Jump to content

Coil art Dpro mini


Professor X

Recommended Posts

Op 22 juni kreeg ik deze rda toegestuurd door een kennis uit het buitenland. Hoe hij het flikte om deze rda zo snel in handen te krijgen is mij een raadsel. Want rond deze datum was de rda nergens te krijgen enkel pre order. Nu druppelt het hier en daar binnen bij verschillende sites. 

 

Het is een 22mm rda single coil rda, voor specs en wat je erbij krijgt zie website.

 http://www.coilart.net/coilart-dpro-mini-rda-2

Hier een foto van de inhoud:

l3kh8p3n09.jpg

 

Hierop wil ik enkel inhaken op de driptip's. Je krijgt er maarliefst 3 bij de verpakking. Een kleine korte, en verlengde driptip van de korte en een MTL toren model driptip bij. Dat laatste is zeer geschikt voor MTL, omdat deze rda zeer restricted dl is maar met 1 airflow gat open ook MTL te dampen. Hier enkele voorbeelden. 

a5i7kbwd.jpg

xj0xgk7xs7.jpg

c16twuqw546.jpg

 

Builddeck

Het is een leuke en gemakkelijk build deck met pro's en con's. Dikke pro voor dit build deck is toch wel het belangrijkste het builden. Dit is super gemakkelijk. Draait een coil op voorkeur. Knipt deze af (gokken), steekt de coil erin, coil jig steek je door de coil heen en legt hem in de uitsparing en je hebt gelijk de goede hoogte. Ik heb er een 3mm diameter coil en deze moet niet veel breder worden. Weinig ruimte. Bij het vastdraaien van de coil hoef ik dus ook verder niks aan de coil te doen behalve pulsen en hotspots verwijderen. Dikke con is dat de build deck onder de coil niet afloopt. Als je de katoen niet helemaal naar de zijkant plaatst dan krijg je de liquid enkel onder de coil en niet in de juice hole. Doordat de 510 pin te lang is (tweede con) spuit je het liquid regelrecht tegen de coil. Hierdoor word de coil doorweekt met liquid wat op spitback eindigt. Je moet bij deze rda dus ook echt heel voorzichtig squonken. Twee nadelen die er gebeuren bij het over squonken zijn spitback en ik zag liquid bijna uit de airholes komen. Ik wilde testen of het liquid ook bij de airflow gaten eruit zouden komen. 

o431oa.jpg

88yq9w.jpg

zqh6v8.jpg

 

Topcap

Prachtig mooi afgewerkte topcap van goede kwaliteit. De zilveren rda die ik heb glimt redelijk, net hoe ik het hebben wil, niet teveel maar ook niet te weinig. Bij chain vape word de topcap ook niet warm. 

 

Airflow 

Dit soort airflows word ik blij van. Lekker "dichte" kamer, met een restricted airflow. Zoals ik al aangaf kun je deze ook heel gemakkelijk MTL dampen, daar is deze rda uitermate geschikt voor. Verder is de airflow zeer smooth en hoor je de airflow ook niet bij inhaleren. Doordat de gaten vrij laag zitten kun je gemakkelijk oversquonken. 

 

Smaak

Tsja daar ga ik weer, het is geen o-atty smaak. Het is niet slecht te noemen hoor ding produceert een heerlijke vape. Maar wel een warme vape waardoor je vooral bij fruit smaken een heel andere smaak proeft dan als het een koele smaak vape is. Daarom geef ik deze rda een 9/10 score op smaak. Het is absoluut niet slecht maar verkies toch mijn o-atty boven deze rda

 

RDA zelf

Al met al zou ik toch deze rda een 8 geven. Alhoewel ik vrij veel con's heb is het tot nu toe wel een blijvertje en damp ik deze rda elke dag. De grootste con vind ik toch wel dat deze rda geen "lock" systeem heeft. Aangezien ik al mijn squonkers vul met een refill bottle draai je deze rda niet gemakkelijk los. Je moet de topcap eraf halen en dan aan de "base" draaien wat resulteert op vieze handen. Iets waar ik niet zo goed tegen kan. Ook heeft deze rda losse o-ringen waardoor je liquid onder de rda. Dit is een foto van 8ml valen. 

n6df02.jpg

Dit zijn altijd nadelen van 22mm rda's. Er ontstaat altijd veel condens in deze kleine kamers wat dus bij deze rda langs de o-ringen onder de rda terecht komt. 

 

Pro's

- goede smaak

- kwaliteits rda

- zowel restricted dl als MTL

 

Con's

- telange 510 squonk pin wat resulteert op liquid dat vol tegen de coil spuit

- build deck onder de coil loopt niet af maar komt rechtstreeks tegen de coil aan en niet in de juice well 

- veel condens ophoping 

- liquid onder de rda

- slechte o-ringen losse topcap. 

  • Like 9
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Mooie duidelijke review, ik lees eigenlijk meer nadelen dan voordelen, als ik het goed lees moet ik de nadelen achterwege laten gezien zijn makkelijke build en goede smaak, voor mezelf zou ik hem laten gaan.

Bedankt Jayjay.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de review @Jayjay weer een single coil rda, iets dat ik alleen maar kan toejuichen. Over dat elke 22mm rda last heeft van condens kan ik heel kort zijn, geen last van met mijn Hadaly clone. Geen liquid onder de rda, spitback of wat dan ook maar ... ik damp dan ook niet op hoge Wattages.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, qwebbel said:

Mooie duidelijke review, ik lees eigenlijk meer nadelen dan voordelen, als ik het goed lees moet ik de nadelen achterwege laten gezien zijn makkelijke build en goede smaak, voor mezelf zou ik hem laten gaan.

Bedankt Jayjay.

Tsja over sommige dingen hebben ze bij deze rda niet over nagedacht. En misschien ben ik wel te kritisch geworden wat vape gear betreft. Ik zie dagelijks dingen uitkomen en dan laat je je meeslepen met de menigte en je koopt weer eens iets nieuws. Je ziet reviews voorbij komen en denkt, dit kon wel eens wat leuks worden. Eenmaal je de nieuwe hardware hebt blijkt het anders. 

 

Ze hebben gewoon niet echt over nagedacht met bepaalde nadelen die ik hier noem. Is hij het waard om te kopen? Ik vind van wel omdat hij zowel restricted dl als MTL gedampt kan worden. Zou ik die van mij verkopen? Nee ik ben er tevreden mee ook al heeft hij best wat nadelen. Had ik hem gekocht als ik dit eerder had getest? Nee. Misschien dat ik het zo duidelijker heb uitgelegd. 

1 hour ago, Tamara said:

Bedankt voor de review @Jayjay weer een single coil rda, iets dat ik alleen maar kan toejuichen. Over dat elke 22mm rda last heeft van condens kan ik heel kort zijn, geen last van met mijn Hadaly clone. Geen liquid onder de rda, spitback of wat dan ook maar ... ik damp dan ook niet op hoge Wattages.

Ik heb ook geen last van spitback bij lage vermogens wel bij hoge. En de spitback is niet zo erg bij deze rda als bij anderen. Je moet gewoon met beleid squonken. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Leuke review en ziet er zeker uit als een atty waar ik wat mee kan. O-ringen genoeg in huis om die weerstand wat beter te maken en condens op de mod te voorkomen (maar snap niet dat ze dat niet gefixed hebben, want vooral bij de niet SS DPro's (de 24mm) was de O-ring sterkte ook al veel te zwak volgens veel reviews, dan zou je denken dat ze zoiets simpels oplossen. Het schijnt ook nog wel lastig te zijn als je gewoon een roundwire build wil plaatsen, dat de schroef die wegduwt en voor nogal wat frustratie kan zorgen ?.

Voor t losdraaien van zulke atties heb ik een dunne maar sterke metalen pin die ik in een airhole steek en dan makkelijk los kan maken, maar idd, ik zou het ook fijn vinden als alle atties gewoon een lock hebben zodat je ze makkelijk los kan draaien.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Dnns84 said:

maar snap niet dat ze dat niet gefixed hebben, want vooral bij de niet SS DPro's (de 24mm

Sterker nog. De bovenste o-ring is dunner dan de onderste. Snap niet waarom ze daar voor gekozen hebben. Ik doe geen dikke ringen tussen. Hou er wel van dat de topcap makkelijk eraf kan. Rescurve is een pain in the ass met ringen. Topcap krijg je er heel moeilijk af. Bij dit soort atty's komt het omdat er geen ring aan de onderkant zit die afsluit. Nu heeft deze rda het wel maar nihil. Erg jammer. Moet meerdere keren per dag met een doek de topcap afnemen. 

44 minutes ago, Dnns84 said:

Het schijnt ook nog wel lastig te zijn als je gewoon een roundwire build wil plaatsen, dat de schroef die wegduwt en voor nogal wat frustratie kan zorgen ?.

Heb je het nu over deze mini versie of de dual coil versie? Ik heb nu 5 keer draad erin gezet zonder problemen. Deze rda doet me heel erg denken aan de Tobhino rda of je het ook maar schrijft. 

 

46 minutes ago, Dnns84 said:

ik zou het ook fijn vinden als alle atties gewoon een lock hebben zodat je ze makkelijk los kan draaien.

Echt wel. Dagelijkse frustratie. Altijd de handen vies als ik deze rda gebruik om bij te vullen. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jayjay said:

Heb je het nu over deze mini versie of de dual coil versie? Ik heb nu 5 keer draad erin gezet zonder problemen. Deze rda doet me heel erg denken aan de Tobhino rda of je het ook maar schrijft. 

 

Ja, de mini. De 24 heb ik zelf (en eigenlijk nooit problemen gehad met bijv 26 gauge draad). Een aantal mensen in een FB groep waar ik in zit hebben de mini ook al even en 24g pakt ie meestal wel en bij 26g moet je de draad echt op zn plek houden en hopen dat bij het dichtschroeven de draad er niet op zij springt, wat ook een probleem is met de Tobinho. Beide lijken ontworpen voor flatwire/fused claptons, terwijl zulke kleine atties met weinig airflow het ook goed doen met een gewone roundwire coil, maar die draad vastzetten geeft de mensen die ik ken met de mini wel problemen, je moet er in ieder geval geduld of geluk mee hebben als je dunnere draad gebruikt.
Maar goed, dit is alleen op basis van wat ik van wat anderen heb gehoord, heb em zelf niet in handen gehad.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Net ergens zien staan voor 0.00 Euro en kon in het winkelmandje leggen en enkel de shipping fee moeten betalen dus we zullen wel zien of ik hem effectief ga krijgen of niet  voor die prijs.

Anyway voor die prijs kan je niet klagen en als ik hem niet krijg was het toch maar het proberen waard.

 

Paar van de minpunten wel niet tegengekomen in de 7-8 youtube reviews die ik heb gezien maar zelfs al zou er condens zijn en losse o-ringen dan ga ik nog niet klagen als ik hem voor de prijs krijg die ik betaald heb.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...