niet dat het daaraan ligt, maar als je een andere liquid dampt, die je vast nog wel hebt liggen, proef je dan ook niks of heb je t alleen met je nieuwe sapjes?

Mijn eerste smaakblok had ik ook met Pinkman, weet ik me nog te herinneren. Niet dat het daaraan ligt, maar als je een andere liquid dampt, die je vast nog wel hebt liggen, proef je dan ook niks of heb je t alleen met je nieuwe sapjes?

Heb zojuist even cola&cherry erin gedaan, Millers juice 70pg/30vg. Proef hier meer smaak ja, wel nog steeds (te) weinig al vind ik zelf. Is het eigenlijk de bedoeling dat ik ook van coil wissel als ik een andere smaak gebruik?

Damp pas hartstikke kort, dus zou me niks verbazen als ik een grote beginnersfout maak.

17 minutes ago, doenoe said:

Is het eigenlijk de bedoeling dat ik ook van coil wissel als ik een andere smaak gebruik?

Dat ligt eraan of de smaken met elkaar te combineren zijn, want de vorige smaak zit nog in het katoen binnenin de coil head.

Een gebruikte coil kun je  onder een straal water schoon spoelen.

Of alle gebruikte coils een nacht lang in een badje met drinkbare alcohol laten schoon weken.

En daarna afspoelen met schoon water, vervolgens het water er goed uit schudden.

Het is natuurlijk makkelijker om op iedere mod een ander tankje te schroeven, met in ieder tankje een ander smaakje.

Zolang de smaakjes een beetje bij elkaar passen, hoef je je coil niet te wisselen. Na de eerste paar teugen is de oude smaak er grotendeels uit

Gekke vraag misschien, maar hoe ruiken je mixjes? Als ze lekker/normaal-sterk ruiken is de kans al groter dat je wel de goede verhoudingen heb gebruikt maar dat je gewoon zelf weinig proeft. Als je nauwelijks iets ruikt, en aan je andere liquids wel, kan het heel goed een gevalletje te weinig aroma zijn.

Anders maak eens n fotootje van de aromaflesjes?

Gekke vraag misschien, maar hoe ruiken je mixjes? Als ze lekker/normaal-sterk ruiken is de kans al groter dat je wel de goede verhoudingen heb gebruikt maar dat je gewoon zelf weinig proeft. Als je nauwelijks iets ruikt, en aan je andere liquids wel, kan het heel goed een gevalletje te weinig aroma zijn.

Ze ruiken eigenlijk best prima, de pinkman ruikt zo goed als de k&k liquid die ik reeds heb gedampt. De andere ruiken ook sterk naar de omschreven smaken, komt er iig op neer dat ze gemixte recepten wel ruiken naar de omschreven smaak!

Anders maak eens n fotootje van de aromaflesjes?

Ahh.. ik heb de aroma’s overgegoten naar glazen flesjes. Dus daar zal je gok ik niet veel aan hebben. Ik heb wel een linkje voor je van de aroma die ik heb besteld, hierbij de pinkman:

https://www.savevape.nl/nl/vampire-vape-pinkman-30-ml.html

En de blood sukka:

https://www.savevape.nl/nl/vampire-vape-blood-sukka-1ml.html

Het lijkt erop  dat je in ieder geval de goede besteld hebt. Sluit natuurlijk niet uit of je wel de goede gekregen hebt 😉

Het lijkt erop  dat je in ieder geval de goede besteld hebt. Sluit natuurlijk niet uit of je wel de goede gekregen hebt

Dat is inderdaad ook nog een optie, al zou het wel erg toevallig zijn als dat bij 3 smaken zou gebeuren. Ik zal ergens in de loop van de week nog wel een mixje proberen te maken met 17-20% aroma. Wellicht is zoals hier al gezegd is gewoon mijn smaak verpest

Posted (edited)

Dat zijn beide aroma;s die je niet extreem sterk hoeft aan te mixen (al zijn er mensen die dat wel doen 😉 ) . 10 % op 50/50, 15 % op hoog VG zou genoeg moeten zijn, en die ook eigenlijk geen rijpingstijd nodig hebben (al kunnen ze met de tijd iets fruitiger worden). 

Hoog VG in de Justfog zou ik dan weer niet aanbevelen, maar dan niet zozeer vanwege de smaak maar vanwege de dikte. (Al garandeer ik je dat je beduidend meer smaak gaat hebben met meer PG in dat apparaatje ; als er geen medische reden is om laag PG te moeten dampen, zou ik het niet eens overwegen lager dan 70 % te gaan.). 

Fotootje van je liquids of aroma's lijkt me toch wel nuttig ; zien of je de juiste  "kleur" hebt. Ik had van de week een hele batch Bang Juice  Razure Crushberry die bleekblauw was in de fles en een wit, smaakloos sapje opleverde. Zou diepblauw moeten zijn, en aangemixt de kleur van Heisenberg aroma moeten hebben.  Bleek dat de hele batch 4/20 verkeerd was aangemaakt. Je weet maar nooit of je net zo'n pechbatch kunt hebben. 

Ik kan echter een klein smaakblockje natuurlijk ook niet uitsluiten....dat overkomt elke damper vroeg of laat (al moet ik mijn eerste block nog krijgen.....even afkloppen). 

Edited by L33ntje

Dit komt me wel bekend voor , ik had na 2 weken ook ff een smaak blok.

Of het is van stoppen met roken of van wennen aan vapen weet ik niet.

Wat voor mij perfect werkte was tanden poetsen en tong reinigen,

dan spoelen met listerine en naspoelen met wat water.

10 minuutjes later een vape en alle smaak was terug.

Heb het daarna nooit meer zo erg gehad maar nu doe ik geregeld tussendoor even een vape met menthol, dit geeft ook een soort reset op de smaak.

Probeer het eens misschien werkt t voor je

Als de geur ook qua sterkte gewoon overeenkomt met de k&k versies, zal je inderdaad een smaakblok te pakken hebben. Ik zou even niks met je gemixte smaken doen en met bovenstaande tips afwachten tot het voorbij is.

Grote kans dat je ze volgende week prima proeft 😊

Dank voor de reacties allen.@l33ntje, ik zal morgen ergens een paar foto’s uploaden van de aroma’s!

En smaakblock? Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar zou dat moet gelden voor alle smaken? Tijdje terug tankje gevuld met millers cola cherry en deze heeft toch wel een smaakje eraan hangen. Ik zal de tip van het tandenpoetsen en borstelen nog ff proberen!

Wanneer heb je voor het laatst de coil vervangen? De smaak gaat achteruit als deze te vuil wordt.

2 hours ago, Tamara said:

Wanneer heb je voor het laatst de coil vervangen? De smaak gaat achteruit als deze te vuil wordt.

Coil heb ik afgelopen vrijdag voor het laatst vervangen!

Vandaag even weer een gemixte Pinkman van 10ML erbij gepakt, goed lopen schudden. En jawel! Smaakte goed! nog niet helemaal als de K&K, maar zeker weten een vooruitgang tov toen ik het topic opende. Ik denk toch dat geduld het remedie was in deze.

Dank iig allen voor het meedenken en de tips! 🙂